Paskapuheitta => rikosilmoitus

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.
Doma
2WD

Paskapuheitta => rikosilmoitus

Viesti Kirjoittaja Doma »

Pari kk sitten olin tulossa mökiltä. N. 15 km oli vielä matkaa keskustaan pienehköä tietä, kun tuli virkavalta vastaan. Meikällä tietysti goonissa niin paljo vauhtia ku siitä irtoo. Sinivalot, jarrutus, pysähtyminen penkanpuolelle sladissa ja jututtamaan. Mistä tuut, minne meet, millon lähtenyt keskustasta, vihelläpä tähän. Oli kuulemma joku kömpiä lähteny kylällä karkuun ja livistänyt niiltä. No, kypärä päähän ja turvallista matkaa.

Seuraavana aamuna töissä esimies sanoo et yks äijä kävi kierteleen mun kömpijää ja oli kertonu, että heidän pihan läpi oli eilen ajettu mönkkärillä. Syytti asiasta mua, kun ei tiedä ketään muuta kellä olis mönkijä. Minä soittamaan äijälle ja kertoon, että en kuule oo ajanut ja otapa asioista eka selvää ennen kun kylälle huutelet juttuja meikäläisen piikkiin. Ei meinannu äijä aluksi uskoa ja kyseli että kuka se sitten oli! Aivan ku mua kiinnostais et kuka on ajanu hänen pihan läpi!! No, asia saatiin sovittua tai ainakin olin oman osuuteni tehnyt. Tiiä sitten mitä se äijä uskoo.

Pari viikkoo sitten esimies sanoo taas, että oon kuulemma ajanut yhden toisen hepun tontilla. Oli heppu soittanut hänelle kotiin ja sanonut, että puhutella meikäläinen asiasta! Oli aikonut kyllä itsekin puhutella kunhan vaan tavataan (en tunne koko tyyppiä, eikä se tunne mua). No, meikä taas äimän käkenä, et mönkkäri on seissyt kotipihassa koko viikonlopun ja silti juttuja liikkuu.

Puhelin kouraan ja soittaan hepulle. Heppu alkaa kyselemättä räyhäämään ja syyttelemään kun kuulee kuka soittaa. Eikä usko kun yritän selvittää asiaa! Lyö luurin korvaan. Meikä nielee kiukkua. Uus soitto, joko ois heppu rauhoittunut. Sama peli jatkuu. Aikoo tehdä jutusta viranomaisasian ja lyö lopuksi luurin korvaan. Meikä ei voi niellä kiukkua. Soitto tutulle poliisille ja kysymys mitä tehdä hepun kans. Kehotti tekeen ilmotuksen kunnianloukkauksesta, kun ei kerta heppu ole halukas setviin juttua.

Soitto hepulle, lyön vaihtoehdot pöytään. Joko selvittää asian tai vastaa kunnianloukkaussyytöksiin. Ei tartu täkyyn äijä. Sanoo lähtevänsä miliisiasemalle. Kerroin, että sielläpä nähdään. Äkkiä autoon ja asemalle. Toinen tuttu poliisi tulee kuuntelemaan huoliani. Saan asian kerrottua kun Heppukin ilmaantuu paikalle. Syyttää edelleen mua. Poliisi on mun puolella täysin ja sanoo sen myös hepulle. Heppu ei tiiä minkälainen mönkijä oli pihassa (ei asu omakotitalossa) pyörähtänyt. Perävalo ja rekisterikilpi oli kuitenkin ollut, ei havaintoo väristä, mallista, saati kypärästä. Mönkkäri oli kuulemma tehnyt pihassa U-käännöksen ja kaasutellut! Poliisi ehdottaa, että tehtäisiin sovinto. Kysyn miten heppu haluaisi korvata mulle aiheuttamansa vahingon. Ehdottaa että lähdetään jatkamaan töitä. En suostu, koska ei ollut puhelimessa halukas sopimaan. Heppu vikisee että hänestäkö tässä tehdäänkin kuljettaja. Seuraavaksi ehdottaa kahtakymppiä. En suostu, sanon että heitä satanen. Heppu on hiljaa, ehdottaa lopulta viittäkymppiä. En suostu. Lopulta heppu kaivaa kuvetta ja ojentaa satasen. Lisäksi hänen pitää soittaa niille joille on jutun kertonut ja perua juttunsa. Lähtiessä poliisi iskee meikkikselle silmää ja meikkis meinaa revetä, ku naurattaa niin koko juttu! :)

