Keihin fcr säätöapua
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Keihin fcr säätöapua
Mun mielestä kannattaa ottaa lähtökohdaksi ettei seos nousisi yli 14, jos säädät sen täys kaasun siten ettei rajuimmankaan kiihdytyksen lopussa seos nouse yli 12.5 niin täydellä kaasulla tasaista nopeutta ajaessa seos tulee pyörimään 11 paikkeilla.
Re: Keihin fcr säätöapua
Käykö Dynojetin pääsuuttimet FCR:ään? Olis tuossa tuo Dynojetin suutinsarja, josta löytyisi riittävän isoa suutinta. Ilmeisesti 162 Dynojet vastaisi 180 Keihiniä ainakin tämän mukaan. http://www.triumphrat.net/hinckley-clas ... sizes.html.
Onko tietoa, käyttävätkö nuo kaikki Keihinin kaasarit samoja pääsuuttimia? Ebayssä on halvalla noita PWK:n suutinsarjoja, niin sopivatko FCR:ään?
Onko tietoa, käyttävätkö nuo kaikki Keihinin kaasarit samoja pääsuuttimia? Ebayssä on halvalla noita PWK:n suutinsarjoja, niin sopivatko FCR:ään?
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Keihin fcr säätöapua
Se kuusio kantainen Keihin suutin menee FCR: ään se Dynojetin Predaan tarkoitettu sarja ei käy.
Re: Keihin fcr säätöapua
Tänks taas Bansku
. Pistän setin tilaukseen.

Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: Keihin fcr säätöapua
Heitinpä 180 pääsuuttimen kiinni ja avot täyskaasulla mennään nyt afr 12,5-13,5 alueella. Myös paukuttelu putkessa moottorijarruttaessa päättyi. Nyt toimii siis riittävän hyvin ja ollaan terveellä alueella tuota 1/8 osa kaasua lukuun ottamatta.
Kiitokset kaikille jeesaajille!
Kiitokset kaikille jeesaajille!
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: Keihin fcr säätöapua
Ongelmana jäykkä kaasuvipu Yamaha yfz 450 -09. FCR kaasari siinäkin. Onko kellään tietoa mistä sais löysemmän jousen kaasariin? Tää on aika iso ongelma pitkillä vedoilla.
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Keihin fcr säätöapua
Onkohan joskus vaihdettu joku jäykempi jousi orkkiksen tilalle? Mullak ainakin ton push-pull vaijerisen kahvan kanssa ei tunnu mitenkään jäykältä, jos ois löysempi jousi alkais tulla ongelmia kaasun palautumisen kanssa. Mikäs kahva sulla on, peukku vai rulla? Jos on joku pikakaasu kahva niin suuremmalla säteellä liikkuva kahva vois olla yks vaihtoehto.
Re: Keihin fcr säätöapua
Ei oo vaihdettu. Peukkukaasu. Liikerata on tosi pitkä eli ei "pika", ja ei varaa kasvattaa liikettä suuremmalle säteelle. Syy ei ole vaijerissakaan. Lueskelin jenkkifoorumeita että muutkin itkee jäykkää kaasua tässä jammussa. Ongelma on todella paha tunnin kestävässä gncc kisassa. Puolet kisasta yhtä taistelua ku peukku menee hapoille ja voimattomaksi. Kauttarantain kuulin että joku on mies on vaihtanut löysemmän jousen. Joku Kokkolasta. Jammu tai kotari crossi.
Viimeksi muokannut cotcot, 28 Loka 2013 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha edellisen viestin lainaus poistettu.
Syy: Turha edellisen viestin lainaus poistettu.
Re: Keihin fcr säätöapua
Mistä johtuu laihalle meneminen moottorijarrutuksen aikana? Edellisessäkin laitteessa tuota oli, mutta nykyisessä paukuttaa aika rankasti putkeen. AFR-arvot vetopäällä OK, mutta kaasu päästettyä ne nousee 15-17 välille ja pauke putkessa sen mukainen
. Jostakin luin, että seosruuvista rikastamalla pääsisi eroon, mutta ei auta, vaikka kääntää tyhjäkäynnin AFR:n 11.00 pintaa. Tekee samaa jopa ryyppy päällä.
Laite siis KTM 525xc, Keihin FRC 39, pääsuutin 180, neula OBEKR prikka kolmas alhaalta, seosruuvi 1,5 kierrosta auki, tyhjäkäyntisuutin 42, pääilmasuutin 200 ja tyhjäkäynti-ilma 100. Pääsuutinta suurensin jo 170->180 ja nostin neulaa kahdella. Putki kotarin orginaali ilman killeriä ja ilmansuodatin myös orginaali ja öljytty. Imuvuotoja tai putken valskaamista en ole havainnut
Murehdinko turhaa, vai häiritäänkö naapureita turvallisin mielin
?
Edit: ilmeisesti tuo johtuu pytyn ja pakosarjan liitoksesta ja muutkin kärsivät ongelmasta. http://www.ktmatvhq.com/forum/xc-engine ... 50-xc.html. Koneelle tuo moottorijarrutuksen aikainen laihalle meneminen ei liene kaikkein vaarallisinta? Vai sulaako mäntä?

