Ei kai:-) mitapä sitä kinaamaan, jokainen tyylillään. Mä ainakin laitan puolet puista toisin päin niin saa kuorman tasapainoon.gamo500 kirjoitti:Tyvi ja latva on eri painoisia.
Peräkärryprojekteja!
Re: Peräkärryprojekteja!
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Peräkärryprojekteja!
Tyvi ja latva on eri painoisia.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: Peräkärryprojekteja!
Tuleeko kippiä?
Itse olisin varmaankin jättänyt puolet pois noista rungon pystysuuntaisista raudoista mutta eihän niistä haittaakaan ole.
Itse olisin varmaankin jättänyt puolet pois noista rungon pystysuuntaisista raudoista mutta eihän niistä haittaakaan ole.
-
- 3WD
- Viestit: 114
- Liittynyt: 23 Elo 2012 18:55
- Mönkijä:: Sportsman 500 EFI T3 2013
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Peräkärryprojekteja!
Hoksasin sitten kun olin niitä jo liimannut että vähempi pystyrimoitus olisi riittänyt tai että olisi voinut laittaa pienemmästä 20x20 rimasta. Kippiä ei tule vielä ainakaan kun ei ole hydrauliikkaa käytössä. maataloustraktori ja kaivuri hoitaa maansiirtoa, tolla meinasin kuljetella jotain klapeja ja risuja ym. Metsässä olisi viime kesänä tarvinnut tällästä kärryä kun tämä tulee niin kivasti perässä telin ansiosta kantojen ja ojien yli moton perässä..
Re: Peräkärryprojekteja!

Alkaa kärry jo pikkuhiljaa hahmottua. Vääntynyt Jeep Cherokeen vetokoukun kiinnitysrunko sai uuden elämän takaosan runkona.
Kun hioin sitä puhtaaksi, meinas hihat palaa ihan kirjaimellisesti, koska pikku rälläkästä tuli liekinheitin. Aika kauan se kestikin.
Taka-akselista puuttu vielä kiinnikkeet. Lisäksi kuvassa puhtaaksi hiottuun "saranarunkoon" tulee lattaraudasta lisätukia.
Sitten pääseekin jo lavan tekoon. Lavan pohja tulee kokonaisuudessaan renkaiden yläpuolelle (tasapohja).
Lavarungon ajattelin tehdä 40x40 neliöputkesta ja sisäpuolelle 20mm vaneri (pohja + reunat).
Lavan peräylitys mahdollisimman pieni, jolloin kippauskorkeus on suuri.
-
- 3WD
- Viestit: 101
- Liittynyt: 12 Huhti 2008 22:16
- Mönkijä:: Can-Am 450 pro+ -19
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Peräkärryprojekteja!
Itellä on tuommonen pikkunen kiinankärri puuhommissa. Vaikee kulkunen mettä niin tuo on kyllä ollu hommaan ihan passeli. Mutta mitenhän tuota kannattas pikkusen vahvistaa? Kantavuutta ne tuolle lupailee aika paljon mutta totuus lienee joku 200kg. Teliakselikin käyny mielessä, mutta halvemmaks taitaa tulla uus kärri. Aisaa vois ehkä pikkusen pidentää ja joku pikkunen sermi.
Vastaavia varmasti on monilla muillakin joten vinkkejä kaivataan.

Vastaavia varmasti on monilla muillakin joten vinkkejä kaivataan.

Re: Peräkärryprojekteja!
Tuommonen aisan päälle:
http://www.pisla.fi/product_details.php?p=2153
Ja sitte reikä lavan alaosaan, ni toimii. Tuo lukitus lentää helev... ensimmäisessä nyppylässä.
Ja sitte neliskanttinen putki akseliksi, siihen navat kiinni. Muutenki koko alusta uusiksi tai levii alle juuri sillon, ku sitä eniten tarvittet. Maavara pienenee keskeltä, mutta kyllä sen kanssa toimeen tulee.
Nii, ja sisuskumit renkaisiin. Oon ihmetelly, ku ne ei oo tehny tuohon mitään parannuksia. Ja myynnissä tuo on ollu jo varmaan lähemmäs 10 vuotta...
http://www.pisla.fi/product_details.php?p=2153
Ja sitte reikä lavan alaosaan, ni toimii. Tuo lukitus lentää helev... ensimmäisessä nyppylässä.
Ja sitte neliskanttinen putki akseliksi, siihen navat kiinni. Muutenki koko alusta uusiksi tai levii alle juuri sillon, ku sitä eniten tarvittet. Maavara pienenee keskeltä, mutta kyllä sen kanssa toimeen tulee.
Nii, ja sisuskumit renkaisiin. Oon ihmetelly, ku ne ei oo tehny tuohon mitään parannuksia. Ja myynnissä tuo on ollu jo varmaan lähemmäs 10 vuotta...

