kuvia itsetehdyistä mönkijän työvälineistä
Re: kuvia itsetehdyistä mönkijän työvälineistä
http://www.youtube.com/watch?v=IGcbT8w8K_Y
http://www.youtube.com/watch?v=DBMlM1rc ... re=related täytyy varmaan alkaa jotain tuon tyylistä suunnitella.
http://www.youtube.com/watch?v=DBMlM1rc ... re=related täytyy varmaan alkaa jotain tuon tyylistä suunnitella.
- KVF 360
- 6WD
- Viestit: 456
- Liittynyt: 29 Marras 2008 15:11
- Mönkijä:: Polaris ratkori 500 efi
- Paikkakunta: Porvoo
Re: kuvia itsetehdyistä mönkijän työvälineistä
vaikka ketjulla. Tarvii tosin kaverin ohjastamaan.
Ovat tuolla ison veden takan laiskistuneet, ja soveltaneet erilaissii pyörii näihin hevospeleihin.

Toihan on hinattava, eli sen saa vaikka ketjun pätkällä kiini.
Ovat tuolla ison veden takan laiskistuneet, ja soveltaneet erilaissii pyörii näihin hevospeleihin.

Toihan on hinattava, eli sen saa vaikka ketjun pätkällä kiini.
Ostin uuden Polariksen, sillä mä aina aurailen. Ja naapurille moimoi moikkailen.
-
- 4WD
- Viestit: 138
- Liittynyt: 04 Kesä 2010 17:17
- Mönkijä:: Honda TRX + Renegade 800
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: kuvia itsetehdyistä mönkijän työvälineistä
Mitäs mieltä kumppanit on jos tekis jotain tämän tyylistä lumen siirtelyyn.
http://www.nettikone.com/omavalmiste/lumilinko/1125777
Pyörät taakse, niille korkeuden säätö vaikka lineaarimoottoreilla ja vetokuulakiinnitys. Pakittaminen on kyl hanurista, mutta eipä omalla alueella juurikaan tarvista.
Tyrmätkääs täysin, niin ei tarvitse itse todeta turhaksi.
http://www.nettikone.com/omavalmiste/lumilinko/1125777
Pyörät taakse, niille korkeuden säätö vaikka lineaarimoottoreilla ja vetokuulakiinnitys. Pakittaminen on kyl hanurista, mutta eipä omalla alueella juurikaan tarvista.
Tyrmätkääs täysin, niin ei tarvitse itse todeta turhaksi.
-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: kuvia itsetehdyistä mönkijän työvälineistä
Anna mennä. Ja kohta saatettaisiin päästä konekaupoille 18 hp brigsin merkeissä niin ei lopu äppykään.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
-
- 4WD
- Viestit: 138
- Liittynyt: 04 Kesä 2010 17:17
- Mönkijä:: Honda TRX + Renegade 800
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: kuvia itsetehdyistä mönkijän työvälineistä
Moottori kuulostais sopivan järeältä. Eniten epäilyttää tuo heittosiipien teko, tasapainotus ja toimivuus, näyttää liian yksinkertaiselta toimiakseen nuoskalumessa. Ja muutenkin 5hv moottorilla sais olla alennusvaihteisto, ei varmaan pahitteeks isommallakaan.
-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: kuvia itsetehdyistä mönkijän työvälineistä
Tehon puutetta ei korjata alennusvaihteistolla. Eikä 5 heppaa riitä mihinkään.
Tasapainotus tuskin on ongelma kun vaan tekee samankokoiset palikat siivistöön.
Tasapainotus tuskin on ongelma kun vaan tekee samankokoiset palikat siivistöön.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
-
- 4WD
- Viestit: 138
- Liittynyt: 04 Kesä 2010 17:17
- Mönkijä:: Honda TRX + Renegade 800
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: kuvia itsetehdyistä mönkijän työvälineistä
Siis 5hv oli tuon kyseisen lingon myyjän kokeilu, mut +10hv oli mielessä itsellä. Mut katsellaas jahka saan turailtua tallilla, sairaslomalaisena aikaa askarrella ja tarvikkeetkin melkeinpä löytyy tuollaista varten, moottoria lukuunottamatta.
-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: kuvia itsetehdyistä mönkijän työvälineistä
Ennen kuin ostat kinuski koneen niin palataan asiaan...
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
- KVF 360
- 6WD
- Viestit: 456
- Liittynyt: 29 Marras 2008 15:11
- Mönkijä:: Polaris ratkori 500 efi
- Paikkakunta: Porvoo
Re: kuvia itsetehdyistä mönkijän työvälineistä
Tosta puuttuu yks elintärkeä osa, eli syöttökierukka. Tolla tavalla kerää enste julmasti lunta eteensä, ennenku sitä rupee kulkeutuu heittosiivikolle.

