Nyt on tornia käytetty irti, ei mikään mieluisin homma tehdä pihalla vaikka traktorin takakuormaaja olikin apuna
Hammas rattaat olikin jo joku kerennyt kiinnittää uusiksi Kemppi ruuveilla

eli tämän kärryn kanssa on vissiin käyny niin että ne pultit on jo kerran katkennu, kärry toden näköisesti ollut jollain asiakkaalla lainassa liikkeestä jolloin on särkynyt ja joku sitten hitsannut rattaan kiinni, näin epäilen, no ei tuossa muuta haittaa ole mutta jos joskus särkyy tai haluais tuon liukulaakerin vaihtaa mikä on yläpäässä niin menee rälläkkä hommiks.
Rakenne on semmonen että alapäässä on kaksilaakeria, paine laakeri ja tavallinen, kai sen nimi on painelaakeri? Ja sitten yläpäässä tuo liukuholkki, tässä yläpään liukuholkin sisällä on se suurin välys koko hommassa, ulkopuoli on tiukka tornin jalkaan mutta sisäpuoli vois olla tiukempikin, nippa nappa kestää tuossa yläpäässä jos ei kädellä pidä. En muuta vikaa löytänyt koko systeemistä kuin tuon holkin. Hammasratasta oli vähän tuo lukituspultti syönyt etupuolelta mutta ei liene väliä kun ei kääntösylinterin hammastanko tuolle puolelle yllä,viilasi ne kuitenkin vielä ennen kasaamista.
Olkoon sitten tuommonen toistaiseksi, se rusahdus tuli osittain vissiin tuosta lukituspultin ja rattaan kosketuksesta sekä osittain koko etusermin ja tornin jalan kiinnityksestä, pultit nimittäin meni aika paljonkin kireämmälle kun ojensi puomin vuoronperään puolelta toiselle ja kiristeli ristiin.
Ja kuten Andy kerroinkin se kaksois varon säätö piti tehdä vv venat auki, nyt säädin käännön 140 baariin ja VV venoilla vähän nopeutta hitaammaks, ei muutakuin pitää toivoo että kestää ja tarvittaessa sitten korjata semmoseks että varmasti kestää ja vaikka samalla vähän korottaa tuota torniakin niin saa kuormaus korkeuttakin lisää.
Tuossa yhdessä kuvassa näkyy mimmonen rako on pahimmillaan...
