puskulevyn teko
Re: puskulevyn teko
Tai sitte voi olla auran kannatinjalakset liian matalalla ja aura nousee kulkemaan niiden varaan. Se aura kannattaa laskea ihan reilusti niin, että vinssivaijeriin jää selvästi löysää.
-
- Tracks
- Viestit: 1534
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
- Mönkijä:: Ei mönsäriä
- Paikkakunta: Kivitaipale City
Re: puskulevyn teko
No ei tasan ole tuosta kiinni...gamo500 kirjoitti:Väärässä kulmassa maata kohden,koita kääntää ns. takakenoon,jospa auttais.
Niinkuin tuossa jo tulikin, terä ei pure riittävästi koska tallat kannattavat levyä ja lumi pääsee tiivistymään terän alle.
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: puskulevyn teko
No,kuhan ehdotin,se oli yks vaihtoehto,sori ny kauheesti.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: puskulevyn teko
Hemmetti oma "täydellinen puskulevy" on osoittautunu aika fiaskoksi kun lunta on tullu näin paljon, alkaa lanattava tie kapeneen hyvää vauhtia kun lanan korkeus ei riitä heittään ees osaa lumesta penkalle vaan kaikki valuu takas tielle. onko kokemuksia sellasesta v-mallisesta aurasta mikä heittäis molemminpuolin tai jotain faktaa 1-puolisen heittävän auran kulmista tai halkaisijaeroista reunojen välillä?
Re: puskulevyn teko
mitäs jos leventäisit sitä tietäsi ajamalla levy alhaalla hieman sivussa/tien reunassa siten että levyn reuna ottaa lumihankeen kiinni ja työntää sivummalle sitä,tai siten ajaa poikittain ja työntää suoraan sivulle päin niitä vallejaNair kirjoitti:Hemmetti oma "täydellinen puskulevy" on osoittautunu aika fiaskoksi kun lunta on tullu näin paljon, alkaa lanattava tie kapeneen hyvää vauhtia kun lanan korkeus ei riitä heittään ees osaa lumesta penkalle vaan kaikki valuu takas tielle. onko kokemuksia sellasesta v-mallisesta aurasta mikä heittäis molemminpuolin tai jotain faktaa 1-puolisen heittävän auran kulmista tai halkaisijaeroista reunojen välillä?

ei tarvita uusia levyjä...ainoastaan uusia käyttötapoja entisille

älä ota kaikkea tosissaan
Re: puskulevyn teko
Tuon asian muuttaminen korjasi asian.Ovlov kirjoitti:Tai sitte voi olla auran kannatinjalakset liian matalalla...
Kiitos.
Re: puskulevyn teko
Eipä mitään, hyvä että selkisi.
Itellä vähän tää auraaminen jäänyt, kun laskin terää ja nyt pitäis ettiä jäykemmät jouset tilttiin. Tai ei niitä ettiä tartte, mutta ei ole keriinnyt hakemaan.
Itellä vähän tää auraaminen jäänyt, kun laskin terää ja nyt pitäis ettiä jäykemmät jouset tilttiin. Tai ei niitä ettiä tartte, mutta ei ole keriinnyt hakemaan.
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: puskulevyn teko
Noniin... Elikkäs vanha levy tuli tiensä päähän ja uusi levy on työn alla.
Vähän kokohahmottelua, 153cm leveyttä, korkeammasta päästä n. 60 senttiä ja matalammasta päästä n.40cm korkea.

"Perustuki" ja huulilevy hitsattuna ja nivel/tiltti tehtynä.
Levyn paino vain huolestuttaa; kaverillani ei ollut 3 millistä ohuempaa materiaalia tarpeeksi isoa levyä, joten tuohon oli tyytyminen. Painoa on kyllä äkkiseltään tunnusteltuna aivan liikaa, mutta katsotaanpa nyt miten tuo toimii. Mikäli vekotin on ihan liian raskas, niin sitten kevennetään vaikka reijittämällä tukirakenteita ja aisoja.
Pystytukia tuohon täytyy vielä teettää, jostain syystä ei oikein houkuta tehdä niitäkin 40x40RHS putkesta

Tiltistä vähän lähempää kuvaa

Ajatuksena oli tehdä tuosta itse levystä pikakiinnitteinen, eli nivelessä näkyvä 40x40 RHS tulee aisaan suuremman RHS:n sisälle ---> yksi pultti löysälle ja levyn voi tarvittaessa jättää matkasta pois (tai vaihtaa toisenlaiseen levyyn). Näillä leveysasteilla kun mönkijällä on talvella turha haaveilla auratulta tieltä pois, niin talviajoja alle jäävät työvälinerunko ja aisa eivät haittaa.
Levyn kulmasta tulee säädettävä, toteutus luultavasti RHS putki ja pultit
Aurauskulman säätö 3mm pellistä



Itse työvälinerunko tulee 50x50rhs ja aisat 40x40rhs
Vähän kokohahmottelua, 153cm leveyttä, korkeammasta päästä n. 60 senttiä ja matalammasta päästä n.40cm korkea.

