VARIAATTORI vastaan VAIHTEET

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.
TRX_250
2WD

Viesti Kirjoittaja TRX_250 »

rubicon kirjoitti:Tuossa minun Honda 500 Rubiconissa on mielestäni erittäin hyvä ja monipuolinen vaihteisto. Hydraulinen, portaaton vaihteisto, jossa yhdistyvät variaattorivedon helppous ja perinteisen vaihteiston luotettavuus.
8) 8)

Yhdyn edelliseen puhujaan (EN kirjaimellisesti).

Toisaalta variaattorista ei ole kuin muutaman kevyen koeajon verran kokemusta, joten en tyrmää täysin ajatusta tuostakaan vaihteistosta joskus tulevaisuudessa, mutta sen pitää olla todella hyvin toteutettu että pesee tuon hydrostaattisen vaihteiston OIKEASSA TYÖKÄYTÖSSÄ :D .

Edit: oli jäänyt tuo En sana pois. :oops: :oops: :lol: :lol:
Viimeksi muokannut TRX_250, 05 Huhti 2005 16:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
<-- Honda Fourtrax Foreman Rubicon
Panu
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu »

Autossa automaatti ja mönkijässä variaattori ;)
Harrastus vie joka asiassa mukanaan..
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Variaattoreita on käytetty vuosia työkäytössä kelkoissa ja ihan hyvin toimii. Variaattori ei luista jos on hihna ja pyörät kunnossa. Jos kahlaa niin syvässä vedessä että kastuu täysin niin saattaa hetken luistaa, mutta kuivuu nopeasti. Itse olen vakuuttunut Variaattorin soveltuvuudesta mönkijään, johtuen sen simppelistä ja kevyestä rakeenteesta.

Tuo Hondan Hydrovaihteisto tuntuu myös aika pätevältä. Yksi Lapinmies kehui ajaneensa sellaisella 4000 km porohommia ilman mitään ongelmia.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

TRX_250 kirjoitti:
rubicon kirjoitti:Tuossa minun Honda 500 Rubiconissa on mielestäni erittäin hyvä ja monipuolinen vaihteisto. Hydraulinen, portaaton vaihteisto, jossa yhdistyvät variaattorivedon helppous ja perinteisen vaihteiston luotettavuus.
8) 8)

Yhdyn edelliseen puhujaan (kirjaimellisesti).

Toisaalta variaattorista ei ole kuin muutaman kevyen koeajon verran kokemusta, joten en tyrmää täysin ajatusta tuostakaan vaihteistosta joskus tulevaisuudessa, mutta sen pitää olla todella hyvin toteutettu että pesee tuon hydrostaattisen vaihteiston OIKEASSA TYÖKÄYTÖSSÄ :D .
Kyll noi Hondamiehet sitten on huuurrrrjiiiia,yhdyn... :oops: :oops: Muuten oikeassa työkäytössä variaattoripollet on pesseet noi hydrohondat jo vuosia ja joka testissäkin se on todettu,eiku tiedon päivitykseen vaikka lähimpään kirjastoon josta voit lainata MK-lehden mönkijä extrat. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Jylli
4WD

Viesti Kirjoittaja Jylli »

atc/v-81 kirjoitti:
TRX_250 kirjoitti:
8) 8)

Yhdyn edelliseen puhujaan (kirjaimellisesti).

Kyll noi Hondamiehet sitten on huuurrrrjiiiia,yhdyn... :oops: :oops: Muuten oikeassa työkäytössä variaattoripollet on pesseet noi hydrohondat jo vuosia ja joka testissäkin se on todettu,eiku tiedon päivitykseen vaikka lähimpään kirjastoon josta voit lainata MK-lehden mönkijä extrat. :wink:
Mutta kuka haluaa ajaa imurilla/ skootterilla?!?!? :roll: :roll:
Best on Earth
rubicon
4WD

Viesti Kirjoittaja rubicon »

Minä hivenen ihmettelen nykyistä tapaa keskustella asioista ja ilmiöistä tässä foorumissa. Sättiminen lisääntyy päivittäin, eikä siitä ole mitään hyötyä meille mönkijä harrastajille. Tuolla aikaisemmassa puheessa yritän vain kertoa mönkijäni vaihteistosta sen, minkä tiedän. Yritän myös puhea sinulle, jota asia mahdollisesti kiinnostaa.
Ajattelen ehkä toisin, mutta minulle ei ole tärkeintä jatkuva kilvoittelu paremmuudesta, vaan selkeä tiedon lisääminen ja loputtoman uteliaisuuden tyydyttäminen. Olen tänään tällä tuulella ja ehkä huomennakin.
Kyllä ihminen on viisas mies?
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

minäkin kokeilin pari kuukautta sitten 700 pollea,toinen kerta kun ajoin variattori-vehkeellä.

en osaa sanoo juuta tai jaata millainen oli,paha sanoa kun on vaihteisiin tottunut...ainoa mikä minua askarruttaa on luistaako ja palaako remmi.mutta siitä olen kyllä saanut tietoja polle-miehiltä että ei niin tekisi.en tiiä olen ehkä vähän skeptinen remmejä vastaan.

honda rincon taas on erilainen ajaa,mutta onhan siinä eri systeemikin.