Oppiipahan puhumaan paskaa!!
Tästä se lähtee, jos lähtee!
edu
Eduraattori

Viesti Kirjoittaja edu »

Jos tää on kirjoitettu, jotta joku siihen ottais kantaa; on se täysi mahdottomuus ilman toisen osapuolen kuulemista.
Kaikilla asioilla, varsinkin riitasellaisilla, on kokemukseni mukaan toinenkin versio tapahtumista.
Vaikkakin teko saattaa täyttää oheisen lainkohdan tunnusmerkistön, on näytön kerääminen sinulle aiheutuneista vahingoista melko työlästä hankkia.
Jos on totta, että sait puristettua vastapuolelta €100,00 ilman mitään näyttöä kärsimistäsi vahigoista, osoittaa vastapuolen olevan ihan täysi turisti ja saa maksaakin tyhmyydestään.

Yksittäisellä poliisimiehellä ei ole asiassa minkäänlaista tuomiovaltaa, poliisin tehtävänä on ainoastaan rikosilmoituksen vastaanottaminen ja esitutkinnan suorittaminen, (tapahtuman kirjaaminen ja osallisten kuulustelu).
Sitten syyttäjä käyttää harkintaansa ja joko hylkää asian tai lähtee ajamaan syytettä.
Jos syyttäjä luopuu, tällöin te asianomistajana voitte ryhtyä Laki oikeudenkäynnistä rikosasioissa 14§ perusteella itse ajamaan kannetta tuomioistuimessa.
Saattaa kyllä tulla ns.lunta tupaan, koska 'ukkotuomarit' asettunevat lähes poikkeuksetta tukemaan syyttäjän tekemää syyttämättäjättämispäätöstä.

Virallinen syyttäjä ei kuitenkaan saa nostaa syytettä yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä, kunnianloukkauksesta eikä törkeästä kunnianloukkauksesta, ellei asianomistaja ilmoita rikosta syytteeseen pantavaksi. Siis tekemällä rikosilmoitus tapahtumapaikan poliisille, ilman sitä ei virkakoneisto värähdä.

Rikoslain 24. luku 9 §, Kunnianloukkaus
Joka

1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka

2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,

on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.

Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä

http://velkakello.fi/

"Ne bis in idem"
Doma
2WD

Viesti Kirjoittaja Doma »

Juu, ei oo pakko kommentoida, saa toki jos tahtoo. Esimerkki vaan mitä jotkut kanssaharrastajat saavat aikaan tekemisillään.

Kyllä siinä ois vastapuolellakin ollut tekemistä saada kasaan se todistusaineisto mua vastaan. Toki tässä on jutusta vain toisen osapuolen näkökulma. Se oikea, jos meinaat sitä että olenko ajellut toisten pihoilla. Ja turhaa höpötät poliisien mielipiteiden arvottomuudesta oikeudessa. Oon kuitenkin aikuinen äijä ja tiedän tämän valtion oikeuskuviot, tuomarihan se päättää, olet oikeassa.

Mielestäni vain meni kerrankin juttu ihan oikein! Kaveri tekee töpin ja ei suostu sitä korjaamaan => tuntee sen kevyenpänä lompsana. Mielestäni aikuinen ukko vois ottaa suoraan muhun yhteyttä jos epäilee mun tehneen virheen, eikä soitella pitkin kyliä levitellen paskaa meikäläisen piikkiin. Tulevaisuudessa en ole näin pitkämielinen. =)

Ja se on ihan varmaa muuten, että minä sitä juttua en olisi hävinnyt ja halvemmalla se ukkeli nyt pääsi, koska ei tarvinnut maksella sakkoja ja oikeuskuluja.

