Grapple crane
-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: Grapple crane
Varon ja lohkon väliin. Ja just nii että sylkästä ulos tulevaa virtausta rajoitetaan.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
-
- 3WD
- Viestit: 119
- Liittynyt: 01 Marras 2008 17:13
- Mönkijä:: BigBoss570
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Grapple crane
Tänään aloittelin hahmottelemaan uusia letkuja ja varoja paikoilleen, on kyllä tuo kiinanpoika keksiny tosiaan käyttää pelkkää millikierrettä joka helvatan paikassa, nopeasti vilkaistuna lohkolta pumpulle sekä säiliölle tulevat paine ja paluu näyttää perus bsp kierteelle mutta tarkemmin kun katsoo niin letkun päät onkin 12mm putkiyhteet ja mutterin sisällä on helmi, mutterit on sitten 18mm kierteellä, no onneks tuli reilusti tilattua nippoja ja muhveja niin saa kärryn huomenna mahdollisesti käyttökuntoon
Koneikkoon laitoin jo päävaron sekä pikaliittimet niin saa talvikelissä sen näppärästi lämpimään jos alkaa hannaamaan vastaan.
Vielä pitää näprätä huomenna loput pitemmät letkut paikoilleen sekä bossin lavalle teline venttiilipöydälle, pöytä tulee nyt ainakin tässä vaiheessa lavan jommallekummalle sivulle ja siitä seisaaltaan käytettäväksi kunnes keksin paremman ratkaisun, tärkeintä on ettei tarvii sermin vieressä olla väistelemässä tukin päitä
Onkohan kenelläkään tietoa tuosta Avestan kuormaajasta että mistä saisi kyseltyä hintaa tuolle yletimellä olevalle taittopuomille? Kun jos ei ihan mahdottoman kallis olisi niin sitten olisi sama ostaa valmiina kun näyttäisi kovin olevan samanlainen tuo kuormaaja.
Miten näissä vahvajusseissa ja muissa on tuo vinssi toteutettu? Onko mitään välitystä vai pelkästään hydemoottori pyörittää rumpua? Mistäs on paine otettu vinssille?

Koneikkoon laitoin jo päävaron sekä pikaliittimet niin saa talvikelissä sen näppärästi lämpimään jos alkaa hannaamaan vastaan.
Vielä pitää näprätä huomenna loput pitemmät letkut paikoilleen sekä bossin lavalle teline venttiilipöydälle, pöytä tulee nyt ainakin tässä vaiheessa lavan jommallekummalle sivulle ja siitä seisaaltaan käytettäväksi kunnes keksin paremman ratkaisun, tärkeintä on ettei tarvii sermin vieressä olla väistelemässä tukin päitä

Onkohan kenelläkään tietoa tuosta Avestan kuormaajasta että mistä saisi kyseltyä hintaa tuolle yletimellä olevalle taittopuomille? Kun jos ei ihan mahdottoman kallis olisi niin sitten olisi sama ostaa valmiina kun näyttäisi kovin olevan samanlainen tuo kuormaaja.
Miten näissä vahvajusseissa ja muissa on tuo vinssi toteutettu? Onko mitään välitystä vai pelkästään hydemoottori pyörittää rumpua? Mistäs on paine otettu vinssille?
-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: Grapple crane

Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
-
- 3WD
- Viestit: 119
- Liittynyt: 01 Marras 2008 17:13
- Mönkijä:: BigBoss570
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Grapple crane
Niin kylläpä se varmaan onnistuu, aina on vain holkkien ja tappion teetättäminen se kaikkein vaikein osuus näissä hommissa kun ei sorvia löydy itseltä eikä sille kyllä tilojakaan ja tutut sorvaritkin yleensä on niin kiireisiä ettei kerkeä tekemään.
Minkäs laisesta eväksestä Andy teit itsellesi tuon? Eli minkä koon putkia ja tarviiko sisään jotain liukua mitä vasten sisempi putki nojaa? Vai onko tuossa tuo kuluminen niin vähäistä että pärjää ihan rasvalla pelkästään? Tuossa vois olla myös ideaa että tekisit sen minulle ainakin johonkin asteeseen asti kun omat työt haittaa osan aikaa vuodesta sen verran pahasti ettei puoliakaan hyvistä harraste ideoista pysty toteuttamaan, ja hallituskin antaa palautetta jos ei talo remontit edisty mihinkään
Minkäs laisesta eväksestä Andy teit itsellesi tuon? Eli minkä koon putkia ja tarviiko sisään jotain liukua mitä vasten sisempi putki nojaa? Vai onko tuossa tuo kuluminen niin vähäistä että pärjää ihan rasvalla pelkästään? Tuossa vois olla myös ideaa että tekisit sen minulle ainakin johonkin asteeseen asti kun omat työt haittaa osan aikaa vuodesta sen verran pahasti ettei puoliakaan hyvistä harraste ideoista pysty toteuttamaan, ja hallituskin antaa palautetta jos ei talo remontit edisty mihinkään

