Halpakaupan tukkikärry

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
steed
3WD
Mönkijä:: polaris 500 h.o

Re: Halpakaupan tukkikärry

Viesti Kirjoittaja steed »

laittaa ne keskemmälle niin eipä juurikaan tartte siirrellä :wink:
I'm not always right,but i'm never wrong. "Tehokuume"
"Niin paljon ostettavaa,mutta niin vähän rahaa!!!"
Polaris Sportsman 500 -08
isoarska420
4WD
Mönkijä:: Honda Trx 420 Fe

Viesti Kirjoittaja isoarska420 »

Niin, Minkä mittasta se kukanenkin ajaa?
-----------------------------------------------

En ole puolesta enkä vastaa vaan pikemminkin päinvastoin
Juke
Noppeli
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EUT -14

Viesti Kirjoittaja Juke »

JokkeL kirjoitti:Kävin yhden liikkeen pihassa katsomassa kyseistä kärryä, mikä on varmaan kiinanpojan tekemä?
http://www.tehopekka.fi/tuotteet.html?id=25/77
Näytti siinä ainakin ihan asialliselta ja tukevalta ja tosiaan jos mönkijällä aikoo vetää puita pois
metsästä, mitään järin suuria kuormia sillä ei varmaankaan vedä, epäilisin ainakin näin, eikä ole tarkoituskaan, koska kyseessä on mönkijä.
Mönkijällä en vielä ole itse päässyt kokeilemaan, kelkalla ja parireellä kylläkin olen vetänyt aikas paljonkin puita metsästä
ja ei silläkään mitenkään järkyttävän suuria kuormia vedä.Itselleni tämä on vähän niinkuin harrastus muitten joukossa. Kyllä ne kuormat pitää tehdä maastoa silmällä pitäen, että ei nyykähdä kesken matkan. Itse ainakin tulen ostamaan kärryn omien tarpeitten mukaan. :D
Mutta vielä palatakseni tuohon kärryyn, miten siinä vaihtelee nuo maks. kuormat niin älyttömästi 500-2000 kg
ja itse kärrynkin paino? Onko sitä samaa kärryä tehty sitten eri paksuudesta. Samaa kärryä kun myyvät eri firmat.
Kylläkait tuollakin ajelee puita kun ei rupee hulluttelemaan kuorman koon kanssa.
Tuo etusärmi hässäkkä turhan painava, ainakin mönkiän perään laitaessa aisalla painoa aika hyvin.
Kaukaa katsottuna näyttää siistiltä peliltä mutta lähempi tiirailu yms katselu paljastaa pieniä kasausvaiheessa tulleita heittoja, mm telin renkaat toisella puolella kallellaan, karikoiden tupet kallellaan, mutta eipä nuista haittaa sinäänsä itse puun ajossa ole.
Pintahan näyttää sinkityltä mutta meillä on ilmaantunut jo ruostumista hitsaussaumoissa.
Telin rasvanippaan en oo saanut sopimaan rasvapuristimen päätä..

Mutta kuitenkin hintaansa nähden hyvä kärry vähäiseen puun ajoon (10-15 mottia/v) ja hirven hakuun maastosta.

http://kuvablogi.com/nayta/1799526/
JokkeL
3WD
Mönkijä:: Can-am Outlander max T3 650

Viesti Kirjoittaja JokkeL »

Juke kirjoitti:Kylläkait tuollakin ajelee puita kun ei rupee hulluttelemaan kuorman koon kanssa.
Tuo etusärmi hässäkkä turhan painava, ainakin mönkiän perään laitaessa aisalla painoa aika hyvin.
Kaukaa katsottuna näyttää siistiltä peliltä mutta lähempi tiirailu yms katselu paljastaa pieniä kasausvaiheessa tulleita heittoja, mm telin renkaat toisella puolella kallellaan, karikoiden tupet kallellaan, mutta eipä nuista haittaa sinäänsä itse puun ajossa ole.
Pintahan näyttää sinkityltä mutta meillä on ilmaantunut jo ruostumista hitsaussaumoissa.

