"halpamönkijöiden" tarkoitus
- Nikke
- 3WD
- Viestit: 92
- Liittynyt: 27 Marras 2008 15:47
- Mönkijä:: Comanche cross 300
- Paikkakunta: Varkaus
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Varmaankin ne ovat sitten puoli-ilmaisia?
Jos ei muuten niin väkisin sitten.
-
- 6WD
- Viestit: 532
- Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Muhos City
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Noiden "halpamönkijöiden" kanssa ei passaa olla liian ronkeli. Toki uuden laitteen tulee toimia ja perusjuttujen on oltava kunnossa, mutta itse huomasin katselevani omaa kinuskia hieman liian kriittisellä katseella. Jos vikaa ei löytynyt, niin ainakin jotain parannettavaa aina keksi. Ajamisen nautinto katosi paikoitellen kokonaan.
- pugisti
- 3WD
- Viestit: 119
- Liittynyt: 02 Kesä 2009 05:46
- Mönkijä:: can-am renecade 800 X
- Paikkakunta: Espoo
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Ihan pakko kommentoida.HS200S kirjoitti: Tämä on vähän sama kun auton ostossa eli ostetaan sellanen minkä voi käteisellä ostaa (eli on varaa) koska se ei tuota mitään.

Miksi ei käyttäisi rahoitusta ostaessaan auton / mönkkärin?
Jos se ei tuota mitään niin miksi siihen sitoisi rahansa ja ostaisi sen suoralla rahalla joka voisi tuottaa muualla vaikka 10-15%
Eli 10% kässäri ja loput VELKAA jää 90% sijoituksiin. Lainalla noin 7%:n todellinen vuosikorko joten tuotto 3-8%

Halpa kiinalainen oli opettava mönkkä. Keskihintainen taiwanilainen oli jo ihan hyvä. Kallis mönkijä nyt testissä aika näyttää miten käy.
Can-am renegade X With 30"
TGB 425 With winch
TGB 425 With winch
- migu250
- Tracks
- Viestit: 1270
- Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
- Paikkakunta: Pohjois-Espoo
- Viesti:
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Se tosi asia vaan on, että täydellistä ajopeliä ei ole.Grey kirjoitti:Noiden "halpamönkijöiden" kanssa ei passaa olla liian ronkeli. .... omaa kinuskia hieman liian kriittisellä katseella. Jos vikaa ei löytynyt, niin ainakin jotain parannettavaa aina keksi. Ajamisen nautinto katosi paikoitellen kokonaan.
Kun nykyisellä ajelet on täysin varmaa, että löydät siihenkin paljon paranneltavaa.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
- Tepy
- 6WD
- Viestit: 940
- Liittynyt: 10 Huhti 2008 08:21
- Mönkijä:: Polleheppa
- Paikkakunta: Hullun hauska kylä
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Hei, mutta jos tämä onkin hyvää businesta? Kysyntähän se tarjontaa ohjaa. Raakaa businesta vain. Jospa "halpamönkijöiden" tarkoitus on täyttää tämä erittäin suuri kysynnän kasvu mönkijöitä kohtaan? "Liikemiehet" ovat tämän hiffanneet ja ottavat oman siivunsa kakusta. 

Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.
Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
-
- 6WD
- Viestit: 532
- Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Muhos City
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Kyllä parannettavaa aina keksii. Ongelma on nykyään luottamuksen saaminen takaisin, kun koko ajan pelottaa että jotain hajoaa... Ja vielä kun oikein etsimällä etsii niitä vikoja. Jumalauta!migu250 kirjoitti:Se tosi asia vaan on, että täydellistä ajopeliä ei ole.
Kun nykyisellä ajelet on täysin varmaa, että löydät siihenkin paljon paranneltavaa.

Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Kyllähän se niin on, että merkkiuskovaiset näitä halpiksia helposti moittivat, mutta asian pitäisi olla päinvastoin. Vaikuttaa nimittäin merkkikoneidenkin kilpailutilanteeseen ja hinnoittelupolitiikkaan kuluttajan eduksi. Valintahan markkinoiden suhteen on vapaa, ajakoot kukakin millä lystää.
Joillekkin saattaa olla koko elämä parannella ja fixailla edullista hankintaansa, sitä kutsutaan myös harrastukseksi.
BTW: Meillä ei ole viime syksynä ostetusta 110cc GXT:stä vielä hajonnut mitään, tosin ei sillä ole ajettu vielä 5 tankillista enempää. Noh, valojen kannakkeet murtuivat,mutta korjattiin itse entistä ehommiksi. Lisäksi virtalukon rikkoivat varkaat, joille kiinalainen kelpasi kummasti. Virtalukko meni takuuseen!
Käynnistyi talvella usean viikon seisotuksen jälkeen pressun alta -10c pakkasessa ihan oman kiinalaisen akun voimin.
Eli satunnaiseen lystinpitoon oiva peli, eikä harmita seisottaakaan, kun ei ole arvoa, mistä pudottaa...

