Palstan "old school" -mönkijät
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 01 Joulu 2013 16:46
- maxim
- 6WD
- Viestit: 930
- Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
- Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
- Paikkakunta: korvessa kulkevi.....
Re: Palstan "old school" -mönkijät
Asiaa
Mites jos nuo telat olisivat lyhyemmät ei vaatis niin paljoa voimaa..tai sit pitää rakentaa välitys telastoon.
Mites jos nuo telat olisivat lyhyemmät ei vaatis niin paljoa voimaa..tai sit pitää rakentaa välitys telastoon.
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 01 Joulu 2013 16:46
Re: Palstan "old school" -mönkijät
Nyt vähän helpottaa. Tehoja ei löytynyt lisää, mutta asensin vaihteistoon alkuperäisen hitaan välityksen niin jaksaa mennä hangessa huomattavasti paremmin.
Hidasta välitystä asennettaessa joutui tosin luopumaan peruutusvaihteesta, mutta ei kai maastoajoneuvossa peruutusvaihdetta, hyvää kääntyvyyttä tai tehoja tarvita...
Hidasta välitystä asennettaessa joutui tosin luopumaan peruutusvaihteesta, mutta ei kai maastoajoneuvossa peruutusvaihdetta, hyvää kääntyvyyttä tai tehoja tarvita...
-
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 08 Loka 2016 22:22
- Mönkijä:: Bigred 85
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Palstan "old school" -mönkijät
Pitkään on tullut tätä palstaa jo seurattua, jospa vaikka kirjoittaisikin jotain. Tällänen vanhus löytyy Paimiosta. Onnistuin pitkällisen kaupanteon jälkeen otamaan tämän toiselta omistajaltaan aika lohduttoman kuntoisena. Olin itse seurannut Hondan maatumista siihen puun alle jo muutaman vuoden ajan ja tein pitkällistä väsytystä kaupasta. Lopulta kauppaan päädyttiin ja harmittaa etten tullut ottaneeksi yhtään kuvaa siitä neulaskinoksesta mistä tämän pelastin.
Pesemisellä, kytkimien virkistelyllä, huolloilla, uudella akulla ja vaijerien vaihdolla tuo kuitenkin elpyi käyntikuntoon melko vähin vaivoin. Olin varautunut pahempaankin. Renkaatkin löytyivät pienen etsinnän jälkeen alle ja siitä asti tää on ollut käytössä neljättä vuotta.
Pientä varustelukierrettä on havaittavissa kyllä kokoajan. Valoja on tullut lisää luonnollisesti, penkinlämmitin, kahva ja peukalo lämppärit myös. Takaloksut ovat myös uudet. Ainoa asia joka tällä hetkellä kaipaisi varsinaisesti tekemistä olis kaasari. Tuossa vuosimallissa 85 on kylmäkäynnistys tyypillisesti ongelma. kylmäkäynnistyksen suutin on kaasariin kiinteästi rakennettu ja se ei toimi kuten kuuluu. Harkitsen tässä tilaanko jonkun repro kaasarin tilalle vai modaanko alkuperäisen. Kummastakin tuntuu olevan hyviä kokemuksia ankkalinnan pojilla. No käyntiin tuo on lähtenyt aina tarpeen tullen ja kun koneen käyttää lämpimäksi kaikki toimii ku unelma. Viimeisin pikkujuttu oli uudet iskareiden suojakumit. Iskarit olis voinu käyttää toki palasina ja öljyn vaihdonkin tehdä, mutta ei nyt tässä vaiheessa riittänyt virta siihen.
Pieni korotus tuohon tekisi mieli tehdä, takapään saa korotettua helposti lisäpalalla, mutta etupäähän pitäisi tehdä iskariputkien ja ohjaustangon rungon väliin korotuspalat.
Pesemisellä, kytkimien virkistelyllä, huolloilla, uudella akulla ja vaijerien vaihdolla tuo kuitenkin elpyi käyntikuntoon melko vähin vaivoin. Olin varautunut pahempaankin. Renkaatkin löytyivät pienen etsinnän jälkeen alle ja siitä asti tää on ollut käytössä neljättä vuotta.
