Millä renkailla ranka hommiin?

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Kunnon renkaat

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Leipuri kirjoitti:CF MOTON alla Duro Buffalot 27" 10 leveet edes ja takana Vaarin vihjeen mukaan. Kyllä menee ei oo tarvinnut vinsailla. Voima riittää hyvin ei oo hyytynyt.
CF;llä 125km takana siitä kilometrin ajoin vakio pyörillä loput duroilla. Kyllä renkaillan on merkitystä maasto ajossa.
Viikonloppuna 400 bomba oli ihmeissään IPT 25" renkaillaan kun cf pisti parastaan duroilla... Maavaraa noin 34 cm. Seuraavaksi pohja panssarin tekoon 6mm poly... Hävis aika paljon Katteita metsän siimekseen...
Tuttu juttu toi katteiden silpoutuminen... :lol:
Hmm, 34cm maavaraa. :-k Buhvalot mullekin!
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Avatar
JaMaHi
6WD
Viestit: 711
Liittynyt: 15 Joulu 2006 22:00
Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700 FI SE MR
Paikkakunta: Halsua-City, Keskipohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaMaHi »

Juu 34cm luokkaa on Grizzlyssäkin maavara..0,5barin paineilla. Ero alkuperäisiin rattaisiin on sen verran suuri, etten keksi mitään vertauskuvaa.
Vertailtiin kaverin 28" Swampfoxeihin ja näytti puhuvalot olevan n 2" korkeammat :D .
Ilmoittavat vissiin tuon halkaisijan vähä eri tavalla...?
Liikaa on sopivasti!!!

http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
tommim
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 24 Elo 2005 09:48
Mönkijä:: Pelarus 500
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja tommim »

Tuollaisia duroja olen minäkin vähän kaavaillut polarikseni alle.
Mietityttää vain pari asiaa. Onko toi 27x12 nyt liian leveä 700efin alle ja toiseksi kuinka paljon oikeasti mönkijä levenee takanta jos 26x11x12 tilalle vaihtaa 27x12x12 durot? Pitäisi saada vielä renkaiden vaihdon jälkeenkin t4 transporterin kyytiin.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Itse suosittelen eteen sekä taakse Duro Buffaloa 27x12x10 koossa. Rengas on erinomaisen pitävä, mutta 12" mielestäni liian leveä. Rengastahan myy www.comarcon.fi
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
tommim
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 24 Elo 2005 09:48
Mönkijä:: Pelarus 500
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja tommim »

Onko toi liika leveys vain mielipide vai tuleeko vetari ym. ongelmia mukana? Minulla käyttö on pääsääntöisesti puunajoa ja kavereiden kaa mönkimistä aina kun kerkiää, niin ja talvella aurausta. Tarkoituksena olisi hankkia renkaat joilla pääsee "jonkun" verran kun ketjut ei kovin kiinnostaisi.
Noita duroja saapi myös paikallisesta liikkeestä ja vieläpä hyllystä.
Mikap
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 17 Joulu 2006 18:41

Viesti Kirjoittaja Mikap »

Mitäs mieltä olette Swamp foxeista? Toimisiko "jokapaikan" renkaana?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Juu, kokemusperäistä ja parin kuskin verran. 12" leveys haittaa talvella, mutta kesäajossa ei niin paljon. 12@ on hyvä jos suolla rämpii, sillä renkaassa on paljon kantokykyä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
VIPER
6WD
Viestit: 262
Liittynyt: 23 Syys 2006 15:44

Viesti Kirjoittaja VIPER »

No eiköhän näissä erilevyisissä renkaissa tule sama ilmiö kuin takavedolla ajaessa... Eli etupyörät joutuu auraa uutta reittiä ja plussana vielä takarenkaat leveämpänä joutuu auraa uutta reittiä. Vai? Kyllä minun tietääkseni 4wd vehkeessä toimii ehdottomasti parhaiten samanlevyiset renkaat edessä ja takana. Nykyisin kun tuo ongelma on lähinnä keulapainossa, niin minusta tuntuu hullulta laittaa kapiampaa eteen. Mistä mä mitään tiedän...
tl
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 03 Touko 2005 17:15

Viesti Kirjoittaja tl »