Ja ei se oikeen suoravedolla noin iso siivikko pyöri. Näitä traktoreiden suoravetosia linkoja saa pyörittää yleensä max. 600rpm. Tosin siivikon halkaisija melkeen metrin...
E: Eli käy näin: http://www.youtube.com/watch?v=FKrDk7jvqVY
Tollanen kierukkalinko ei kerää oikeastaan ollenkaan lunta eteensä.

Ja ei se oikeen suoravedolla noin iso siivikko pyöri. Näitä traktoreiden suoravetosia linkoja saa pyörittää yleensä max. 600rpm. Tosin siivikon halkaisija melkeen metrin...
E: Eli käy näin: http://www.youtube.com/watch?v=FKrDk7jvqVY
Tollanen kierukkalinko ei kerää oikeastaan ollenkaan lunta eteensä.
Ostin uuden Polariksen, sillä mä aina aurailen. Ja naapurille moimoi moikkailen.
-
- 4WD
- Viestit: 138
- Liittynyt: 04 Kesä 2010 17:17
- Mönkijä:: Honda TRX + Renegade 800
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: kuvia itsetehdyistä mönkijän työvälineistä
Jeah, tuota vähän arvelin. Ei kellään ois hajua missä vehkeessä ois joku 40cm kierukka mitä vois hyödyntää? Ja toiseksi tuo onko tuo kierukka samalla akselilla, samalla kierrosluvulla? Voi olla aika kolinaa jos ite leikkais plasmalla levystä ja hitsailis kasaan.
- KVF 360
- 6WD
- Viestit: 456
- Liittynyt: 29 Marras 2008 15:11
- Mönkijä:: Polaris ratkori 500 efi
- Paikkakunta: Porvoo
Re: kuvia itsetehdyistä mönkijän työvälineistä
On se samalla akselilla.

Tämmönen lapasyöttö on kuulemma parempi, ja varmaan helpompi rakentaa.

Tämmönen lapasyöttö on kuulemma parempi, ja varmaan helpompi rakentaa.
Ostin uuden Polariksen, sillä mä aina aurailen. Ja naapurille moimoi moikkailen.
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: kuvia itsetehdyistä mönkijän työvälineistä
Tuntus kyllä että tommonen yksvaiheinen linkokin toimis vallan mainiosti jos syöttöpinnat muotoilee tarpeeksi jouhevasti. Eli käytännössä ois vaan yks kartio jonka päässä heittosiipi pyörii, eikä siten että lingon muoto muuttuu kartiosta lieriöksi.. 

- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Re: kuvia itsetehdyistä mönkijän työvälineistä
Alkaa menemään jo aiheesta vähän ohi, mutta kokeillaan hepillä huulia:
Miksi lingot ovat tuon mallisia kuin ovat? Lumi lentää varsin pitkälle ja ongelmitta, varsinkin jos on edes pieni torvi ulostulossa. Miksi linkoa ei modifioida lumilevyn toiseen päähän? Näin olisi valmiiksi pyöreähkö muoto joka työntää lunta heitto siivelle. Siipi saisi lunta tasaisena norona ja sopivalla torvella lumen heitto kumpaankin suuntaan vielä pitäisi onnistua, toki helpommin toiselle sivulle, mutta ei tuo lunta juuri tuohon parinkaan metrin päähän jätä kun on torvi oikein suunnattu. Ja kyllä olen tosissani, levy vinossa ajaessa(kuten auratessakin) lunta kulkee vakio määrä levyn edellä ja varsinkin pienen päätylapun avustamana se kulkee vain yhteen suuntaan. Jos tätä liikettä taas vertaa tuohon perus lingon muotoon niin sehän haukkoo itsensä täyteteen ja vastustaa liikettä vielä enemmän. Tai näin ainakin itse sen näkisin, toiseen kun mahtuu lunta eteen vain tietty määrä ja toiseen versioon taas paljon enemmän.
Ja juu ne ongelmat, painosta tulee varmasti ongelma koska tuppaa jäämään toispuoleiseksi, ellei virittele hihna tai ketju vetoa niin että saisi moottorin toiseen reunaan, tai menisihän se hydrauliikallakin. Mutta muita selkeitä ongelmia en ole keksinyt? Kulun tasaamiseksi voisi viritelmän varustaa sopivilla tassuilla tai vaikka pienillä suksilla. Laitetta voisi periaatteessa vetää perässä perälevynä tai työntää etupuolella kuten normi levyä. Ja joo, moisia laitteita en ole nähnyt, joten joko joku ei ole ajatellut tai sitten joskus on jo kokeiltu ja homma oli susi...
Miksi lingot ovat tuon mallisia kuin ovat? Lumi lentää varsin pitkälle ja ongelmitta, varsinkin jos on edes pieni torvi ulostulossa. Miksi linkoa ei modifioida lumilevyn toiseen päähän? Näin olisi valmiiksi pyöreähkö muoto joka työntää lunta heitto siivelle. Siipi saisi lunta tasaisena norona ja sopivalla torvella lumen heitto kumpaankin suuntaan vielä pitäisi onnistua, toki helpommin toiselle sivulle, mutta ei tuo lunta juuri tuohon parinkaan metrin päähän jätä kun on torvi oikein suunnattu. Ja kyllä olen tosissani, levy vinossa ajaessa(kuten auratessakin) lunta kulkee vakio määrä levyn edellä ja varsinkin pienen päätylapun avustamana se kulkee vain yhteen suuntaan. Jos tätä liikettä taas vertaa tuohon perus lingon muotoon niin sehän haukkoo itsensä täyteteen ja vastustaa liikettä vielä enemmän. Tai näin ainakin itse sen näkisin, toiseen kun mahtuu lunta eteen vain tietty määrä ja toiseen versioon taas paljon enemmän.
Ja juu ne ongelmat, painosta tulee varmasti ongelma koska tuppaa jäämään toispuoleiseksi, ellei virittele hihna tai ketju vetoa niin että saisi moottorin toiseen reunaan, tai menisihän se hydrauliikallakin. Mutta muita selkeitä ongelmia en ole keksinyt? Kulun tasaamiseksi voisi viritelmän varustaa sopivilla tassuilla tai vaikka pienillä suksilla. Laitetta voisi periaatteessa vetää perässä perälevynä tai työntää etupuolella kuten normi levyä. Ja joo, moisia laitteita en ole nähnyt, joten joko joku ei ole ajatellut tai sitten joskus on jo kokeiltu ja homma oli susi...
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: kuvia itsetehdyistä mönkijän työvälineistä
Hieman samaa ideoin jo itsekkin kun näin tämmösen lingon jossa heitto syöttöruuvin toisessa päässä:
Luulishan tuon lingon toimivan auran päässäkin, olis kuitenkin helpompi rakentaa (vähemmän osia)jusa kirjoitti:On tästä kesälomast senverran hyötyä että sain maalattua linkoprojektin.
En jaksa kuvia erikseen linkittää mutta tuosta linkistä löytyy koko roska:http://kamerantakaa.webnode.com/projektit/
-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: kuvia itsetehdyistä mönkijän työvälineistä
Ne on siksi tuon muotoisia että käännöksissä pysyy kulmat paremmin hallinnassa ja paketti on ehkä hieman lyhyempi.ToniR81 kirjoitti:Alkaa menemään jo aiheesta vähän ohi, mutta kokeillaan hepillä huulia:
Miksi lingot ovat tuon mallisia kuin ovat? Lumi lentää varsin pitkälle ja ongelmitta, varsinkin jos on edes pieni torvi ulostulossa. Miksi linkoa ei modifioida lumilevyn toiseen päähän? Näin olisi valmiiksi pyöreähkö muoto joka työntää lunta heitto siivelle. Siipi saisi lunta tasaisena norona ja sopivalla torvella lumen heitto kumpaankin suuntaan vielä pitäisi onnistua, toki helpommin toiselle sivulle, mutta ei tuo lunta juuri tuohon parinkaan metrin päähän jätä kun on torvi oikein suunnattu. Ja kyllä olen tosissani, levy vinossa ajaessa(kuten auratessakin) lunta kulkee vakio määrä levyn edellä ja varsinkin pienen päätylapun avustamana se kulkee vain yhteen suuntaan. Jos tätä liikettä taas vertaa tuohon perus lingon muotoon niin sehän haukkoo itsensä täyteteen ja vastustaa liikettä vielä enemmän. Tai näin ainakin itse sen näkisin, toiseen kun mahtuu lunta eteen vain tietty määrä ja toiseen versioon taas paljon enemmän.
Ja juu ne ongelmat, painosta tulee varmasti ongelma koska tuppaa jäämään toispuoleiseksi, ellei virittele hihna tai ketju vetoa niin että saisi moottorin toiseen reunaan, tai menisihän se hydrauliikallakin. Mutta muita selkeitä ongelmia en ole keksinyt? Kulun tasaamiseksi voisi viritelmän varustaa sopivilla tassuilla tai vaikka pienillä suksilla. Laitetta voisi periaatteessa vetää perässä perälevynä tai työntää etupuolella kuten normi levyä. Ja joo, moisia laitteita en ole nähnyt, joten joko joku ei ole ajatellut tai sitten joskus on jo kokeiltu ja homma oli susi...
Sitten taasen nuo eteen tulevat ns.penkkalingothan on juurikin tommosia toispuoleisia ja edessähän se toimii jokseenkin täysin jos pitkästä etuylityksestä ei ole haittaa, eikä siitä että vasemmalle kääntyessä työjälki kapenee samalla tavalla kuin aurallakin.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062