Power Commander

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.
sammy
Kunniajäsen!!!
Viestit: 415
Liittynyt: 28 Touko 2004 16:22
Mönkijä:: Suzuki LT-F4WD
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Ohjausta joo

Viesti Kirjoittaja sammy »

Sytytyksen ja ruiskun ohjauksesta tuossa boxissa minun tietääkseni on kyse :shock: Pystytään ns virittämään lievästi muuttaen softaa hiukkasen kireemmäks.

Sammy
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

lähti ajoissa, siis jokin sähköinen/hydraulinen vaihtaja? Mihin sellaista tarvitsee metsävehkeissä? eikös nuo rupea olemaan automaatteja/variaattori pelejä tyynnin nykyään?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Aha :shock:

Jos mun tiedot on yhtään paikkansapitäviä, on ahtamattoman koneen lastuviilaaminen aika onnetonta hommaa. Siinä saa ainoastaan tehot nousemaan hieman, mutta yleensä kierrosluvun kasvattamisella. Sellainen puuha on hieman arveluttavaa jos on kyseessä 4x4 eli alhaalta vääntävä ja muutenkin hitaampaan puuhaan käytetty peli. Saatanhan olla väärässäkin mutta... Usko on kova !
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
polarisman
6WD
Viestit: 251
Liittynyt: 31 Touko 2004 22:11
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja polarisman »

Mää olen vähän samalla kannalla Roosan kans. Selviääkö mistään muualta kuinka paljon tuo PC tuo oikeita heppoja ja vääntöä koneeseen lisää ja mille kierrosalueelle se tuo tämän oletetun teholisän.
Ei kun minä sillä vain kun muutama kovan luokan tuuninki-autojen tekijä on silmät kiiluen ostelleet vaikka minkä sortin viri viri ilmanputsaria ja tuuninkilastu ja asenne on ollut että "nyt lähtee kuin mummo suosta" ja on lähtenytkin, meinaan rahat lompsasta ja siinä se ainoa hyvän olon tunne on ollut, mitä nyt laihana lohtuna joku twister- air intake tarra ikkunassa.....
1950 ja -60-luvulla nuo öljyttävät suodattimet oli arkipäivää, 2000-luvulla sama rönttö lyödään kromikuoriin ja meillä on kallis ja huipputehoa lisäävä tuuninki-osa joka mullistaa auton suorituskyvyn, hoh hoijjaah, käsi ylös kuka uskoo tätä..... jos nuo suotimet on niin autuaaksi tekeviä niin minkä vuoksi ne ei ole orrkistavaraa, kait nyt autotehtaat sen verran katsoo kuitenkin varaosienkin perään.
Toinen kiva pikku juttu on sitten mitä mahtaa maahantuoja tuumata takuun säilymisestä kun /jos/kenties jotain konehuoneesta sanoo poks....

Juu juu, kerettiläinen mikä kerettiläinen ja kaiken kivan vastustaja paitsi että enpäs olekkaan vaan kyllä minä epäilen noita "osta lastulla lisää tehoa virityksiä". Ihan sillä kun suzukikaan valmistajana nyt ei mikään pieni laitos ole niin eikähön siellä ole säädetty valmiiksi se kone toimivaksi kokonaisuudeksi ja tämän vuoksi mitoitettu siten että kaikki paikat kestää käyttöä.

Jaa ettei sitä saada selville onko siellä ollut viritysosia... kerronko miten kävi aikoinaan luokkakaverilleni joka lojautti liki uudesta 323F GTI:stä koneen ja suomen maahantuojan mukaan kone menisi takuuseen. Nipponin poijjaat halusi koneen itselleen ja niin se motti kävi japanissa mazdan tehtaalla...arvatkaapa menikö takuuseen kun poijjaat nipponissa setvi että oli kierrosluvun rajoitin poistettu ja softaa nysvätty uusiksi....
Noh, jokainen tyylilläään mutta eläkää sanoko että kerettiläinen ei olisi varoitellut....
**Huru-ukko**
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Änkkäri?

