Quad Racing Finlandin vakioluokka
-
- Noppeli
- Viestit: 5
- Liittynyt: 31 Joulu 2006 15:44
Quad Racing Finlandin vakioluokka
Moi kaikki Vakioluokka ystävät!
Quad Racing Finland Ry kilpa-ajaja yhdistys on nyt hyväksynyt
vakioluokan mukaan kilparadoille koskien kaikkia ATV lajeja!
Säännöt ovat seuraavanlaiset: (lyhykäisyydessään)
(www.quadracingfinland.com. sivuilla tarkemmin)
Luokka perustuu siis lähes vakio kaupan peleihin.
-Renkaiden ja vanteiden vaihtaminen sallittua
-Suuttimien ja neulojen vaihto sallittua
-Kaasutinta ei saa vaihtaa eikä porata
-Sytkäboksi pitää olla vakio ( ei saa muokata mitenkään)
-Ruiskua ei saa säätää
-Pakoputkiston pitää olla vakio (huilun saa poistaa)
-Laitetta saa leventää (kuitenkin sääntöjen puitteissa) 1300mm leveimmästä kohtaa kuski päällä
-Moottorin pitää olla täysin vakio ( ei saa vaihtaa siis nokkia yms sylinteriä, kantta)
(myöskin nokkien ajotuksen muuttaminen kielletty samoin kun kannen viilaus)
-Stongan ja kaasukahvan vaihto sallittu (leveys 850mm puitteissa)
-välitykset ja ketjut saa vaihtaa
-muutoin noudatetaan Sml:n antamia ohjeita ja säännösiä
Kilpailussa vakioluokkaan osallistuneiden 3 parhaan laitteet tarkastetaan
Ville Karlssonin ja Janne Rajanimen toimesta Gambler Atv Racing teltalla
välittömästi lähdön jälkeen.
Vilpistä seuraa välittömästi hylkäys ja muu sanktio jonka Quad racing Finland :n hallitus päättää.
Vakio luokan pisteiden laskusta vastaa Ville Karlsson ja tulokset
julkaistaan Quad Racing Finlandin internet sivuilla.
Vakio luokkaan osallistuminen maksaa 10€ kausi
Jäärata, supermoto, motocross kukin kausi erikseen.
Maksu pitää olla maksettuna ennen kauden alkua Quad Racing Finlandin
pankkitilille.
Tarkemmat ohjeet ja pankkitilin numero yms selviää yhdistyksen internet sivuilta.
Samoin ilmoittautuminen vakioluokka sarjaan tapahtuu internet sivujen kautta!
Menestyksekästä kilpakautta toivottaen
Ville ”vane” Karlsson
Quad Racing Finlandin
sihteeri
Quad Racing Finland Ry kilpa-ajaja yhdistys on nyt hyväksynyt
vakioluokan mukaan kilparadoille koskien kaikkia ATV lajeja!
Säännöt ovat seuraavanlaiset: (lyhykäisyydessään)
(www.quadracingfinland.com. sivuilla tarkemmin)
Luokka perustuu siis lähes vakio kaupan peleihin.
-Renkaiden ja vanteiden vaihtaminen sallittua
-Suuttimien ja neulojen vaihto sallittua
-Kaasutinta ei saa vaihtaa eikä porata
-Sytkäboksi pitää olla vakio ( ei saa muokata mitenkään)
-Ruiskua ei saa säätää
-Pakoputkiston pitää olla vakio (huilun saa poistaa)
-Laitetta saa leventää (kuitenkin sääntöjen puitteissa) 1300mm leveimmästä kohtaa kuski päällä
-Moottorin pitää olla täysin vakio ( ei saa vaihtaa siis nokkia yms sylinteriä, kantta)
(myöskin nokkien ajotuksen muuttaminen kielletty samoin kun kannen viilaus)
-Stongan ja kaasukahvan vaihto sallittu (leveys 850mm puitteissa)
-välitykset ja ketjut saa vaihtaa
-muutoin noudatetaan Sml:n antamia ohjeita ja säännösiä
Kilpailussa vakioluokkaan osallistuneiden 3 parhaan laitteet tarkastetaan
Ville Karlssonin ja Janne Rajanimen toimesta Gambler Atv Racing teltalla
välittömästi lähdön jälkeen.
Vilpistä seuraa välittömästi hylkäys ja muu sanktio jonka Quad racing Finland :n hallitus päättää.
Vakio luokan pisteiden laskusta vastaa Ville Karlsson ja tulokset
julkaistaan Quad Racing Finlandin internet sivuilla.
