Sivu 1/2

Suuttimien vaihto

Lähetetty: 05 Tammi 2005 22:47
Kirjoittaja blue Honda Trx
juu eli ajattelin niitä suuttimia vaihtaa,en ole niitä vielä ostanut mutta kun katsoin kaasuttimen räjäytyskuvaa iski masennus :cry: ,kuvan numeroselityksessä oli 4-5 eri suutinta,oli main jet,ja pelkkä jet ja holder jet.holder jet on varmaan tyhjäkäynti suutin.Jos joku viitsis katsoa kuvaa ja osaisi valaistaa minua :roll: :roll: .kirjoitin siihen kuvaan suuttimien nimet numeroineen.

niin ja se kuva löytyy täältä

Lähetetty: 05 Tammi 2005 22:57
Kirjoittaja ATC
No;42 on tyhjäkäyntipiirin suutin ja vaikuttaisi sopivan kokoiselta.No;41 on pääsuutin ja sitä voisit isontaa varsinkin nyt talveksi vaikka 140.Vaikka paras löytyy vain testaamalla.

Lähetetty: 05 Tammi 2005 23:01
Kirjoittaja blue Honda Trx
eli tyhjäkäynti suuttimelle ei tartte tehdä mitään vai?aj nr.42,mä olisin veikannut 43.ai talveksi 41:stä,pitääkö se vaihtaa sit toisenlaiseen kesäksi?entäs neulan asentoa?
¨
auttaako suuttimien vaihto mihinkään vai onko turhaa työtä?

Lähetetty: 05 Tammi 2005 23:12
Kirjoittaja ATC
Pelkkä suuttimien vaihto kasvattaa vain polttoaineen kulutusta.Tuolla viritys osiossa on näitä asioita jo setvitty,lukaiseppa sieltä.Kyllä kaikkiin mönkkäreihin saisi pääsuutinta suurentaa talveksi varsinkin jos ajelee pakkasilla.Ruiskut rikastaa seokset automaattisesti.

Lähetetty: 06 Tammi 2005 00:11
Kirjoittaja Wilpo
Mulle sanottiin huollosta, ett ei tarvi talveksi polleissa suutinta vaihtaa. MUTTA jos käynnistyksessä joutuu pitämään ryyppyä/rikastinta päällä yli minuuttia tai kokoajan, niin sitten suutin vaihtoon talveksi. Polleissa on suuttimenvaihtoreikä tukittu valulla ja sen joutuu poraamalla avaamaan jos vaihtaa. Tää neuvo oli siis Polariksen huollosta, en tiedä muistamerkeistä.

Lähetetty: 06 Tammi 2005 00:14
Kirjoittaja kukkumyy
Mistä ryypystä te puhutte? :lol: Ei mun mönkijässä ole pullotelinettä ryypiskelyä varten. :lol:

Ei juominen kannata, siihen menee vaan kaikki rahat ja tulee kankkunen :cry:

Lähetetty: 06 Tammi 2005 00:18
Kirjoittaja ATC
:lol: :lol: :lol: :wink:

Lähetetty: 06 Tammi 2005 00:43
Kirjoittaja poke
Ehehehehvi :lol: :lol: :lol: :wink:

Lähetetty: 06 Tammi 2005 11:41
Kirjoittaja Wilpo
Ruiskumiehiä naurattaa... :D

Lähetetty: 06 Tammi 2005 13:36
Kirjoittaja gas gas
:lol: joo ei oo noita huolia :P :P :P

Lähetetty: 06 Tammi 2005 15:38
Kirjoittaja blue Honda Trx
en mä nyt onko huolia,ei mun honda oo mikään vaivannut,oli sitten +10 tai -25,aina toiminut.

lähinnä olisin suuttimia vaihtamassa tehonlisäys mielessä,ja sit menee ilmasuodatin vaihtoon ja änkkäri jos löytyy halvalla... :roll:

Lähetetty: 06 Tammi 2005 16:05
Kirjoittaja anton
samahan se olis samalla vaihta isompi kaasutin ja porata pytty isommaksi.

