Kyllä mun honda on täysin puhtaasti työkone.Ilman mukavuuksia.Siksi juuri tarkoitin että oon suunnitellu merkin vaihtoa,koska mulla on myös huviajelua jossa erillisjousitus ja voima ovat tärkeämpiä.Ei niin, etten luottaisi variin, minusta vaihteet on työkäytössä vaan yksinkertaisesti paremmat.Ja jäykkä taka-akseli, vaikka sitä joku vanhanaikaiseksi moittisikin.
Jokohan tämä selkisi vai vaikeutuko vain...?
e_lappala kirjoitti:Tänään kävin toisessa kaupassa koeistumassa nuo, ja kävin kirjastosta Koneviestin 16/2003 numeron, siinä on nelisataset testissä. Pollessa on kuulemma joka renkaalle sähkömagneettinen lukko tms. Kovasti houkutti myyjä pollen puolelle, ja sinne tää taitaa kallistuu, kohan sais ensin myötyy kelkan.
Ostakaa työ joku tuo meijän kelkka: http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... =319931&PN
huomatkaa että kyseessä on 600-kuutioinen, noin 100 konia omaavaa kone, näitä ei ihan joka kulmalla tuu vastaan (vissiin joku Kanadan tuontimalli). Meillä ollessa (ostettiin jouluna 2003) on ajettu noin 1400km.
On se automaattilukko vain etupyörille.Taka akselin pyörät vetää niin kuin muissakin koko ajan molemmat.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Vähän OT, mutta voisivat laittaa hiljalleen myös taakse tasauspyörästön ja sen yhteyteen sitten lukon. Etenkin tieliikenteeseen "räätälöityihin" vehkeisiin olisi plussaa. Toki nostaisi hintaa, mutta saattaisi parantaa ajettavuutta ja säästää renkaita melkoisesti.
jr kirjoitti:Vähän OT, mutta voisivat laittaa hiljalleen myös taakse tasauspyörästön ja sen yhteyteen sitten lukon. Etenkin tieliikenteeseen "räätälöityihin" vehkeisiin olisi plussaa. Toki nostaisi hintaa, mutta saattaisi parantaa ajettavuutta ja säästää renkaita melkoisesti.
Polariksen ATP-sarjassa (330, 330E ja 500) ja Sportsman X2:ssa (2006 malli) on VersaTrac-perä, jossa on kytkettävä tasauspyörästö. Varsin käyttökelpoinen piirre ajettaessa kestopäällysteellä, tai jossain, minne ei saisi jättää kovin pahoja jälkiä.
Vesku69 kirjoitti:Kyllä mun honda on täysin puhtaasti työkone.Ilman mukavuuksia.Siksi juuri tarkoitin että oon suunnitellu merkin vaihtoa,koska mulla on myös huviajelua jossa erillisjousitus ja voima ovat tärkeämpiä.Ei niin, etten luottaisi variin, minusta vaihteet on työkäytössä vaan yksinkertaisesti paremmat.Ja jäykkä taka-akseli, vaikka sitä joku vanhanaikaiseksi moittisikin.
Jokohan tämä selkisi vai vaikeutuko vain...?
selkesi kyllä. ootko millon vaihtamassa mönkijääs?? voisin olla kiinnostunu, jos et välttämättä haluu antaa liikkeeseen vaihossa. ja suht läheltä voitas hakee.
ARant kirjoitti:Polariksen ATP-sarjassa (330, 330E ja 500) ja Sportsman X2:ssa (2006 malli) on VersaTrac-perä, jossa on kytkettävä tasauspyörästö.
mitä tarkotat tuolla sportsman X2:lla?? onko uudessa sportsman 450ssä sama juttu?
millasia kommenteja muuten uusi bombardierin outlander 400 saa? koneviestin testissä ei päässy ojan yli, nelivedon kytkin oli huonossa paikassa ja akku irtos ajon aikana. onko nämä ongelmat korjattu? miten käy jos tuo pistetään 400 sportsmanin kans vertailuun?
Tuossa äsken tiedustelin eräässä liikkeessä myynnissä olevasta hondan 500 rubiconista, kysyin ensimmäiseks jotta onko tässä mallissa erillisjousitus, myyjä vastas että on. Puhelun jälkeen selasin tätä foorumii, niin selkes jotta eihän siinä mitä ole vaan taka-akseli on jäykkä. Kertokaa siis totuus, onko 04-vuosmallin kyseisessä pelissä erillisjousitettu taka-akseli.
Nyt on vaihtoehtoina: Yamahan grizzly 660, Hondan tuo 500 rubicon, Bombardierin outlander 400 ja Polariksen 450 sportsman. Kaikissa on omat hyvät ja huonot puolesa, onneks raha ratkasee loppupelissä. Saa nähä miten käy, mistä saa parhaan tarjouksen. Mutta toisaalta, kaikki ostopäätöksethän perustuu tunteisiin.
Mikähän noista neljästä saa täällä eniten kannatusta? Ite ottasin noista tuon Yammun, se vaan jotenkin vaikuttaa sellaselta eniten työkäyttöön tehdyltä.
e_lappala kirjoitti:Mikähän noista neljästä saa täällä eniten kannatusta? Ite ottasin noista tuon Yammun, se vaan jotenkin vaikuttaa sellaselta eniten työkäyttöön tehdyltä.
Grizzlystä ei kokemusta, mutta kodiak ainakin soveltuu hyvin työkoneeksi Ja tuskin isoveli on yhtään sen huonompi... Onhan jammussa isoin kone noista, mutta sillä nyt ei tässä tapauksessa taida olla mitään merkitystä
I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
Kyllä ääni menee tuossa porukassa selkeästi Yammulle.Onhan se tässä luokassa selkeesti kyllä ulkopuolinen.Sen vaihtoehtonahan olisi sitten Hondan Rincon ja Kawasaki Brute, jotka ovat samassa hintaluokassa.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Nyt on vaihtoehtoina: Yamahan grizzly 660, Hondan tuo 500 rubicon, Bombardierin outlander 400 ja Polariksen 450 sportsman. Kaikissa on omat hyvät ja huonot puolesa, onneks raha ratkasee loppupelissä. Saa nähä miten käy, mistä saa parhaan tarjouksen. Mutta toisaalta, kaikki ostopäätöksethän perustuu tunteisiin.
Mikähän noista neljästä saa täällä eniten kannatusta? Ite ottasin noista tuon Yammun, se vaan jotenkin vaikuttaa sellaselta eniten työkäyttöön tehdyltä.
Eikö Suzuki KingQuad 700 ois hyvä, samaa hinta luokkaa kun Yamaha Grizzly 660:nen?
Jippanen kirjoitti:Eikö Suzuki KingQuad 700 ois hyvä, samaa hinta luokkaa kun Yamaha Grizzly 660:nen?
Tuolta www.ee-speed.com voi katsoa hiukan hintaeroja eri merkkien kesken.
Kylläpäs on kallis kauppa, en tiiä katonko väärin noita lukuja, mutta mitä oon selaillu noihen hintoja niin muualta saa sen vajaan 5 tonnii halvemmalla. Esim Grizzly 660:n ovh on noin 10800euroo ja "tiukka hinta" on noin 9500.