-
- 4WD
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13 Huhti 2012 23:16
- Mönkijä:: Polle 500efi Eu 2011
Re: Grapple crane
Kysäise vaikka Koneliike Oleniuksesta Kenneltä. Sieltä ostin Avestan -11.Maerko kirjoitti: .. tuosta Avestan kuormaajasta että mistä saisi kyseltyä hintaa tuolle yletimellä olevalle taittopuomille?
http://www.olenius.fi/
http://www.olenius.fi/verkkokauppa/fin/ ... _karryt-88
-
- 3WD
- Viestit: 119
- Liittynyt: 01 Marras 2008 17:13
- Mönkijä:: BigBoss570
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Grapple crane
No niin nyt sain letku sulkeiset päätökseen tältä erää ja pääsi kokeilemaan kärryä, vielä olisi 20cm jatkettava vedon letkuja että saisi tuon venttiilipöytä telineen polariksen lock & ride kiinnikkeillä kunnolla kiinni.
Tuon koneikon varmaan siirrän jossain vaiheessa pollen nokalle pärisemästä tuosta kun tyhjällä kärryllä meinaa olla huonosti pitoa etusilla kun ei tahdo tuo juna kääntyä
Vielä riittää säätämistä kun maksimi paineet on 170 Bar ja tässä tilanteessa koneikko sammuu oli liike mikä tahansa, pitäis varmaan ensin säätää tuo venttiilipöydän varo päävaro ja sitten alkaa noita muita varoja katselemaan. Vastusvastaventtiilit auttoi hyvin käännön hyökkäilyyn ainut vain että kuulostaa välillä kun enempi venttiiliä aukaisee että koneikko meinais kyykätä samalla.
Polle sai uudet kaviot, hyväksi havaitut itp mega mayhemit, kääntyvyys parani ja muutenkin OK tosin takarenkaat on 11” vähän kapeammat kuin vakiot, mutta eipä noita leveämpänäkään saa.
Lisäks korjasin ja nostin iron balticin jo kerran revenneen panssarin ylemmäs ja peruutus valot löysi paikkansa takaa, hieno homma että oli valmiina liittimet takana että kun pakin lykkää päälle niin syttyy valot

Tuon koneikon varmaan siirrän jossain vaiheessa pollen nokalle pärisemästä tuosta kun tyhjällä kärryllä meinaa olla huonosti pitoa etusilla kun ei tahdo tuo juna kääntyä

Vielä riittää säätämistä kun maksimi paineet on 170 Bar ja tässä tilanteessa koneikko sammuu oli liike mikä tahansa, pitäis varmaan ensin säätää tuo venttiilipöydän varo päävaro ja sitten alkaa noita muita varoja katselemaan. Vastusvastaventtiilit auttoi hyvin käännön hyökkäilyyn ainut vain että kuulostaa välillä kun enempi venttiiliä aukaisee että koneikko meinais kyykätä samalla.


Polle sai uudet kaviot, hyväksi havaitut itp mega mayhemit, kääntyvyys parani ja muutenkin OK tosin takarenkaat on 11” vähän kapeammat kuin vakiot, mutta eipä noita leveämpänäkään saa.
Lisäks korjasin ja nostin iron balticin jo kerran revenneen panssarin ylemmäs ja peruutus valot löysi paikkansa takaa, hieno homma että oli valmiina liittimet takana että kun pakin lykkää päälle niin syttyy valot





