Sutinen kirjoitti:Muusta en tiedä mutta polle nousi rampin
yli paremmin

no tulihan ainakin selityksiä.
Hieno oli lukea mitä yrittite tuohon selittää.
Moniko on pollella ajanut ja päässy sen lukon toiminnan
testaamaan.
Nythän on niin että Wanha on esittelyjä pitänyt tuon rampin kanssa jo vuonna 2006, joten hep täältä
Polle, Honda, Yamaha sekä tietysti myös Can-Am on pöydällä kokeiltu. Kaikki tuon pöydän selättää, mutta osa paremmin ja osa vaatii hieman eri tekniikan. Polle tietysti nousee viiveettä, eikä pöytä ole sille mikään este. Yamahalla sama homma kunhan saa lukon kytkeytymään, vaatii pikkaisen kaasuttelua ja houkuttelua, mutta voi joskus kytkeytyä suoraakin, mutta taas joskus sitä vaan ei saa tartutettua. Yammun lukko pelaa huomattavasti paremmin luonnossa kuin mitä tällä pöydällä. Can-Amin ensimmäinen lukkoversio taas pelasi tuossa pöydällä huomattavasti paremmin kuin maastossa

Nyt sitten uusi versio on erittäin toimiva.
Honda pelittää hieman samoin kuin Can-Am, mutta Hondan lukko pelittää parhaiten pöydällä kun antaa reilusti kaasua. Mielenkiintoista on Hondan lukon heikko ote ja laitteen saa pidettyä pöydällä pikkurillin otteella takatelineestä. Kaikki siis pöydän selättää ja mielestäni tämä koko lukko asia on mönkijäherrastuksessa ylimainostettu juttu. Eri merkin mönkijöistä löytyy erilaiset ominaisuudet, ( lukko on niistä vain yksi ) ja tämä antaa kuluttajalle mahdollisuuden valita ne mieleiset ja omaan käyttöön sopivat. En usko että kukaan oikeesti valitsee mönkijä merkin pelkästään lukon perusteella vaan valintaan vaikuttaa laitteen kokonaisuus ja kokonaisuuden sopivuus omaan käyttöön.