kannattaako vaihtaa honda-->polaris 500 -o1

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

kannattaako vaihtaa honda-->polaris 500 -o1

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

elikkä kannattaako vannoutunut honda-mies vaihtaa 500 -01 polarikseen?arvelluttaa vaan tuo variaattori systeemi kun on tottunut vaihteisiin...ja sit täällä lukenut polariksen vuodoista jne. :wink: matelua kun tarvii niin se 1:s vaihde ollut hyvä hondassa.mites polariksessa matelua maastossa jne.hp.olisi 6000euroa -01.peli on siisti muuten ja näin,pirun isot renkaat kromivantein.onko kallis vai halpa?mielipiteitä? :?:löysin kuvan siitä,koetan laittaa galleriaan.ei ollut kromivanteet,leveet läskit kylläkin.
Viimeksi muokannut blue Honda Trx, 22 Loka 2004 21:35. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
polarisman
6WD
Viestit: 251
Liittynyt: 31 Touko 2004 23:11
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja polarisman »

No jäävihän minä olen mitään sanomaan mutta kyllä pollen variaattorilla pääsee riittävän hiljaa matelemaan kunhan vain laittaa L-pykälän päälle maastossa.
Hondasta on paha sanoa mitään koska kokemuksia on vain pollen 400 sportsman:ista.

Mites tuo välirahako oli sen 6000 euroo vaihdossa -01 polleen?
Mitä muuta pollessa tulee kuin kromivanteet joiden ainoa ilo on se että ne puhtaana kiiltää?
Äkkiseltään kyllä kuullostaa kalliille vaihdolle.....
Tämä nyt vain mun mielipide....
**Huru-ukko**
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

ei vaan sen polariksen hinta on 6000euroa.nämä ei ota vaihtoon mönkijää joten jos vaihdan pitää hondaa myydä.tais siinä vinssi olla ja tuulivisiiri joka suojas koko tangonkin.mites noi polariksen vaihteet,eli pitää jostain vivusta laittaa erikseen low,millainen low se sitten on?onko siinä vivussa jotain muita alueita.sillä pääsee just matelua,niinkö?entäs kun auraa,alkaako luistattaa jos vähän enemmän on vastusta?entäs se kun se malli on h.o 500?
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

juu laitoin galleriaan pari kuvaa siitä. www.sammysatv.com/gallery
polarisman
6WD
Viestit: 251
Liittynyt: 31 Touko 2004 23:11
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja polarisman »

Eli pollessa(ainakin meittin) on valintavipu oikealla jossa suoraan eteenpäin työnnettäessa menee H-alue eli nopea ja samasta vivusta ensin oikealle pikkasen ja sit eteen niin L, eli hidas, vapaa keskellä ja pakki taaksepäin vetämällä. Kyllä ainakin meidän käytössä se low on ollut ihan tarpeeksi hidas, menee pintakaasulla matelemalla ja kun tarttee lisää vääntöjä niin painaa vain kaasua, ei ole saatu luistamaan kuin renkaat ja on vedetty raskaitakin lasteja, aurattu ei ole, sitä varten on linko ja perälevy.

Tangossa on pieni keltainen nappi joka on ohitus pakille(siis pakittaa vaikka vaihde eteen-asennossa) ja lyö lukot samalla päälle, kätevä maastossa tosin ei kannata kokeilla täydestä vauhdista sillä silloin varmana hajoilee paikat.
**Huru-ukko**
Sportsman 400
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Syys 2004 07:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Sportsman 400 »

Hyvin etenee hitaallakin.. Puskulevyllä hiekkaa olen jonkunverran tasoitellut ongelmitta. Lumia odotellessa nähdään miten lumi siirtyy edestä.. Onko kokemuksia, tarviiko ketjut takarenkaisiin talvella??
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

330 Pollella tuli mökillä tietä lanattua ja aikansa kun lanailin niin parissa kohtaa alkoi lana keräämään itseensä hiekkaa niin että homma alkoi muistuttamaan tractor pullingia :wink: eli lanaa ei hiekan seasta välillä edes näkynyt. Siitä huolimatta Polle teki tehtävänsä kunnialla eikä remmi alkanut luistamaan vaikka kerran tyhmyyksissäni pysähdyin, liikkeelle kun piti lähteä niin eihän se tukkoon mennyt lana mihinkään liikahtanut mutta ei kyllä remmikään luistanut vaan Polle alkoi kaivautumaan pintaa syvemmälle...
Polle kuski

Viesti Kirjoittaja Polle kuski »

Ite oon neljä talvea aurannu sportsmanin 500 lla mökkitien ja pihan. Tietä vajaa 800 m ja iso piha päälle. Hyvää jäläkeä tulee vaikka ollu kovaa tykkylunta 15-20 cm. Aikaa menee reilu tunti jos en nyt ihan väärin viimetalvea muista. :roll: Eikä hihna oo vielä kertaakaan luistanu, renkaat kylläki välillä. :D

Oliko se totta mitä joku edellä mainitti että uusissa menee pakkipäälle jos painaa sitä 'over rideä'. :?: -96 vuojen mallissa se nappi meinaa sitä että jos sitä ei paina pakkipäällä ajettaessa nii katkoo sytytystä ja ei oo neliveto päällä. Etteenpäin ajettaessa ei merkkaa mitään se nappi.
Sportsman 500
6WD
Viestit: 351
Liittynyt: 02 Kesä 2004 09:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O -12
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Sportsman 500 »

Sitä samaa se nappi tarkoittaa kaikissa sportsman mönkijöissä, ainakin vuoteen 2003 asti.
Vastaa Viestiin