Tuli tuossa kummallinen tapaus vastaan cc:n 150 puskulevyn kanssa pakkasta oli joku 25 astetta lanailin pakkaslumia pihasta kuinkas ollakkaan levystä lähti maali YLÄREUNASTA leippona tuommonen 15*15cm pala kyselin sitten myöhemmin pehmeää takalaukkua polleen samalta jälleenmyyjältä ja lana muistui mieleen kysyin piruuttani haluaisivatko he maalata lanan maalittoman kohdan myyjä lupasi selvittää maahantuojalta onko tämä normaalia ja vastaus oli että ei ollut ensimmäinen kerta kun näin tapahtuu lupasivat hyvittää hintaa jos ostan jotain muuta laukun kun tarvitsin(119e ovh) kysyin minkäverran hyvittävät lupasi 50e laukun mutta pienen keskustelun jälkeen lupasi lähettää ilmaiseksi kotiin ja maksaa itse kulut jos maahantuoja ei niinpaljon korvaa !!
Eli kyllä seinäjoelta löytyy asiallista toimintaa polaris myyjän toimesta ei ole epäselvää mistä ostan seuraavat kamppeeni jos tarves tulee
Mitenkä muilla onko maali pysynyt pinnassa vaikkakaan ei tällä asialla suurta merkitystä olekkaan kun puhutaan tämänkaltaisesta työvarusteesta
Noin kuukausi puskettu lunta cc:n levyllä, keskeltä ja yläreunasta lähtenyt kämmenen kokoiset palaset maalia pois. Eipä tuo nyt hirveästi ole haitannut mutta lumi vaan meinaa tarttua niihin kohtiin mistä maali lähtenyt.
Olen auraillut tuolla CC 150 cm levyllä kesällä mökkitien harjaa ja kaikki maalit ovat kuoriutuneet pois. Epoximaalilla korjattu, Nyt pysyy.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Mulla se kapeampi 122cd CC:n levy, käytössä ollut n. kuukauden ja maali puuttuu myös noin kämmenen kokoiselta alueelta.. Eipä ole tuo paljon haitannut, kun toinen, leveämpi levy on haponkestävää...
taitaapi olla aikas yleistä tuo maalin leippoina irtoaminen mutta monet eivät vissiin siitä ole maininneet liikkeeseen kun vieläkin pääsee linjalta näin paljon maanantaikappaleita ja olivat niin halukkaita minulle korvaamaan tuon onnettoman maalinpalan lähdön !
Ilmotelkaapa muutkin joilta uudennäiveistä lanoista maali lähtee jospa sitten kun tarpeeksimonelle joutuu korvata alkaisi tulevaisuudessa työnjälki parantua !!
Ja onhan se mukava saada jotain extraa tuommosen työtähaittaamattoman vian takia !
Moi.
Mullakin irtoaa ihan uudesta CCn puskulevystä maalit keskeltä..sellanen kämmenen kokonen pala irtosi..aiká jännästi..ihan keskeltä..no täytyy keväällä putsata mitä irtoo ja vetää ferreksillä päälle...
Muutenkin kalusteessa on parantamisen varaa..hitsasin jo paremman stopparin käsivivulle...rakennan vielä kumivaimentimen sillee että ei kovin kolahda kun levy kallistuu eteen ja paukahtaa taakse...
Sinänsä ihan jees kun on toi aura...sitähän voi aina vahvistaa ja parannella...
Sen kalusterungon..eli levyn mönkkärin alle kiinnitin siten kuin pitääkin mutta laitoin 10mm paksun kumilevyn siten että se on metallin ja rungon välissä kiristettynä siihen..hyvä kitka...kalurunko pysyy erinomaisesti paikallaan...ei ole ihan metallit vastakkain..
Maalin kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta muuten kyllä. Jäistä tietä auratessa levy pääsi haukkaamaan jään alle jotenkin vinossa ja saranana toimivat pultit puslineen tulivat läpi työkalurungosta, toinen jousi katkesi ja koko laitos enemmän tai vähemmän mutkalle. Aika pehmeätä peltiä tuntui olevan. Nyt on korjattu suoristamalla osat ja hitsasin 35 mm akselin kiinteästi työkalurunkoon saranaksi ja sisälle akseliin 20mm saranatapin levylle. Itse levy ei vääntynyt joten koitetaan nyt rouhia syvemmältä.
Kannattaa kuitenkin olla varovainen sillä mönkijä pysähtyi kuin seinään kun levy haukkasi. Onneksi ei ollut paljon vauhtia.