Viesti Kirjoittaja ATC »

sammy kirjoitti:
atc/v-81 kirjoitti:
atc/v-81 kirjoitti:Kyl mää sen tilaan kysyn vaan ensin Motormanista josko saisivat hommattua.Juu ja sit se K&N Filtteri kanssa.
Joo ja tilasin sitten tänään.Saas nähdä milloon tulevat mutta vapise Poke piilopaikat alkaa olla hakusessa! :twisted:
No mites änkkäri, onkos sulla jo vapaammin virtaava änkkäri? Ois varmaan sekin hyvä pistää, että saat tosta Dynotuksesta kaiken irti...? Koskahan näitä kamppeita rupee enemmän saamaan suomesta, vai pitääkö mun pistää verkkokauppa tulille?!

Sammy
Nyt kohta niitä saa.Duelin pojaat on kuulemma tilanneet niitä kaikkiin ruiskuvehkeisiin ja kunhan laskeutuvat alueelle saapi niitä sieltä.Se änkkäri juttu on monimutkaisempi ja modaankin ensin tuon orkkiksen.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Roosa999 kirjoitti:Aha :shock:

Jos mun tiedot on yhtään paikkansapitäviä, on ahtamattoman koneen lastuviilaaminen aika onnetonta hommaa. Siinä saa ainoastaan tehot nousemaan hieman, mutta yleensä kierrosluvun kasvattamisella. Sellainen puuha on hieman arveluttavaa jos on kyseessä 4x4 eli alhaalta vääntävä ja muutenkin hitaampaan puuhaan käytetty peli. Saatanhan olla väärässäkin mutta... Usko on kova !
Juu olkaa vaan vahvoja uskossanne mut TM joku aika sitten kirjoitti VR6 Golfin testissä että lastuttamalla tehoa 60 heppaa :lol: No en ihan niin paljon odota polleen mutta jenkkien topikkien mukaan lisäys on huomattava.Mun Polle ei muuten ole mikään "hitaampaan" puuhaan käytetty.Pelkkä PC ei riitä vaan koko linja putsarista pakariin on modattava jotta hyöty olis maximaalinen.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Nykyään lastuviritys on arkipäivää jopa dieseleissä.Tuottaa kyllä oman lisänsä,eikä ole sen kummemmin einari epätoivon hommia.Pikemminkin suht vähällä vaivalla saatua piristettä.Väännön ja tehon saa säädettyä sinne,minne sen itse haluaa.Mönkkähommat kulkee kehityksen perässä siinä missä muutkin laitteet.Oulunperälläkin on kyllä näitä lastuvelhoja,jotka säätelee näitä boxeja pyöriin ja autoihin.Saattaapi toki olla,ettei ne heittämällä ihan kohilleen satu,mutta ammattiapu on täällä lähellä,kallista kuulostaa säätöhomma vaan olevan ainakin pyöriin (n.250 euroa).Kyllähän sitä laitetaan auraa ja vinssiäkin,miksei pc:tä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Katsoppa atc oheinen linkki http://www.powerflash.fi/chiptuning/aut ... gen-e.html
lisäys 16 hevosvoimaa. Vähän on matkaa 60 hevosvoimaan.

Ettei vaan ollut ahdettu golf ? Siitä irtoaa 49 Hv lisää ja

Oheisessa linkissä 1.8T mallista saatiin se n. 60 hv lisää.

http://sektori.com/uutiset/3219?anon=1&reply=59731

Usko on kova ahtimen suuntaan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

atc/v-81 kirjoitti:
atc/v-81 kirjoitti:Kyl mää sen tilaan kysyn vaan ensin Motormanista josko saisivat hommattua.Juu ja sit se K&N Filtteri kanssa.
Joo ja tilasin sitten tänään.Saas nähdä milloon tulevat mutta vapise Poke piilopaikat alkaa olla hakusessa! :twisted:
atc,en ehkä vielä laita paperipussia päähän 8)
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Poke, nykydieselit on kaikki pääsääntöisesti ahdettuja, jolloin homma on helpompi. Samat säännöt kuin bensapeleissäkin.
Kyllä se teho irtoaa ahtamattomassakin, mutta kuten atc mainitsi, on koko virtauslinja viritettävä. Nokka, pakoputki vaimentimineen, Kaasutin/ruiskulaitteisto ja ilmansuodattimet. Sekä kanavien normaali kiillotus. Aika paljon puuhaa, mutta kaikilla on kova usko asiaansa, että en pane vastaan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Roosa999 kirjoitti:Katsoppa atc oheinen linkki http://www.powerflash.fi/chiptuning/aut ... gen-e.html
lisäys 16 hevosvoimaa. Vähän on matkaa 60 hevosvoimaan.

