ÄLÄ OSTA KIINALAISTA MÖNKIJÄÄ

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.

mönkijä

Äänestys päättyi 15 Kesä 2009 08:16

kiinalainen
92
44%
oikea mönkijä
117
56%
 
Ääniä yhteensä: 209

Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

reimah kirjoitti:
iroc kirjoitti:
mikko v kirjoitti:Heh ei kannate ton jutun mukaan lähteä linhailla kovin kauas

tai cf motolla .
Mutta canalla taas pääsee kauas, kun ei oo jarruja, mutta eihän sitä lueta viaksi, vaan ominaisuudeksi, koska kyseessä ei ole kiinalainen.

Kumma miten takuun alaiset valmistusvirheet / heikkkoudet, tekee kiinalaisesta mönkiästä käyttökelvottoman, ja sitten taas märkää vieroksuva jarruton länsipeli, jonka "ominaisuuksille" ei paljoa , ilman lottovoittoa, pysty tekemään, on ok.

Hassua miten halpisvastaisuus muutta käsistystämme muista kulkineista.
Niin.. jarruthan olivat kastuneet. Huono laite tuo cana, elekee ostako :D :D :D
Niin mutta eikös kaikki mönkijät ajanu saman reitin eikä muissa mönkijöissä kosteus vaikuttanu, tai ei ainakaan sanottu niin ;)
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
pejosa

Viesti Kirjoittaja pejosa »

Myin linkkuni onnexi miulla nyt kunnollinen peli HONDA
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

Kimi kirjoitti:...Mutta canalla taas pääsee kauas, kun ei oo jarruja, mutta eihän sitä lueta viaksi, vaan ominaisuudeksi, koska kyseessä ei ole kiinalainen.

Kumma miten takuun alaiset valmistusvirheet / heikkkoudet, tekee kiinalaisesta mönkiästä käyttökelvottoman, ja sitten taas märkää vieroksuva jarruton länsipeli, jonka "ominaisuuksille" ei paljoa , ilman lottovoittoa, pysty tekemään, on ok.

Hassua miten halpisvastaisuus muutta käsistystämme muista kulkineista.
Tämä Kanan jarrujen vika/ominaisuus on hyvin tiedossa ainakin Kanan käyttäjillä. Kun jarrulevyt on porsastettu märäksi ja mutaiseksi, vaatii pari jarrukahvan painallusta, että jarrulevy kuivaa ja palat puhdistuvat.

Sinällään harmillinen piirre, mutta ilmenee lähinnä silloin, kun kone on kunnolla upotettu. Pienet pärskeet ei vielä tuota luistamista saa aikaan. Muiden levyjarrullisten vehkeiden omistajat voisivat kommentoida, kuinka tämä vesi ja kura vaikuttaa muiden merkkien jarrutusominaisuuksiin.

Täydellistä mönkijäähän ei ole, mutta en minä Kanaa vioistaan huolimatta kiinalaiseen vaihtaisi.
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Avatar
Tepy
6WD
Viestit: 940
Liittynyt: 10 Huhti 2008 08:21
Mönkijä:: Polleheppa
Paikkakunta: Hullun hauska kylä

Viesti Kirjoittaja Tepy »

Kimi kirjoitti:.....jonka "ominaisuuksille" ei paljoa , ilman lottovoittoa, pysty tekemään....

Mitä tekemistä lottovoitolla ja pystyykö tekemään on yhteistä? Toiset vaan tekee mitä haluaa ja toiset tekevät mitä pystyvät/osaavat. Ei silloi ole väliä mikä peli on alla. Eiks se loton mainos mennyt näin: Emmä näitä hommia jättäis :lol:
Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.

Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
Avatar
jaakkima
6WD
Viestit: 258
Liittynyt: 26 Touko 2008 18:04
Mönkijä:: Shinukka

Viesti Kirjoittaja jaakkima »

Niin ei sitä ns."ominaisuutta" tarvitse etsiä kovin kaukaa. Itselläni häviää autosta (Ford Probe 2.5) jarrut kokonaan kun on pessyt sen. Pitää vaan muistaa ajaa jarrut poohjassa, jotta kuivaa. Niin tosiaan olen kyllä kuullut ettei Ford ole auto :lol: .
Pieru on vain henkistä pahoinvointia...

Ja välillä voidaan todella pahoin.
Avatar
jr
Tracks
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Heinä 2005 22:34
Paikkakunta: Pirkanmaa Mönkijä: Kawa 750

Viesti Kirjoittaja jr »

Viljami kirjoitti: Tämä Kanan jarrujen vika/ominaisuus on hyvin tiedossa ainakin Kanan käyttäjillä. Kun jarrulevyt on porsastettu märäksi ja mutaiseksi, vaatii pari jarrukahvan painallusta, että jarrulevy kuivaa ja palat puhdistuvat.
Tää on näitä... minkä ihmeen takia esim. autopesuloissa usein näkee tekstin "kokeile jarrut pesun jälkeen". :)

Turha siitä kosteudesta on tosiaan konetta syyttää. Pätenee aika moneen koneeseen, joissa levyjarrut... (paitti niihin joissa levyjarrut on suljettua mallia 8) )
P3t3
6WD
Viestit: 473
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:58
Mönkijä:: TGB Blade 425
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja P3t3 »

FixOrRepairDaily :rolleyes:
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

jr kirjoitti: [Tää on näitä... minkä ihmeen takia esim. autopesuloissa usein näkee tekstin "kokeile jarrut pesun jälkeen"...
Niinpä! Mutta ne puljut ovatkin niin "halpismönkijävastaisia", kun eivät moista ongelmaa pidä merkkivehkeiden pahoina suunnitteluvirheinä :roll:
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Avatar
Trent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 13 Heinä 2007 07:02
Mönkijä:: None
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Trent »

Mahtaiskos tolla jarrujen häviämisellä kosteuden takia olla mitään yhteyttä jarrupintojen materiaalin kanssa..? Joskos jokin materiaali ei tykkää yhtään kosteudesta ja siksi luistaa..? Joskus tuli tutkittua, että mitä materiaalia/seoksia ne jarrupinnat ovat, mutta tuloksetta. Siitä päättelinkin, että mahtaakohan ne olla pieniä salaisuuksia, ja eri valmistajilla on ihan omat salaiset seokset joita käyttää...
Avatar
jaakkima
6WD
Viestit: 258
Liittynyt: 26 Touko 2008 18:04
Mönkijä:: Shinukka

Viesti Kirjoittaja jaakkima »

Trent kirjoitti:Mahtaiskos tolla jarrujen häviämisellä kosteuden takia olla mitään yhteyttä jarrupintojen materiaalin kanssa..? Joskos jokin materiaali ei tykkää yhtään kosteudesta ja siksi luistaa..? Joskus tuli tutkittua, että mitä materiaalia/seoksia ne jarrupinnat ovat, mutta tuloksetta. Siitä päättelinkin, että mahtaakohan ne olla pieniä salaisuuksia, ja eri valmistajilla on ihan omat salaiset seokset joita käyttää...
Kyllä se materiaalista on riippuvainen paljonkin. Vakio jarruilla ei ollut pidon kanssa mitään ongelmia. Nyttemmin kun olen hankkinut paremmat (ymmärtäkää miten haluatte :lol: ) niin pitoa ei pesun jälkeen ole. Laikat ovat tarkoitettu kylläkin normaalia kovempaan käyttöön ja ovat parhaimmillaan kun käyvät lämpimänä kun taas normi laikat "lasittuvat" kovassa käytössä :wink: . Ja Sehän oli Foorrttti. #-o
Pieru on vain henkistä pahoinvointia...

Ja välillä voidaan todella pahoin.
lasse
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 20 Heinä 2008 20:43

Viesti Kirjoittaja lasse »

Eka muttei ehkä vika message. Kiinalaista paskaa saa pelkästään muualta kuin kiinalaisesta ravintolasta 8) .
TontoRacer
3WD
Viestit: 98
Liittynyt: 28 Syys 2007 11:58
Mönkijä:: xmr650 2014
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja TontoRacer »

Minulla Kiinalainen 300 comsu ja täysin tyytyväinen laitteeseen!! Tehoja kaipais lisää mut niin joka vehje hetken ajelun jälkeen! :D
Mutaa naamaan..
MKe
6WD
Viestit: 452
Liittynyt: 21 Helmi 2006 17:39
Mönkijä:: joku pärisevä

Viesti Kirjoittaja MKe »

Se kun on pieni miehuuden väline niin tarvii sitä merkkilaitetta ja paljo kuutioita ja siks hommasin itellekki hontan :lol:

Mut löytyy se kinukki kans tallista... ja 5000km ajaneena ihan ok peli on mut tahtoi nelivetoo..
Pietu71
Tracks
Viestit: 1062
Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Tämmöset keskustelut lukkoon,täysin turhaa ja asiatonta p..kan jauhantaa.Kiinalaiset on hyviä laitteita ja ei se tosiaankaan pitäs olla jonkun elämässä pääasiallinen murhe millä jotkut toiset ajelee,kasvakaa ny pikkasen :evil: .
Avatar
Hanus
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Joulu 2007 14:30
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hanus »

Kinkillä mennään ja tyytyväinen olen valintaani.
Seuraava ehkä tulee olemaan "merkki" peli... :wink:
National Motors Extreme 300cc -07
Vastaa Viestiin