
Keihin fcr säätöapua
Re: Foorumin Dinlit
Mä oikeesti tosta Keihinin säätämisestä hirvittävästi ymmärrä
. Puuhis tai Bansku on tainneet viimeaikoina painia noiden asioiden kanssa.

Viimeksi muokannut Mare79, 28 Huhti 2013 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: Foorumin Dinlit
Elän käsityksessä että paukkuminen johtuu ennemmin laihasta kuin rikkaasta seoksesta..
Re: Foorumin Dinlit
Ainakin pyörissä hyvin usein rupeaa paukkumista esiintymään, jos vaihdetaan esim. vapaammin virtaava slipari. Seokset menee tällöin laihalle, jos säädöille ei tehdä mitään.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Foorumin Dinlit
Mikä setuppi nyt kaasarissa? Neula, pääsuutin ja tk-suutin?
Re: Foorumin Dinlit
Vaihtaisin ensin tulpan ja tarkastelisin ettei ole ilmavuotoja kaasarin imukurkussa. Kai siellä on venttiilinvälykset ok?
Jos se oireilee ainoastaan lämpösenä niin noista on hyvä lähteä liikkeelle.
Onko ihan yllättäen tullu nää oireet vai heti kaasarinvaihdon jälkeen?
Ja saattaahan se olla että pohjakipossa on roskia jotka toisinaan tukkii suuttimet, kaasarinputsaus myös.
Seostensäätö onkin sitten ihan oma juttunsa
, siinä kun putsailet kaasarin niin katoppa suutinten koot ja kirjaimet neulasta.
Antoisia hetkiä ruuvailuun, ei oo motorsporttia jos ei kädet p@$kaannu.
EDIT:joku mode laittaa sitten tämänkin siirtäen
Jos se oireilee ainoastaan lämpösenä niin noista on hyvä lähteä liikkeelle.
Onko ihan yllättäen tullu nää oireet vai heti kaasarinvaihdon jälkeen?
Ja saattaahan se olla että pohjakipossa on roskia jotka toisinaan tukkii suuttimet, kaasarinputsaus myös.
Seostensäätö onkin sitten ihan oma juttunsa

Antoisia hetkiä ruuvailuun, ei oo motorsporttia jos ei kädet p@$kaannu.
EDIT:joku mode laittaa sitten tämänkin siirtäen
-
- 2WD
- Viestit: 48
- Liittynyt: 04 Loka 2012 19:44
- Mönkijä:: Luojan kiitos ei enää mönkijää
- Paikkakunta: Kvl
Re: Keihin fcr säätöapua
kaasari ollu okoajan kiinni, ei hajua suuttimista jne alko vaan yhtäkkiä köhimään (kokoajan käyny vähän laihalla) ja jonkin verran ajoittaisesti paukutellu.. tuskinpa ne suuttimet on siellä itsestään muuttunut suuntaan tai toiseen, epäilin vahvasti sitä tulppaa ja uusi onkin hyllyssä. huomenna on tarkoitus raahautua taas sen vehkeen luokse kun ei enää vitutuskäyrä tälle päivälle antanut periksi. meinasin nyt alkuun siis kysellä niitä ruuvien suunnilleen säätöjä joilla voisin kokeilla (kun se siellä laihalla on humppaillut) enkä ole uskaltanut pahemmin koskea kun kuitenkin on käynnissä pysynyt
on jo jonkun verran kokemusta ja huonoa semmosta siitä kun alan korjaamaan jotain mikä ei ole rikki.... niin eli meinasin vaihtaa sen tulpan ja kokeilla ihan niistä ruuveista jotenkin sen kkohdilleen = menee edes eteenpäin
ruiskut ollu kelkissä jne eikää mitään käryä kaasarin säätämisestä what so ever 85´ suikka pvn jälkeen joten siksipä kyselisin että noin niinkun mistä alkaa.. ja tyhmänä ysymyksenä vielää eikö se mene rikkaammalle avatessa vaiko eikö? jossain luki jotain paskaa että 2t ja 4t kaasariensäätö menisi jotenkin muka eripäin, mutte suostu suoralta seisomiselta sitä nielemään. kiitos. niin mitään ei ole vaihdettu putsareita tms slipareita annettu vaan ajoa. ei edes pesty...
no niin, eli kuitenkin siis homma toimii niin ettää ruuvia 4 tahissa auki on rikkaammalle ja 2 tahtisessa laihemmalle, no kai se vaan pitää runkate edestakasin niinkauan kun käpy kestää ja heiteltäviä työkaluja riittää. pitäis vissiin pysyä joukkoliikenteessä kun ei äly riitä ja hermo menee hetkessä.

ruiskut ollu kelkissä jne eikää mitään käryä kaasarin säätämisestä what so ever 85´ suikka pvn jälkeen joten siksipä kyselisin että noin niinkun mistä alkaa.. ja tyhmänä ysymyksenä vielää eikö se mene rikkaammalle avatessa vaiko eikö? jossain luki jotain paskaa että 2t ja 4t kaasariensäätö menisi jotenkin muka eripäin, mutte suostu suoralta seisomiselta sitä nielemään. kiitos. niin mitään ei ole vaihdettu putsareita tms slipareita annettu vaan ajoa. ei edes pesty...

