emppu
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: emppu
Näin toimii ne joilla menee hyvin jopa taantuman aikana.(ens viikolla luukut kiinni??)
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: emppu
Cooleri kirjoitti:Loistava esimerkki miten hoidetaan firman markkinointipuolta ja julkisuuskuvaa.Kuin suoraan Suomi24.fi palstalta.
Antaa oikein positiivisen kuvan ko. yrityksestä.No mutta eihän näitä kirjoituksia monikaan lue....
....vasta 600 kertaa luettu...
Vastaan mieluummin s-postilla kiitoksiinjarski61 kirjoitti:Ymmärsinkö oikein, että itse Mr. SR on kirjautunut tänne foorumille? Se on ihan hyvä, jos näin on. Pääset kommentoimaan valituksia ja kiitoksia suoraan ja ilman välikäsiä. Tosin ensimmäinen kommenttisi olisi ehkä vaatinut pidemmän mietintäajan ja hiukan hiomista...seppor kirjoitti:MEEDIO:Mikset kirjoita asiamiehelle jos on asiaa !!!meedio kirjoitti:Kiinalaisen telirakenne näyttää suurin piirtein samanlaiselta kuin ATV-Expertin kärryn, siis voideltava pultti ja hela eikä mikään ha:n peräkärryjen napa-rimpula, joka ei voi kestää kohtuullisiakaan kuormia.
Jouduin vaihtamaan ATV-Expertin telirakenteen SR-tuotteen kärryyn ja tämä näyttäis nyt kestävän. Silti kiinalaisen kantavuus on varmasti ilmoitettu yläkanttiin. ATV-Expert suosittaa kuomaksi enintään noin 1000 kg mallista riippuen.
SR-Tuotteen renkaat tyhjenivät myös pari kertaa päivässä, mutta laitoin sisäkumit, niin johan pitää.
Kuluttaja-asiamiehelle olis asiaa...



Re: emppu
Tämä on niin normaalia yrittäjän puolelta, julkisuudessa ei keskustelua voi käydä. Kun asiakas mainitsee kuluttaja-asiamiehen yrittäjä on yleensä aina "nyrkit" pystyssä. Kyseisestä kärrymallista on tällä foorumilla ollut aikaisemminkin keskustelua, puolesta ja vastaan, joten yrittäjä on varmaankin saanut palautetta asiasta. Jos yrittäjä ei reagoi negatiiviseen palautteeseen ja kehitä tuotettaan paremmaksi saamansa palautteen perusteella kuvastaa se yrittäjältä välinpitämättömyyttä asiakkaita kohtaan. Asiakkaat ovat kuitenkin parhaita "koeajajia" tuotteelle joten tuotteen voisi saadun palautteen perusteella rakentaa paremmaksi.seppor kirjoitti: Vastaan mieluummin s-postilla kiitoksiinynnä valituksiin
, en yleisillä foorumeilla, olkoon tämä nyt se viimeinen
.
Re: emppu
viking kirjoitti:Nostetaan uudestaan esille seur. kysymys:
Millaisia rengaspaineita käytätte noissa ranka/tukkikärryissä? Niissä näyttäis olevan suht. samankokoiset renkaat kaikissa, siis vois olettaa että ilmanpaineetkin ois samoissa lukemissa. Voisko ilmojen karkaaminen johtua liian alhaisesta lähtöpaineesta jolloin rengas kuorman kanssa jossain kiven/kannon kohtaamisessa irtoaa vanteesta sen verran että henki karkaa...
Toki ilmaa pitää olla reilusti enemmän kuin ATV:n renkaissa mutta missä rajoissa liikutaan?
-
- 4WD
- Viestit: 177
- Liittynyt: 06 Loka 2009 20:10
- Mönkijä:: Polaris 500HO -09
Re: emppu
Tuli puolittain vahingossa hankittua tuollainen"emppu", tyypillinen kiinanpojan kärry nostopuomilla ja vinssillä varustettuna.