Vakio luokkaan osallistuminen maksaa 10€ kausi
Jäärata, supermoto, motocross kukin kausi erikseen.
Maksu pitää olla maksettuna ennen kauden alkua Quad Racing Finlandin
pankkitilille.
Tarkemmat ohjeet ja pankkitilin numero yms selviää yhdistyksen internet sivuilta.
Samoin ilmoittautuminen vakioluokka sarjaan tapahtuu internet sivujen kautta!
Menestyksekästä kilpakautta toivottaen
Ville ”vane” Karlsson
Quad Racing Finlandin
sihteeri
Viimeksi muokannut Quad Racing Finland, 03 Tammi 2007 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos meinaat ruiskupelejä niin ruisku säätää itse itseään eli ei sitä tarvii säätää.... silloin jos vaihdetaan putkisto yms yms muuta niin ei enään boxin oma säätö riitä eli jos ajetaan vakiolla niin vakio boxin säätö riittää vallan mainiosti... ja turha ruveta nillittämään joka asiasta... semmoisia sääntöjä ei saada tehtyä mikä mielyttäisi kaikkia.... näillä eväillä mennään jos on kiinnostusta jos ei ole kiinnostusta vakio luokkaan niin sitten voi ajaa Openissa nyt on joka tapauksessa mahdollisuus ajaa vakio laitteella pytyistä 3 ensimmäistä palkitaan...Markus kirjoitti:v... ei ole säännön tekijöillä kaikki kotona! luulis että säännöt pitäis olla kaikille samat,miksi kaikissa peleissä ei voi säätää seoksia????
eikös tuo neulan ja suuttimen vaihdon avulla saa tehtyä saman säädöt kuin ruiskussa esim powercommanderin avulla, joko ylös tai alas tehoa ...
jos asian olen oikein ymmärtänyt..
mutta HIENOA ETTÄ yhdistys on perustettuna, hattua noston MIEHILLE jotka olivat tuolla pistämässä hommaa tulille.
kuka sitten tekeekään nuo nettisivut niin oikeasti kannattaa niihin myös panostaakkin vähän, kuitenkin se on myös yhdenlainen merkki että hommissa ollaan tosissaan.
jos asian olen oikein ymmärtänyt..
mutta HIENOA ETTÄ yhdistys on perustettuna, hattua noston MIEHILLE jotka olivat tuolla pistämässä hommaa tulille.
kuka sitten tekeekään nuo nettisivut niin oikeasti kannattaa niihin myös panostaakkin vähän, kuitenkin se on myös yhdenlainen merkki että hommissa ollaan tosissaan.
Kauppias itse .. http://www.jumoto.fi/kauppa
Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008
vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008
vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
Netti sivujen teko jäi Marco71 hareille
. Marko varmaankin saa aikaiseksi asialliset sivut ja niiden päivityksestä vastaakin sitten jo isompi porukka. Noilta sivuilta tulee löytymään kaikki jutut mitä kilpailutoiminnan ympärillä tulee pyörimään suomen maasssa ja varmaankin sieltä löytyy myös juttuja ulkomailtakin.

Paikalla täällä Kangasalla oli kiitettävästi porukkaa väliltä Kotka - Kokkola. Porukka tuntui miettivän asioita oikein tosissaan eli kympillä mukana, siitä kiitos kaikille paikalla olijoille.Solaris kirjoitti: mutta HIENOA ETTÄ yhdistys on perustettuna, hattua noston MIEHILLE jotka olivat tuolla pistämässä hommaa tulille.
kuka sitten tekeekään nuo nettisivut niin oikeasti kannattaa niihin myös panostaakkin vähän, kuitenkin se on myös yhdenlainen merkki että hommissa ollaan tosissaan.
Meikäläinenhän sitä lupautui noitten nettisivujen pohjatyön tekemään, ja uskoisin että siitä saadaan kyllä ihan kattavat sivut. Päivittäjiä tulee olemaan useampia, joten sivuille varmasti tulee myös sisältöä kaikesta kisaamiseen liittyvästä. Mutta mikäli joku asiasta kiinnostunut tunnustaa omaavansa graafisia taitoja, niin niille kyllä löytyisi käyttöä, itse ohjelmointi hoituu mun toimesta.