Mutta kuitenkin hintaansa nähden hyvä kärry vähäiseen puun ajoon (10-15 mottia/v) ja hirven hakuun maastosta.
Jep, näin ajattelin. :D Onko muuten kärry kestänyt, elikkä onko saumat ruvennut mistään päin ratkeileen?
Kieltämättä se etupää oli aika painava, mitä kokeilin kädellä nostaa, en tiedä mitä rinconi tuumaa, jos sinne
laittaa kyseisen kärryn perään. Toisaalta kyllä houkuttelisi nuo kotimaiset kärryt, mutta se hinta...... :?
MikaS
Noppeli

Viesti Kirjoittaja MikaS »

375 Automatic kirjoitti:Joo, eli kyseessä ei ole tuo kyseinen malli, vaan tämä klik ja en meinannu, että välttämättä ite rakentaa, vaan ostaa kerralla suomalaisen joka kestää. Siihen tulokseen ainaki ite oon tullu.
Ei ostettu tuolta mutta kärri on todennäköisesti sama. Eilen sitten teli kääntyi kuorman alle peruuttaessa. On telin kiinnitys todella köpelösti tehty.
Akseli oli kiinni kolmella nuppineulanpään kokoisella hepillä ja kaikenlisäksi nekin oli kylmäsaumoja. Kyseisessä kärryssä telin kiinnitys ei näin inssin silmissä kestä minkäänlaista sivuttaisvääntöä. Nyt tuo korjataan ja samalla vahvistetaan toinenkin puoli.
Belarus
2WD
Mönkijä:: Polaris Big Boss traktori

Viesti Kirjoittaja Belarus »

Mulla on Atv experttien Timber Pro 400 kärry. Kaippa sillä kohta on ajettu 100 kuutiota puita huonommistakin paikoista ja isoilla kuormilla. Mitään ongelmia ei ole ollut.

Tuon kärryn hinta näkyi Lappeenrannassa olevan tarjouksessa 750€. Se on kuitenkin Suomalainen, Keuruulla tehty. Mielestäni hintaero kiinalaiseen on liian pieni. Vaikkei muuten niin lamantappomielessä..
KVF 360
6WD
Mönkijä:: Polaris ratkori 500 efi

Viesti Kirjoittaja KVF 360 »

Että kinuskien hintoja alaspäin, vai?
Ostin uuden Polariksen, sillä mä aina aurailen. Ja naapurille moimoi moikkailen.
Metsuari
3WD

Viesti Kirjoittaja Metsuari »

JokkeL kirjoitti:Kävin yhden liikkeen pihassa katsomassa kyseistä kärryä, mikä on varmaan kiinanpojan tekemä?
http://www.tehopekka.fi/tuotteet.html?id=25/77
Näytti siinä ainakin ihan asialliselta ja tukevalta ja tosiaan jos mönkijällä aikoo vetää puita pois
metsästä, mitään järin suuria kuormia sillä ei varmaankaan vedä, epäilisin ainakin näin, eikä ole tarkoituskaan, koska kyseessä on mönkijä.
Mönkijällä en vielä ole itse päässyt kokeilemaan, kelkalla ja parireellä kylläkin olen vetänyt aikas paljonkin puita metsästä
ja ei silläkään mitenkään järkyttävän suuria kuormia vedä.Itselleni tämä on vähän niinkuin harrastus muitten joukossa. Kyllä ne kuormat pitää tehdä maastoa silmällä pitäen, että ei nyykähdä kesken matkan. Itse ainakin tulen ostamaan kärryn omien tarpeitten mukaan. :D
Mutta vielä palatakseni tuohon kärryyn, miten siinä vaihtelee nuo maks. kuormat niin älyttömästi 500-2000 kg
ja itse kärrynkin paino? Onko sitä samaa kärryä tehty sitten eri paksuudesta. Samaa kärryä kun myyvät eri firmat.