... tai vaihtaa koko mönkkis astetta isompaan :wink: Virtyksia vaan silloin kun markkinoiden tehokkain peli alla ja kun ei ole tehokkaampaa saatavilla kuin mitä se itsellään. jos ei tehot riitä niin silloin turbo, eikä mitään suutinviriyksiä.

Lähetetty: 06 Tammi 2005 16:14
Kirjoittaja quasar
anton kirjoitti:samahan se olis samalla vaihta isompi kaasutin ja porata pytty isommaksi.

... tai vaihtaa koko mönkkis astetta isompaan :wink: Virtyksia vaan silloin kun markkinoiden tehokkain peli alla ja kun ei ole tehokkaampaa saatavilla kuin mitä se itsellään. jos ei tehot riitä niin silloin turbo, eikä mitään suutinviriyksiä.

Ja siinä ootellessa ja virityshommia suunnitellessa voi lukea vaikka tuon topikin Henki meinas mennä. Jos pystys laittamaan vielä vähä paremmaksi :twisted:

Lähetetty: 06 Tammi 2005 17:08
Kirjoittaja blue Honda Trx
sit kun ruvetaan poraamaan,viilaamaan ja kaasareita vaihtelemaan sun muuta ei tule kun ongelmia.leviää kone vähän välillä...silloin joskus kun oli mopoja,varmaan 10 mopoiän aikana yhteensä niin niitä tuli ihan tarpeeksi porattua ja viilailtua.lopputulos oli useimmiten tehoa tuli ja vääntöä pirusti...vähäksi aikaa kunnes leikkas kiinni tai muuta.mönkijät sen verran arvokkaita vehkeitä ettei viitsis joka kuukausi purkaa kone ja porauttaa uudestan jne kun leikannut kiinni.ja hintakin varmaan "vähän" eri luokkaa kun mopojen männät sun muuta.

ei se niin pakollinen se pienen tehon lisää saaminen että viitsisin laittaa 3000 euroa lisää että saisin isomman pelin esim.honda rinconin.koska muuhun en vaihda kun HONDAAN :lol: 8) :lol: 8) :lol: 8) :lol:

sen takia en viitsis muuta kuin piniä suutinvirityksiä :wink:

Lähetetty: 06 Tammi 2005 18:15
Kirjoittaja Koheltaja
En sanoisi tätä suutimien vaihtoa "suutinvirittelyksi" vaan mootorin hienosäädöksi :wink:

Kyllä niihin ruuttakoneisiinkin saadaan lisää runtua kun riisutaan oma kompromissiruiskujärjestelmä pois ja laitetaan täysin ohjelmoitava järjestelmä tilalle vaikkapa Hestec, niin johan alkaa kukko kiekumaan toisella tavalla ilman että itse koneelle tehdään sen kumempia :shock:

Monesti pääsuutin on tarkoituksella laitettu hiukan pieneksi polttoainekulutuksen kaunistelemiseksi aivan kuten silloin aikoinaan Nissanissa ja Toyotassa tuli huomattua nykimisen muodossa, annas olla kun laitettiin hiukan isommat suuttimet niin johan alkoi kone toimimaan, ei siihen perstuntuma tehoa lisää tullut mutta ajettavuus parani kun kone toimi niin kuin pitääkin.

Jokainen moottori on yksilö kuten myös koneen säädöt, tehdassäädöt ovat yleensä kultainen keskitie koneen yleistoimivuuden kannalta mutta jos moottorista haluaa kaiken irti niin silloin kannattaa katsoa mitä olisi tehtävissä säätöjen osalta. Ei niihin koneisiin pelkällä suuttimien vaihdolla ruutia lisää tule mutta vetoalue saattaa muuttua jouhevammaksi ja jos näin käy niin silloin suuttimien vaihto kannatti.