pelsu100 kirjoitti:
Hyvä pointti toi "kuski ratkaisee". Meinaan jos oot ihan noviisi mönkijällä ajamisesssa niin liikkuminen hankalissa maastoissa on Hondalla tuon kolmivetoisuuden takia aikas haastavaa. Pollen se neliveto antaa kyllä anteeksi sen mitä kuski ei osaa.
Tästä olen kyllä vähän eri mieltä.. Hondassa on varsin hyvin toimiva neliveto, ja lukotonkin neliveto on neliveto niin kauan kunnes renkaat alkavat vetämään sutaria.
Lukottomalla tulee 99%:sti samaan paikkaan kuin lukollisella, ellei nyt ole tarkoituksena hakea niitä viimesiä rajoja, niille rajojen hakemisille riittänee tuo 1%.
Lukottomalla jää ainoastaan kokeilematta miltä tuntuu rupoa ittensä kiinni niihin pahimpiin rapakoihin joihin jo menoa suunnitellessa tietää ettei se tuosta yli mene, ainakaan ilman lukkoa. Lopputuloksena on että ei se mennyt siitä lukollakaan. Samaten ne kaikkein pahimmat kivikot tulee kierrettyä. (Kivikkokikkailua kerran kokeilleena totesin että rikkokoot kuka tahtoo vehkeensä kivikossa, itse en sitä tee, vaan kierrän pahimmat louhikot.)
Itse lukottomalla jonkin verran ajaneena tiedän mihin yamahan lukottomalla pystyy, ja hondasta puhuttaessa otaksun että hondalla pystyy ilman lukkoja varmasti vähintään siihen mihin yamahallakin ilman lukkoa. Hyvin toimivan ja paljon ylistetyn nelivedon puolesta luultavasti vielä vähän parempaan. Niin, kyllä, honda jää rullille, mutta mitä sitten? Monestiko ajat rullien päällä?`:lol:
Ei se lukko ole mikään autuaaksi tekevä asia, onhan hondillakin voitettu offikisoja.
Nykyisessä menopelissäni on lukko ja tiedän siitäkin kokemuksesta että sitä lukkoa tarvitsee todellisuudessa vähän. Äärirajoilla kiskottaessa ja työnnettäessä siitä lukosta on hyötyä. Loppupeleissä mönkkärikuskien joukosta löytyy aika pieni prosentuaalinen osuus heitä joille se ajaminen on suurimmaksi osaksi vain sitä äärirajojen hakemista jossa se lukko on leveiden ja karkeiden renkaiden jälkeen viimeinen keino parantaa etenemistä marginaalisesti.
Oletetulle enemmistölle taitaa riittää se että mönkijä on luotettava, mukava ajettava, taloudellinen ja että sillä pääsee todella pahaan paikkaan.
Joten, Hondan lukottomuutta ei kannata pitää karsivana tekijänä mikäli honda muuten miellyttää.
Niin, ehkä vielä vois mainita sen, että nykyisellä grizzlilläni olen jäänyt kiinni jo niin monta kertaa etten ole edes laskuissa enää mukana. Se mikä on mainitsemisen arvoista on, että entisellä brunilla en ollut kiinni yhtä ainutta kertaa niin pahasti etteikö se ois siitä pakilla pois lähtenyt. Samat reitit, ja toistaiseksi useammin, tuli ajettua Bruinilla, kuin mitä nykyisellä päristimellä. Bruinilla vain tuli kierrettyä ne kaikkein vetelimmät paikat joihin grizzlyn olen upottanut. Että se siitä lukon autuudesta