Joillekkin saattaa olla koko elämä parannella ja fixailla edullista hankintaansa, sitä kutsutaan myös harrastukseksi.
BTW: Meillä ei ole viime syksynä ostetusta 110cc GXT:stä vielä hajonnut mitään, tosin ei sillä ole ajettu vielä 5 tankillista enempää. Noh, valojen kannakkeet murtuivat,mutta korjattiin itse entistä ehommiksi. Lisäksi virtalukon rikkoivat varkaat, joille kiinalainen kelpasi kummasti. Virtalukko meni takuuseen!

Käynnistyi talvella usean viikon seisotuksen jälkeen pressun alta -10c pakkasessa ihan oman kiinalaisen akun voimin.

Eli satunnaiseen lystinpitoon oiva peli, eikä harmita seisottaakaan, kun ei ole arvoa, mistä pudottaa...


Suzuki LT80 --> GXT 110cc --> Quest 500
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Niin, kysehän oli kiinan peleistä. Rahotusyhtiötä en sotkisi ollenkaan mukaan, siis tieliikenteeseen tarkoitettuun halpa kiinalaiseen. Syynä on se, että rahotusyhtiö vaatii kaskon joka on todella kallis. Ei oikein tee oikeuksia kun ajatellaan vaikka johonkin comancheen tahi muihin reilun tonnin härpäkkeeseen. Vakuutukset maksaa jo helposti 600€ vuosi, riippuen missä yhtiössä on. Omassa kiinan vehkeessä toimii pelkkä liikennevakuutus 136€ vuosi, eikä tullut edes mieleeni osamaksu touhut.HS200S kirjoitti:
Ihan pakko kommentoida.![]()
Miksi ei käyttäisi rahoitusta ostaessaan auton / mönkkärin?
Jos se ei tuota mitään niin miksi siihen sitoisi rahansa ja ostaisi sen suoralla rahalla joka voisi tuottaa muualla vaikka 10-15%
Eli 10% kässäri ja loput VELKAA jää 90% sijoituksiin. Lainalla noin 7%:n todellinen vuosikorko joten tuotto 3-8%![]()
Vastaavasti autoa ostaessa (pakasta repästy) on ihan selvää, että käyttäisin rahoitusyhtiötä. Kasko tulee silloin muutenkin kysymykseen ja joistakin yhtiöistä saa valmiiksi boonukset kaskoon, toisin kuin mönkkäristä ei taida saada mitään. Korjatkaa te joilla on kasko mönkkärissä, jos asia on toisin.
Pieru on vain henkistä pahoinvointia...
Ja välillä voidaan todella pahoin.
Ja välillä voidaan todella pahoin.
- pugisti
- 3WD
- Viestit: 119
- Liittynyt: 02 Kesä 2009 05:46
- Mönkijä:: can-am renecade 800 X
- Paikkakunta: Espoo
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Ei taida saada rahoituksia noihin halpis kinuskeihin... tosin jos sellaista niihin tarvii niin vois harkita harrastuksen vaihtoa.
Can-am renegade X With 30"
TGB 425 With winch
TGB 425 With winch
- Bliz
- 6WD
- Viestit: 681
- Liittynyt: 23 Loka 2006 21:40
- Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
- Paikkakunta: Helsinki
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
saa niit pätkällä melkee kaikkialta..avaa jonku kulutusluoton tjsp..
"Läski" BRP outlander 800 EFi
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Miksei saisi? Ja kaikille, halpismönkkäreiden ostajille, kyseessä ei ole pelkkä harrastus? Itse ostin Comanche 200tl:n ihan työmatka-ajoihin, tosin muutostöiden ja innostuksen myötä, siitä on myös tullut harrastus. Oma autoni "Chevy Van" vie kaupunkiajossa varovaisesti arvioiden 15 litraa sadalla 95 oktaanista, ja laskeskelin tienaavani bensakuluissa ostoshinnan takaisin vuodessa. Nyt on huolettomia "ei kertaakaan jättänyt tienposkeen" kilometrejä yli 20 000km:ä takana, ja lisää tulee yli 2 000km:ä joka kuukausi.. Ihan pikaisesti laskettuna säästöä on tullut ostohinnan ja paranteluiden jälkeenkin nelinumeroinen luku. Jos tuo kestää vielä vuoden, niin olen säästänyt pelkissä bensakuluissa merkkivehkeen verran euroja "Vanista kun en luovu" ja taidan siirtää commun eläkkeelle ja hankkia merkkipelin. Voisin tietysti ostaa sen merkkipelin jo nyt, mutta ei viitsi hyvää kestotestiä jättää kesken.pugisti kirjoitti:Ei taida saada rahoituksia noihin halpis kinuskeihin... tosin jos sellaista niihin tarvii niin vois harkita harrastuksen vaihtoa.

Offtopic: Kun mittarissa oli 20 450km:ä niin tuli ensimmäinen tekninen vika, etupyörän laakeri hirtti pariksi sekunniksi kiinni, ja seurauksena oli hiontajälki etuakselinpätkässä ja muuta ei sitten tapahtunutkaan. Korjauskulut alta 15 euroa. Muita kulutusosia, ketjujen ja rattaiden lisäksi, ei ole tarvinnut uusia. Yhtään puslaa tai niveltä ei ole tarvinnut vaihtaa. Nyt on tosin vaihtolistalla yksi raidetangonpää ja toinen alapallo, muuta vikaa ei ole havaittavissa.
-
- 4WD
- Viestit: 201
- Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
- Mönkijä:: comanche 200cc tl
- Paikkakunta: Kiiminki
- Viesti:
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Ostin kiinalaisen 200cc tl helmikuussa -09. paranneltuna ja vähän ajettuna (500km)
Tässä muutamia harmittomia vikoja mitä on ilmennyt:
etuakseli poikki
taka-akseli poikki
kettinki poikki
tankki vuotaa
taka-iskari "poikki"
Akku totaaliseti "pimeä"
Kettingin ohjurirulla tippui
Pienempiä vikoja tai huolimattomuudesta tulleita
Olka-akseli poikki raidentagonpään kohdalta
etulaakerit levesi
takaswingin puslat väljät
raidetangopäät väljät
yläpallot väljät
alapallot väljät
taustapeilien kiristys rikki
penkin kiinnitys rikki
takalampun tinaukset petti
vilkkujen lasit ei pysy kiinni
katteet halkeaa pakkasella todella helposti
startti ulisee
flekti rikki
startin kosketushäiriö
päävirtasulakkeen kosketushäiriö
Tuo vitunmoinen tärinä on kanssa ihan hauska ominaisuus..
Kuka aasi näitä päästä tieliikenteeseen!??
Ainut iso plussa tulee moottorista! hyvin on pelannut tuhansia kilometrejä.
Kyllä tämä ihan harrastuksesta menee mutta ilman rälläkkää,hitsiä,työkaluja ja motivaatiota korjata tämä ei liikkuisi varmaan viikkoa pidempään.
Olen kuitenkin tyytyväinen hinta/laatu suhteeseen.
Merkkimönkijään olisi tullut tuona aikana vain muutama hassu vika, mutta rahaa olisi voinut palaa enemmän osiin.
Tässä muutamia harmittomia vikoja mitä on ilmennyt:
etuakseli poikki
taka-akseli poikki
kettinki poikki
tankki vuotaa
taka-iskari "poikki"
Akku totaaliseti "pimeä"
Kettingin ohjurirulla tippui
Pienempiä vikoja tai huolimattomuudesta tulleita
Olka-akseli poikki raidentagonpään kohdalta
etulaakerit levesi
takaswingin puslat väljät
raidetangopäät väljät
yläpallot väljät
alapallot väljät
taustapeilien kiristys rikki
penkin kiinnitys rikki
takalampun tinaukset petti
vilkkujen lasit ei pysy kiinni
katteet halkeaa pakkasella todella helposti
startti ulisee
flekti rikki
startin kosketushäiriö
päävirtasulakkeen kosketushäiriö
Tuo vitunmoinen tärinä on kanssa ihan hauska ominaisuus..
Kuka aasi näitä päästä tieliikenteeseen!??
Ainut iso plussa tulee moottorista! hyvin on pelannut tuhansia kilometrejä.
Kyllä tämä ihan harrastuksesta menee mutta ilman rälläkkää,hitsiä,työkaluja ja motivaatiota korjata tämä ei liikkuisi varmaan viikkoa pidempään.
Olen kuitenkin tyytyväinen hinta/laatu suhteeseen.
Merkkimönkijään olisi tullut tuona aikana vain muutama hassu vika, mutta rahaa olisi voinut palaa enemmän osiin.
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
No, kaikki on suhteellista. Sulla on kyllä ollut vastoinkäymisiä enemmän kuin tarpeeksi.hdsdhffsh kirjoitti:Ostin kiinalaisen 200cc tl helmikuussa -09. paranneltuna ja vähän ajettuna (500km)
Tässä muutamia harmittomia vikoja mitä on ilmennyt:
etuakseli poikki
taka-akseli poikki
kettinki poikki
tankki vuotaa
taka-iskari "poikki"
Akku totaaliseti "pimeä"
Kettingin ohjurirulla tippui
Pienempiä vikoja tai huolimattomuudesta tulleita
Olka-akseli poikki raidentagonpään kohdalta
etulaakerit levesi
takaswingin puslat väljät
raidetangopäät väljät
yläpallot väljät
alapallot väljät
taustapeilien kiristys rikki
penkin kiinnitys rikki
takalampun tinaukset petti
vilkkujen lasit ei pysy kiinni
katteet halkeaa pakkasella todella helposti
startti ulisee
flekti rikki
startin kosketushäiriö
päävirtasulakkeen kosketushäiriö
Tuo vitunmoinen tärinä on kanssa ihan hauska ominaisuus..
Kuka aasi näitä päästä tieliikenteeseen!??
Ainut iso plussa tulee moottorista! hyvin on pelannut tuhansia kilometrejä.
Kyllä tämä ihan harrastuksesta menee mutta ilman rälläkkää,hitsiä,työkaluja ja motivaatiota korjata tämä ei liikkuisi varmaan viikkoa pidempään.
Olen kuitenkin tyytyväinen hinta/laatu suhteeseen.
Merkkimönkijään olisi tullut tuona aikana vain muutama hassu vika, mutta rahaa oldä sitteisi voinut palaa enemmän osiin.

En tiedä sitten missä ajossa sulla on tuo ollut? Itselläni ollut 99% maantieajoa ja sen tuo tuntuu kestävän. Tosin kenkääkin saanut, jopa siinä määrin että välillä on sääliksi käynyt.

-
- 4WD
- Viestit: 201
- Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
- Mönkijä:: comanche 200cc tl
- Paikkakunta: Kiiminki
- Viesti:
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Varmaan noin 80% tulee montuilla ja suolla ajettua että siinäpä se syy onkin. Mutta kyllä nuo akselit voi asfaltillakin mennä jos tulee kikkailtua. Sievällä ajolla ei varmaa olisi tullut paljon mitään vikoja, mitä nyt tuo tärinä olisi hajoittanut paikkoja 

Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
moi.mulla on tällä hetkellä shineray 250 tl.aiemmin ollu comanche 300cc ja 200cc tl.pojalla rally 110 mönkijä ja 110 samurai crossipyörä.varaa ei ole ollu ostaa merkkimönkijää itselle leluks,joten nää saa kelvata.shineray tosi hyvä ajella.paras näistä halpiksista millä olen ajanu.Mut on tullu opittua toi korjaamisen taito täs samalla.
Sen olen huomannu tässä pari vuotta moottoripiireissä pyörineenä että ei sillä merkillä väliä ku äijät pääsee ajamaan .on nuo honda,polaris ja yamaha kuskit lähteny yhdessä ajamaan vaik mulla halpis onkin.Eikä vittuiltu oo yhtään.ja hauskaa on ollu.
Sen olen huomannu tässä pari vuotta moottoripiireissä pyörineenä että ei sillä merkillä väliä ku äijät pääsee ajamaan .on nuo honda,polaris ja yamaha kuskit lähteny yhdessä ajamaan vaik mulla halpis onkin.Eikä vittuiltu oo yhtään.ja hauskaa on ollu.
tare