keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
- qaw
- 6WD
- Viestit: 872
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Löytyipä kaupungin toisen K-raudan pihalta vertailtavaksi Muulin 1400 LH, SL ja SH. Näköjään kaikissa on täsmälleen samat rimpulan näköiset saranat takalaidassa, mutta SL:ssä ja SH:ssa lisäksi vanerointi. Mulle riittää lyhempi lava, joten LH on sitten varmaan valinta tässä kohtaa.
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Kannattaa Majavan omistajien käydä tutkii iskarin yläpään kiinnitykset. Nyt itellä ratkes toinen puoli kokonaan, keikkuu jousen varassa. Olin aikasemmin kuullu heikosta rakenteesta, mutta en huomannu omassa vikaa. Nyt meni kipin kaasujousi poikki, ni rupesin ihmettelee. Anto vissiin sen verran periksi, että loppu siitä varat ja naps.
Nooh, pitää ettii hitsari ja vahvistaa samalla rakennetta...
Nooh, pitää ettii hitsari ja vahvistaa samalla rakennetta...

-
- Noppeli
- Viestit: 13
- Liittynyt: 01 Helmi 2013 10:45
- Mönkijä:: Haaveissa
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Nuo iskunvaimentimet ovat näemmä akilleen kantapää myös ainakin omassa Muuli Pro 940K vm 2010 kärryssä. Kärryllä on vedetty pääasiassa sekalaista kuormaa, mutta pääasiassa polttopuita tuotu mummolan sorateitä pitkin Satakunnasta Pirkanmaalle. Nimismiehen kiharaa ja monttuista tietä on siis tullut ajeltua paljon. Joulun alla, kärryn ollessa reilu 3v ikäinen katkesi toinen iskari alapäästään.
Ihmettelin että onpä lyhytikäinen iskari, mutta totesin samaan hengenvetoon, että eipä tuo kovin pitkään edes voisi kestää. Iskarin kylki hakkaa töyssyissä kiinni akseliin ja ajan kanssa saattaa todistettavasti rikkoutua.
Tien päältä soittelin K-Maatalouteen, Kodin Terraan ja ties minne missä tämän valmistajan kärryjä myydään. Myös suoraan tehtaallekin pirauttelin mutta varaosaa tai edes tietoja iskarin spekseistä eivät puhelimen päähän saamani henkilöt osanneet kertoa. Hain sitten Motonetistä halkaisijaltaan hieman soukemman vaimentimen ja nyt on tilaa akselille pomppia ylös alas.
-Kimi
Ihmettelin että onpä lyhytikäinen iskari, mutta totesin samaan hengenvetoon, että eipä tuo kovin pitkään edes voisi kestää. Iskarin kylki hakkaa töyssyissä kiinni akseliin ja ajan kanssa saattaa todistettavasti rikkoutua.
Tien päältä soittelin K-Maatalouteen, Kodin Terraan ja ties minne missä tämän valmistajan kärryjä myydään. Myös suoraan tehtaallekin pirauttelin mutta varaosaa tai edes tietoja iskarin spekseistä eivät puhelimen päähän saamani henkilöt osanneet kertoa. Hain sitten Motonetistä halkaisijaltaan hieman soukemman vaimentimen ja nyt on tilaa akselille pomppia ylös alas.
-Kimi
-
- 4WD
- Viestit: 140
- Liittynyt: 16 Loka 2012 12:49
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 Max T3
- Paikkakunta: Kuopio
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Hyvin palvellut Heppu-kärri vuosimallia 2005 pääsi uusiin haasteisiin viimeviikolla.
Pitkä vertailun ja pohdinnan jälkeen eilen illalla kävin hakee uuden Tekno Trailer 3000L ja tietty nyt kuomun kera. Erittäin asiallinen peli, katsotaan miten etenee kuorman kanssa kun viikolla päästään tienpäälle.