no niin, eli kuitenkin siis homma toimii niin ettää ruuvia 4 tahissa auki on rikkaammalle ja 2 tahtisessa laihemmalle, no kai se vaan pitää runkate edestakasin niinkauan kun käpy kestää ja heiteltäviä työkaluja riittää. pitäis vissiin pysyä joukkoliikenteessä kun ei äly riitä ja hermo menee hetkessä.
Re: Keihin fcr säätöapua
seosruuvia auki niin rikastaa alakierroksilla, max3.5 kierrosta kuitenkin ettei irtoa itekseen.
-
- 2WD
- Viestit: 48
- Liittynyt: 04 Loka 2012 19:44
- Mönkijä:: Luojan kiitos ei enää mönkijää
- Paikkakunta: Kvl
Re: Keihin fcr säätöapua
jepajepa, tulppa ehtoossa ja putsarin kans lentän helevettiin kokonaan (?) jopa pelaapi taas
joten se siitä..

- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Keihin fcr säätöapua
Tän koko säätämisen lopputulos on, että kaasari ois kesäkelillä parhaassa säädössä juuri niillä hiluilla millä se mulle tuli eli neulana EJP ja pääsuutin 170 ja tk 45. Kylmemmällä toimii EJN tai EJM ja 175-180 / 50 suuttimet.
Muuten hyvä, mut menin hiomaan sen EJP neulan talvella ohuemmaks ja äsken katkaisin sen 170 suuttimen kun piti laittaa paikalle
Muuten hyvä, mut menin hiomaan sen EJP neulan talvella ohuemmaks ja äsken katkaisin sen 170 suuttimen kun piti laittaa paikalle

- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Keihin fcr säätöapua
Onks ketään vaihdellut noita kiihdytyspumppuun vaikuttavia leak jet :jä? Vois vastata kaasuun paremmin, kun ei ruiskasis ihan niin reippaasti tavaraa kahvaa käännettäessä, näin ainakin netistä lueskelin ja aika paksullahan toi käy kun nopeesti kahvasta kiertää.
Re: Keihin fcr säätöapua
Itellä just päinvastoin että pykälänpari isompi sais olla
varmasti vaikuttaa jos liian rikkaaks menee, sitähän vois koittaa kompensoida väntämällä ruippasun kestoa vähän lyhkäsemmälle?
Eli se suutin määrää kuinka paljon tulee soppaa kerralla ja se ruuvi vaijerikotelon sisällä määrää ruippasun pituuden

Eli se suutin määrää kuinka paljon tulee soppaa kerralla ja se ruuvi vaijerikotelon sisällä määrää ruippasun pituuden
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Keihin fcr säätöapua
Siitä ruuvista kaasarin kyljessä säädetään ruikkasun ajoitusta, ei niinkään pituutta vaikka se hiukan myös siihen vaikuttaa. Se leak jet vaikuttaa taas ruikkauksen määrään, eli tuon suuttimen kautta ohivirtaa osa bensasta takaisin kohokammioon, eli isompi suutin päästää enemmän takaisin ja pienentää ruiskausta. Käsittääkseni vakio on 45 niin tilasin 50 ja 60 kokoiset testiin.
Re: Keihin fcr säätöapua
Kuulostaahan monimutkaiselta...
Siitä ruuvista en ole ainakaan huomannu vaikuttavan mihinkaan muuhun kui ruippasun pituuteen. Se vipuhan lepää kokoajan samassa asennossa ruuvin asennosta huolimatta. Sitte kun ruuvia kääntää se periaatteessa 'lataa' pumppuun isomman annoksen.
Näin olen käsittänyt ja niin uskon ettei ruippasun ajoitus muutu muutenkuin kulumalla sen kalvon 'tapin' vai mikälie välyksen kasvaessa..
Siitä ruuvista en ole ainakaan huomannu vaikuttavan mihinkaan muuhun kui ruippasun pituuteen. Se vipuhan lepää kokoajan samassa asennossa ruuvin asennosta huolimatta. Sitte kun ruuvia kääntää se periaatteessa 'lataa' pumppuun isomman annoksen.
Näin olen käsittänyt ja niin uskon ettei ruippasun ajoitus muutu muutenkuin kulumalla sen kalvon 'tapin' vai mikälie välyksen kasvaessa..
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Keihin fcr säätöapua
Se ruuvi vaikuttaa kaasussa olevan lipareen ja kiihdytyspumpun lipareen välykseen eli kuinka nopeasti alkaa tavaraa tulemaan. Tän kun lukaisee läpi niin on viisaampi:
http://www.thumperfaq.com/ap.htm
http://www.thumperfaq.com/ap.htm
Re: Keihin fcr säätöapua
kappas, hyvä linkki vaan ttu kun tosta lontoosta ymmärrä mitään
se selvisi että ittellä oli väärää tietoa...pitääkin illalla syventyä paremmin
Eli suutin vaikuttaa kestoon, ruuvi ajotukseen mutta millä saadaan esmes säädettyä enemmän tavaraa vähemmässä ajassa?

Eli suutin vaikuttaa kestoon, ruuvi ajotukseen mutta millä saadaan esmes säädettyä enemmän tavaraa vähemmässä ajassa?
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex