Kuten kuvista huomaa, siirtoajossa koneen omat valot näyttävät varsin hyvin valoa levyn alapuolelta.

Täytyy myöntää, etten oikein saanut selvää kuvistasi.-P- kirjoitti:Kartzalle vinkkejä http://kuvablogi.com/blog/6257/9/ minun virityksestä Polleen. Pohjapanssarin takia piti pultata työkalurunko irti ja viritellä uusi kiinnitys. Toimiihan tuo...
-P-
No mitä mä tuossa märkää nuoskaa sillä lykin, niin samanlaiseen kasaan se stoppaa ruopimaan kuin Canamikin. Eikä ollut runkoputkissa jälkiä siitä että olis ottanut hittiä.Repetti kirjoitti:...Pähkäilen vaan, voiko se vaikuttaa mitenkään painojakaumaan ja mönkkärin rakenteiden kestävyyteen. (lunta työnnettäessä)...
Jep. Minäpä panen kuvia sitten joulun jälkeen omasta rakennelmastani. Vaikka samanlainen se pitkälle tulee olemaan ......Jere itte kirjoitti:No mitä mä tuossa märkää nuoskaa sillä lykin, niin samanlaiseen kasaan se stoppaa ruopimaan kuin Canamikin. Eikä ollut runkoputkissa jälkiä siitä että olis ottanut hittiä.Repetti kirjoitti:...Pähkäilen vaan, voiko se vaikuttaa mitenkään painojakaumaan ja mönkkärin rakenteiden kestävyyteen. (lunta työnnettäessä)...
Kukin tietysti tekee omanlaisensa ratkaisun kun alkaa rakentelemaan, mutta tuo nojaa nyt pirkittäisiä ronkoputkia vasten, eli siis niitä mitkä menee keulasta taaksepäin. Eli jojoon menee koko kampe jos jostakin antaa periksi (mitä hieman kyllä epäilen).
Painonjakautumaan vaikuttaa sen verran, kuin mitä 60x60 & ainevahvuus 6mm -kulmarautaa noin 40 cm pätkä painaa. Eli on kevyempi kuin normaali kiinnike.
Tohon 420.een on saatavilla pikakiinnitteistä työvälinerunkoa Cros4wd.ltä. Toimii hyvin myös pohjapanssarin kanssa ja on helposti irrotettavissa kolmella pultilla.Repetti kirjoitti:Täytyy myöntää, etten oikein saanut selvää kuvistasi.-P- kirjoitti:Kartzalle vinkkejä http://kuvablogi.com/blog/6257/9/ minun virityksestä Polleen. Pohjapanssarin takia piti pultata työkalurunko irti ja viritellä uusi kiinnitys. Toimiihan tuo...
-P-![]()
Kenen runko?
Kävin tänään ryömimässä paikallisessa Honda-liikkeessä 420 FE: n alla, jossa oli kiinni Cycle Coyntryn lumilevy (eli sama minkä saan huomenna oman Hondani mukana) ja kirosin mielessäni taas sitä insinööritaitoa, jolla se on tehty. Varmaankin toimii hyvin teoriassa mutta eipä ole käytännössä mitenkään käyttäjäystävällinen!![]()
Onkohan siinnä ajateltu, että siinnähän se on paikoillaan koko talven, eikä pohjapanssaria ja pikaista irrotusta/ kiinnitystä tarvita!![]()
Olen ajatellut tuota Jeren viritelmää ja se tuntuu ainakin kätevältä ja käyttöystävälliseltä. Pähkäilen vaan, voiko se vaikuttaa mitenkään painojakaumaan ja mönkkärin rakenteiden kestävyyteen. (lunta työnnettäessä):?:
Mutta näyttää kyllä siltä, että toteutan siitä oman versioni kunhan pääsen tuonne maille ja kunnolla kokeilemaan. Juuri nyt täällä kaupungissa ei lumilevyä tarvitse - ei ole lunta!
Joo, mutta kun sinne pohjaan jää EDELLEEN ne törröttimet tolla kiinnikkeellä. Ja kuka sitä oikeasti rupee irrottamaan/kiinnittämään joka kerta kun lumitöitä haluaa tehdä. Mulla menee alle 5min kun laitan auran kiinni keulaan, ja kiinnikkeet saa olla koneessa paikoillaan koko ajan ilman että niitä tarvitsee ottaa auki/kiinni/auki/kiinni/auki/kiinni sen mukaan kun pitäis auraa käyttää/ajaa maastossa.mikkoz kirjoitti:...Tohon 420.een on saatavilla pikakiinnitteistä työvälinerunkoa Cros4wd.ltä. Toimii hyvin myös pohjapanssarin kanssa ja on helposti irrotettavissa kolmella pultilla.
Joo todellakin ihan hyvä keksintö sulla, mutta vaatii vaan omia hitsauslaitteita tommosen tekeminen ja puskulevyä joutuu muokkaamaan kanssa. Tuo cros4wd:n systeemi on bolt in. Vaikka kohtuu nopeesti sen irrottaakin niin mulla se on ollu suunnilleen koko talven kiinni pohjassa eikä pahemmin haittaa menoa. Se cc:n oma työvälinerunko ei oikeen toimi panssarin kanssa.Jere itte kirjoitti:Joo, mutta kun sinne pohjaan jää EDELLEEN ne törröttimet tolla kiinnikkeellä. Ja kuka sitä oikeasti rupee irrottamaan/kiinnittämään joka kerta kun lumitöitä haluaa tehdä. Mulla menee alle 5min kun laitan auran kiinni keulaan, ja kiinnikkeet saa olla koneessa paikoillaan koko ajan ilman että niitä tarvitsee ottaa auki/kiinni/auki/kiinni/auki/kiinni sen mukaan kun pitäis auraa käyttää/ajaa maastossa.mikkoz kirjoitti:...Tohon 420.een on saatavilla pikakiinnitteistä työvälinerunkoa Cros4wd.ltä. Toimii hyvin myös pohjapanssarin kanssa ja on helposti irrotettavissa kolmella pultilla.