Kasvinsuojeluruisku ?

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
sk43
Noppeli

Kasvinsuojeluruisku ?

Viesti Kirjoittaja sk43 »

Onkohan kukaan aikaisemmin täällä pohtinut kyseistä asiaa.
Tuli eteeni sellainen ongelma, kun takavuosina luovuin maatalous koneista ja siinä meni myös ruisku ja edestä traktori.
Nyt ongelmana on metsätien pientareilla kasvava paju ja heinä. Samoin metsässäni on tehty niinsanottuja "Piennarteitä". Ne alkavat kasvamaan nopeasti umpeen heinästä ja pajusta.
Nyt olen ajatellut että jos rakentaisin mönkkärin kärryn lavalle vesisäiliön ja polttomoottorilla varustetun ruiskun.
Tällä voisi "Roundupilla" torjua edellä olevia haittoja.
Kysymys: onko kukaan moista väsännyt, tai onko hyviä vinkkejä miten homma helpoiten toimisi.
Työmyyrä
4WD
Mönkijä:: Polaris
Viesti:

Re: Kasvinsuojeluruisku ?

Viesti Kirjoittaja Työmyyrä »

Kahdella eri taimistolla olen törmännyt mönkkäriruiskuihin, tosin molemmat oli pienemmällä, noin 40 litran säiliö takatavaratilalla. Toinen oli muistaakseni Cycle Countryn valmistama, joka tapauksessa tehdastekoinen kokonaisuus ja toinen oli ilmeisen "pelle peloton" -rakentelun tulos. Tehdastekoista en tarkemmin tutkinut, mutta uskoisin että CC:n nettisivuilta asiasta löytyy lisätietoa ja tarkennusta. Itse rakennettua tutkin hieman tarkemmin, se oli ilmeisesti tarkoitettua johonkin tiettyyn spesiaali-ruiskutukseen, sillä ruiskutussuuttimet oli kiinteästi sivuruiskutukseen molemmin puolin noin 60cm ja 120cm korkeudella. Säiliö oli mitä ilmeisimmin joku muusta puutarharuiskusta tai vastaavasta jäänyt säiliö, jossa oli 12 voltin, uskoisin että se oli auton tuulilasin pesunestepumppu, joka pumppasi nesteen ilmeisen omatekoisen jakotukin kautta reppuruiskujen ruiskuletkuihin/suutinvarsiin.
Toiminnasta ei ole tietoa, mutta sellaiselta se näytti. Uskoisin että valmiita ratkaisuja on muillakin valmistajilla, muisteleisin nähneeni, mutta en muista missä. Tuossa olisi tuo CC:n yksi versio...
http://www.duell.fi/product_info.php?cP ... s_id=70209
Offroad Team Ärjänne ry
Offroad Park Ärjänne

www.arjanne.net
http://kuvablogi.com/blog/14485/
Vastaa Viestiin