keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
-
Viimeksi muokannut ToniR81, 01 Syys 2013 00:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 05 Loka 2011 19:23
- Mönkijä:: -11 sporttimanne 400 h.o
- Paikkakunta: Kajaani
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Kokonaan hitsaamista ei kait ole kielletty, mutta aisaa ei saa hitsata ainakaan. Poislukien tieten tehtaan hitsaukset.
-
- 4WD
- Viestit: 132
- Liittynyt: 30 Loka 2012 21:15
- Mönkijä:: Polaris RZR 900S
- Paikkakunta: Helsinki
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Näyttää ulkoisesti varsin samalta kuin esim. JT-trailer, edullista Biltema -tyyppistä tavaraa. Käy vertailun vuoksi katsomassa jotain laatukärriä niin näet eron. Jaxalin kuomu on kyllä hyvä ja pesee Europlastit 6-0.tikale kirjoitti:http://www.finncarry.fi/kuomuperakarryt ... uperakarry
Onko kellään kyseisestä kärrystä kokemuksia? Vaikuttaa että runko on kasattu pulttaamalla. Liekkö etu vai haitta. (Kana) pitäisi mahtua kyytiin. Peilit mahdollisesti joutuu kääntämään. Oulunseudulle rahti olisi 170€.
Kärri on yleensä pitkä investointi eli halpaa ei usein kannata ostaa, pitkässä juoksussa ei paljoa eroa tule.
- apo
- 6WD
- Viestit: 404
- Liittynyt: 09 Helmi 2010 14:06
- Mönkijä:: YFM450 "Black pearl"
- Paikkakunta: Hki/Pettuvesi.
- Viesti:
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Joo, niin näyttää aika samalta, niin kuin Lapualainen Pakukin, viimeksi mainitussa on vaan runkopalkkeja hieman rei'itetty.
Tuota kantavuutta aloin miettimään, ettei voi millään olla tuo 530kg kuomun kanssa, pelkän kärryn voi ollakin. Meillä on JT-trailerissa kuomun kanssa omapaino 270kg, josta kuomun osuus on 40kg, eli silloin osuisi aika lähelle. Tuossa ehkä hieman vielä nipistetty lavan vanerin paksuudessa.
Noi halpiskärryt menee ihan täydestä, jos käyttö on vähäistä ja hieman viitsii katsoa miten sitä kohtelee.
Ammattimaisenpaan käyttöön en kylläkään tuollaista ostaisi.
Tuota kantavuutta aloin miettimään, ettei voi millään olla tuo 530kg kuomun kanssa, pelkän kärryn voi ollakin. Meillä on JT-trailerissa kuomun kanssa omapaino 270kg, josta kuomun osuus on 40kg, eli silloin osuisi aika lähelle. Tuossa ehkä hieman vielä nipistetty lavan vanerin paksuudessa.
Noi halpiskärryt menee ihan täydestä, jos käyttö on vähäistä ja hieman viitsii katsoa miten sitä kohtelee.
Ammattimaisenpaan käyttöön en kylläkään tuollaista ostaisi.
- tinke77
- 6WD
- Viestit: 880
- Liittynyt: 22 Helmi 2011 19:16
- Mönkijä:: Can am 450 pro t3
- Paikkakunta: Lpr: kupeessa
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Onkos kellään kokemusta aku 275cs peräkärrystä ja jaxalin metrisellä kuomulla,siis yks akselinen kyseessä. Muuten kärryn koko riittäisi miulle mainiosti, mietityttää vaan mahtuuko foremani kopan alle....sais ihan kohtuu hintaan...



Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
- qaw
- 6WD
- Viestit: 872
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Kävin tänään tutkimassa Muuli 1400 LH -mallia K-raudassa. Muuten asiallisen oloinen kärry ja omaan käyttöön just hyvän kokoinen, mutta takalaita ja sen saranat aika heppoiset. Osaako joku kommentoida kestääkö tuollaisen takalaita mönkijän / ajoleikkurin lastaamista? Ja jos ei takalaita sellaisenaan kestä ja sen vaneroi, kestääkö saranat?
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
1400SL ei varmaan tuosta paljoa eroa. Vuodesta 2008 ollut tuommoinen pidempi käytössä ja ei ongelmia. Mikäli LH mallista uupuu vanerointi, se kannattaa asentaa. Kuskattu on kelkkoja, mönkijöitä, leikkureita ja pyöröpaaleja. 

