Sivu 1/2
Kestävin kiinalaiskömpijä?
Lähetetty: 14 Elo 2009 14:27
Kirjoittaja -mehtäratio-
En löytänyt suoraan tällaista viestiketjua, joten tein aloituksen aiheeseen. Tästä kiinalaisten kestävyydestä on varmaan taitettu peistä jossain viestiketjussa aikaisemminkin. Aiheesta olisi ihan kiva lukea asiaa, eikä vain tokaisuja; "kiinalaiset on ihan paskoja". Eri merkeillä myytyjä kiinalaisia on ilmeisesti käytössä melkoisesti, joten kokemuksia on varmaan kertynyt rutkasti. Toki tunnetuista kinkki-merkeistä löytyy omat osastonsa, mutta haen ikään kun realistista kokonaiskuvaa asiaan.
Tietysti laitteen kestävyyteen vaikuttaa sen käyttö ja huolto. Kovassa maastokäytössä menee palasiksi myös tunnetut kovat raudatkin, jos kömpijänkuljettaja ei ymmärrä laiteen rajoja ja rajoituksia. Laitteet ovat yksilöitä kuten käyttäjätkin, joten ihan suoraa yleistystä ei mielestäni pidä tehdä. Varmasti kömpijöistä löytyy ns. tyyppivikoja, eli tietystä mallista/merkistä tietty osa helposti paukahtaa, tämä koskee kaiketi myös "oikeita" merkkejä.
Re: Kestävin kiinalaiskömpijä?
Lähetetty: 14 Elo 2009 14:30
Kirjoittaja kokki
Oma laite on tietty kestävin
Ja selkeesti paras!
Nythä se varmaa hajoo sit. Mut sehä kuuluu harrastamiseen, että ihmettelee, että mikäs sille nyt tuli.
Re: Kestävin kiinalaiskömpijä?
Lähetetty: 14 Elo 2009 22:03
Kirjoittaja pugisti
Pakko soittaa poskea... Kestävin kiinalainen on kaupassa!
Asiaan Shineray 200:ssa??? kone ei hajonnut kertaakaan sen ollessa "kovassa" metsäajossa. Nyttemmin Vaihteistosta hajosi 1 vaihde. Varmaankin johtui siitä että metsässä ei paljon muita vaihteita tarvinnut. hintaa laitteella oli 1400€
Re: Kestävin kiinalaiskömpijä?
Lähetetty: 05 Syys 2009 00:53
Kirjoittaja Kimi
En tiedä miten nuo nyt sitten kestää, mutta järkeä sopivasti apuna käyttäen, eli jo tiedossa olleita suunnittelunkukkasia ja tyyppivikoja eliminoimalla jo etukäteen, niin kilometrejä tullut kohta 28 000 tauluun. Ajokkina on 200 tl Comanche.
Re: Kestävin kiinalaiskömpijä?
Lähetetty: 05 Syys 2009 10:50
Kirjoittaja Roosa999
Kyllä melkein mututuntumalla laittaisin korkealle pallille tuon Linhai 300 cc 4x4 mallin.
Re: Kestävin kiinalaiskömpijä?
Lähetetty: 06 Syys 2009 21:08
Kirjoittaja kosakki
Joku semmonen 18v kinuskityttö jäykällä perällä

Re: Kestävin kiinalaiskömpijä?
Lähetetty: 07 Syys 2009 10:49
Kirjoittaja JiiPeeHoo78
Itellä tuo glanspowerin atv-650 campelli alla.
muuten vehjes pelannut ihan ok kun on muistanu ensin kiristellä ne mutterit ja pultit
tosin kiinan vinssi ei sitten kestä vetää nahkoineen suosta vehettä irti... kokemusta on !
ja nyt modofioitu uusi 600cc moottoripyörän äänäri + 33mm mikunin kaasutin = super kinuski 4x4
sirkkelin terä vakio renkaat täytyy joskus vielä päivittää leveämpiin kunhan ensin perehtyy tuohon rengas keskusteluun.
muuten voi suositella muutenkin mutta jos haluaa vielä lisää poweria laitteseen joka on vakionakin ihan ok tasoa ( kiinan tasoa siis )
muutoksilla vehe vain paranee.
Re: Kestävin kiinalaiskömpijä?
Lähetetty: 07 Syys 2009 17:40
Kirjoittaja rekisteri
kosakki kirjoitti:Joku semmonen 18v kinuskityttö jäykällä perällä

Jepjep. Eikä mitää usan retkuperiä

Re: Kestävin kiinalaiskömpijä?
Lähetetty: 07 Syys 2009 20:21
Kirjoittaja salesone
Roosa999 kirjoitti:Kyllä melkein mututuntumalla laittaisin korkealle pallille tuon Linhai 300 cc 4x4 mallin.
Vähän mutta asiaa, mahtuu varmaan niitä huonoja yksilöitä joka merkkiin mutta ainaki itellä on molemmat (300/400) ollu toimivia kapistuksia.
Pientä päivittelyähän nämä kaipaa mutta ihan kelpo kamppeita silti..

