Mikä uudeksi mönkkäriksi?

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Mikä uudeksi mönkkäriksi?

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Nyt kun mulle mieliharmia kylliksi aiheuttanut polaroiskis lähtee edullisesti kiertoon lähiaikoina, niin uutta pitäis keksiä tilalle.

2-paikkainen, tehostimella, 60km/h traktori, puskulevy, tuulisuoja, tavaraboxi ym ym olis kriteereinä ja jos noin kymppiä pidetään jonkinlaisena ylärajana kulupuolella.

Polarista en ees harkitse enää, joten taitaa olla melkeinpä kahden kauppaa..

Canan pitkä 450 tai 570 tai sitten C Force 520, 550 tai miksei myös 820. Yläpäässä molemmissa tosin jo joutuu karsimaan varustusta tai löysäämään kukkaroa lisää.

Lähdöiltäänhän nuo itämaiset on edullisia.. -ja nykyään vissiin ihan toimiviakin- mutta varustelu nostaa niittenkin hintaa äkkiä.

Lieneekö väliä, kumman valitsee merkiksi, kun käyttöön tulee ja vikoja ja ominaisuuksia saattaa sattua kumpaiseenkin merkkiin?
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Mikä uudeksi mönkkäriksi?

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Canan kyllä ottasin 570 malli ja sillä pidemmällä takuulla. On niin iso merkki ja suuri huolto/varaosaverkosto, ettei kai tuota edes kannata muita miettiä, jos kerta polle merkkinä jo haudattu.
Jmk
6WD
Viestit: 494
Liittynyt: 04 Marras 2017 14:43

Re: Mikä uudeksi mönkkäriksi?

Viesti Kirjoittaja Jmk »

Ääni cf-motolle vuoden kokemuksella, huollossa käytin ja huoltomies oli sitä mieltä et samaa tekniikka kuin länsimaisissa. Eikä ollut mikään merkkihuolto vaan ihan vuoskymmeniä tuollaisten laitteiden kanssa toiminut remonttimies.
Brummbär
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 19 Elo 2008 17:47
Paikkakunta: Espoo. CF-Moto C-Force 800 T3

Re: Mikä uudeksi mönkkäriksi?

Viesti Kirjoittaja Brummbär »

Täältä yksi ääni lisää CF-Motolle. Minulla ollut Moto jo 11 vuotta, enkä ole vielä pettynyt, eli on pelannut ok. Moton laatu on tänä päivänä samalla tasolla, kuin noiden jenkki,- ja kanadamerkkien ja kolmen vuoden takuut. Eniten myyty mönkijä Ruotsissa, Virossa ja Venäjällä, mikä kertoo myös jo jotakin. Tuubista kannattaa katsoa, miten veli venäläinen mönkii. Sellaisen rääkin jos kone kestää, niin minä ainakin uskallan ostaa sellaisen. Motoa myyvät liikkeet ovat lisääntyneet rutkasti viime vuosina, eli huoltopisteitäkin sitten löytyy enemmän. =D>
Niin kauan, kun ilmassa on pyöriä, moottori, katteita ym. tavaraa on myös toivoa.
JarzaS
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 29 Heinä 2017 23:37
Mönkijä:: Cfmoto cforce450
Paikkakunta: Jämsä

Re: Mikä uudeksi mönkkäriksi?

Viesti Kirjoittaja JarzaS »

CFMotolle ääni lisää. Itse olen nyt puoli vuotta 450 pitkällä mallilla tehnyt pelto-, ja lumihommia, ajellut metsästysreissuja ja muutakin ajelua metsässä ja maantiellä. Kanadalainen CVTech variaattori toimii hienosti ja on mukava ajella. Kaksipaikkaisuus kyllä karsii ketteryyttä mutta toisaalta tehostimella on köykänen pari kertaa vekslata.
Toi 520 on samalla hiukan pienemmällä rungolla kuin 450, ja 550 jo isommalla rungolal ja hivenen korkeammalla maavaralla. Voimaa ja vääntöä on riittänyt tuossa pikkukoneessakin mun tarpeisiin.
syyskuun alusta on mittariin kertynyt 2300km ja 100 tuntia
Vastaa Viestiin