Ottakaa muutkin mallia. Turha kuunnella perättömiä syytöksiä!
Tästä se lähtee, jos lähtee!
edu
Eduraattori

Viesti Kirjoittaja edu »

Doma kirjoitti:Oon kuitenkin aikuinen äijä ja tiedän tämän valtion oikeuskuviot,

Ja se on ihan varmaa muuten, että minä sitä juttua en olisi hävinnyt ja halvemmalla se ukkeli nyt pääsi, koska ei tarvinnut maksella sakkoja ja oikeuskuluja.
Ton sä vedit hyvin, kun se olisikin niin yksinkertaista, että kaikki 'aikuiset äijät' tietää tämän valtion oikeuskuviot.
Väitteen todenperäisyys aikaansaisi joka toisen asianajotoimiston alasajon, vain oikeuskuvioita tietämättömät naiset työllistäisivät ne loput.

Tohon toiseen; mikään ei ole niin epävarmaa kun oikeasti totuudenmukaisen tuomion saanti käräjäoikeudessa. Selvältäkin näyttävät jutut kammetaan usein päälaelleen sen vihreäkantisen kirjan avulla. Ainoastaan hankitut näytöt ratkaisee.

Oikeustalojen odotushuoneet on aamuisin täynnä henkilöitä jotka 'tietävät' voittavansa käsiteltäväksi otettavan jutun, mutta yleensä vain toinen sen tekee.

Mistä tiedät 'ukkelin' päässeen halvemmalla, eihän sakkoja ja oikeudenkäyntikuluja maksella kun vasta mahdollisen tuomion saamisen jälkeen.
Lisäksi henkilöhän saattaa ola varaton tai jättäisi mahdolliset sakot maksamatta ja istuisi muuntorangaistuksen jälkeen muutaman päivän kopissa.

Ite olisin kattonu vastaavassa tilantessa sun kortit loppuun asti, all-in.

"Ne bis in idem"
JuppeH
4WD

Viesti Kirjoittaja JuppeH »

Oikein tehty! :D
linhai 260 4x4/ can-am outlander 400efi
jusa
6WD
Mönkijä:: CF-Moto 500
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

Asiahan ei minulle kuulu mutta tarkottaako tämä

"Ite olisin kattonu vastaavassa tilantessa sun kortit loppuun asti, all-in."

että mielestäsi tämä turhaan syyttänyt ukkeli olisi oikeassa ja kärsinyt nyt vääryyttä?
Vai käsitinkö väärin?
Turhake--HAH--Kateellisten panettelua
chevy76
2WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja chevy76 »

Ihan oikein tehty, vaikka olenkin samaa mieltä että täytyisi kuulla molempia osapuolia..Mäkin ottaisin pultit jos mua syyteltäisiin asioista joita en ole tehnyt..Tässä kävi aivan oikein ..Ajattalematon suuri suu sai ansionsa mukaan..

Tämä on yksi tyypillinen esimerkki vaan, kun ihmisten on puhuttava jostain ja jos mitään asiaa ei ole, niin keksitään se asia ja pannaan vielä muiden piikkiin..Mistä tämä kansa etsii kaiken paskan puhumisen tarpeen..Ei voi käsittää..
edu
Eduraattori

Viesti Kirjoittaja edu »

Kenenkään väitetyistä sanomisista täällä mitään tiedetä oikeesti, kunnianloukkausta on kuvatunlaisessa tapauksessa vaan niin vaikea näyttää toteen, saati sellaisesta aiheutuneita haittoja eritellä, joten tollasten satasten pyytäjälle olisin sanonu; tapaamme oikeudessa tämän asian puitteissa.
Lisäksi olisin luottanut siihen, ettei syyttäjä lähde asiaa viemään mappi-Ö:tä pidemmalle ja sen jälkeen ei satasen pyytäjällä olisi kantti/varat antanu myöden lähteä menetetyksi väittämäänsä kunniaa peräämään omalla kustannuksellaan ja siihen liittyvällä taloudellisella riskillä.

lainaus-Perävalo ja rekisterikilpi oli kuitenkin ollut, ei havaintoo väristä, mallista, saati kypärästä. Mönkkäri oli kuulemma tehnyt pihassa U-käännöksen ja kaasutellut!-lainaus

Jos sitten kaikesta huolimatta käräjätupaan olisi edetty, niin tuo lause olisi kuulustelupöytäkirjassa jo ihan eri muodossa ja pienellä etsimisellä olisi sen tukena ehkä muutaman muunkin näkemys asiasta, joten asiaa siellä tarkasteltaisiinkin kenties jo ihan eri valossa.

