
Polle vs. Bombardier
Polle vs. Bombardier
Tässä männäviikolla oli kaveri laittanu semmosen 2004 vuojen 400:sen bombardierin. Mettässä ajelthiin ja kaveri kömpi eellä. Muutamaa ojaa kaveri kokeili ja vinssillähän yli menthiin. Pollella perässä ilman vinssiä. Ei oikeen bomban lukko kerenny mukaan... 

Vierestä seuranneena olen huomannut, että kyllä Bomballa ja Hondalla ynm muilla 3 vetoisilla mennään niin kauhistuttavista paikoista, että ei kaikki nelivetomiehetkään perässä uskalla. Usein kuitenkin ainakin omilla taidoillani neljännen pyörän vetoavusta on ollut hyötyä.
Ei pojat mopolla mahottomia.
Kahein kanssa samoilla linjoilla. Ei ne lukot, tehot, renkaat, jäykkä/retkuperä, julma maavara, lipallinen kypärä, nahkaiset kalsarit vaan kuski. Kuski on se joka konetta kuskaa ei kukaan muu, jos ei puikoissa tapahdu niin ei pelit myöskään etene. Tämä on nähty, koettu ja näytetty lukuisia kertoja.
Kylätason mönkijäkuski
- Vee-äM
- R.I.P
- Viestit: 2460
- Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
- Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-
Juuri näin,tänäänkin oli Yläneellä erilaisia tyylejä,joku meni yhden paikan heittämällä,toinen junnas ja seuraavalla rastilla toisteppäin.
Pienestä renkaan paikasta kiinni,kymmenen senttiä kone eri paikassa niin menee heittämällä.Kova kuski pelisilmällä varustettuna vie vaikka yksvetosta pitemmälle kuin huono 6*6 kuski noin vaan esimerkkinä.
Tälläisissä Yläneen kaltaisissa tapahtumissa saa myös katsoja todella hyvää kokemusta ja tietotaitoa.
Pienestä renkaan paikasta kiinni,kymmenen senttiä kone eri paikassa niin menee heittämällä.Kova kuski pelisilmällä varustettuna vie vaikka yksvetosta pitemmälle kuin huono 6*6 kuski noin vaan esimerkkinä.
Tälläisissä Yläneen kaltaisissa tapahtumissa saa myös katsoja todella hyvää kokemusta ja tietotaitoa.


Mainitsit taikasanat, aina kannattaa seurata muiden ajoa ja varsinkin jos porukassa on selvä "taituri". Kun silmä tarkkana seuraa muiden ajoa ja ajolinjoita niin niistä oppii aina jotain uutta. Uran alkuaikoina ajoin mielelläni kokeneiden kuskien seurassa aivan häntäpäässä, sieltä oli hyvä seurata miten pelit etenee. Tässä on yksi syy miksi en mielelläni aja piikkipaikalla, takanatulijat oppii liikaa virheitä...Vee-äM kirjoitti:Tälläisissä Yläneen kaltaisissa tapahtumissa saa myös katsoja todella hyvää kokemusta ja tietotaitoa.

Kylätason mönkijäkuski
Itellä ei pollesta ja bombasta niin paljon ajo kokemusta oo mutta nuo jotka niillä työn takia joutuu mettässä ajamaan niin sanovat että bomban mönkkäreissä on sen verran pitempi keulan ylitys että se tahtoo ojissa jäädä nokasta kiinni. Mutta ainahan se taituri kuski päihittää kokemattoman oli vehje mikä tahansa.
Pikkusenkin jos rauta tottelee käsiä niin tosta etuylitysongelmasta pääsee eroon, muutama esimerkki näiltäkin sivulta löytyy.DSP kirjoitti:Itellä ei pollesta ja bombasta niin paljon ajo kokemusta oo mutta nuo jotka niillä työn takia joutuu mettässä ajamaan niin sanovat että bomban mönkkäreissä on sen verran pitempi keulan ylitys että se tahtoo ojissa jäädä nokasta kiinni. Mutta ainahan se taituri kuski päihittää kokemattoman oli vehje mikä tahansa.
Viimeksi muokannut dexta, 07 Touko 2007 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mut nyt unohtuu se tärkein pointti tässä hommassa...eli puhutaan vaan kokeneesta ja kokemattomasta kuskista. Mut jos se yksi ja sama kokenut "taituri" ajaa eri vehkeillä ni sit tulee ne erot esille.
Tottakai tottumiskysymys vaikuttaa,eli se millä on eniten ajanut ja mikä käteen sopii...
Mut väitän kuitenkin et pelimies vie nelivetoisen pahemmasta paikasta kuin kolmevetoisen...(saa olla eri mieltä
)
Tottakai tottumiskysymys vaikuttaa,eli se millä on eniten ajanut ja mikä käteen sopii...
Mut väitän kuitenkin et pelimies vie nelivetoisen pahemmasta paikasta kuin kolmevetoisen...(saa olla eri mieltä

Älä huuda. Kyllä lukuisat Outlander käyttäjät on sitä mieltä että etuylitystä on liikaa. Silloin kun ajetaan maastossa niin kaikki mitä on etupyörien etupuolella on liikaa, aina ei voi keulia vaan pitää ajaa maltilla kuten kalliolla ja kivikossa. Ojien yli ei aina pääse hyppäämään ja silloin kaikesta etupyörien etupuolella olevasta roinasta on haittaa.
Kylätason mönkijäkuski
-
- 4WD
- Viestit: 245
- Liittynyt: 29 Syys 2005 20:12
- Mönkijä:: Cana 400 -11
- Paikkakunta: P-Pohjanmaa