Re: Kestävin kiinalaiskömpijä?
Lähetetty: 10 Syys 2009 16:21
Kirjoittaja marli
Linhai 260 2x4 on kestänyt hyvin...
...sen jälkeen kun EC:n ammattilaiset eivät ole päässeet sitä enää huoltamaan
Venttiilinkopan kansi ja öljyt on pysynyt paikallaan joka huollon jälkeen.
Siis tuon EC:n huoltoepisodin jälkeen meni 1/2 vuotta, jonka jälkeen vaihdettiin kokonaan uusi kone.
Rungossa ei ole ollut mitään vikoja, vaikka on ollut minulla jo 2005 vuodesta. Harkkokuormia olen kuljettanut rakennusaikoina parhaimmillaan 120kg etutarakalla ja 120kg takatarakalla, eikä merkkejä väsymisestä. Vetokoukun kiinnityspaikan vahvistushitsauksen (pehmeni tukinvedossa) jälkeen siinäkään ei ole ollut enää ongelmaa.
Ainoastaan kytkinpaketin olen joutunut vaihtamaan, mutta sekin lähinnä siitä syystä, että olen vetänyt Linkulla kyntöauraa ketjut päällä aina hyytymiseen saakka.
Nyt Linhain seurana on myös Honda 500FA, jolla tehdään raskaimmat hommat. Linkku pääsee on ns. leppoisampiin hommiin jatkossa.
Mutta kokonaisuutena tuo Linhai on ollut erittäin hyvä, runko näköjään kestää paljon ja konekin on oikein huollettuna näemmä aika lujaa tekoa.

Re: Kestävin kiinalaiskömpijä?
Lähetetty: 10 Syys 2009 21:23
Kirjoittaja rane
Jos mennään Taiwanin puolelle,joka joittenkin mielestä on Kiinaa niin ehdottomasti kestävin on kokemuksesta TGB.Siinä on hinta ja laatu suhde kohdallaan.
Re: Kestävin kiinalaiskömpijä?
Lähetetty: 10 Syys 2009 22:04
Kirjoittaja Barossa
rane kirjoitti:Jos mennään Taiwanin puolelle,joka joittenkin mielestä on Kiinaa niin ehdottomasti kestävin on kokemuksesta TGB.Siinä on hinta ja laatu suhde kohdallaan.
...Kiinalaisen kärkiryhmän terävin kärki, se on totta.
Kymco on myös taiwanista, mutta ah, on niin kaukana "kiinankömpijästä".
...ainakin nämä isommat kymcot - mun mielestä.
Re: Kestävin kiinalaiskömpijä?
Lähetetty: 11 Syys 2009 01:05
Kirjoittaja Kimi
rane kirjoitti:Jos mennään Taiwanin puolelle,joka joittenkin mielestä on Kiinaa niin ehdottomasti kestävin on kokemuksesta TGB.Siinä on hinta ja laatu suhde kohdallaan.
Suo anteeksi Rane, ei kyllä pidä paikkansa! Tuttavapiirissä 3kpl. TGB:n omistajaa ja yhdelläkään ei ole mitään hyvää sanottavaa kyseisestä merkistä. Ok, kyllä ne sen ensimmäiset 150km.iä kestää, sitten rupeaa olemaan nivelet löysällä ja ravistelee, nykii,tempoo vähän joka suuntaan ja on kaikkea muuta kuin kunnon ajopelin pitääkin. Sinulla on ilmeisesti kokemusta kummastakin, TGB:stä ja Calakukosta ja nyt kehoitan suureesti hyppäämään tuon Muikkukukon sarvista, Talabagosin Gurjimpien Buikoitettavien sarviin, ja miettimään, mitä tuli kehuttua.
Ensimmäinen TGB,kesti viikon, kone kaput.
Toinen TGB, kesti viikon, jätti tielle kun sammui, syynä akun oikosulku.
Kolmas TGB, Ravisti omistajaltaan järjen, ei ole vieläkään löytynyt, pyydetään palauttamaan, mikäli jostain löytyy.
Yhtä kaikki, TGB ei ainakaan kokemusteni perusteella, kuulu edes etäisesti kestävien mönkkärien joukkoon.
Tosin ajan itsekin luonnon ja fysiikan lakien vastaisesti kiinalaista mönkkyä, joka kuulemma ei rakenteensa vuoksi voi ehjänä pysyä, kuin korkeintaan 500km:ä, ja mittarissa yli 28 000,
Ja täytyy nyt sekin vielä mainita, että ilman tämän foorumin olemassaoloa, olisi varmaan oman kinuskini kilometrit jäänyt, noin 5:een kilometriin.
Re: Kestävin kiinalaiskömpijä?
Lähetetty: 11 Syys 2009 01:18
Kirjoittaja MikaR
Milläs vehjaksella se Kimi sitten ajelee?
Kun ei näy tuossa spekteissä.
Re: Kestävin kiinalaiskömpijä?
Lähetetty: 11 Syys 2009 02:17
Kirjoittaja Dago
MikaR kirjoitti:Milläs vehjaksella se Kimi sitten ajelee?
Kun ei näy tuossa spekteissä.
Commanche 200cc