"Perustuki" ja huulilevy hitsattuna ja nivel/tiltti tehtynä.
Levyn paino vain huolestuttaa; kaverillani ei ollut 3 millistä ohuempaa materiaalia tarpeeksi isoa levyä, joten tuohon oli tyytyminen. Painoa on kyllä äkkiseltään tunnusteltuna aivan liikaa, mutta katsotaanpa nyt miten tuo toimii. Mikäli vekotin on ihan liian raskas, niin sitten kevennetään vaikka reijittämällä tukirakenteita ja aisoja.
Pystytukia tuohon täytyy vielä teettää, jostain syystä ei oikein houkuta tehdä niitäkin 40x40RHS putkesta


Tiltistä vähän lähempää kuvaa

Ajatuksena oli tehdä tuosta itse levystä pikakiinnitteinen, eli nivelessä näkyvä 40x40 RHS tulee aisaan suuremman RHS:n sisälle ---> yksi pultti löysälle ja levyn voi tarvittaessa jättää matkasta pois (tai vaihtaa toisenlaiseen levyyn). Näillä leveysasteilla kun mönkijällä on talvella turha haaveilla auratulta tieltä pois, niin talviajoja alle jäävät työvälinerunko ja aisa eivät haittaa.
Levyn kulmasta tulee säädettävä, toteutus luultavasti RHS putki ja pultit
Aurauskulman säätö 3mm pellistä



Itse työvälinerunko tulee 50x50rhs ja aisat 40x40rhs
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: puskulevyn teko
Eikai se olis tuota poikkipäin olevaa kanttiputkea tarvinnu,sekin painaa monta kiloa,tai mistäs mä tiedän.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: puskulevyn teko
Painaahan se juu, muutaman kilon... Mutta edellisen auran kokemuksiin pohjaten lie parempi että työntö tulee tuohon putkeen, kuin suoraan levyyn...gamo500 kirjoitti:Eikai se olis tuota poikkipäin olevaa kanttiputkea tarvinnu,sekin painaa monta kiloa,tai mistäs mä tiedän.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
-
- 2WD
- Viestit: 39
- Liittynyt: 26 Loka 2006 16:33
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 EFI T3 -15
- Paikkakunta: tornio
Re: puskulevyn teko
motocoyote kirjoitti:Painaahan se juu, muutaman kilon... Mutta edellisen auran kokemuksiin pohjaten lie parempi että työntö tulee tuohon putkeen, kuin suoraan levyyn...gamo500 kirjoitti:Eikai se olis tuota poikkipäin olevaa kanttiputkea tarvinnu,sekin painaa monta kiloa,tai mistäs mä tiedän.
sanottakoon moottori kojootille, et ihan on insinöörin



--Ojankautta Kiitos--
Ex: odes L7 vm07
Ex: odes L7 vm07
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: puskulevyn teko
Kattos, Pumeki heräspume kirjoitti:motocoyote kirjoitti:Painaahan se juu, muutaman kilon... Mutta edellisen auran kokemuksiin pohjaten lie parempi että työntö tulee tuohon putkeen, kuin suoraan levyyn...gamo500 kirjoitti:Eikai se olis tuota poikkipäin olevaa kanttiputkea tarvinnu,sekin painaa monta kiloa,tai mistäs mä tiedän.
sanottakoon moottori kojootille, et ihan on insinöörintaidonnäyte
kevyt ja kestävä ameriikan malliin

- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- tryyk1
- 6WD
- Viestit: 282
- Liittynyt: 21 Heinä 2008 22:16
- Mönkijä:: Canamilla mennään
- Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa
Re: puskulevyn teko
Valehteleeko kuva, vai onko levy keskeltä lähes yhtä korkea ku oikeasta reunasta? Eli ei ole tasaisesti nouseva yläreuna. Lieneekö hyväksi havaittu, vai pakon sanelema? Luulis heittävän paremmin, jos ois tasasesti nouseva yläreuna.
Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: puskulevyn teko
Se on "vain sellainen kuin sattui tulemaan"tryyk1 kirjoitti:Valehteleeko kuva, vai onko levy keskeltä lähes yhtä korkea ku oikeasta reunasta? Eli ei ole tasaisesti nouseva yläreuna. Lieneekö hyväksi havaittu, vai pakon sanelema? Luulis heittävän paremmin, jos ois tasasesti nouseva yläreuna.

Mutta tuota levyä täytyy tuosta korkeammasta päästä avata, ja matalammasta päästä taittaa hieman lisää, jolloin se nousu tasaantuu..

Saa nähdä mikä tuosta tulee, ei ole näet mitään hajua...

- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Re: puskulevyn teko
Noniin nyt se sit tapahtu. Pistä muija lanaan pihoja jos haluat korjata lanaa. kuulemma pökkäs kone johonkin niin naisen logiikallahan otetaan lisää vauhtia ja koitetaan uusiks . seuraukset: Levy mutkalle 2 kpl 35x3 tukiputkee solmuun ja korvakkeet solmuun. syy pökkäykseen oli n.30cm korkea kanto, ei paljo tiltit auttanu
no vahingot on korjattu ja elämä jatkuu...josko tästä jotain oppis