Kylläkait tuollakin ajelee puita kun ei rupee hulluttelemaan kuorman koon kanssa.

Mulla on ton näköinen. Toistaiseksi kestänyt hyvin ja ollut hintansa väärti. Vastasin jollekkin juuri joku aika sitten. Hän oli just löytänyt samaisen kärryn kraanan kanssa aika edukkaasti muistaakseni Kone-Glanssilta... kokeile haulla...
Kotimainen on varmaan paree, mutta näillä motti-määrillä käypi kiinalainenkin. Etusärmi on painava, mutta siihen saa asennettua kraanan. Ja mulla ainakin on rankaa lastatessa kuitenkin tahtonut sitten se paino tasaantua. Jos kärrystä jotain hajoo, niin ensimmäisenä korkkaa laakerit. On seissyt ulkona kokoajan, enkä ole huomannut ruostetta. Ja jos ruostuu, niin eikös sitä sinkkiäkin saan nykyään spraypurkissa?
Tuho1/95
2WD
Mönkijä:: quest 650

Pientä suunnittelun kukkasta

Viesti Kirjoittaja Tuho1/95 »

[quote="Jonska"]Vähän ot:ksi menee mutta onko tämä sitten hyvä kärry?
>> http://www.sr-tuote.fi/images/Metsateli ... 0esite.pdf

Yllä olevassa ainakin vetopää väärällä eli yläpuolella runkoa, se tulee jäämään kiinni rungostaan.
"hihihiiipivä"teli on myös väärin päin kasattu eli telin keinuntapiste pitäisi olla pyörännavan alapuolella.
Matematiikka nerot todistakoot alemman vääräksi, mutta mutu:lla kokeiltu käytännössä näin.

Itsellä tällä hetkellä käytössä puuilon china beatch kärry.
Toistaiseksi kestänyt hintansa 550€ edestä, ja on sitten lastattu niin maan perusteellisen täyteen kuin mahdollista.
Tosin jos minulla ei olisi hitsikonetta/taitoa tai joutuisin maksamaan palkkaa kärryn käytöstä. Olisi kärry jäänyt kauppaan.
Itsensä työllistämiseen riittävä vaikkei varmastikaan paras peli.
Kerran on rengas vääntynyt vanteelta pois keskellä kalliota lumipeitteellä. Ihmettelin kun meno pyssäs kuin seinään :oops: Mönkkärin vinssillä kärryä kallistamaan ja puunpätkää telin väliin. Tulihan se ajamalla pois, mut taitaa olla sisäkumien osto paikallaan ja heittoplokiakin oli ikävä.

Onko muilla ollut ongelmia tubelesrekaiden kanssa :?:
Mc Tunarit rules
Prospector
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Prospector »

Älkää ihmeessä vaan hommatko Kone-glansin myymää Glans power kärryä, on nimittäin nyt riittävästi kokemuksia kiinan valmisteesta. Alunperin kärryssä yksi rengas vioittunut eikä tullut liike vastaan. No se juttu nyt on kuluttajavalituslautakunnassa kesken, saa nähdä miten käy. Metsäkäytössä ei tee mitään kaksikankaisilla renkailla, jotka tässä mallissa on vakiona. Myyjäkin vielä tuolla Glanssilla haukkui nuo renkaat täysin susiksi ja kauppasi 139€/kpl hintaisia kuusikankaisia päällikumeja + niihin vielä sisäkumit.., =D> arvatkaa ostinko? No en enää ikinä mitään tuolta liikkeestä. Vanteet ruostuivat ensimmäisenä talvena hauskan näköisiksi, kun maali irtoili ja kupruili sieltä täältä vaikkei kärryä oltu edes käytetty. Puutavaranosturi on lähinnä vitsi ja nostaa reilusti jo valmiiksi erittäin painavaa kärryä ja nuo hitsisaumat on mitä on. Kaikkia saumoja jouduttu vahvistelemaan ja silti ratkeilee joka puolelta. Yhteenvetona kyllä on jälkeen päin vituttanut tuo hankinta, kun säästettiin ja otettiin halvempi. Kotimainen olisi ollut jonkin verran kallimpi, mutta uskoisin että olis tullut pitemmän päälle halvemmaksi, kun ei tarvitsisi koko ajan pelätä mitä hajoaa seuraavaksi. Seuraava hankinta on kyllä kunnon tukkikärryt traktoriin, mutta antaa nyt metsän muutaman vuoden kasvaa.
anttip
2WD

