Mönkijän kilometrit, paljonko on paljon?
Mönkijän kilometrit, paljonko on paljon?
Tervehdys Teille!
Kysyisin teidän mielipidettäni että paljonko on paljon?
Ostin 250cc mönkijän uutena 23.01.2006 ja nyt kun se on hajonnut neljättä kertaa käyn turhanpäiväistä keskustelua valmistajan kanssa siitä että kun kerroin että olen ajanut mönkijällä 23 päivän aikana 32 tuntia, niin se on myyjän mielestä liikaa harrastelijakäyttöön.
Tuli vaan mieleen että tehän osaatte sanoa vastauksen paljonko on paljon. Minun itseni mielestä se ei ole paljon kun muistelen aikaa kun nuorempana ostin ensimmäisen motocrospyörän niin tuntimäärät oli hillittömia mitä tuli kesällä ajettuu.
Mut kertokaa kommenttinne
t:Ari
Kysyisin teidän mielipidettäni että paljonko on paljon?
Ostin 250cc mönkijän uutena 23.01.2006 ja nyt kun se on hajonnut neljättä kertaa käyn turhanpäiväistä keskustelua valmistajan kanssa siitä että kun kerroin että olen ajanut mönkijällä 23 päivän aikana 32 tuntia, niin se on myyjän mielestä liikaa harrastelijakäyttöön.
Tuli vaan mieleen että tehän osaatte sanoa vastauksen paljonko on paljon. Minun itseni mielestä se ei ole paljon kun muistelen aikaa kun nuorempana ostin ensimmäisen motocrospyörän niin tuntimäärät oli hillittömia mitä tuli kesällä ajettuu.
Mut kertokaa kommenttinne
t:Ari
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Laitteessa on takuu, joka ensisijaisesti on rajattu ajalla ja kilometreillä. Onko näitä tiedossa? jos on, onko jonpikumpi näistä saavuettu? (Tuskin)
onko kone yksityisesti omistettu? Jos on, niin takuuseen vaan ja myyjä urputtakoon omiaan.
Pysy tiukkana.
Minä olen ajanut ekan päivän aikana 13,5 tuntia ja ihan harrastajakäytössä, joten 32 tuossa suhteessa ei ole paljon.
Eihän tuo ole edes tunti/päivä. Helposti tulee ajettua päivässä 3-5 tuntia.
Ja mökkiviikonloppuna enemmän, kun ensin minä ja sitten kakarat suhaa.
onko kone yksityisesti omistettu? Jos on, niin takuuseen vaan ja myyjä urputtakoon omiaan.
Pysy tiukkana.
Minä olen ajanut ekan päivän aikana 13,5 tuntia ja ihan harrastajakäytössä, joten 32 tuossa suhteessa ei ole paljon.
Eihän tuo ole edes tunti/päivä. Helposti tulee ajettua päivässä 3-5 tuntia.
Ja mökkiviikonloppuna enemmän, kun ensin minä ja sitten kakarat suhaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Suoraan sanottuna naurettavaa väittää että on liikaa harrastelija käyttöön.
Eihän mikään ole liikaa harrastelija käyttöön. Aktiiviharrastajahan painaa mönkijällä monta kertaa viikossa ja monta tuntia.
Jos se olis ammattikäytössä niin eikös siitä pitäisi sitten jo tienatakin jotain? Ja sä et ilmeisesti kuitenkaa tienaa?
Eihän mikään ole liikaa harrastelija käyttöön. Aktiiviharrastajahan painaa mönkijällä monta kertaa viikossa ja monta tuntia.
Jos se olis ammattikäytössä niin eikös siitä pitäisi sitten jo tienatakin jotain? Ja sä et ilmeisesti kuitenkaa tienaa?
Täsmälleen samaa mieltä kanssanne!
Olen juuri samaa mieltä kanssanne. Kysyin myös tuota kilometrirajaa ja eipä löytynyt.
Mielestäni tuo myyjän väite on aivan sekopäinen.