Laite siis KTM 525xc, Keihin FRC 39, pääsuutin 180, neula OBEKR prikka kolmas alhaalta, seosruuvi 1,5 kierrosta auki, tyhjäkäyntisuutin 42, pääilmasuutin 200 ja tyhjäkäynti-ilma 100. Pääsuutinta suurensin jo 170->180 ja nostin neulaa kahdella. Putki kotarin orginaali ilman killeriä ja ilmansuodatin myös orginaali ja öljytty. Imuvuotoja tai putken valskaamista en ole havainnut
Murehdinko turhaa, vai häiritäänkö naapureita turvallisin mielin

Edit: ilmeisesti tuo johtuu pytyn ja pakosarjan liitoksesta ja muutkin kärsivät ongelmasta. http://www.ktmatvhq.com/forum/xc-engine ... 50-xc.html. Koneelle tuo moottorijarrutuksen aikainen laihalle meneminen ei liene kaikkein vaarallisinta? Vai sulaako mäntä?
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Keihin fcr säätöapua
Mulla paukuttaa kans tolla kaasarilla jos db-killeri on pois tai siitä "avarrettu" malli. Muuten ei.
Re: Keihin fcr säätöapua
Aivan. Vois kokeilla vielä killerin kanssa. Säilyis naapurisopu ehkä hieman paremmin
.

Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Keihin fcr säätöapua
Enkä oo koskaan ajatellu et se moottorijarrulla paukuttaminen ois haitallista koneelle.
Re: Keihin fcr säätöapua
Killeri auttoi ongelmaan, eli ei heitä enää moottorijarrussa niin laihalle, eikä paukuta satunnaisia tussauksia lukuun ottamatta. Yllättävän suuri vaikutus tuommoisella harvalla metalliverkolla, joka näyttää enemmän sihdiltä, kuin perinteiseltä noise killeriltä.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: Keihin fcr säätöapua
Millä olette mitanneet AFR-arvot? Onko mönkkäreissä valmiina lambda anturi josta saa lukemat, vai onko käytössä erillinen mittari?
Itse säädelly aina perstuntumalta ja korvakuulolta, mutta eihän sillä tavoin ihan optimiin pääse.
Itse säädelly aina perstuntumalta ja korvakuulolta, mutta eihän sillä tavoin ihan optimiin pääse.
Re: Keihin fcr säätöapua
Piti saada ääniä kuriin 50cc skootterin absorptiovaimentimesta (Motonetin malli) ja suunnittelin jo pidentäväni vaippaa ja tekeväni pienen kammion toiseen päähän. Kaveri kuitenkin ehdotti db-killeriä joten pyöräytin semmoisen vaikka en oikein uskonutkaan että se riittäisi vaimentamaan tarpeeksi. Uskomaton vaikutus ääniin! Ilman sitä korvat soi ilman kypärää tehdyn testiajon jälkeen, mutta killeri paikoillaan ei ääni tunnu häiritsevän kovalta. Teen vielä paremman mallin, eli pidennän killeriä ja poraan pienempiä reikiä mutta enemmän.Mare79 kirjoitti:Killeri auttoi ongelmaan, eli ei heitä enää moottorijarrussa niin laihalle, eikä paukuta satunnaisia tussauksia lukuun ottamatta. Yllättävän suuri vaikutus tuommoisella harvalla metalliverkolla, joka näyttää enemmän sihdiltä, kuin perinteiseltä noise killeriltä.
http://aijaa.com/Oz9eIp
http://aijaa.com/fdYAip
http://aijaa.com/vOuXpH