Muovin korjaaminen
-
- 2WD
Katteissa pitäisi jossain kohtaan olla merkintä muovin laadusta ( Catissa merkintä HDPE ) Muistaakseni EU vaatii sitä jotta muovi voidaan kierrättää. Kaikki muovit eivät ole esim. poltettavissa myrkyllisten savukaasujen takia (muistaakseni, voin olla väärässä) Ja kyllä sitä PE muovia voi hitsata ja pysyy ihan hyvin. On tullut joitain metrejä hitsattua eikä ole hajonnut kuin tahallaan hajoittamalla. Eilen viimeksi hitsasin PE muovia. PP on helpompi hitsattava minun mielestä. Niin ja muovilaadun saa selville esim. polttokokeella ( ei tarvitse koko mönkkäriä polttaaKartza kirjoitti:En ole varma, mut olettaisin että lokasuojat mönkkäreissä on PP laatua. PP on hitsattavaa PE ei ole hitsattavaa.

Joskus crossipyörästä kolvasin noin 15cm halkeaman katteista ihan perus kolvilla.
Sauma kesti alkuun hyvin, kunnes tuli ekat pakkaskelit.
Koko sauman matkalta oli napsahtanut uudestaan halki, oliskohan ollut tuo muovien laatu erilaista?!
tai sitten oli vaan amatöörimainen saumaus
Sauma kesti alkuun hyvin, kunnes tuli ekat pakkaskelit.
Koko sauman matkalta oli napsahtanut uudestaan halki, oliskohan ollut tuo muovien laatu erilaista?!
tai sitten oli vaan amatöörimainen saumaus

Rahalla saa, ja kömpijällä pääsee..
Kukahan on sulle kertonut, että PE:tä ei muka voi hitsata ?Kartza kirjoitti:En ole varma, mut olettaisin että lokasuojat mönkkäreissä on PP laatua. PP on hitsattavaa PE ei ole hitsattavaa.Lahenmukka kirjoitti:Mitä materiaalia lokasuojat ja katteet mönkkärissä ovat,)
En mä näistä mitään tiä, mut näin olen kuullut ISOJEN poikien kertovan.
Kyllä se hitsautuu kaikilla tavoilla.
17 vuotta on muoveja hitsailtu ja nämä ovat helpoimmasta päästä.
Kokeilkaas hitsata PVDF:ää, siinä on haastetta

Paikallisessa etolassa isot pojat ketoi, kun olin ostamassa mönkkäriin muovi levyä. Olivat vielä myyjiä molemmat. Mitenköhän sitten ton pe muovin hitsaus onnistuu...ihan vain kuumailmapuhaltimella sulattamalla samaa muovia hitsattavaan kohtaan vai? Oisko sulla mitään tarkempaa vinkkiä.
Kukahan on sulle kertonut, että PE:tä ei muka voi hitsata ?
Kyllä se hitsautuu kaikilla tavoilla.
17 vuotta on muoveja hitsailtu ja nämä ovat helpoimmasta päästä.
Kokeilkaas hitsata PVDF:ää, siinä on haastetta
Joo, puhdasta PE lankaa vaan saumaan, sopiva lämpö laitteisiin ettei
öljy erotu hitsattavien aineiden pinnalle.
Mulla on sähkökäyttöinen Zincer laite sekä paineilmaa puhaltava Dizler.
Nuo tosin ovat vain suht.pikku hommiin.
Tosiaan lämmön kanssa tarkkana, ettei kuumene liikaa.
Pinnalla roiskuva öljy takaa sen ettei kiinni tarttumista tapahdu.
Noita PE laatuja on yleisessä käytössä 3 kpl, eli PELD, PEMD ja PEHD.
Keskimmäinen tarttuu molempiin, reunimmaiset ei toisiinsa.
En ole koskaan kuunnellut noita Etola juttuja vaikka mainoksessa aikanaan luki " Tietää muovista"
öljy erotu hitsattavien aineiden pinnalle.
Mulla on sähkökäyttöinen Zincer laite sekä paineilmaa puhaltava Dizler.
Nuo tosin ovat vain suht.pikku hommiin.
Tosiaan lämmön kanssa tarkkana, ettei kuumene liikaa.
Pinnalla roiskuva öljy takaa sen ettei kiinni tarttumista tapahdu.
Noita PE laatuja on yleisessä käytössä 3 kpl, eli PELD, PEMD ja PEHD.
Keskimmäinen tarttuu molempiin, reunimmaiset ei toisiinsa.
En ole koskaan kuunnellut noita Etola juttuja vaikka mainoksessa aikanaan luki " Tietää muovista"