Pientä varustelukierrettä on havaittavissa kyllä kokoajan. Valoja on tullut lisää luonnollisesti, penkinlämmitin, kahva ja peukalo lämppärit myös. Takaloksut ovat myös uudet. Ainoa asia joka tällä hetkellä kaipaisi varsinaisesti tekemistä olis kaasari. Tuossa vuosimallissa 85 on kylmäkäynnistys tyypillisesti ongelma. kylmäkäynnistyksen suutin on kaasariin kiinteästi rakennettu ja se ei toimi kuten kuuluu. Harkitsen tässä tilaanko jonkun repro kaasarin tilalle vai modaanko alkuperäisen. Kummastakin tuntuu olevan hyviä kokemuksia ankkalinnan pojilla. No käyntiin tuo on lähtenyt aina tarpeen tullen ja kun koneen käyttää lämpimäksi kaikki toimii ku unelma. Viimeisin pikkujuttu oli uudet iskareiden suojakumit. Iskarit olis voinu käyttää toki palasina ja öljyn vaihdonkin tehdä, mutta ei nyt tässä vaiheessa riittänyt virta siihen.
Pieni korotus tuohon tekisi mieli tehdä, takapään saa korotettua helposti lisäpalalla, mutta etupäähän pitäisi tehdä iskariputkien ja ohjaustangon rungon väliin korotuspalat.
Vanhassa vara parempi ja paljon enemmän harrastettavaa.
Honda atc250es -85
Honda trx70 -86
Honda "Ärrä" atc250r -82
Pari pentujen 70cc kiinalaista
Honda atc250es -85
Honda trx70 -86
Honda "Ärrä" atc250r -82
Pari pentujen 70cc kiinalaista
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10873
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Palstan "old school" -mönkijät
Tertakaikkisen hieno "kuusilöytö". Näiden määr on rajallinen, joten yritä pitää se mahdollisimman vakiona. Näin sen arvo säilyy ja toimii moitteitta vielä vuosia.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Palstan "old school" -mönkijät
Siisti peli ja päässyt oikein töihinkin Vekkuleita laitteita nämä kolmipyörät.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
-
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 08 Loka 2016 22:22
- Mönkijä:: Bigred 85
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Palstan "old school" -mönkijät
Jep, kyllä tässä sen verran pussihousu on, että alkuperäisestä poikkeavia muutoksia mietitään pitkään ja hartaasti. Tähän asti tehdyt muutokset ovat pieniä ja mitään peruuttamatonta ei tulla tekemään jatkossakaan. Sellaiset asiat joita saa vatkattua ees taas bolt-on alkuperäisen ja muutetun välillä on ihan ok. Tää on hyvä yksilö ja sellaisena se pidetään taatusti tässä perheessä.Roosa999 kirjoitti:Tertakaikkisen hieno "kuusilöytö". Näiden määr on rajallinen, joten yritä pitää se mahdollisimman vakiona. Näin sen arvo säilyy ja toimii moitteitta vielä vuosia.
Vanhassa vara parempi ja paljon enemmän harrastettavaa.
Honda atc250es -85
Honda trx70 -86
Honda "Ärrä" atc250r -82
Pari pentujen 70cc kiinalaista
Honda atc250es -85
Honda trx70 -86
Honda "Ärrä" atc250r -82
Pari pentujen 70cc kiinalaista
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 01 Joulu 2013 16:46
Re: Palstan "old school" -mönkijät
Hieno löytö!
On aina kulttuuriteko pelastaa Hondan 3 pyöräinen mönkkäri takaisin elävienkirjoihin!
On aina kulttuuriteko pelastaa Hondan 3 pyöräinen mönkkäri takaisin elävienkirjoihin!
Re: Palstan "old school" -mönkijät
Ne keitä kiinnostaa, laitoin pystyyn tuollaisen FB ryhmän kuin 'Vanhat mönkijät' https://www.facebook.com/groups/355320894886349/
Enää tarvitsee sisältöä ja vanhojen mönkijöiden ystäviä jäseniksi
Enää tarvitsee sisältöä ja vanhojen mönkijöiden ystäviä jäseniksi
Re: Palstan "old school" -mönkijät
Herätelläänpä tätä ketjua!
Itse hankin -91 Trail Boss 350 keväällä.
Kesällä on tullut hupi ajoa ja kevyttä halkojen ajoa.
Nyt talvella myös pihan aurausta.
Hyvin on toiminut vanhus!
Pientä ihmetystä aiheuttanut tuo 2 tahtisuus joissakin
Täytyisi vaihtaa etupäähän puslat ja raidetangon pää kun ehtii.
Onko täällä muita wanhus pollen omistajia??
Koetan saada huomenna lisättyä myös kuvia.
Itse hankin -91 Trail Boss 350 keväällä.
Kesällä on tullut hupi ajoa ja kevyttä halkojen ajoa.
Nyt talvella myös pihan aurausta.
Hyvin on toiminut vanhus!
Pientä ihmetystä aiheuttanut tuo 2 tahtisuus joissakin
Täytyisi vaihtaa etupäähän puslat ja raidetangon pää kun ehtii.
Onko täällä muita wanhus pollen omistajia??
Koetan saada huomenna lisättyä myös kuvia.