apo kirjoitti:Alkais olemaan kärryn vaihto ajankohtainen ja tutkailin eri vaihtoehtoja ja kun skotti on luonnoltaan, niin hinnan puolesta heräsi kiinnostus Tuohon Lakeuden Terästuotannon JT-Traileriin 1500*3000*350/1m kuomulla, hinta tällä hetkellä 1350,- rekisteröitynä.
Onko kellään käytössä sellaista, olisi kiva kuulla kokemuksia siitä. http://www.lakeudenterasrakenne.com/pag ... 44490.html
Mulla on ollut tuollainen vuoden päivät. Ostin vuoden vanhana. En tiedä onko ollut jo uutena vai mennyt käytössä, mutta kaasujousi on vähän löysä painoon nähden. Eli kippi laskee vähän turhan rivakasti. Olis toki helppo vaihtaa, kun vaan viitsis...
Ollut mulla lähinnä moottoripyörää varten, mönkkäriä kuljettanut vaan kerran. Rally USA 300 kiinalainen meni heittämällä kyytiin ja kuomu kiinni peilit paikallaan. Kaiken kaikkiaan mä olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Varsinkin kun ostaessani katselin myös käytettyjen hintoja netistä, omavalmisteet 70-luvulta hinnat alkaen pari tonnia...
apo kirjoitti:Alkais olemaan kärryn vaihto ajankohtainen ja tutkailin eri vaihtoehtoja ja kun skotti on luonnoltaan, niin hinnan puolesta heräsi kiinnostus Tuohon Lakeuden Terästuotannon JT-Traileriin 1500*3000*350/1m kuomulla, hinta tällä hetkellä 1350,- rekisteröitynä.
Onko kellään käytössä sellaista, olisi kiva kuulla kokemuksia siitä. http://www.lakeudenterasrakenne.com/pag ... 44490.html
Moro,
Halpa on tuolla kyllä kärry-ei voi muuta sanoa. Mulla on tuo sama kärry, tosin kokemusta ei vielä mönkijä kyydis ajelusta oo, mutta kohtuu tilavahan tuo on ja muutenhan tuo rullaa samallalailla ku muutki. Vaikuttais hinta-laatusuhde olevan aika kohdallaan..
Mtl
Kiitos kommenteista, tutkailu halpiskärryjen suhteen jatkuu... Näyttää Pohjanmaalla kilpailu pitävän hinnat aika samoilla linjoilla.
Paku-trailer vs. JT-trailer ja lähes saman näköisetkin netin välityksellä tutkailtuna. http://www.nettivaraosa.com/kuljetuskalusto/933154
Ja mitä kommentteja olen lueskellut ko. värkeistä, niin kaikkia tunnutaan haukuttavan aika tasapuolisesti, eli taitaa olla se ja sama, minkä niistä valitsee.
apo kirjoitti:Kiitos kommenteista, tutkailu halpiskärryjen suhteen jatkuu... Näyttää Pohjanmaalla kilpailu pitävän hinnat aika samoilla linjoilla.
Paku-trailer vs. JT-trailer ja lähes saman näköisetkin netin välityksellä tutkailtuna. http://www.nettivaraosa.com/kuljetuskalusto/933154
Ja mitä kommentteja olen lueskellut ko. värkeistä, niin kaikkia tunnutaan haukuttavan aika tasapuolisesti, eli taitaa olla se ja sama, minkä niistä valitsee.
Joo, aika pitkälle samoja kärryjä. JT-trailerin oisin itekkin ostanut aikoinaan mutta oli silloin 2 viikon jonotus, joten ostin finncarryn joka on lähes sama kärry. Finncarryn sai samana päivänä noutaa kun sinne soitin. On tullut testattua kömpijä kyydissä kärryä, ja pelittää sen mitä on tarvinnutkin.
apo kirjoitti:Kiitos kommenteista, tutkailu halpiskärryjen suhteen jatkuu... Näyttää Pohjanmaalla kilpailu pitävän hinnat aika samoilla linjoilla.
Paku-trailer vs. JT-trailer ja lähes saman näköisetkin netin välityksellä tutkailtuna. http://www.nettivaraosa.com/kuljetuskalusto/933154
Ja mitä kommentteja olen lueskellut ko. värkeistä, niin kaikkia tunnutaan haukuttavan aika tasapuolisesti, eli taitaa olla se ja sama, minkä niistä valitsee.
Joo, aika pitkälle samoja kärryjä. JT-trailerin oisin itekkin ostanut aikoinaan mutta oli silloin 2 viikon jonotus, joten ostin finncarryn joka on lähes sama kärry. Finncarryn sai samana päivänä noutaa kun sinne soitin. On tullut testattua kömpijä kyydissä kärryä, ja pelittää sen mitä on tarvinnutkin.
