Minulla on Iron Balticin 182 leveä V aura. Se ei ole kyllä ollut sellainen kuin ajattelin. Ensinnäkin huulen kulma verrattuna maahan on liian loiva (tai jyrkkä miten sen nyt sanoisi), siis se ei mene lumen alle nostaen sen ylös ja heitto sivulle. Se siis työntää liikaa sitä edessä josta taas tulee se, että se kippaa todella helposti eikä hommista tule kyllä oikein mitään. Käytännössä pakko lukita se pultilla nuoskakeleillä ja työntää varoen telamönkijällä. Lisäksi se on aika löysä, eli pompottaa tietä aurattaessa todella paljon. Voi johtua tuosta kulmasta sekin. En oikein tiedä mitä sen kanssa tekisi koska hyvä se ei ole ja käytännössä uusi. Heillä näytti olevn nyt uusi versio myynnissä joka paljon paremman oloinen. Telakoneen kanssa tulee myös sellainen haaste, että se aura on eritäin kaukana edessä ja nostaminen on hurjaa homma vinssille siellä varren päässä. Vinssi ei sitä jaksa vetää ylös, jos ajaa nuoskalumen johonkin metsän reunaan ja yrittää siitä suoraan nostaa ylös. Aina pitää ennen pysähdystä aloittaa nosto että se sitten nousee.
Eikö siinä ole mitään säätöä sille levyn asennolle ? Pistäs aurasta kuvaa/kuvia niin pohditaan tuota kulmaa ja sen mahd. säätöä. Onko säätötallat missä asennossa ?
Onkos telakoneissa korkeampi maavara kuin rengaspeleissä? eli tuleeko tuon takia kulma vääräksi.
Sinänsä jos V-muodossa ajo onnistuu, korkeus ja kulma lienee about oikea? koskapa muutenhan V-asennossa auran kärjet ois alempana kuin keskiosa. (oman suoran auran romun modaamsita suunnittelin ,mut edellä olevan takia jätin tekemättä.)