keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Pätevännäköisiä kiinnikkeitä http://www.superclamp.net/
Viimeksi muokannut jukka81, 13 Maalis 2013 10:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: yhdistelin vanhan ketjun jatkoksi
Syy: yhdistelin vanhan ketjun jatkoksi
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Peräkärry kahdelle mönkijälle
Tämmönen sattu silmään kun kahtelin kärryjä. Alkaa tuo meidän Muuli 1400SL käydä kapeaksi omiin kuljetuksiin (140cm lava).

Hintaa tuolla taisi olla jonkun verran päälle 2000€, ellen väärin muista.

Hintaa tuolla taisi olla jonkun verran päälle 2000€, ellen väärin muista.
-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: Peräkärry kahdelle mönkijälle
Ja ens hätäänhän ne voi ajaa poikittain kyytiin jos niimpäin mahtuu.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Arkistoissa on kuva, jossa meidän muuli 1400sl kärryyn pakattiin Arctic-cat 300 ja Polaris 300 peräkkäin lavalle. Laskettiin, että painojen puolesta olisi ollut laillinen kuorma, mutta eipä käynyt mielessä lähteä kokeilemaan veto-ominaisuuksia. Kärry on muuten täyttänyt tarpeemme kuljetuksissa. Nyt vain näyttää pahasti siltä, että jarrulliseen päivitys voi olla edessä. Kiitos "kevyen maatalouden". 

- tinke77
- 6WD
- Viestit: 880
- Liittynyt: 22 Helmi 2011 19:16
- Mönkijä:: Can am 450 pro t3
- Paikkakunta: Lpr: kupeessa
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
No niin veijarit. Suositelkaas hyvää kuomukärryä, vaatimuksena on että foremani 27" renkailla mahtuu sujuvasti sisään. Meni nimittäin mönkijän päivityksen yhteydessä uusiksi tuo kärrykin 

Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
-
- 4WD
- Viestit: 132
- Liittynyt: 30 Loka 2012 21:15
- Mönkijä:: Polaris RZR 900S
- Paikkakunta: Helsinki
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Farmi Pro Jaxalin kuomulla, suosittelen. Hiukan on eri peli kuin aiempi JT-Trailer johon halvan hinnan huumassa hairahduin..niin iso sitten kuin tarve vaatii, auto jaksaa vetää ja lompakko kestää..
- jussih1977
- 6WD
- Viestit: 274
- Liittynyt: 09 Elo 2006 21:01
- Mönkijä:: xmr 650 canam
- Paikkakunta: isokyrö
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
no ei tuo jt-traileri niin sonta oo mulla oli 8 vuotta 3000x150x25 aivan perus kärry jolla vedettiin aikalailla ja ylikuormaakin. ja polttimot oli ainoat remontit. ja ostin nytkin vahvistetulla aksilalla kipillä 3300x150x50 ja vielä metrin kuomun päälle hintaa jäi 1600 ja rapiat. vanhaan eroja mm paremmat takavalot. jossain keskustelussa joku haukkui jt-traileria ja kehui miro traileria tulevat kummatkin samasta tehtaasta. ainakin jt ja paku käyttävät samaa aisaa. toki jos vetää yli 1000kg kuormia jarruttomalla niin ei mitään järkee. nii ostin myös mu...n venetailerin joka oli uusi ensimmäisen 500km jälkeen irtosi perästä ja meni katolleen pellolle viallisen SAKSALAISEN vetolaitteen ansiosta näitä tapauksia on muitakin, valmistaja lupasi uuden kärryn jos lähetän vetopään tutkittavaksi vttlle ja maksan tutkimukset vetopää oli niin tiukka peltoon sukellettuaan ettei saanu edes liikkumaan kun laittoikoukkuun jote testaappa sitä sitten. no busteri on niikuin sodan käynyt mutta toimii. ja ei ollu kaskoa joka olis korvannut. liikeestä josta ostin trailerin oli mennyt vesijetti kärryyneen kanssa mettään eikä kummassakaan ollu vakuutusta. toki sain vene traileriin tehtaalta sisäänosto hintaan uuden aksilan ja vetopään.
ex polaris mangnum 330 ex polaris sportsman 400 ex polaris sportsman 500efi E ex 850xple nyk xmr 650 can-am seuraava ????? videooo http://www.youtube.com/user/TheRatakuski
-
- 4WD
- Viestit: 132
- Liittynyt: 30 Loka 2012 21:15
- Mönkijä:: Polaris RZR 900S
- Paikkakunta: Helsinki
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Kyllähän JT:llä pärjää, ei siinä mitään. Tuossa vain yllä kyseltiin "hyvää" kuomukärryä, sellaiseksi en JT:tä kehtaa sanoa, Farmia kylläkin. Hyviä on varmasti muitakin, Muulit, Majavat jne..Jaxalin kuomu kestää talvioloja paremmin ja myös kärryn heloituksen tasoja kannattaa vertailla, JT on kuin Biltema, halpa ja monessa tapauksessa varmasti täysin riittävä.
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Yleensä kärry ostetaan pitemmäksi ajaksi, eli kannattaa ostaa täysrunkoinen ja upottamalla kuumasinkitty. Ja Suomessa tehty, eli Muulin Pro-sarjaa, Majava tai Juhta. Ainakin Majava ja Juhta ovat avainlipputuotteita. Jos hinta tuntuu pahalta, niin sen voi laskea yli parinkymmenen vuoden käyttöiän näkökulmasta. Lisähinta vuotta kohden ei ole enää niin kova.
Kuomuksi pitää valitettavasti ottaa ruotsalaisen Jaxalin Maxi-malli. Kestää. Europlastin kuomu oli paperia tämän rinnalla.
Leveyttä sen mukaan, mitä tie sallii. Sivummalla tuppaa tiet olemaan kapoisia varsinkin talvella. Oman kärryn sisäleveys on 151 cm, koska leveämpi ei enää sovi menemään.
Jarruttomissa teli on turhaa lisäpainoa ja jäykistää suotta.
Kärry kannattaa testata kippausta ja kuormausta myöten, että kaikki toimii oman käytön kannalta.
Kuomuksi pitää valitettavasti ottaa ruotsalaisen Jaxalin Maxi-malli. Kestää. Europlastin kuomu oli paperia tämän rinnalla.
Leveyttä sen mukaan, mitä tie sallii. Sivummalla tuppaa tiet olemaan kapoisia varsinkin talvella. Oman kärryn sisäleveys on 151 cm, koska leveämpi ei enää sovi menemään.
Jarruttomissa teli on turhaa lisäpainoa ja jäykistää suotta.
Kärry kannattaa testata kippausta ja kuormausta myöten, että kaikki toimii oman käytön kannalta.
- Nemo
- 4WD
- Viestit: 150
- Liittynyt: 25 Syys 2010 12:34
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500XT -11
- Paikkakunta: Järvenpää / Lopen ympäristö
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Btw, Onko hyviä vinkkejä tuon jaxalin kuomun puhtaanapitoon? Ite yrittäny jynssätä liukkarilla, autoshamppoolla, harjalla ja sienellä pari kertaa vuodessa, mutta varsinkin syksyllä ei meinaa saada puista tulleita möhniä enää irti. Kärry on 3-vuotta vanha ja oon tietysti yrittänyt pitää sen mahdollisimman pitkään siistinä. Menee kyllä härskin näköiseksi kun alkaa kunnolla vuosi vuodelta paskat pinttymään.
_______________________________
Kun ei nyt vaan sattuis mitään...
Kun ei nyt vaan sattuis mitään...
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Maxi-kuomua ei ole tullut jynssättyä millään pesuaineella ja välineellä. Vesihuuhtelua muutama kerta neljän vuoden aikana. On kulkenut perässä noin 30 000 km ja ulkonäkö uuden veroinen. Viime kesän sateet irrottivat töhnät tehokkaasti.
Jotakin erityisen likaavaa pitää siis säilytyspaikassa olla, jos kuomu menee huonon näköiseksi.
Jotakin erityisen likaavaa pitää siis säilytyspaikassa olla, jos kuomu menee huonon näköiseksi.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Sit kun olet saanut kohtuu puhtaaksi, niin autoglymin punaista ja kultasta. Olihan sitä jotain bumbercareakin muoville...Nemo kirjoitti:Btw, Onko hyviä vinkkejä tuon jaxalin kuomun puhtaanapitoon?
Tuo glymin punainen (resin polish tjsp) kyllä puhdistaakin aikalailla.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 05 Loka 2011 19:23
- Mönkijä:: -11 sporttimanne 400 h.o
- Paikkakunta: Kajaani
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
En nyt muista kenen tekemä kuomu meillä on töissä olevassa kärryssä. Viettää 95% ajastaan metsässä mutta ei siihen ole mitään pinttynyt eikä sitä kyllä ole putsattukaan.
-
- 3WD
- Viestit: 66
- Liittynyt: 26 Maalis 2013 11:08
- Mönkijä:: Can-Am outlander max 500 t3
- Paikkakunta: Kempele
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
http://www.finncarry.fi/kuomuperakarryt ... uperakarry
Onko kellään kyseisestä kärrystä kokemuksia? Vaikuttaa että runko on kasattu pulttaamalla. Liekkö etu vai haitta. (Kana) pitäisi mahtua kyytiin. Peilit mahdollisesti joutuu kääntämään. Oulunseudulle rahti olisi 170€.
Onko kellään kyseisestä kärrystä kokemuksia? Vaikuttaa että runko on kasattu pulttaamalla. Liekkö etu vai haitta. (Kana) pitäisi mahtua kyytiin. Peilit mahdollisesti joutuu kääntämään. Oulunseudulle rahti olisi 170€.
-
- 6WD
- Viestit: 621
- Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
- Mönkijä:: Honda 500FA
- Paikkakunta: Oulun seutu
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Eihän se pulttiliitos niin tukeva ole verraten hitsiin. Elää enemmän.Jos kipattuna jää toinen nurkka kantamaan niin toisen nurkan saa painamalla maatavasten. Hitsikärry pysyy suorassa.