Rubicon,elämä on yhtä kilpailua..alkoihan se jo hedelmöittämis-vaiheessa kumpi ehtii ensin sinne munasolujen luo.. :D :wink:
no ei,ihan asiaa puhuit.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

rubicon kirjoitti:Minä hivenen ihmettelen nykyistä tapaa keskustella asioista ja ilmiöistä tässä foorumissa. Sättiminen lisääntyy päivittäin, eikä siitä ole mitään hyötyä meille mönkijä harrastajille. Tuolla aikaisemmassa puheessa yritän vain kertoa mönkijäni vaihteistosta sen, minkä tiedän. Yritän myös puhea sinulle, jota asia mahdollisesti kiinnostaa.
Ajattelen ehkä toisin, mutta minulle ei ole tärkeintä jatkuva kilvoittelu paremmuudesta, vaan selkeä tiedon lisääminen ja loputtoman uteliaisuuden tyydyttäminen. Olen tänään tällä tuulella ja ehkä huomennakin.
No nimenomaan sitä tietoahan se minäkin tyrkytin kun lainakirjastoon neuvoin.Eipä näitä jäyniä ole pakko niin tiukasti otella. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
de_Lortto
4WD
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa Mönkijä: Honda Rincon Skype: de_Lortto

Viesti Kirjoittaja de_Lortto »

pakko on kyllä nyt kommentoida :D rincon ei oo hyvä, se on paras :lol:
APL
2WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja APL »

[quote="kaiveri"]Paras jos ei tiedä paremmasta! SUZUKI

Kyllähän se näin on...
ja perinteinen manuaalilaatikko 3x5 eteen... Mut kyllä joutu heitään sen jalkahämmentimen pois ja käsikäyttöisellä...
tomizu
3WD

Viesti Kirjoittaja tomizu »

minusta vaihteet on paremmat. on muutaki tekemistä ko painaa kaasua ja ajaa .vedessä se on kyl huono jos se vaihekeppi on veen alla niin siinä kastuu kenkä :D

Kumpaa varia vai vaihteita käytetään krossi mönkiöissä:?:
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

tomizu kirjoitti:minusta vaihteet on paremmat. on muutaki tekemistä ko painaa kaasua ja ajaa .vedessä se on kyl huono jos se vaihekeppi on veen alla niin siinä kastuu kenkä :D

mutta katsos kun on napeilla painettavat vaihteet niin ei sandaalit kastu :wink: :D :D
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
anton
Tracks

Viesti Kirjoittaja anton »

tomizu kirjoitti:minusta vaihteet on paremmat. on muutaki tekemistä ko painaa kaasua ja ajaa .vedessä se on kyl huono jos se vaihekeppi on veen alla niin siinä kastuu kenkä :D

Crossimönkijöissä käytetään yleisesti vaihteita kytkimellä. Joissain pienemmissä voi olla variaattori. Yleensä kuitenkin vaihteet.
tomizu
3WD

Viesti Kirjoittaja tomizu »

no ne nappi vaihteet on kai vain niissä kalliissa hyvissä mönkiöissä :cry: :wink:
Don Padre
6WD

Viesti Kirjoittaja Don Padre »

En ota kantaa vaihteiden paremmuudesta mutta kerron lyhyestä kokemuksesta Rubiconin vaihteistoon. Helppokäyttöisyydellä ei ole rajaa kun Hondalla ajaa. D1 ja D2, sekä tietty L on suurimpia suosikkejani... vielä en ole innostunut nappivaihteiden tarpeesta. Erityisesti maastossa ajettaessa kuorma perässä vaikka jyrkkää mäkeä alas, niin toi moottorijarrutus on aivan kingi :D . Laitoin muden mönkijän puikkoihin kanssa tuossa viikonloppuna ja juuri erityisen hyvän helppokäyttöisyyden ansiosta vanhempikin ja täysin kokematon kuski oli heti perillä hommasta ja aivan innoissaan. Nää kokemukset saattaa hyvin päteä myös variaattoriin... siitä en osaa sanoa, kun ei ole kokemusta.

jotain negatiivistakin tietty pitää olla. Toisinaan joutu vähän nytkyttämään mönkijää, että sai esim. N asennosta D:lle tai L:lle. Tuntu ettei ihan rattaat ollu kohdallaan. :( Mutta muutoin oikein hieno vaihteisto ja toikin varmaan paranee kun vähän kilsoja tulee lisää.
Mönkijä, mikä ihana tekosyy!

Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
Vastaa Viestiin