Polarikseen pohjapanssari
Kukin kiinnittää panssarin tyylillään.
Itse laitoin rehellisesti läpipultilla ja isolla prikalla molemmin puolin.
Ei takuulla irtoa ainakaan niistä ja epäilen etten koskaa tule jäämään jumiin niin pienestä osasta kuin pultin kannasta.
Tuo pohjapanssarin irroittaminen on minulla ainakin joka kerta koneen pystyyn noston vaativa urakka.
Ei se taivu koneen alta pois millään muotoa muuten.
ja samalla kun kone on pystyssä on mukavan helppo pitää kiinni myös niistä vastamuttereista.
Pitänee käydä ottamassa kuva vaikka tuosta omaste levystä vaikka se jäikin keskeneräiseksi vielä.
Sattuu olemaan tuolla pihalla irrallaan.
Galleriassa nyt muutama kuva omasta viritelmästäni. Mallina on osittain Zuikin pohjalevy.
Itse laitoin rehellisesti läpipultilla ja isolla prikalla molemmin puolin.
Ei takuulla irtoa ainakaan niistä ja epäilen etten koskaa tule jäämään jumiin niin pienestä osasta kuin pultin kannasta.
Tuo pohjapanssarin irroittaminen on minulla ainakin joka kerta koneen pystyyn noston vaativa urakka.
Ei se taivu koneen alta pois millään muotoa muuten.
ja samalla kun kone on pystyssä on mukavan helppo pitää kiinni myös niistä vastamuttereista.
Pitänee käydä ottamassa kuva vaikka tuosta omaste levystä vaikka se jäikin keskeneräiseksi vielä.
Sattuu olemaan tuolla pihalla irrallaan.
Galleriassa nyt muutama kuva omasta viritelmästäni. Mallina on osittain Zuikin pohjalevy.
Jees, näissä panssarikeskusteluissa tarkoittanette kupukannalla lukkoruuvia (eli ns. kuningaspulttia). Ihan vain selvennyksen vuoksi, koska matalaa kupukantaista ruuviahan saa myös esim. kuusiokololla varustettuna.Vee-äM kirjoitti:Kyllä kupukannastakin saa kiinni esim. lukkopihdeillä tai siirtoleukapihdeillä.Tai rälläkällä ura kupukantaan.
Eikä lähe kovin helposti pyörimään kun vaan porattu reikä on tarpeeksi pieni.Tekee itelleen neliskanttisen kolon eikä pyöri
Lukkoruuvi on toisinaan ihan paikallaan, mutta pohjapanssariin en itse niitä halua, koska haluan panssarin olevan pelkästään pohjasta päin irrotettavissa. Kuten jo joku toinenkin asiaa perusteli.
*SUZUKI * 35 vuotta 4-pyöräisen mönkijän julkaisusta ATV.info: Facts and History About ATV
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Meillä päin puhutaan senkkikantaisesta tai rekipultista.Johnnie kirjoitti:Jees, näissä panssarikeskusteluissa tarkoittanette kupukannalla lukkoruuvia (eli ns. kuningaspulttia). Ihan vain selvennyksen vuoksi, koska matalaa kupukantaista ruuviahan saa myös esim. kuusiokololla varustettuna.Vee-äM kirjoitti:Kyllä kupukannastakin saa kiinni esim. lukkopihdeillä tai siirtoleukapihdeillä.Tai rälläkällä ura kupukantaan.
Eikä lähe kovin helposti pyörimään kun vaan porattu reikä on tarpeeksi pieni.Tekee itelleen neliskanttisen kolon eikä pyöri
Lukkoruuvi on toisinaan ihan paikallaan, mutta pohjapanssariin en itse niitä halua, koska haluan panssarin olevan pelkästään pohjasta päin irrotettavissa. Kuten jo joku toinenkin asiaa perusteli.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
- Tepy
- 6WD
- Viestit: 940
- Liittynyt: 10 Huhti 2008 08:21
- Mönkijä:: Polleheppa
- Paikkakunta: Hullun hauska kylä
Re: Polarikseen pohjapanssari
Ajatuksen asteella on vielä itselläni, mutta toteutautaa pitäisi, joten "jonkinasteiset kuvat " ovat tervetulleita, niin ei tarvitse "miettiä" niin kauan kun moni teistä on jo sen tehnyt... mutta siitähän se lähtee kun käy hakemassa levyä ja nostaa kömpijän pystyy vinsillä katto-orresta..
Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.
Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
Eikös senkkikanta ole niinkun upotettavaa mallia oleva kanta?ATC kirjoitti:Meillä päin puhutaan senkkikantaisesta tai rekipultista.
Esim. tuollainen kuin tuossa kuvassa:
http://www.nippelit.org/view_product.ph ... =T3000/306
Riippuu tietysti vähän paikasta, mutta en kyllä itse ainakaan aio mitään porailuja tehdä. Tarkoitus on hyödyntää esim. alkuperäisen pohjapanssarin kiinnitysreikiä ja muita jo valmiita kohtia, käyttämällä tarvittaessa sopivia kulmarautoja ym. sovitteita. Ruostumisesta: Jos reikiä johonkin muuhun milloin teen, niin tietysti ruostesuojamaalia reiän seinämiin ja vaikka rasvaa lisäksi liitokseen.youngway kirjoitti:Mitähän runko tykkää jos siihen poraa reiät ja laittaa kierteet??
Voiko heikentää runkoa liikaa?
*SUZUKI * 35 vuotta 4-pyöräisen mönkijän julkaisusta ATV.info: Facts and History About ATV
Kupukanta kuusiokololla tai torxilla + kunnon prikat on varmaan parhaasta päästä, vaikka harvemmin se pultinkantoihin varmaan pysähtyy... Kivikossa tietysti takeltelee ja voi mennä myös normi pulton kuusiokanta mielenkiintoisen malliseksi jos paljon kivillä telkkuaa. Omassa on sekaisin torxia ja kuusiokantaa edellisen omistajan jäljiltä, pitää vaihdella yhtenäiseksi kunhan muistaisi kaupassa käydessä hommata pultit ja tarpeeksi asennusolutta (olisko pullo per pultti sopiva?).
Minäkään en raaski runkoa puhkoa, mutterilla on ja pysyy.
Minäkään en raaski runkoa puhkoa, mutterilla on ja pysyy.
Pitäs varmaan itekki alkaa vääntää pohjapanssarii tosin ei polleen vaan smc.
jostain 4-6mm alumiinilevystä jos sen tekis, duunista sais halvalla raaka-aineen ja siellä ois cnc särmäri (jota siis töikseni käytän) joten sais tehtyä tehastekosta vastaavan.
Siinä samalla pystys tekee skitplatet etutukivarsille ja takapäähän kans.
jostain 4-6mm alumiinilevystä jos sen tekis, duunista sais halvalla raaka-aineen ja siellä ois cnc särmäri (jota siis töikseni käytän) joten sais tehtyä tehastekosta vastaavan.
Siinä samalla pystys tekee skitplatet etutukivarsille ja takapäähän kans.
SMC 300 XLE Stinger
Kevyt metsäpanssarointi tulee valkoisesta kuution muovipöntöstä, hyvä muokata kuumailmapuhaltimella. Helppo kiinnitys tapa J-mallisella koukulla alhaalta ylöspäin,siis koukku astinlaudan runkoon ja nyloc mutteri + prikka alapuolelle ja ylimääräinen kierre pois.Kanta raapii mut ei ole haitannut,puol vuotta pelannut. Muutama reikä poralla astinlautojen koloihin ni pysyy puhtaana. PE-levy tietysti parempi vaihtoehto kun kestää teollisuudessa kulutus levynä.
. Eniten on nuo risut ollu riesana.
can-yam

