Seuraavana aamuna töissä esimies sanoo et yks äijä kävi kierteleen mun kömpijää ja oli kertonu, että heidän pihan läpi oli eilen ajettu mönkkärillä. Syytti asiasta mua, kun ei tiedä ketään muuta kellä olis mönkijä. Minä soittamaan äijälle ja kertoon, että en kuule oo ajanut ja otapa asioista eka selvää ennen kun kylälle huutelet juttuja meikäläisen piikkiin. Ei meinannu äijä aluksi uskoa ja kyseli että kuka se sitten oli! Aivan ku mua kiinnostais et kuka on ajanu hänen pihan läpi!! No, asia saatiin sovittua tai ainakin olin oman osuuteni tehnyt. Tiiä sitten mitä se äijä uskoo.
Pari viikkoo sitten esimies sanoo taas, että oon kuulemma ajanut yhden toisen hepun tontilla. Oli heppu soittanut hänelle kotiin ja sanonut, että puhutella meikäläinen asiasta! Oli aikonut kyllä itsekin puhutella kunhan vaan tavataan (en tunne koko tyyppiä, eikä se tunne mua). No, meikä taas äimän käkenä, et mönkkäri on seissyt kotipihassa koko viikonlopun ja silti juttuja liikkuu.
Puhelin kouraan ja soittaan hepulle. Heppu alkaa kyselemättä räyhäämään ja syyttelemään kun kuulee kuka soittaa. Eikä usko kun yritän selvittää asiaa! Lyö luurin korvaan. Meikä nielee kiukkua. Uus soitto, joko ois heppu rauhoittunut. Sama peli jatkuu. Aikoo tehdä jutusta viranomaisasian ja lyö lopuksi luurin korvaan. Meikä ei voi niellä kiukkua. Soitto tutulle poliisille ja kysymys mitä tehdä hepun kans. Kehotti tekeen ilmotuksen kunnianloukkauksesta, kun ei kerta heppu ole halukas setviin juttua.
Soitto hepulle, lyön vaihtoehdot pöytään. Joko selvittää asian tai vastaa kunnianloukkaussyytöksiin. Ei tartu täkyyn äijä. Sanoo lähtevänsä miliisiasemalle. Kerroin, että sielläpä nähdään. Äkkiä autoon ja asemalle. Toinen tuttu poliisi tulee kuuntelemaan huoliani. Saan asian kerrottua kun Heppukin ilmaantuu paikalle. Syyttää edelleen mua. Poliisi on mun puolella täysin ja sanoo sen myös hepulle. Heppu ei tiiä minkälainen mönkijä oli pihassa (ei asu omakotitalossa) pyörähtänyt. Perävalo ja rekisterikilpi oli kuitenkin ollut, ei havaintoo väristä, mallista, saati kypärästä. Mönkkäri oli kuulemma tehnyt pihassa U-käännöksen ja kaasutellut! Poliisi ehdottaa, että tehtäisiin sovinto. Kysyn miten heppu haluaisi korvata mulle aiheuttamansa vahingon. Ehdottaa että lähdetään jatkamaan töitä. En suostu, koska ei ollut puhelimessa halukas sopimaan. Heppu vikisee että hänestäkö tässä tehdäänkin kuljettaja. Seuraavaksi ehdottaa kahtakymppiä. En suostu, sanon että heitä satanen. Heppu on hiljaa, ehdottaa lopulta viittäkymppiä. En suostu. Lopulta heppu kaivaa kuvetta ja ojentaa satasen. Lisäksi hänen pitää soittaa niille joille on jutun kertonut ja perua juttunsa. Lähtiessä poliisi iskee meikkikselle silmää ja meikkis meinaa revetä, ku naurattaa niin koko juttu!

Oppiipahan puhumaan paskaa!!