Ajoni on rauhallista ajoa jäällä paikasta A paikkaan B, joten en usko ajostani itselleni vaaraa olevan.
Tiedosta kiitollinen

Aivan,ilman sitä kypärää olisi ollut kallo halki.maamies kirjoitti:Jep jep kaveri ajo pari vuotta sitten pillkimiehen sohjokasaan (siis se mikä tulee kun kairaa reijän ja ei potki jäähilettäpois) kelkalla ja kelkka lensi ympäri ja kaveritippu kyytist kypärä halki mut ei muuta. Aika kovantällin vaatii kun kypärä halkee niin se ei oo kiva tuntea pelkkä pipa päässä. kaveri ei ollu
itse käytän crossikypärää kesät talvet.Rillipäinen itsekkin ja käytössä on Smithin rillipäisille tarkoitetut ajolasit,mahtuu hyvin rillit alle.Viime viikolla ostin uudet hienot smithin lasit,maksoi piru vie 100€ mutta hyvät,mukaan tuli sellainen kotkanokka niihin laseihin ettei nenä jäädy...ja ne tais olla normaalirunkoiset ja silti mahtui rillit alle.ildorado kirjoitti:Kiitos vinkeistä!! En ole ajatellut ajaa ilman kypärää, joskus vaan tulee tilanteitä, ettei sitä ole. Tiedän ainakin, että olen kaidalla polulla. Mikä on mönkkärikäytössä parhaaksi havaittu malli? Olen muutaman kerran käyttänyt moottoripyörä mallia ja esim silmälasien kanssa on hankaluuksia, samoin kuin visiirin huurtumisen. Umpikypärä tietenkin suojaa viimalta. Missä hintaluokassa mennään?
Mitä sä tolla meinaatblue Honda Trx kirjoitti:ps.kysy vaikka koheltajalta.....
"Avomallisessa nelipyörässä on kypärän käyttö ja umpinaisessa turvavyön käyttö pakollista." Näin liikenneturvan sivuiltaildorado kirjoitti:Ostin juuri ensimmäisen mönkijäni ja nyt muutama kysymys askarruttaa mieltäni. Kaverini on ajanut jo muutaman vuoden mönkijällä pääasiassa jäällä ja väittää ettei kypärä ole pakollinen. Tuntuu hullulta, että moottorikelkalla, mopolla kypärä on pakollinen, mutta mönkijällä ei. Kaveri sanoo merivartijoiden hänet monesti pysäyttäneen ja puhalluttaneen ja hän on joka kerran ollut ilman kypärää.
Ajoni on rauhallista ajoa jäällä paikasta A paikkaan B, joten en usko ajostani itselleni vaaraa olevan.
Tiedosta kiitollinen