-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: Grapple crane
Joo. Löysää sitä varoa juuri sen verran että kestää pienillä kuprmauskierroksilla käynnissä. Tommosenaan on aika hanurista että aina sammuu kun törmää seinään.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
-
- 3WD
- Viestit: 119
- Liittynyt: 01 Marras 2008 17:13
- Mönkijä:: BigBoss570
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Grapple crane
Tänään innoissaan työpäivän jälkeen kotia ajamaan risuja ja rankoja mitä oli viikonloppuna tullut tehtyä pihapiiristä, innostus laantui nopeasti ja muuttui remontti hommiksi kun huomasin että kaikki muu kuormaajassa toimii paitsi kääntö
No aikansa otti kun päästeli letkuja irti ja sääteli vastusvastavenoja ja paineerajoitusventtiileitä ennenkun tajusin että käännössä on juuressa öljytila, ja ajattelin ottaa tyhjennys propun irti ja katsoa olisko sinne öljyn sekaan päässyt vettä ja se jäätynyt, no näinhän siinä oli käynyt paitsi että öljyä ei ollut yhtään ja vettä täynnä koko jalka
sitä saikin sitten sulatella kuumailmapuhaltimella ulkona useamman tunnin, sitten öljyt sisään ja ranka ja risuhommiin.
Semmosia havaintoja tuli ainakin risuhommssa että se yletin miltei ehdoton, ja lisäks saisi kyllä kuormata korkeammallekin.
Bossi kyllä hienosti veti täpö täyttä rankakuormaa, ainut että se kääntyvyys on heikko, tähän nyt saa helposti parannusta sillä koneikon eteen siirrolla sekä juolahti mieleen ettei varmaan olis pahiteekksi kiristellä takajousiakaan, on unohtunut koko homma kun ei kyykkää takapää samallalailla kun perus mönkkärissä. Bossi meni samasta suo ojasta yli täydellä rankakuormalla mihin sain entisen SP sportmanin jäämään kiinni tyhjällä kippikärryllä.
oikeastaan juuri noissa ojanylitys hommissa olen huomannut olevan eniten hyötyä tuosta 6 pyöräisyydestä.
Rinteessä kuormasin yhden noin 35cm halkaisialtaan olevan kuusitukin noin 4m pitkä niin kääntö ei jaksanut ilmassa tasaisesti roikkuvaa tukkia vastarinteen puolelle kääntää, ja minun mielestä, kun painemittaria vilkuilin, niin se meni maksimipaineesiin eli 170bar, eli minulla on edelleen tuo kaksoispaineen rajoitin säätämättä, onkohan tuo ihan normaalia ja ettei jaksa vapaasti ilmassa olevaa kääntää?
Sitten tuo veto... aika ärsyttävä kuitenkin on tuo systeemi että toisella sähkövenalla pudotetaan rulla ja toisella sitten pyöritys, kun saat koneen vauhtiin niin unohdat nostaa rullat ja meno joko tyssää siihen tai sitten kärry tulee sujona perässä.
Millanen kytkentä ja millä komponenteilla sen saa tehtyä niin että Rullat laskeutuu samalla kun ne lähtee pyörimään ja sitten nousee ylös kun lopettaa napin painamisen?
Millaisia paineta ootte robsoni vedon kanssa pitänyt kärryn renkaissa? Tässä kärryssä alkaa ainakin rulla hyppimään yli kuviosta kun joutuu kovemmalle rasitukselle niin mietin että auttaako paineen lisäys.

No aikansa otti kun päästeli letkuja irti ja sääteli vastusvastavenoja ja paineerajoitusventtiileitä ennenkun tajusin että käännössä on juuressa öljytila, ja ajattelin ottaa tyhjennys propun irti ja katsoa olisko sinne öljyn sekaan päässyt vettä ja se jäätynyt, no näinhän siinä oli käynyt paitsi että öljyä ei ollut yhtään ja vettä täynnä koko jalka

Semmosia havaintoja tuli ainakin risuhommssa että se yletin miltei ehdoton, ja lisäks saisi kyllä kuormata korkeammallekin.
Bossi kyllä hienosti veti täpö täyttä rankakuormaa, ainut että se kääntyvyys on heikko, tähän nyt saa helposti parannusta sillä koneikon eteen siirrolla sekä juolahti mieleen ettei varmaan olis pahiteekksi kiristellä takajousiakaan, on unohtunut koko homma kun ei kyykkää takapää samallalailla kun perus mönkkärissä. Bossi meni samasta suo ojasta yli täydellä rankakuormalla mihin sain entisen SP sportmanin jäämään kiinni tyhjällä kippikärryllä.