Pitkä vertailun ja pohdinnan jälkeen eilen illalla kävin hakee uuden Tekno Trailer 3000L ja tietty nyt kuomun kera. Erittäin asiallinen peli, katsotaan miten etenee kuorman kanssa kun viikolla päästään tienpäälle.
Itä-Suomen Mönkijät ry
Ex: Linhai IRS 400 Le7, -12
Ex: Linhai IRS 400 Le7, -12
-
- 4WD
- Viestit: 140
- Liittynyt: 16 Loka 2012 12:49
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 Max T3
- Paikkakunta: Kuopio
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Ensimmäinen halkokuorma tuotu kotipaikalta(Sorsakoski) kotia Kuopioon ja hyvin kulki...ero vanhaan Heppuun kuin yö päivällä...positiivisesti.
Itä-Suomen Mönkijät ry
Ex: Linhai IRS 400 Le7, -12
Ex: Linhai IRS 400 Le7, -12
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Olisko jollain tarvetta 1600L Muuliin passaavalle Jaxalin kuomulle? (lavakoko 1600x3500). Näytti olevan poistossa tollanen uusi mutta pölyinen kuomu paikallisessa kaupassa ja saanee puhuttua melko edukkaastikin. Saranatkin näytti olevan paikollaan. Tarvisko joku jos tuon käy pelastamassa talteen? Haukiputaalta/Oulusta löytyis
-
- 2WD
- Viestit: 31
- Liittynyt: 20 Tammi 2013 14:31
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Itsellä on vuodesta 2006 asti ollut tekno-trailerin 3000T malli ja on palvellut hintaisekseen hyvin.That's kirjoitti:Ensimmäinen halkokuorma tuotu kotipaikalta(Sorsakoski) kotia Kuopioon ja hyvin kulki...ero vanhaan Heppuun kuin yö päivällä...positiivisesti.
Joskus tuotu kuorma sepeliä laitoja myöten (tähän kärry ei tietenkään ole suunniteltu eikä virkavaltakaan hyvällä katso tuollaisia kuormia) kesti kuitenkin.
Miinuksena voisin sanoa että tuo kärryhän on periaatteessa puurunkoinen, eli on siis kasattu pohjavanerin varaan osittain omassakin on vielä alkuperäinen pohjavaneri joka rupeaa pian pyytämään vaihtoa, tämän huomaa siitä että kärryn ns.lava alkaa taipua.
Plussana voisin taasen sanoa että osia kärryyn pystyy vaihtamaan ilman hitsauskonetta, ja kaikkia osia saa valmistajalta tilaamalla.
Omastakin jotain tullut vaihdettua sen jälkeen kun kärriä käytettiin maansiirtotöissä kaivinkoneen apuna (tämäkin taas niitä töitä mihin kärryä ei ole tarkoitettu)
Yhteenvetona sanoisin että hintansa arvoinen kärry ja oikealla käytöllä varmaan kestää isältä pojalle.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Vuonna 2006 ostettu Muuli 1400 SL jatkaa suvussa eteenpäin hyvin palvelleena. Eilen tuli haettua Joensuusta Kärrikunkulta Tekno-Trailer 3300L + 125cm Maxi Jaxal kuomulla. Asiansa osaava myyjä suositteli vielä parit varusteet mukaan. Kiitos Joensuun suuntaan... Palvelu 10+
Ajattelin että tuo korkea kuomu saattaa vähän "vedättää", mutta eilisen perusteella ei ainakaan voi moittia. Kärry tuli erittäin nöyrästi perässä. Kerrotaan kokemuksia kun niitä tulee...


Ajattelin että tuo korkea kuomu saattaa vähän "vedättää", mutta eilisen perusteella ei ainakaan voi moittia. Kärry tuli erittäin nöyrästi perässä. Kerrotaan kokemuksia kun niitä tulee...