Polaris pakettia kärryineen ostaessani en osannut kärryn suhteen muuta sanoa kuin, että sivutukijalka tulisi kärryssä olla. Sen verran oli jo tullut netissä mm. ATV-expertin videoita katseltua. No, tälläistä asiaan vihkiytymätöntä kaupunkilaismetsuria on helppo höynäyttää. Poiketessani liikkeessä toimitusaikaa (Tekniset Mattila, Porissa) tiedustelemassa, minulle muun ohessa kerrottiin, että kärry on vaihtunut "parempaan" malliin, jossa vinssi on paremmassa ja tukevammassa paikassa alempana eikä ylhäällä puomin juuressa, En siihen osannut sanoa juuta enkä jaata. Kärryä hakiessani sitten kysyin, että onkos tää kiinalainen kärry? "Sieltähän nää kaikki tulee" oli vastaus. Kärry näytti kuitenkin ihan tukevalta peliltä, joten ei siinä sen enempää. Varsinkin kun paketti puskulevyineen, kiinnitysrunkoineen ja kärryineen tuntui edulliselta.
Vasta tänään pääsin tuota kärryä hiukan testaamaan. Tuo sivulta nosto oli mielestäni tärkeä juttu, mutta ei se kyllä tällä kärryllä onnistu - ehkei ole tarkoitettukaan. Toisen tukiketjun vapautettuani sain kyllä puomin kääntymään sivulle, mutta hetihän siinä oli kärry kumossa, kun ensimmäistä 2-metistä pölliä nostin. Tai ehkä juuri siksi, että kärry oli vielä tyhjä. Ilmeisesti tämä kärry on kuitenkin tarkoitettukin vain peräpäästä tapahtuvaan kuormaukseen. Vai mitä kokeneemmat sanovat?
Uskon kuitenkin kärryn palvelevan meikäläisen käytössä, joka on lähinnä polttopuurankojen keruuta. Onhan tämä melkoinen yhdistelmä verratuna aiempaan henkilöautoon+peräkärryyn, joka edellytti korjuuta tien varresta pulkanvetoetäisyydeltä.Toki olis tarkoitus eläkepäivien koittaessa, parin vuoden päästä, yrittää saada kasaan talvisin myyntikelpoinen kuorma kuitupuutakin. Kuormaus ja purku taitaa kuitenkin tapahtua käsipelillä. Ellei kiinakanpoika sitten tuuppaa markkinoille edullista ja toimivaa hydraulikuormain kärryä. Ans kattoo ny.
Polaris pakettia kärryineen ostaessani en osannut kärryn suhteen muuta sanoa kuin, että sivutukijalka tulisi kärryssä olla. Sen verran oli jo tullut netissä mm. ATV-expertin videoita katseltua. No, tälläistä asiaan vihkiytymätöntä kaupunkilaismetsuria on helppo höynäyttää. Poiketessani liikkeessä toimitusaikaa (Tekniset Mattila, Porissa) tiedustelemassa, minulle muun ohessa kerrottiin, että kärry on vaihtunut "parempaan" malliin, jossa vinssi on paremmassa ja tukevammassa paikassa alempana eikä ylhäällä puomin juuressa, En siihen osannut sanoa juuta enkä jaata. Kärryä hakiessani sitten kysyin, että onkos tää kiinalainen kärry? "Sieltähän nää kaikki tulee" oli vastaus. Kärry näytti kuitenkin ihan tukevalta peliltä, joten ei siinä sen enempää. Varsinkin kun paketti puskulevyineen, kiinnitysrunkoineen ja kärryineen tuntui edulliselta.
