
Sammy
Nyt kohta niitä saa.Duelin pojaat on kuulemma tilanneet niitä kaikkiin ruiskuvehkeisiin ja kunhan laskeutuvat alueelle saapi niitä sieltä.Se änkkäri juttu on monimutkaisempi ja modaankin ensin tuon orkkiksen.sammy kirjoitti:No mites änkkäri, onkos sulla jo vapaammin virtaava änkkäri? Ois varmaan sekin hyvä pistää, että saat tosta Dynotuksesta kaiken irti...? Koskahan näitä kamppeita rupee enemmän saamaan suomesta, vai pitääkö mun pistää verkkokauppa tulille?!atc/v-81 kirjoitti:Joo ja tilasin sitten tänään.Saas nähdä milloon tulevat mutta vapise Poke piilopaikat alkaa olla hakusessa!atc/v-81 kirjoitti:Kyl mää sen tilaan kysyn vaan ensin Motormanista josko saisivat hommattua.Juu ja sit se K&N Filtteri kanssa.
Sammy
Juu olkaa vaan vahvoja uskossanne mut TM joku aika sitten kirjoitti VR6 Golfin testissä että lastuttamalla tehoa 60 heppaaRoosa999 kirjoitti:Aha![]()
Jos mun tiedot on yhtään paikkansapitäviä, on ahtamattoman koneen lastuviilaaminen aika onnetonta hommaa. Siinä saa ainoastaan tehot nousemaan hieman, mutta yleensä kierrosluvun kasvattamisella. Sellainen puuha on hieman arveluttavaa jos on kyseessä 4x4 eli alhaalta vääntävä ja muutenkin hitaampaan puuhaan käytetty peli. Saatanhan olla väärässäkin mutta... Usko on kova !
atc,en ehkä vielä laita paperipussia päähänatc/v-81 kirjoitti:Joo ja tilasin sitten tänään.Saas nähdä milloon tulevat mutta vapise Poke piilopaikat alkaa olla hakusessa!atc/v-81 kirjoitti:Kyl mää sen tilaan kysyn vaan ensin Motormanista josko saisivat hommattua.Juu ja sit se K&N Filtteri kanssa.
Kyllähän ahtaminen selkeästi painii omassa sarjassaan.Mutta on selkeästi jo työläämpi homma.Siinä vaaditaan jo kalkulaattoria monen asian huomioimiseksi. Alkaa lämpöongelmat ym.ym.Roosa999 kirjoitti:Katsoppa atc oheinen linkki http://www.powerflash.fi/chiptuning/aut ... gen-e.html
lisäys 16 hevosvoimaa. Vähän on matkaa 60 hevosvoimaan.
Ettei vaan ollut ahdettu golf ? Siitä irtoaa 49 Hv lisää ja
Oheisessa linkissä 1.8T mallista saatiin se n. 60 hv lisää.
http://sektori.com/uutiset/3219?anon=1&reply=59731
Usko on kova ahtimen suuntaan.
Siinä olet Roosa asian ytimessä.Roosa999 kirjoitti:Poke, nykydieselit on kaikki pääsääntöisesti ahdettuja, jolloin homma on helpompi. Samat säännöt kuin bensapeleissäkin.
Kyllä se teho irtoaa ahtamattomassakin, mutta kuten atc mainitsi, on koko virtauslinja viritettävä. Nokka, pakoputki vaimentimineen, Kaasutin/ruiskulaitteisto ja ilmansuodattimet. Sekä kanavien normaali kiillotus. Aika paljon puuhaa, mutta kaikilla on kova usko asiaansa, että en pane vastaan.
Näähä on mahtavia tehonkasvuja.Ja kaikki vaan lastuttamalla,eiku usko vahvistuupi.Roosa999 kirjoitti:Katsoppa atc oheinen linkki http://www.powerflash.fi/chiptuning/aut ... gen-e.html
lisäys 16 hevosvoimaa. Vähän on matkaa 60 hevosvoimaan.
Ettei vaan ollut ahdettu golf ? Siitä irtoaa 49 Hv lisää ja
Oheisessa linkissä 1.8T mallista saatiin se n. 60 hv lisää.
http://sektori.com/uutiset/3219?anon=1&reply=59731
Usko on kova ahtimen suuntaan.
Tuohon ei ole pokella mitään lisättävää.Roosa999 kirjoitti:Niin, siis lisätehon ottaminen koneesta vaatii lisää polttoainetta ja sen määrän lisääminen kasvattaa mäntämoottorissa lämpökuormaa koska sen hyötysuhde on aika kehno. Se, että ottaako lisätehon ahtamalla-> paineen nostolla tai muuten, on aikalailla sama asia. Yleensä ahtamattomat, mutta viritetyt kiertää alkuperäistä korkeamilla huippukierroksilla, taasen ahdetut ovat samoilla luvuilla, mutta ahtopaineen noston myötä saavuttavat korkeamman väännön ja sitä kautta korkeamman tehon, mutta alkuperäisillä kierrosluvuilla. Mäntämoottorin mekaaninen teho lasketaan Kierrosluvun ja vääntömomentin suhteesta. Tämä on pelkkää fysiikkaa.