Halvan salaisuus on monessa tapauksessa niitattu rakenne ja hieman edullisempi kuomu. Niittirakenteiseen en kyllä itse luottaisi vähäkään pidemmällä tähtäimellä. Rakenteen kestävyys ei ole vertailukelpoinen hitsatun ja upposinkityn kanssa.
Hyvä paketti mönkkärin kuljetukseen tuntuu olevan 3500x1500 lavalla ja 42cm laidoilla ja 100cm Jaxal kuomulla oleva Respo. Teliakseli olisi toki mukava, mutta tuossa kokoluokassa jarruttomana kantavuus jää jo turhan heikoksi ja kustannuksetkin nousevat ehkä hieman liikaa verrattuna yksiakseliseen. Väheksyä ei voi myöskään käsittelyn helppoutta, kääntely työntäen kuorma kyydissä onnistuu, mutta kokeileppa samaa telivaunulla... Kaksi teli-Farmia on ollut aiemmin ja nyt tosiaan yksi-akseliseen Respoon voi olla oikein tyytyväinen ja suositella sitä lämpimästi. Hintaero on toki iso verrattuna pohjanmaan tuotteisiin, luokkaa 1000€.
On pari vaunua mitkä ottaisin majava ja muulin kuumasinkitty versio,molemmat hitsaamalla kasattu ja tosiaan upottamalla kuumasinkitty,kestää vaunu meinaan maailmantappiin niillä rakennus tyyleillä.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
stequ78 kirjoitti:On pari vaunua mitkä ottaisin majava ja muulin kuumasinkitty versio,molemmat hitsaamalla kasattu ja tosiaan upottamalla kuumasinkitty,kestää vaunu meinaan maailmantappiin niillä rakennus tyyleillä.
Vaalitaanpas merkkiuskollisuutta, jos tuossa yllä on valintakriteerit ni Respo on edelleen paras vaihtoehto koska on noista järein rakenteeltaan ja paras varustetasoltaan ja viimeistelyltään..
Mistäkö tiedän..?
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
Mitä vähemmän tulee kylkiäisiä sitä parempia on tuotteet,mistäkö tiedän.No siittä kun vuosia sitten valmistin perävaunuja ja ehdoton vaatimus oli asiakkailta aina hitsattu rakenne ja upottamalla kuumasinkitty,silloin respo oli ainakin vielä osittain hitsattu ja pulttaamalla koottu,lopuksi tein alihankintaa Nokialaiselle perävaunu valmistajalle jonka kärry mallit valmistettiin osittain hitsaamalla ja loppu pulttaamalla/niittaamalla.
Kohtalaisia vaunuja nekin mutta mikään ei voita kokonaan hitsattua rakennetta ja kuumasinkitystä tietty tääkin on kai vaan makuasia.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Minun pikku vinkkini on, että unohtakaa se kuomu ja laittakaa se raha mielummin kärryn jarruihin. Mönkijähän on aina yltä päältä kurassa niin mielummin puhdistuu siinä kärryn kyydissä jos vaikka sattuis satamaan.
Olen kaikille jotka ovat kärryä olleet ostamassa, että ostakaa jarrullinen missä kok.paino 750kg, kun se joka toinen vuotinen katsastus vaatimus ei tule niistä jarruista vaan siitä, jos kok.paino yli 750kg. On sen jarrullisen vetäminen niin paljon mukavampaa, katsos kun se yhdistelmä pysähtyy kun pitää. No eipä ole tainnut kukaan vielä uskoa tuota neuvoa (miksihän ne sitten kyselee?)
Kyl näin ammatti autoilijana olen kans jarrujen kannalla ja muuten itselläni on se huonompi muuli eli juncar.in tekemä pultattu hässäkkä,saa kelvata kun en aatellu sijoittaa rahaa mitään 2k€ normi perävaunuun kun oikeeseen 12m pitkään saan kuormaa kuitenkin 30t.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Tuli tänään hukattua 3m pitkä Majava ja tarkoitus olisi katsella 3,5m pitkää kuomullista kärryä tilalle. Onko tuoreita kokemuksia näistä halvoista pulttikärryistä, kuten jj-trailer, paku, jne.? Onko laadussa tapahtunut petrausta viime vuosina? Vanhimmat alkavat olemaan nyt jo 5-10 vuotta vanhoja. Joko ruoste raiskaa? Varma ratkaisu olisi hakea Majava tilalle, mutta lompakko on vaan toista mieltä . Hintaeroa näyttäisi jäävän nettihinnastojen mukaan n. 500-600€.
Kovastihan noita Teknoja on kehuttu. En vain oikein ymmärrä, mikä ero tuolla Teknolla on halvempiin jt-traileriin ja Pakuun. Pulttikasattuja kuitenkin kaikki. Tai no pohjavaneri taitaa olla Teknossa paksumpi. Lisäksi tuon Teknon hinta kuomulla kohoaa jo Majavan hintaan.