Vasta tänään pääsin tuota kärryä hiukan testaamaan. Tuo sivulta nosto oli mielestäni tärkeä juttu, mutta ei se kyllä tällä kärryllä onnistu - ehkei ole tarkoitettukaan. Toisen tukiketjun vapautettuani sain kyllä puomin kääntymään sivulle, mutta hetihän siinä oli kärry kumossa, kun ensimmäistä 2-metistä pölliä nostin. Tai ehkä juuri siksi, että kärry oli vielä tyhjä. Ilmeisesti tämä kärry on kuitenkin tarkoitettukin vain peräpäästä tapahtuvaan kuormaukseen. Vai mitä kokeneemmat sanovat?
Uskon kuitenkin kärryn palvelevan meikäläisen käytössä, joka on lähinnä polttopuurankojen keruuta. Onhan tämä melkoinen yhdistelmä verratuna aiempaan henkilöautoon+peräkärryyn, joka edellytti korjuuta tien varresta pulkanvetoetäisyydeltä.Toki olis tarkoitus eläkepäivien koittaessa, parin vuoden päästä, yrittää saada kasaan talvisin myyntikelpoinen kuorma kuitupuutakin. Kuormaus ja purku taitaa kuitenkin tapahtua käsipelillä. Ellei kiinakanpoika sitten tuuppaa markkinoille edullista ja toimivaa hydraulikuormain kärryä. Ans kattoo ny.
- xedson
- 6WD
- Viestit: 414
- Liittynyt: 11 Kesä 2008 20:50
- Mönkijä:: Cf-Moto 500 & Honda CR-V
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Vesilahti...
- Viesti:
Re: emppu
No varmaan kestää... Eläkkeellähän aikaa on touhuta mettässä jos vaan kuntokestää, hitaasti hyvää tulee. No joo, nää isojen poikien leluthan maksaa paljon mutta mitäpä ei leluistaan maksais vaikka huono niitä on ihan leluiks kutsuu onhan ne melkein ammattilaisvehkeitä esim. HML:ssä on yks arboristi joka käyttää puistohakkuissa mönkijää jä hydr.kuormain kärryä, eli ei muutakun kuormain mönkijän perään...Polle-Olle kirjoitti:Uskon kuitenkin kärryn palvelevan meikäläisen käytössä, joka on lähinnä polttopuurankojen keruuta. Onhan tämä melkoinen yhdistelmä verratuna aiempaan henkilöautoon+peräkärryyn, joka edellytti korjuuta tien varresta pulkanvetoetäisyydeltä.Toki olis tarkoitus eläkepäivien koittaessa, parin vuoden päästä, yrittää saada kasaan talvisin myyntikelpoinen kuorma kuitupuutakin. Kuormaus ja purku taitaa kuitenkin tapahtua käsipelillä. Ellei kiinakanpoika sitten tuuppaa markkinoille edullista ja toimivaa hydraulikuormain kärryä. Ans kattoo ny.
- jarski61
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 08 Tammi 2009 11:41
- Mönkijä:: Trapper 700XL TL -09
- Paikkakunta: Seinäjoki - Helsinki
Re: emppu
Komppaan täysin Pate05:sta. En ymmärrä miten valmistajat ja liikkeet jättävät käyttämättä tämän potentiaalin mikä tältäkin foorumilta löytyy. Sen sijaan, että herra SR ottaa itseensä, niin alkaisi tutkia ja parantaa tuotettaan palautteiden perusteella. Ja ilmoittaisi tällä foorumilla esim. että "nyt on teli rakennettu vahvemmista aineista ja vanhat asiakkaat, ottakaa yhteyttä niin katsotaan mitä rikkoontuneille laitteille voidaan tehdä". Se voisi saada minutkin ostoksille Kauhavalle, tukki-/rankakärryä tässä vailla ollaan. Ja muutenkin tässä on lämpimät suhteet Kauhavalle, anopille terveisiä!Pate05 kirjoitti:Asiakkaat ovat kuitenkin parhaita "koeajajia" tuotteelle joten tuotteen voisi saadun palautteen perusteella rakentaa paremmaksi.

Re: emppu
Aika paljon täällä kiinnostusta, nyt jo 1010 katsojaa.