Laite on nyt puolitoista kuukautta vanha ja sillä on ajettu noin 32 tuntia koko aikana. Tästä puolestatoista kuukaudesta laie ollut korjattavana 33 päivää.
Näin ollen ajotunteja tulee noin 1.2 tuntia/ päivä.
Eli syy miksi nyt "taistelen" myyjäliikkeen kanssa on se että laite hajosi 4:nen kerran toissapäivänä ja olen ilmoittanut että haluan purkaa kaupan.
Ja myyjä väitti minulle puhelimessa että ajomäärä on paljon...
Jatkan taistelua, kiitos kommenteistanne!
Mielestäni tuo myyjän väite on aivan sekopäinen.
Laite on nyt puolitoista kuukautta vanha ja sillä on ajettu noin 32 tuntia koko aikana. Tästä puolestatoista kuukaudesta laie ollut korjattavana 33 päivää.
Näin ollen ajotunteja tulee noin 1.2 tuntia/ päivä.
Eli syy miksi nyt "taistelen" myyjäliikkeen kanssa on se että laite hajosi 4:nen kerran toissapäivänä ja olen ilmoittanut että haluan purkaa kaupan.
Ja myyjä väitti minulle puhelimessa että ajomäärä on paljon...
Jatkan taistelua, kiitos kommenteistanne!
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Grimmari, laita tänne ajopeli merkki ja malli, mutta jätä toistaiseksi taistelu kauppiaan kanssa jäsentenväliseksi.
Ettepäin
Jäsenten väliseksi??
Mitähän tuolla tarkoitit....
Merkki on Rally 250 cc
Merkki on Rally 250 cc
Tuota samaa ne mullekin alkoivat väittämään edellisen mönkijän kanssa. Kauppias sanoi mulle että oli kuulemma ollut aivan vääränlaisessa käytössä, ei näitä ole tarkoitettu ajettavaksi vaan pieneen pihassa pyörähtelyyn.Tuolloin kilometrejä oli kertynyt 2000 12viikon aikana, joista se oli seissyt 7vkoa vikojen takia. Kuulemma muilla on kestänyt kun ei ole kertynyt niin paljon kilometrejä 
Kyllä mun mielestä olisi pitänyt jo ostaessa kertoa että laite on tarkoitettu vaan koristeeksi eikä sovellu päivittäiseen ajoon. Siihenkin se on kohtuuttoman kallis!
Tuolta lonchin osastolta voit lukea koko tarinan.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=1079

Kyllä mun mielestä olisi pitänyt jo ostaessa kertoa että laite on tarkoitettu vaan koristeeksi eikä sovellu päivittäiseen ajoon. Siihenkin se on kohtuuttoman kallis!
Tuolta lonchin osastolta voit lukea koko tarinan.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=1079
- blue Honda Trx
- Tracks
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
-
- Noppeli
Ei mene läpi täkäläisessä kuluttajansuojassa kauppiaan määrittely ammattikäytölle. Sitä paitsi hajotessaan 32 tunnin jälkeen, se on hajonnut 32 käyttötunnin jälkeen, vaikka siihen olisi mennyt 3 vuotta ja se on aivan liian vähän käyttötunteja tuon tyyppiselle kulutushyödykkeelle. Pysykää lujana tai vaihtakaa se johonkin kunnon vehkeeseen esim. Hondaan tai Yamahaan.
noniin , pyydä myyjän mielipide kirjallisena eli mustaa valkoisena niin luultavasti ei sen jälkeen puhu asiasta mitään, tommoinen väite ei perustu mihinkään yrittää vaan luistaa jutusta.Kaupan purkuusta en sano mitään,koska kauppiaalla on oikeus yrittää korjata viallinen tuote,mutta en tiedä kuinka kauan tarttee kattella.Kyllä neljäs kerta pitäis riittää , ainakin tuote pitäis vaihtaa uuteen yksilöön ja kattoo jos se kestää. tsemppiä.
-
- 4WD