-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Mulla oli muuli 1400 viikon verran lainassa ja hyvillä mielin ostin sen jälkeen aku 275 kärryn 38 senttisillä vahvistetuilla laidoilla. Akuun verrattaessa muuli tuntui lähinnä säälittävältä rimpulalta joka hyppii sivuttais suunnassa pienenkin töyssyn osuessa kohdalle. Mönkijän kun ajan kärryyn niin aina ei mahdu suomalainen siro tennari koossa 47 koneen ja laidan väliin kivutta joten osaan antaa arvoa myöskin akun kestäville lokasuojille jotka eivät jousta vaikka astujalla onkin painoa 0,14 tonnia. Toki kannattaa käydä muutamaa merkkiä katsomassa sillä harvoin siinä mitään häviää.
- 8866
- 4WD
- Viestit: 177
- Liittynyt: 25 Maalis 2009 20:41
- Mönkijä:: CFMoto ZForce1k
- Paikkakunta: Lempäälä.
- Viesti:
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Kestää se.qaw kirjoitti:Kävin tänään tutkimassa Muuli 1400 LH -mallia K-raudassa. Muuten asiallisen oloinen kärry ja omaan käyttöön just hyvän kokoinen, mutta takalaita ja sen saranat aika heppoiset. Osaako joku kommentoida kestääkö tuollaisen takalaita mönkijän / ajoleikkurin lastaamista? Ja jos ei takalaita sellaisenaan kestä ja sen vaneroi, kestääkö saranat?
Itse asentelin yksi päivä vanerin varvikkeeksi siihen perälautaan aikani kuluksi.
Ei mun Muuli hypi mihinkään?
Itse pidän hyvänä puolena muovisia lokasuojia.
Oikealla kuomulla (juncar) ei tarvitse hävitä kuljetustilaa laitojen sisäpuolelta.
Alle tonniset on mautoja 
Se parhaiten nauraa, joka quattrolla ajaa...

Se parhaiten nauraa, joka quattrolla ajaa...
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Hitsaamalla kasatussa Majavassa on myös tukevat lokasuojat ja toimivat mullakin usein astinlautoina. Esim. aina tulee kavuttua lokasuojan päältä mönkijän kyytiin kun ajan sen kärryltä alas.kingi kirjoitti:...osaan antaa arvoa myöskin akun kestäville lokasuojille jotka eivät jousta vaikka astujalla onkin painoa 0,14 tonnia.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
itse tulee astuttua Farmi kärryn lokareille aina, esim mönkijää tankatessa huoltoasemilla.
nyt olen miettinyt, että millä mönkijän saisi kiinni renkaistaan, niin ettei jousitusta tarvitsisi vetää kasaan. Kaveri oli rakentanut moottoripyörän kuljetukseen sellaisen kiinnityksen ja kehui, että koska pyörä voi joustaa nyt itsekkin, niin se tulee todella pehmeästi ja kevyen tuntuisesti.
luulisi, että tuollaisen 400kg polariksenkin kuljetus olisi kevyempää epätasaisilla teillä, kun mönkijä olisi renkaista kiinni ja se voisi joustaa omalla jousituksellaan täydessä mitassa.
Autojenhan kiinnitys on tuollainen rengaskiinnitys.
nyt olen miettinyt, että millä mönkijän saisi kiinni renkaistaan, niin ettei jousitusta tarvitsisi vetää kasaan. Kaveri oli rakentanut moottoripyörän kuljetukseen sellaisen kiinnityksen ja kehui, että koska pyörä voi joustaa nyt itsekkin, niin se tulee todella pehmeästi ja kevyen tuntuisesti.
luulisi, että tuollaisen 400kg polariksenkin kuljetus olisi kevyempää epätasaisilla teillä, kun mönkijä olisi renkaista kiinni ja se voisi joustaa omalla jousituksellaan täydessä mitassa.
Autojenhan kiinnitys on tuollainen rengaskiinnitys.
“Unnatural work produces too much stress.”
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
-
Viimeksi muokannut ToniR81, 03 Elo 2013 07:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Paljoko se on tuommosen aku 275.sen kantavuus. Meillä päädyttiin muulin sl malliin laillisen kantavuuden ja lavan pituuden perusteella. Kuljetettavat tavarat kun eivät sopineet oikein lyhempään kärryyn. Entinen 2 akselinen muuli vaihtoi kiljuen omistajaa kun laitettiin myyntiin. Kärryllä oli ikää ja kilometrejä takana. Nykyiseen kärryyn tulee myös mukavasti kilometrejä. Nytkin menossa jossain seinäjoen suunnalla.
Jos hyvän ja vankan kärryn haluaa niin katseet Respoon.
Toki tämmönen voisi olla aika pätevä moniin kuljetuksiin http://www.akuvaunut.fi/aku-365kj-p
Jos hyvän ja vankan kärryn haluaa niin katseet Respoon.

Toki tämmönen voisi olla aika pätevä moniin kuljetuksiin http://www.akuvaunut.fi/aku-365kj-p

-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Aku painaa 210 kiloa ja sallittu yhteismassa perinteiset 750 kiloa.
-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Joko liinat vanteiden puolista ja jos nähjääntyminen jännittää niin vaikka pienet pätkät paloletkua liinan päälle niin pelittää. Tai sitten ihan vaan koukut vanteen reikiin jos niin onnistuu.jaket kirjoitti:itse tulee astuttua Farmi kärryn lokareille aina, esim mönkijää tankatessa huoltoasemilla.
nyt olen miettinyt, että millä mönkijän saisi kiinni renkaistaan, niin ettei jousitusta tarvitsisi vetää kasaan. Kaveri oli rakentanut moottoripyörän kuljetukseen sellaisen kiinnityksen ja kehui, että koska pyörä voi joustaa nyt itsekkin, niin se tulee todella pehmeästi ja kevyen tuntuisesti.
luulisi, että tuollaisen 400kg polariksenkin kuljetus olisi kevyempää epätasaisilla teillä, kun mönkijä olisi renkaista kiinni ja se voisi joustaa omalla jousituksellaan täydessä mitassa.
Autojenhan kiinnitys on tuollainen rengaskiinnitys.
Vanteista tuo meikäläisenkin kampe on yleensä kiinni.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062