Rinteessä kuormasin yhden noin 35cm halkaisialtaan olevan kuusitukin noin 4m pitkä niin kääntö ei jaksanut ilmassa tasaisesti roikkuvaa tukkia vastarinteen puolelle kääntää, ja minun mielestä, kun painemittaria vilkuilin, niin se meni maksimipaineesiin eli 170bar, eli minulla on edelleen tuo kaksoispaineen rajoitin säätämättä, onkohan tuo ihan normaalia ja ettei jaksa vapaasti ilmassa olevaa kääntää?
Sitten tuo veto... aika ärsyttävä kuitenkin on tuo systeemi että toisella sähkövenalla pudotetaan rulla ja toisella sitten pyöritys, kun saat koneen vauhtiin niin unohdat nostaa rullat ja meno joko tyssää siihen tai sitten kärry tulee sujona perässä.

Millanen kytkentä ja millä komponenteilla sen saa tehtyä niin että Rullat laskeutuu samalla kun ne lähtee pyörimään ja sitten nousee ylös kun lopettaa napin painamisen?
Millaisia paineta ootte robsoni vedon kanssa pitänyt kärryn renkaissa? Tässä kärryssä alkaa ainakin rulla hyppimään yli kuviosta kun joutuu kovemmalle rasitukselle niin mietin että auttaako paineen lisäys.
-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: Grapple crane
No. Risukuorman kun opettelee tekemään niin siitä saa kyllä melko hävyttömän kokoisen...
Vaihtovastaventtiili on se taikalaatikko joka hoitaa ne rullat automatic sinne väliin. Saattaa vaatia mootorikaran siihen käyttövenaan mutta en ole ihan varma. Mutta olemassa olevaan systeemiin on myös helppo rakentaa jotain logiikkaakin.
Vaihtovastaventtiili on se taikalaatikko joka hoitaa ne rullat automatic sinne väliin. Saattaa vaatia mootorikaran siihen käyttövenaan mutta en ole ihan varma. Mutta olemassa olevaan systeemiin on myös helppo rakentaa jotain logiikkaakin.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
-
- 4WD
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13 Huhti 2012 23:16
- Mönkijä:: Polle 500efi Eu 2011
Re: Grapple crane
Auttaisiko kääntyvyyteen, eli ilmeisesti tarkoitat heikkoa etupyörien pitoa, kärryn telikselin eteenpäin tuonti? Itsellä auttoi ja silti saa kulkemaan yli 5m tukit kunhan niiden etuosan päällä on painoa tms.
Kuormaimen juuren kääntöön laitoin Avestaan synteettistä Mobilin peräöljyä. Äiteen laitoin kaupille ja toi Mobilin GL5 lukkoperäöljyä
Pääasia kuitenkin että toimii ja että sai lisää voimaa varsinkin pakkaskeleissä.
Kuormaimen juuren kääntöön laitoin Avestaan synteettistä Mobilin peräöljyä. Äiteen laitoin kaupille ja toi Mobilin GL5 lukkoperäöljyä

-
- 3WD
- Viestit: 119
- Liittynyt: 01 Marras 2008 17:13
- Mönkijä:: BigBoss570
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Grapple crane
Tein koneikolle tukijalat mitkä tukeutuu pollen etupuskurin putkiin, nyt koneikko on niin edessä kun pystyy ja lisäks on erittäin helppo laitettava sekä kestää tukevasti kiinni kun ennen oli lavalla javähän miten sattuu kiinnitettynä. Koko yhdistelmän kääntyvyys muuttui ihan eri levelille
Sitten vielä lavalle jäi ruhtinaallinen tila kaikille muille oheis rensseleille. Eli kaikenkaikkiaan huippuhyvä muutos.
Millanen se tuo vaihtovastaventtiilin kytkentä oikein on? Saisihan tuon vedon tosiaan sähköisillä komponenteilla tehtyä kun jaksais vähän järkeillä.
Sitten pääsin jo mielestääni säätelemään noita paineenrajoitusvenojakin, päävaro totteli ihan niinkuin pitääkin, mutta tuo käännön kaksoisvarolla ei ollut yhtään mitään vaikutusta vaikka olis ruuvannut koko ruuvin irti vaan aina meni 160 bariin paine missä tulee lohkon varo vastaan. Mistä tämä johtuu? Pitäiskö nuo vastusvasta venttiilit olla kuitenkin sylinterin ja varon välissä eikä varon ja venttiilipöydän välissä?