Ettei vaan ollut ahdettu golf ? Siitä irtoaa 49 Hv lisää ja

Oheisessa linkissä 1.8T mallista saatiin se n. 60 hv lisää.

http://sektori.com/uutiset/3219?anon=1&reply=59731

Usko on kova ahtimen suuntaan.
Kyllähän ahtaminen selkeästi painii omassa sarjassaan.Mutta on selkeästi jo työläämpi homma.Siinä vaaditaan jo kalkulaattoria monen asian huomioimiseksi. Alkaa lämpöongelmat ym.ym.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Niin, siis lisätehon ottaminen koneesta vaatii lisää polttoainetta ja sen määrän lisääminen kasvattaa mäntämoottorissa lämpökuormaa koska sen hyötysuhde on aika kehno. Se, että ottaako lisätehon ahtamalla-> paineen nostolla tai muuten, on aikalailla sama asia. Yleensä ahtamattomat, mutta viritetyt kiertää alkuperäistä korkeamilla huippukierroksilla, taasen ahdetut ovat samoilla luvuilla, mutta ahtopaineen noston myötä saavuttavat korkeamman väännön ja sitä kautta korkeamman tehon, mutta alkuperäisillä kierrosluvuilla. Mäntämoottorin mekaaninen teho lasketaan Kierrosluvun ja vääntömomentin suhteesta. Tämä on pelkkää fysiikkaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Roosa999 kirjoitti:Poke, nykydieselit on kaikki pääsääntöisesti ahdettuja, jolloin homma on helpompi. Samat säännöt kuin bensapeleissäkin.
Kyllä se teho irtoaa ahtamattomassakin, mutta kuten atc mainitsi, on koko virtauslinja viritettävä. Nokka, pakoputki vaimentimineen, Kaasutin/ruiskulaitteisto ja ilmansuodattimet. Sekä kanavien normaali kiillotus. Aika paljon puuhaa, mutta kaikilla on kova usko asiaansa, että en pane vastaan.
Siinä olet Roosa asian ytimessä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Roosa999 kirjoitti:Katsoppa atc oheinen linkki http://www.powerflash.fi/chiptuning/aut ... gen-e.html
lisäys 16 hevosvoimaa. Vähän on matkaa 60 hevosvoimaan.

Ettei vaan ollut ahdettu golf ? Siitä irtoaa 49 Hv lisää ja

Oheisessa linkissä 1.8T mallista saatiin se n. 60 hv lisää.

http://sektori.com/uutiset/3219?anon=1&reply=59731

Usko on kova ahtimen suuntaan.
Näähä on mahtavia tehonkasvuja.Ja kaikki vaan lastuttamalla,eiku usko vahvistuupi. :lol: :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Roosa999 kirjoitti:Niin, siis lisätehon ottaminen koneesta vaatii lisää polttoainetta ja sen määrän lisääminen kasvattaa mäntämoottorissa lämpökuormaa koska sen hyötysuhde on aika kehno. Se, että ottaako lisätehon ahtamalla-> paineen nostolla tai muuten, on aikalailla sama asia. Yleensä ahtamattomat, mutta viritetyt kiertää alkuperäistä korkeamilla huippukierroksilla, taasen ahdetut ovat samoilla luvuilla, mutta ahtopaineen noston myötä saavuttavat korkeamman väännön ja sitä kautta korkeamman tehon, mutta alkuperäisillä kierrosluvuilla. Mäntämoottorin mekaaninen teho lasketaan Kierrosluvun ja vääntömomentin suhteesta. Tämä on pelkkää fysiikkaa.
Tuohon ei ole pokella mitään lisättävää.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Vastaa Viestiin