Ensimmäinen asia mikä sinne laitetaan, noiden ns. virallisten tekstien lisäksi, on kuljettajaesittely. Eli loppuviikosta jokainen kisakuski voi käydä katsomassa minkälaisia tietoja tarvitaan. Tavoitteena on saada tiedot kaikista kuskeista kuvineen sponsoreineen päivineen, jotta voimme markkinoida ATV-kisaajia kaikille muillekin.
Ensi viikolla käyn myös avaamassa yhdistyksen tilin, jonka jälkeen alamme ottaa vastaan jäsenhakemuksia, niin kuskeilta kuin nuoriso- ja kannattajajäseniltä. Nyt jo voin luvata että jäsenmaksun tulee saamaan takaisin jäsenille vain suunnattuina alennuksina, jos ja kun on hankkimassa kilpailemiseen tarvittavia osia ja tarvikkeita. Eli yhdistykseen liittyminen kannattaa varmasti.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Jos meinaat ruiskupelejä niin ruisku säätää itse itseään eli ei sitä tarvii säätää.... silloin jos vaihdetaan putkisto yms yms muuta niin ei enään boxin oma säätö riitä eli jos ajetaan vakiolla niin vakio boxin säätö riittää vallan mainiosti... ja turha ruveta nillittämään joka asiasta... semmoisia sääntöjä ei saada tehtyä mikä mielyttäisi kaikkia.... näillä eväillä mennään jos on kiinnostusta jos ei ole kiinnostusta vakio luokkaan niin sitten voi ajaa Openissa nyt on joka tapauksessa mahdollisuus ajaa vakio laitteella pytyistä 3 ensimmäistä palkitaan...[/quote]
väitän että ei säädä tuommonen ruisku ite yhtään mitään. eihän niissä oo lambdaa että millä se sen seoksen oikein mittaa? jos kerran putsarikotelon kannen saa poistaa niin kyllä seokset pitää sen jälkeen säätää. eihän se edes häävin käy ilman putsarin kantta
eikä noita ruiskujen vakioboxeja ees voi säätää (paitsi suzuki cerry bomb) se laitettava 400€ johonki powercommanderiin
väitän että ei säädä tuommonen ruisku ite yhtään mitään. eihän niissä oo lambdaa että millä se sen seoksen oikein mittaa? jos kerran putsarikotelon kannen saa poistaa niin kyllä seokset pitää sen jälkeen säätää. eihän se edes häävin käy ilman putsarin kantta

eikä noita ruiskujen vakioboxeja ees voi säätää (paitsi suzuki cerry bomb) se laitettava 400€ johonki powercommanderiin
reppana xxc
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Ainakin koneen lämpöä osaa mitata, eli sen puitteissa osaa myön seosta säätää.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Netistä luettavien artikkeleiden mukaan esim. Suzukissa on ainakin 6 erilaista sensoria, joiden perusteella tuota seosta säädetään. On paine- ja lämpötila-antureita, ym. Eli kyseessä on ns. avoin systeemi, jossa ei lambda-anturia tarvita. Yamahan Raptorissa (700) niitä on samaisten artikkelien mukaan 7 kpl (lähde www.atvsport.com).alpo kirjoitti: väitän että ei säädä tuommonen ruisku ite yhtään mitään. eihän niissä oo lambdaa että millä se sen seoksen oikein mittaa? jos kerran putsarikotelon kannen saa poistaa niin kyllä seokset pitää sen jälkeen säätää. eihän se edes häävin käy ilman putsarin kantta![]()
eikä noita ruiskujen vakioboxeja ees voi säätää (paitsi suzuki cerry bomb) se laitettava 400€ johonki powercommanderiin
Itse en EFI:llä varustettua omista, joten osanumeroita en voi kertoa, mutta eiköhän nekin osaluetteloista löydy jos hakea alkaa.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Kukaan ei pakota ottaa pois sitä koppaa mutta jos elämä on yhdestä hepasta kiinni niin kyllä sen takia kannattaa nähdä vaivaa ihan pirusti..Makke73 kirjoitti:No minkäs takia Suzuki menee laihalle jos ottaa putsarin kannen pois?


joo. sori... lämpötilan ja ilmanpaineen muutoksiin reakoi kyllä onhan jopa tuossa hondan kaasarissa lämpötilasensori. mutta esim. juuri putsarikannen poistoon, jolla on aika huomattava vaikutus moottorin ilmansaantiin ei nuo ruiskut reakoi. onko se ny reilua että kaasaripelistä poistetaan kansi ja laitetaan puoli mm. isompi suutin. väittäisin että enempi kö se 1hv tulee tällä toimenpiteellä. no reilua ja reilua 

reppana xxc