http://atv.off-road.com/atv/Reviews+Veh ... ail/443397
Ainaki tuon linkin takana puhutaan 188 foot pound väännöistä...
Siltiki kyllä melko hurjalta kuulostaa...
Ajatellaanpa vaikka 2 litrasia henkilöautoja, 90 luvun alussa väännöt keskimäärin 170-185Nm ja teholukemat 115-130hv..
Moniventtiilitekniikan tultua kuvioihin teholukemat 130-150hv, keskimäärin. Väännöt välillä (noin) 185-220Nm...
Se että kaksmukinen litranen kone pukkais 254Nm vääntöä, vaatis jo puhaltimen kylkeen. Vrt. Vw 1.4 tfsi, jossa väännöt on 240Nm kieppeillä...
Lainaus joltain Thundercatin omistajalta: "with a K&N filter upgrade my 1000cc cat made 94HP and 192lbs torque. I removed the speed limiter and 91 mph on a straight dirt road was top speed, By changing to taller tires I think 100mph is possible . 0 to 60 mph in less than 5 seconds, my next mod will be a exhaust and port and polish the heads, maybe a big bore kit if I can find one . 1100cc hmmm wana race!!!!!!! catch me if you can"
Hmm... aika hurjia juttuja kyllä... Melkeinpä tekis mieli nähdä Dynolappu
Ac thundercat Turbo - 140RWhp