can-yam
-
- Noppeli
- Viestit: 4
- Liittynyt: 06 Elo 2008 17:08
- Paikkakunta: eura
Kuuleman mukaan toi alumiini ei olis mikään paras ratkasu pohjapanssariin. Jää kuulemma helposti jumiin että sen perusteella olis muovi parempi. asiasta en enempää tiedä ja toistelen vaan viisaampien ihmisten lauseitaCatano kirjoitti:Pitäs varmaan itekki alkaa vääntää pohjapanssarii tosin ei polleen vaan smc.
jostain 4-6mm alumiinilevystä jos sen tekis, duunista sais halvalla raaka-aineen ja siellä ois cnc särmäri (jota siis töikseni käytän) joten sais tehtyä tehastekosta vastaavan.
Siinä samalla pystys tekee skitplatet etutukivarsille ja takapäähän kans.


- DOTSI
- 6WD
- Viestit: 566
- Liittynyt: 22 Joulu 2007 21:18
- Mönkijä:: EX: RZR XP Turbo EPS 2017 Eut
- Paikkakunta: Koria
Pollen pohjapanssari
Minulla myynnissä uusi Pollen pohjapanssareita 8mm Pe-muovista, astinlautojen kohdalta pokattu, osa kiinnityseistä valmiina (mitoiteetu Pollen pohjan reikiin) = bolt on. 195,- + rahti 

pohjapanssari
käykö dotsin pohjapanssarit malliin polaris sportsman 500 -06? voisitko laittaa kuvan?