- maxim
- 6WD
- Viestit: 930
- Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
- Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
- Paikkakunta: korvessa kulkevi.....
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Otitko kärrin/kuomun mustana? Se on asiallisen näköinen.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Tämä on semmonen perusharmaa. Myyjällä oli pihassa kokonaan musta. Komia luonnossa ja kuvissa. Tuo on pikkusen semmonen paisunu kananmuna mutta aattelin, että aina sen korkeemman kanssa pärjää. Tuo nykyinen mönkijä on 148cm korkea kun mittaa tuulilasin reunaan. Ois menny aika tiukille metrisellä kuomulla. Eikä ois sopinutkaan kun laidan korkeus on 36cm, jos nyt oikein muistan.
Katsotaan miten elo tämän kanssa nyt sujuu.
Katsotaan miten elo tämän kanssa nyt sujuu.
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 08 Huhti 2011 16:25
- Mönkijä:: Rally 250cc, Linhai 300 4x4
- Paikkakunta: Nastola
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Itse hankin kesäkuussa vm 2002 Fiat Ducaton johon on rakennettu välipohja kontiin. Välipohjaan on rakennettu ulos vedettävä ajoramppi joka on kuulalaakeroiduilla pyörillä. Konttiin mahtuu ajamaan heittämällä Linhaini tai isäni Polaris Sportsman 500. Aurauskalusto tosin ei kiinni mahdu olemaan kun kontin pituus loppuu muuten kesken.
Isäni kuljettaa Polaristaan normaalisti Muulin 1400 kärryllä. (Taisi olla vm. 2012 tai 2013).
Tämä autolla kuljetus on mielestäni kätevä koska tarvittaessa saan vielä peräkärryn perään johon voi mättää tavaraa tai sitten voin kuljettaa molemmat mönkijät kerralla. Molemmat on kyllä tieliikenne pelejä, mutta ei niillä mökille viitti ajella keväällä jos pakkasta vielä on
Isäni kuljettaa Polaristaan normaalisti Muulin 1400 kärryllä. (Taisi olla vm. 2012 tai 2013).
Tämä autolla kuljetus on mielestäni kätevä koska tarvittaessa saan vielä peräkärryn perään johon voi mättää tavaraa tai sitten voin kuljettaa molemmat mönkijät kerralla. Molemmat on kyllä tieliikenne pelejä, mutta ei niillä mökille viitti ajella keväällä jos pakkasta vielä on

Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Kärrikunkulta Joensuusta kävin itsekkin hankkimassa Tekno-trailer 3500 kärrin. Nyt mahtuu kalusto kärriin ja jää vielä ylimääräistäkin tilaa
Suositteluni kärrinostopaikaksi!

Itä-Suomen mönkijät ry
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
- Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
- Paikkakunta: Satakunta
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Aika leluja nuo tekno kärryt mitä joskus katselin. Vetoaisa on kantattua peltiä kun monessa ne on vahvempaa palkkia
Sportsman 500 EFI EUT 2012
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Paljonhan tuolle kantatulle peltiaisalle luvataan kestoa.
http://www.tekno-kouru.fi/vaunumallisto ... 300_l.html
Itse olen ollut tyytyväinen Teknoon. Kaikki nämä jarruttomat 750kg kärryt on vähän keveitä. Pakko olla jos halutaan saada laillista kantavuutta edes hiukan.
Mitä tekee isolla kärryllä jos kantavuutta on vain "kuivan lehtikuorman verran".
http://www.tekno-kouru.fi/vaunumallisto ... 300_l.html
Itse olen ollut tyytyväinen Teknoon. Kaikki nämä jarruttomat 750kg kärryt on vähän keveitä. Pakko olla jos halutaan saada laillista kantavuutta edes hiukan.
Mitä tekee isolla kärryllä jos kantavuutta on vain "kuivan lehtikuorman verran".
- jiijii-vm60
- 4WD
- Viestit: 217
- Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
- Mönkijä:: jo vain
Re: keskustelua peräkärryistä ja niiden lisävarusteista
Mitenkä mahtaa olla nuo "lailliset"kuormat,kun vedetään autolla?
Toinen mikä kummastuttaa,kuinka moni vetää mönkijällä noita kärrykuormia
"isoilla"teillä?Taitaa olla nykyään niin että mennään mistä"aita"matalin.
Toinen mikä kummastuttaa,kuinka moni vetää mönkijällä noita kärrykuormia
"isoilla"teillä?Taitaa olla nykyään niin että mennään mistä"aita"matalin.