Puunostin

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.
silakka10
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 09 Kesä 2012 10:43

Puunostin

Viesti Kirjoittaja silakka10 »

Tere,millasia kokemuksia on noista,vamiista puunostimista,kestääkö ,vai pitäiskö tehdä itse.ajattelin muuttaa sähkövinssille
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Puunostin

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Mulla oli omatekoisessa kärryssä puuilon puomi ja käytin mönkijän takavinssiä. Kyllähän tuo jotenkin pelas
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
rkku
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Helmi 2015 11:28

Re: Puunostin

Viesti Kirjoittaja rkku »

Kyllä se muutenkestää normaali puut nostaa kun ei mennä 50 cm paksunpiin ja yli 3m puihin sitten rupee pystytolpat vääntämään.
Itse laitoin vinssin puomiin kinni niin ei ole kuin yksi pyörä kitkana. Kiviä pitää myös miettiä mitä ne painaa. Jos puomi on pitkänä on siinä aika vipuvarsi itsellä on putkesta tehty vinotuki niin loppui vääntäminen.se on yläpäästä kärryn aisaputkeen. Sivulle tartte myös jalat muuten kaatuu kyljellen. Vinssi mieluummin omalla akulla niin ei käynnistys ongelmia joku 80 Ah akku riittää hyvin päivän nostoihin mutta jos säästää sähköä pitää vaijeri vetää käsin löysäksi vapauttamalla veto pois mekaanisesti sähköä käytetään vain nostoon ja kuorman laskuun kärryyn Kauko-ohjain on myös mainio apuväline kun työskentelee yksinään varovainen täytyy silti olla.
Vastaa Viestiin