Sivu 1/1
Vinssin käyttö
Lähetetty: 12 Helmi 2006 21:14
Kirjoittaja Moto
Kuinka menettelette jos tarvitsee vinssiä maastossa?
Kierrättekö vaijerin puun yms.ympäri ja koukku kiinni vaijeriin.
Itse otin mukaan n:2m nostoliinan jonka ajattelin kiertää puun ympäri
ja siihen sitten koukku kiinni jos tarvii vinssata ei tule taitetta vaijeriin eikä
puu vahingoitu ainakaan niin pahoin kuin vaijerilla.Onko jollakin väkipyö-
rää mukana jonka kautta vaijerin voi kierrättää takas mönkkäriin kiinni.
Rt-hommissa ollessani ja Pasilla paljon möyriessä tarvittiin vinssiä välillä
ja siinä käytettiin väkipyörää jos oli kyllin tukeva kiinnitys paikka,jollaista
ei kyllä enimmäkseen ollut.Tarvittiin toinen Pasi jolla vinssattiin,joskus
jopa kaksi jos oltiin kyllin syvällä balkkanin talvirapakossa.
Lähetetty: 12 Helmi 2006 21:30
Kirjoittaja blue Honda Trx
Se liina kannattaa käyttää,ettei mene vaijeri piloille...niin ja puita ajatellen myös.
Lähetetty: 12 Helmi 2006 22:04
Kirjoittaja Vee-äM
Jaa,Pasi-kuskeja täällä......
Itse tosin varusmiehenä vaan mutta se se oli kiva peli.
Mukavimmat leirit oli kyllä nää Pasi-leirit.
Jälkeenpäin käynyt mielessä että olis kiva päästä viä ajaan mutta tokkopa pääsee kun ei oo kertaankaan huolittu(kop kop).
Lähetetty: 12 Helmi 2006 22:54
Kirjoittaja Roosa999
Jos järjestetään virallisia ajoja, on puunsuojaliina pakollinen, joten suosittelen sitä aina, niin ei tule sanomista. Väkipyörää kannattaa käyttä, jos ei ole kiire. Säästää sekä vinssiä, että akkua. Näissä koneissa on varsin pienet akut ja vinsaaminen jää nopeasti haaveeksi, jos ei pidä huolta akut latingista kaikin keinoin. 20Ah, olisi hyvä koko jos saa mahtumaan, ja kaikki siitä yli on aina vaan parempi. Älkääkö kuunnelko huollon ininää laturin rasittumisesta jos iso akku. Sen meinaan pitää kestää täydellä kuormalla laataaminen maailman tappiin saakka.
Lähetetty: 13 Helmi 2006 12:04
Kirjoittaja outlander 400
Hyvä kun tuli asia puheeksi! ite olen vaan pyöräyttänyt vaijerin puun ympäri ja vetänyt! mutta se vaijerihan voi tosiaan tykätä siitä huonoa jos lujempaa joutuu vetämään! pitääpä rueta käyttään jotain liinaa siihen puun umpärille!
Lähetetty: 13 Helmi 2006 13:28
Kirjoittaja petri.n
Enemmän se puu tykkää kyttyrää, kuin se vaijeri. Saattaa joittenkin maanomistajien mailla ajaminen loppua, jos puita rikotaan.

Liina on todella hyvä. Mitä pitenpi sen parenpi.
Lähetetty: 13 Helmi 2006 14:37
Kirjoittaja J.O.B
Roosa999 kirjoitti:Jos järjestetään virallisia ajoja, on puunsuojaliina pakollinen, joten suosittelen sitä aina, niin ei tule sanomista. Väkipyörää kannattaa käyttä, jos ei ole kiire. Säästää sekä vinssiä, että akkua. Näissä koneissa on varsin pienet akut ja vinsaaminen jää nopeasti haaveeksi, jos ei pidä huolta akut latingista kaikin keinoin. 20Ah, olisi hyvä koko jos saa mahtumaan, ja kaikki siitä yli on aina vaan parempi. Älkääkö kuunnelko huollon ininää laturin rasittumisesta jos iso akku. Sen meinaan pitää kestää täydellä kuormalla laataaminen maailman tappiin saakka.
Pikkasen epäilen tuota kestämistä "maailman tappiin saakka" muista että laturi on kuluvaosa eikä varmasti kestä ikuisesti.
Mutta täytyy tommonen liina hommata kun saa sen vinssinkin ostettua.
Lähetetty: 13 Helmi 2006 15:50
Kirjoittaja Roosa999
Noh, hmm kröh, siis meinasin ihan sen laturin normikestoajan puitteissa. Siis ei saa rikkoutua pitkäaikaisesta kuormasta johtuen. Siellä on lataussäädin suojaamassa paikkoja, ettei virta kasva liian suureksi ja polta paikkoja.
Lähetetty: 13 Helmi 2006 16:23
Kirjoittaja J.O.B
Roosa999 kirjoitti:Noh, hmm kröh, siis meinasin ihan sen laturin normikestoajan puitteissa. Siis ei saa rikkoutua pitkäaikaisesta kuormasta johtuen. Siellä on lataussäädin suojaamassa paikkoja, ettei virta kasva liian suureksi ja polta paikkoja.
No nyt olemme täysin samaa mieltä