Millanen se tuo vaihtovastaventtiilin kytkentä oikein on? Saisihan tuon vedon tosiaan sähköisillä komponenteilla tehtyä kun jaksais vähän järkeillä.
Sitten pääsin jo mielestääni säätelemään noita paineenrajoitusvenojakin, päävaro totteli ihan niinkuin pitääkin, mutta tuo käännön kaksoisvarolla ei ollut yhtään mitään vaikutusta vaikka olis ruuvannut koko ruuvin irti vaan aina meni 160 bariin paine missä tulee lohkon varo vastaan. Mistä tämä johtuu? Pitäiskö nuo vastusvasta venttiilit olla kuitenkin sylinterin ja varon välissä eikä varon ja venttiilipöydän välissä?
-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: Grapple crane
Hmm. Sen kaksoisvaron tehtävä on suojata sitä kääntöä kiinniajolta ja äkkipysäykseltä. Eli jos ne vvvenat on lohkon ja varon välissä, ei niiden ruuvien ruuvauksella ole vaikutusta normikäyttöön. Mutta tietysti se kääntö antaa helpommin periksi jos niitä löysää. Jos vaihdat ne vvvenat sinne toiselle puolen niin pääset ohjaamaan sillä varolla käyttöpainetta mutta se samalla menetät ainakin osittain sitä kiinniajo ja äkkipysäys suojaa. Kokeile toki, samalla oppii mitä mitä mikäkin käikäle tekee.
Mutta melko sama mikä nosturi on kyseessä niin kääntö on lähes poikkeuksetta liian hätäinen verrattuna muihin liikkeisiin. Joka johtuu siitä että useimmiten siinä on pienin sylinteri ja toisaalta sillä tehdään pisin liike on myös pienin.
Tämä ongelma poistuu yleensä siinä vaiheessa kun sata mottia on tullu ajettua eli aina on joku toinenkin liike auki kun kääntää nosturia...
eli vaikka pyöritys.
Vaihtovastavena päästää öljyä aina paineelliselta puolelta kolmanteen linjaan eli simmppeli ja edullinen kuin mikä. Mutta ilman moottorikaraa eli semmoista joka vapaana ollessaan laskee öljyt joka linjasta tankkiin, rullat tullee?ylös vain ajamalla kovempaa kuin ne öljyllä pyörii. Tai sitten jollain pitää katkaista öljyn tulo , eli vaikka sillä virtausvenalla tms.
Tuollahan vapauttaisi yhden sähköliikkeen vaikka sille jatkolle.
Mutta melko sama mikä nosturi on kyseessä niin kääntö on lähes poikkeuksetta liian hätäinen verrattuna muihin liikkeisiin. Joka johtuu siitä että useimmiten siinä on pienin sylinteri ja toisaalta sillä tehdään pisin liike on myös pienin.
Tämä ongelma poistuu yleensä siinä vaiheessa kun sata mottia on tullu ajettua eli aina on joku toinenkin liike auki kun kääntää nosturia...