Viesti Kirjoittaja anttip »

Prospector kirjoitti:Vanteet ruostuivat ensimmäisenä talvena hauskan näköisiksi... nuo hitsisaumat on mitä on... ratkeilee joka puolelta..
Saatko kuvia näytille, olisivat parasta "mainosta"
moilanen
6WD

Viesti Kirjoittaja moilanen »

Minä kyllä Kiinankärryn ostin. Päärunkoputken sisään laitettiin sinne jämptisti sopiva kokomittainen sisäputki. Kyllä jäykisti kummasti runkorakennetta.
Ennen ostopäätöstäni tarkastelin tuota hitsaussaumapuolta, näytti aika siistiltä.
Kärry on kestänyt omaa käyttöäni mukavasti, piehköjä tukkikuormia, sahapintakuormia jne, siis erilaisten polttopuuainesten kuljettelua. Hintakin oli kohtuullinen kun oli lumityömies vähän kolhaissut toista etujalkaa ja tornin reevaa. Ei ollut iso remontti uusia toinen etujalka ja laittaa uusi reeva torniin. Kärrystä maksoin nosturineen 535,00€.
pata10
6WD
Mönkijä:: Polaris 570

Viesti Kirjoittaja pata10 »

nyt ois tarvetta kärrylle ja kiinalainenkin kelpaa, niissäkin on laatu parantunut viime aikoina. ongelmana nyt vaan että mistä niitä saa lähinnä täällä pääkaupunkiseudulla :?: ikh löytyy mutta siinä se sitten taitaa olla..allrihgtillä ollut joskus emppua myynnissä, eipä taida olla enää :evil: siispä vinkkejä mihin päin kannattaa lähteä kärryn ostoon :!:
mitä isot edellä sitä pienet perässä

Uudenmaan Mönkijät RY
apo
6WD
Mönkijä:: YFM450 "Black pearl"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja apo »

Belarus kirjoitti:Mulla on Atv experttien Timber Pro 400 kärry. Kaippa sillä kohta on ajettu 100 kuutiota puita huonommistakin paikoista ja isoilla kuormilla. Mitään ongelmia ei ole ollut.

Tuon kärryn hinta näkyi Lappeenrannassa olevan tarjouksessa 750€. Se on kuitenkin Suomalainen, Keuruulla tehty. Mielestäni hintaero kiinalaiseen on liian pieni. Vaikkei muuten niin lamantappomielessä..
Pieni asiavirheen korjaus. ATV kärryt tehdään Petäjävedellä ei Keuruulla.
"Hyvin suunniteltu on aloitusta vajaa valmis"

Uudenmaan Mönkijät Ry
Miqu
4WD

Viesti Kirjoittaja Miqu »

pata10 kirjoitti:nyt ois tarvetta kärrylle ja kiinalainenkin kelpaa, niissäkin on laatu parantunut viime aikoina. ongelmana nyt vaan että mistä niitä saa lähinnä täällä pääkaupunkiseudulla :?: ikh löytyy mutta siinä se sitten taitaa olla..allrihgtillä ollut joskus emppua myynnissä, eipä taida olla enää :evil: siispä vinkkejä mihin päin kannattaa lähteä kärryn ostoon :!:
Onko Lohja liian kaukana?
http://ustuonti.fi/store/index.php?main ... ts_id=3546
Linhai 400 4x4
Vastaa Viestiin