Mainisemasi 'ukkeli' saattaisikin yön yli asiaa mietittyään ja vähän joltakin neuvoja saatuaan 'muistaakin' nähneensä kyseisellä kuskilla samanvärisen kypärän, ajoasun tai ajokin kun sulla, näin olen hänelle voitaisiin ehkä katsoa syntyneen perusteltu syy alkaa epäillä juuri sinua kyseisestä luvattomasta ajosta. Ja se taas veisikin pohjan pois sinun kunnianloukkaussyytökseltä melko vaivattomasti.

Kaikella tällä haluan vain kertoa, ettei kannata ottaa kantaa yksipuolisesti esitettyihin oikeustapauksiin.

"Ne bis in idem"
mxn_
3WD
Mönkijä:: Smc XLE 300

Viesti Kirjoittaja mxn_ »

Kuulostaa että edu on se mies joka tietää lähes kaikesta kaiken! Tuu meille töihi!
edu
Eduraattori

Viesti Kirjoittaja edu »

Ainoastaan siinä tapauksessa, että pääsemme toimenkuvasta, matkakustannuksista, majoituksesta, päivärahoista ja palkkionmaksusta molempia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun.
Neuvotteluista saattaa kuitenkin tulla erittäin pitkät ja vaikeat, oletan niin.

"Ne bis in idem"
speedstream
2WD

Viesti Kirjoittaja speedstream »

ihme kitinää. Noin pääs nyt tapahtumaan, mitä hattua miettimään mitä ois voinu jos ja jos ja jos ja minä ja jos ja jos ja minä jos ja jos.
edu
Eduraattori

Viesti Kirjoittaja edu »

Siis miten pääs tapahtumaan, eihän täällä kukaan vielä tiedä mitä pääs tapahtumaan, ennenku se 'ukkeli' vääntää oman näkemyksensä ruudulle.

Miten sitä kunniaa olisi katsottava menetetyn; onko maineen menetyksestä mitään muuta näyttöä kun oma väite.
Aloittajan uhoominen mahdollisen oikeuskäsittelyn voittamisesta ja korvausten saamisesta helposti, tosta vaan, nosti niskakarvat pystyyn.

Sillä, jos A tekee rikosilmoituksen B:n väitetystä kunnianloukkauksesta. On koko asian käsittelyä vaativa todistustaakka A:lla.
Ja koska B:llä ei ole totuudessapysymisvelvollisuutta oman asiansa käsittelyssä, eikä muutakaan velvoitetta kertoa itselleen haitallisia asioita, hänellä on kolme mahdollisuutta;
1. puhua totta kun häneltä jotain kysytään,
2. valehdella mitä sattuu mieleen juolahtamaan,
3. pitää suunsa kiinni koko oikeusprosessin ajan kuten moottoripyöräjengiläisten taktiikkaan kuuluu.

Tämän takia jutun 'voittaminen' ei olekaan niin peace of applepie.

Nyt tää saa mun puolesta olla, I'll rest my case.

"Ne bis in idem"
rulez
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

En tiiä sitten mite oikeudessa olis käyny mutta jos äijä koko stoorisa kerto poliisille nii eiköhän nuoki oikeudessa kertomuksen todista notta ei tuo syytös kunnianloukkauksesta ihan ilman pohjaa ja kahen väliseks todistelemiseks jää ??

Paskat tuommosissa tapauksissa mikään maine mee mutta onhan se mukava riidellä vittumaisten naapurien kans 8)
On nääs tuo kateus semmonen tauti että pistää harmittamaan jos ei mitään kiusaa saa tehtyä ja mönkiä vandaaleitahan on joka urasta ja irronneesta sammalesta helppo syyttää.
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Janishell
6WD

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Onpas tiukkapiposta sakkia teillä päin, kun pienestä pihakurvauksesta soitellaan poliiseille.
mahki
3WD

Viesti Kirjoittaja mahki »

oisit vastavuoroisesti laittanu pientä huhua liikkeelle tästä syyttelijästä. Esim että on nähty Ala-asteen lähellä ehdottelemassa lapsille jotakin.
Mahki
Shineray XY250STIXE
Vastaa Viestiin