Vaihtovastavena päästää öljyä aina paineelliselta puolelta kolmanteen linjaan eli simmppeli ja edullinen kuin mikä. Mutta ilman moottorikaraa eli semmoista joka vapaana ollessaan laskee öljyt joka linjasta tankkiin, rullat tullee?ylös vain ajamalla kovempaa kuin ne öljyllä pyörii. Tai sitten jollain pitää katkaista öljyn tulo , eli vaikka sillä virtausvenalla tms.
Tuollahan vapauttaisi yhden sähköliikkeen vaikka sille jatkolle.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
-
- 3WD
- Viestit: 119
- Liittynyt: 01 Marras 2008 17:13
- Mönkijä:: BigBoss570
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Grapple crane
Jätin tuon käännön paineerajoitin asian sekä nopeuden säädön hautumaan, olkoon nyt noin, pääasia että suojaa jotain
Päissäni sekä paperilla pähkäillyt tämän kytkentää mutta ei vaan aukea minulle https://www.hydrauliikkapumppu.fi/tuote ... aventtiili
Sellaisen mielestään toimivan kytkennän keksin että hydemoottorin liitännöistä t-haaralla paine toiseen P-liitäntään (tämä veis eteenpäin) ja vastaavasti taaksepäin hydemotin lähdöstä toiseen P liitäntään, ja sitten U liitännästä sylinterien painatukseen, tämä kai
toimisi JOS olisi ykstoimiset sylinterit ja niillä rullilla joku jousi mikä vetäisi ne ylös, muuttakun ei ole niin en keksi miten oikea kytkentä menee
Ja sitten tämän päiväisen tukkien mättäminen yhteydessä alkoi kuulua ”rusahtelua” käännön juuresta, ja olin huomaavinani että raskaammalla kuormalla tämä laippa mistä pystytolppa lähtee (eli se pyöreä levy missä on öljytilan täyttökin) niin sen ja ite jalan väliin tuli välillä ainakin 5mm rako
rusahtelu ei siis kuulunut välttämättä kun käänsi vaan se saattoi kuulua ihan vain noston aikana eli ei vissiin siitä hammastangosta kuitenkaan, millainen tämä rakenne on näissä onko sen jalan yläpäässä joku laakeri vai mikä sitä tukee siellä? Ja mitenköhän tuo purkaantuu jos haluaa tutkia mikä siellä rusahtelee?
Voi olla että itse kärryn rungossa oleva sermi,tukijalka ja nosturin pulttilaippa pakettikin antoi periksi mutta sitä rakoa lähinnä siinä tolpan käännössä ihmettelin
Kaiken kaikkiaan siis kuulosti ihan tulevalta remontin ääniltä

Päissäni sekä paperilla pähkäillyt tämän kytkentää mutta ei vaan aukea minulle https://www.hydrauliikkapumppu.fi/tuote ... aventtiili
Sellaisen mielestään toimivan kytkennän keksin että hydemoottorin liitännöistä t-haaralla paine toiseen P-liitäntään (tämä veis eteenpäin) ja vastaavasti taaksepäin hydemotin lähdöstä toiseen P liitäntään, ja sitten U liitännästä sylinterien painatukseen, tämä kai


Ja sitten tämän päiväisen tukkien mättäminen yhteydessä alkoi kuulua ”rusahtelua” käännön juuresta, ja olin huomaavinani että raskaammalla kuormalla tämä laippa mistä pystytolppa lähtee (eli se pyöreä levy missä on öljytilan täyttökin) niin sen ja ite jalan väliin tuli välillä ainakin 5mm rako

Voi olla että itse kärryn rungossa oleva sermi,tukijalka ja nosturin pulttilaippa pakettikin antoi periksi mutta sitä rakoa lähinnä siinä tolpan käännössä ihmettelin
Kaiken kaikkiaan siis kuulosti ihan tulevalta remontin ääniltä

Re: Grapple crane
Kuulostaa tutulta vaivalta. Villi veikkaus on, että käännön jalan pohjassa kiinni olevan hammasrattaan kiinnityspultit on pettäneet. Sielä on siis hammasratas, jota se hammastanko pyörittää. Se on muistaakseni neljällä 8.8 pultilla kiinni tuossa jalassa. Ne kun pettää niin sinne tulee niin paljon välystä, että käännössä heiluu ku hullun smurffi.
Koko paketin saa auki sillä yhdellä pultilla, mikä on säiliön kyljessä sermin puolella. Sen avaamalla saat nostettua ylös koko paketin sieltä säilöstä.
Ite otin rattaan irti ja käytin koneistamolla teettämässä siihen uudet pultin reijät, kun vanhat oli pilalla.
Itselläni oli Kellfrin sv34 kärry, mikä näyttää kuvista päätellen aika samalta laitteelta. Olettaisin, että likimain samoja kärryjä ovat.
Koko paketin saa auki sillä yhdellä pultilla, mikä on säiliön kyljessä sermin puolella. Sen avaamalla saat nostettua ylös koko paketin sieltä säilöstä.
Ite otin rattaan irti ja käytin koneistamolla teettämässä siihen uudet pultin reijät, kun vanhat oli pilalla.
Itselläni oli Kellfrin sv34 kärry, mikä näyttää kuvista päätellen aika samalta laitteelta. Olettaisin, että likimain samoja kärryjä ovat.