Omalla sivullni käynyt noin 200 katsomassa, millainen kärry oli kevättalvella:
http://picasaweb.google.fi/kivela.esa/T ... KPX4YaMuQE#
Kesällä kärry levisi lopullisesti heinänajossa, laakerit jäivät jumiin ja nahkoineen mentiin, kipin kaasujousi tipahti kokonaan, hitsaus oli olematon... ei kyllä kippikään enää toiminut kun teli oli niin mutkalla että lava otti kiinni renkaisiin...
Taidanpa laittaa loputkin kuvat lopputilanteen mukaan. Oliskohan väärin julkistaa Sepon sähköpostit asiaan liittyen!?
Omalla sivullni käynyt noin 200 katsomassa, millainen kärry oli kevättalvella:
http://picasaweb.google.fi/kivela.esa/T ... KPX4YaMuQE#
Kesällä kärry levisi lopullisesti heinänajossa, laakerit jäivät jumiin ja nahkoineen mentiin, kipin kaasujousi tipahti kokonaan, hitsaus oli olematon... ei kyllä kippikään enää toiminut kun teli oli niin mutkalla että lava otti kiinni renkaisiin...
Taidanpa laittaa loputkin kuvat lopputilanteen mukaan. Oliskohan väärin julkistaa Sepon sähköpostit asiaan liittyen!?
Jos haluaa epäonnistua ja onnistuu, niin onko epäonnistunut?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: emppu
Omia kuvia saa julkistella, mutta sähköpostitietoja tai niiden sisältöjä ei täällä ruodita julkisesti 

Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: emppu
tuohon en osaa vastata.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: emppu
millä tavalla olet lastannut kärryn? ihan nostanut maasta puuta päälle vai miten?meedio kirjoitti:no, kyllähän mie sen tiesin, että noinhan se menee.... tulleekohan ne julkisiksi kuluttaja-asiamiehen käsittelyssä, osaatko sen sanoa?
älä ota kaikkea tosissaan
-
- 2WD
- Viestit: 25
- Liittynyt: 24 Loka 2009 22:00
- Mönkijä:: Suzuki 700
- Paikkakunta: Mansesteri
Re: emppu
Lyhyesti takaisin alkuperäiseen aiheeseen.
Entäpä sitten Kranmanin kärryt, malli T1500? Onko sitä kellään? Maksaa kyllä aika monta Emppua.... jopa enemmän kuin ATV-Expert Pro 600. (maahantuojan mukaan svh oli 2200 ja 2300:n välillä, Ruotsissa tuote maksaa 1600 euroa.)
ATV-Expert ei muuten minun suunnitelmaani oikein sovellu koska takapankolla on sahalaita kun sen mulla tulisi olla etupankolla (jos ollenkaan) koska suunnittelen vinssaavani isommat rungot kyytiin takakautta mönkijän vinssillä. Tämän idean ongelma lienee se, että kärryn takana pitäisi olla jonkinlainen lastaussilta jotta tukin pään saa takapankon päälle.
Entäpä sitten Kranmanin kärryt, malli T1500? Onko sitä kellään? Maksaa kyllä aika monta Emppua.... jopa enemmän kuin ATV-Expert Pro 600. (maahantuojan mukaan svh oli 2200 ja 2300:n välillä, Ruotsissa tuote maksaa 1600 euroa.)
ATV-Expert ei muuten minun suunnitelmaani oikein sovellu koska takapankolla on sahalaita kun sen mulla tulisi olla etupankolla (jos ollenkaan) koska suunnittelen vinssaavani isommat rungot kyytiin takakautta mönkijän vinssillä. Tämän idean ongelma lienee se, että kärryn takana pitäisi olla jonkinlainen lastaussilta jotta tukin pään saa takapankon päälle.
Kuralätäköt on tarkoitettu vaippaikäisille.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: emppu
ATV-Expert tehdään Suomessa, joten eiköhän sieltä saa tilattua kärryn ilman sahalaitaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress