Keihin fcr säätöapua

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Keihin fcr säätöapua

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

rönttö kirjoitti:Siel on kohokammio jostain syystä ylitäyttyny.. roska?
Joo täytyy vähän puhallella paineilmalla samalla, ku nostaa neulaa pykälän, saattais se EMM neula olla sittenkin parempi, meni tol vähän laihalla.
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: Keihin fcr säätöapua

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Kandee kotimatkalle patentoida joku ettei ainakaan putkee vasten roiski pensoja
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Keihin fcr säätöapua

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Ne letkut on aika pitkät ja valuttaa sielt takaiskarin ohi maahan sen mitä valuttaa ja paikallaan kaasuttaessa ei valu ainoastaan kun kallistuu. Josko ruokkiksella ehtis vilkaisemaan.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Keihin fcr säätöapua

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Eipä saanu noilla millään EMx neuloilla säätöjä yhtä hyväks kun sillä tuunatulla EJP neulalla eli tuo keskimmäinen kirjain eli pituus taitaa vaikuttaa myös neulan profiiliin eikä pelkästään sama vaikutus kuin klipsun korkeudella. Olikos sulla rönttö ylimääräisiä EKM, EKN tai EJM, EJN neuloja? Mulla ois muutama vaihtari :D

Niin siis aluksi tuolla EJP neulalla oli ongelma rikas tuolla 1/2-3/4 osa kaasulla ja nyt noilla EMN ja EMM neuloilla on ihan päin vastainen ongelma eli laiha samalla kohdalla.
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: Keihin fcr säätöapua

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Mielenkiintoinen havainto :shock:

muistaakseni noista vaihtoehdoista ekm on nyt käyttämättä. Mitäs vaihtaria sulla olis?

Ihan optimisetuppi ei mullakaan ole kun on neula melkein alimmassa...et olishan noita kiva kokeilla :)
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Keihin fcr säätöapua

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Joutilaana ois ainakin DMP, DMN, EMK, EML, EMM ja EMN

Voisin mielelläni koittaa sitä EKM neulaa. EI sulla ois päässy käymään niin et oot kompensoinu liian lyhyttä ja rikkaalle nostettua neulaa pienillä suuttimilla :-k

Mulla se EMN neula keskeltä pykälän rikkaalla oli muuten hyvä, mut siinä 3/4 kaasun hujakoilla veti laihalle johonki 14,5 , vaikka siel 1/4-1/2 osa kaasulla olikin hyvä.
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: Keihin fcr säätöapua

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Bansku81 kirjoitti:pituus taitaa vaikuttaa myös neulan profiiliin eikä pelkästään sama vaikutus kuin klipsun korkeudella.
Varmistan vain että siirsithän sokkaa vastaavasti kun neulan pituus muuttui? eli kun neula piteni niin laskit sokkaa ja seokset meni silti ohkasemmalle kuin lyhyemmällä neulalla ja sokka ylempänä?
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Keihin fcr säätöapua

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Jep. Laskeskelin vielä, mitä vaatisi että olisi samoissa kuin lyhyemmällä neulalla ja kokeilin luonnollisesti eri korkeuksilla, kun hain säätöjä. Mittailin tuossa tallissa noita neuloja ja mun mielestä jos mittaa neulan koko pituuden niin se on sama EMN ja EJP neuloissa, ero on alimman kolon ja kartion yläreunan välisessä etäisyydessä. Tosin noiden mittailu ja vertailu ei ole kovin tarkkaa tönärin ja mikrometrin kanssa. Pyöräytin tuossa vielä EJP neulasta vähän tavaraa pois tasaiselta osuudelta ja sokka pykälän laihalle keskeltä niin AFR pysyy koko alueella 12-13.2 toisaalta sillä EMN neulalla, missä oli se laiha alue siellä 3/4 kaasulla tuntui ehkä aavistuksen pirteämmältä persdynossa nopeissa kiihdytyksissä eli se laiha kohta ja kiihdytyspumpun yhteis vaikutus saattoi pitää seokset optimaalismpina kiihdytyksissä, mut matka ajossa 14.5 ois vähän liian laiha pitempään.
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: Keihin fcr säätöapua

Viesti Kirjoittaja rönttö »

No hittolainen. Pitåäkin tilailla ja koittaa h ja j pitusia. Niitä ei vaa myydä missään nettikaupoissa tai ainakaan en löytänyt. Joutunee marmoritiskiltä tilaileen 26e/kpl

Laitoin sulle muutes ekm tänään postiin pistäs perjantain tipahtaa laatikosta 8)
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Keihin fcr säätöapua

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Tänks. Mielenkiintoinen nähdä miten se toimii.
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: Keihin fcr säätöapua

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Pikanen kyssäri, meneekö seosruuvin säätö ihan suhteessa, vai onko tässä joku eka kierros auki laihentaa ja loput rikastaa homma
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Keihin fcr säätöapua

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

En ainakaan oo itse semmosta huomannu, mut sen oon et kun kattelee mittaria ja säätää koneen käydessä niin säädön jälkeen täytyy aina hiukan kaasuttaa et näkee todella mihin säätö tyhjäkäynnillä asettui.
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: Keihin fcr säätöapua

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Eli sit pitää jostain löytää vielä pienempi tk suutin kuin 35...on kyllä kumma

Edit. Kun kattoo 24mx tarjontaa onko tämä nyt toi pitkä vai lyhyt tk suutin?
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Keihin fcr säätöapua

Viesti Kirjoittaja yaguza »

tommonen on fcr:n tk-suutin http://www.advantagecyclelc.com/products/MVC-045S.JPG
olikos röntöllä se kiihdytys-suppilo kaasarin persauksessa? sekin vaikuttaa neulan kanssa suuttimen kokoihin koska ilmavirtaus on parempi suppilon kanssa.

seosruuvin vaikutus tulee tosiaan viiveellä ja muistaakseni vaikuttaa kun on 1-3.5 kierrosta auki, 1auki=laihin asenta ja 3.5=rikkain.
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: Keihin fcr säätöapua

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Pitää tallilla mitata suutin, kun 24mx myy oliko 36mm ja 38mm pitusia tk suuttimia...

Mul on nyt se 35 ja tk seokset on hyvät kun seos ruuvi on 5min auki, koko kierros vetää jo överi rikkaalle ja voimat hävii.. Täytyy viel koittaa isompaa pilot airia jos se vähän auttaisi.
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Vastaa Viestiin