Re: Peräkärryprojekteja!
Kyllähän tuo sellaisenaankin toimii sille suunnitellussa käyttötarkoituksessa, eli kevyenä pihakärrynä haravointijätteiden, kevyiden multakuormien, klapien jne. kuljetuksessa. Maastossa, vähänkin isommilla kuormilla kärry on aivan liian kiikkerä ja heiveröinen. Tyhjänä taas pomppii perässä kuin kumipallo. Hanki säästyneellä vaivalla ja pienellä lisäpanostuksella kevyt telivaunu puuhommiin niin homma muuttuu kertaheitolla mukavaksi ja turvallisemmaksi.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Re: Peräkärryprojekteja!
Olen ihan samaa mieltä, tuollaisen kerran omistaneena. Kiikkeryys oli kaikista pahin ominaisuus, ensimmäisellä käyttökerralla kärry nurin 200m matkalla kahesti, ja alusta oli hiekkainen mökkitie. Piti oikein etsimällä hakea paikkaa mistä ihmeestä se kaatu... kärry siis lentää nurin 15kmh vauhdista nyrkin kokoisesta tai pienemmästäkin kivestä.pusikkoon kirjoitti:Kyllähän tuo sellaisenaankin toimii sille suunnitellussa käyttötarkoituksessa, eli kevyenä pihakärrynä haravointijätteiden, kevyiden multakuormien, klapien jne. kuljetuksessa. Maastossa, vähänkin isommilla kuormilla kärry on aivan liian kiikkerä ja heiveröinen. Tyhjänä taas pomppii perässä kuin kumipallo. Hanki säästyneellä vaivalla ja pienellä lisäpanostuksella kevyt telivaunu puuhommiin niin homma muuttuu kertaheitolla mukavaksi ja turvallisemmaksi.
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Re: Peräkärryprojekteja!
En minä silti kärryä hävittäs, ku satasella saa noita vikoja korjattua. Kiikkerä on, mutta on myös kevyt käsitellä.
- tinke77
- 6WD
- Viestit: 880
- Liittynyt: 22 Helmi 2011 19:16
- Mönkijä:: Can am 450 pro t3
- Paikkakunta: Lpr: kupeessa
Re: Peräkärryprojekteja!
Pihakärrynä ihan passeli, kääntyy hyvin eikä jätä kauheita jälkiä. Ite myin pois ekan puunajo reissun jälkeen, jos ei joka mätästä ehtiny huomata ja kiertää niin nurin oli... samat puut sai kuormata kolmeen kertaan 

Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
Re: Peräkärryprojekteja!
En minäkään tuolla tukkeja kuskaa, siihen on toinen kärry. Lähinnä romuja mettään ja takas, joskus klapeja ja pikkusta puuta. Raivaussaha, bensat, varusteet yms. helppo nakata tuonne. Jos ei renkaita ihan kivikovina pidä, ni maltillisella ajolla pysyy kärry pystyssä.
Re: Peräkärryprojekteja!
Onko joku kokeillut mönkkärin- tai auton peräkärryn alle linkin jalaksia? http://bikeman.ee/sukset-atv-peravaunulle
Luulisi talvikelissä olevan ihan soivat pelit. Hintaa vaan aika reilusti.
Luulisi talvikelissä olevan ihan soivat pelit. Hintaa vaan aika reilusti.
Re: Peräkärryprojekteja!
Tuossa edullisemmat:naukja2 kirjoitti:Onko joku kokeillut mönkkärin- tai auton peräkärryn alle linkin jalaksia? http://bikeman.ee/sukset-atv-peravaunulle
Luulisi talvikelissä olevan ihan soivat pelit. Hintaa vaan aika reilusti.
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=5776
En oo vielä raaskinu ostaa, onko kellään kokemuksia? Nyt on tosin ni vähän lunta, ettei taida tälle talvea tarvita...