Erikoinen kysymys... on renkaat jotka toimii mutta ei raski käyttää... mitä varten yleensä ne renkaat sitten ostit... valokuvia varten vai?
grizzly 66
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Maalis 2007 11:44
Paikkakunta: hamina

Duro buffalo

Viesti Kirjoittaja grizzly 66 »

Mitenkäs muilla ajomukavuus buffaloilla?. Itsellä vatkaa sarvia yli 45 nopeudessa aivan sairaasti.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Mulla on Buffalot ja kyllähän ne vähän ravistaa, mutta ei tekemättömästi. Muistathan, että maastorenkaat tulee tasapainottaa.

Kendan kumissa laitettiin pääle 300 grammaa painoja, joten saa varautua vähintään samaan Buffaloilla.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
Zuikki
Tracks
Viestit: 950
Liittynyt: 24 Elo 2005 17:34
Mönkijä:: Herra Polaris
Paikkakunta: Savonmaa Mönkijä:Ranger XP 1000 t1b +SM 1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi400 4WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zuikki »

Roosa999 kirjoitti:Mulla on Buffalot ja kyllähän ne vähän ravistaa, mutta ei tekemättömästi. Muistathan, että maastorenkaat tulee tasapainottaa.

Kendan kumissa laitettiin pääle 300 grammaa painoja, joten saa varautua vähintään samaan Buffaloilla.
Jos alkaa mennä paljon painoja renkaisiin kannattaa kokeilla pyöräyttää kumia vanteella toiseen kohtaa. Jos vanteen "painavin" kohta on kumin painavaimman kohdan kanssa samalla paikkaa menee painoja enemmän mut kumi puolikierrosta toiseen kohtaan vanteella saattaa vähentää painojen tarvetta. Tämä menee kyllä kokeiluksi mutta joskun kannattaa.
Etelä Savon Mönkijöiden videoita
Ranger 1000+Sm1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi 400 4WD
Exät:
Polaris Rzr 900
Polaris Xp 850 t3 -12
Polaris predator 50
Polaris sm 90
Polaris Xp 850 EPS -10
Polaris sp 800 Dlx -07
Polaris sp 800 -05
Polaris sp 600 -03
Leipuri
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 22 Helmi 2007 14:06
Paikkakunta: Tuusniemi

Viesti Kirjoittaja Leipuri »

Kyllä ne ravistaa (buffalot) vähän pahin 60km/t kohdalla mutta 65 jälkeen vähenee...

meikän cf moton ohjaus oli auraava jarru levyn laidoilta mitattuna 1,5cm mutta kun laitoin melkein suoraan niin vähentyi puolella ravistus.

Entiiä pitäiskö laitta "harittavaksi" miten paljon...?!
kumikeisari
4WD
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Helmi 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja kumikeisari »

Zuikki kirjoitti:
Roosa999 kirjoitti:Mulla on Buffalot ja kyllähän ne vähän ravistaa, mutta ei tekemättömästi. Muistathan, että maastorenkaat tulee tasapainottaa.

Kendan kumissa laitettiin pääle 300 grammaa painoja, joten saa varautua vähintään samaan Buffaloilla.
Jos alkaa mennä paljon painoja renkaisiin kannattaa kokeilla pyöräyttää kumia vanteella toiseen kohtaa. Jos vanteen "painavin" kohta on kumin painavaimman kohdan kanssa samalla paikkaa menee painoja enemmän mut kumi puolikierrosta toiseen kohtaan vanteella saattaa vähentää painojen tarvetta. Tämä menee kyllä kokeiluksi mutta joskun kannattaa.
eihän kokeilusta varmasti haittaa ole, mutta lähtisin väittään että mönkkärin vanteessa on niin vähän matskua että ei sillä oikeen suuria massoja poista.
ne raparenkaathan on möyrimistä varten.tässä kohtaa taas pitää muistaa pääasiallinen käyttötarve.
polaris magnum -06
tommim
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 24 Elo 2005 09:48
Mönkijä:: Pelarus 500
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja tommim »

Ei mee 700 polleen 27 buhvalot orkkisvanteilla, niminerkillä tänään kokeiltu=(. 27" Kendat näillä näkymin tilaukseen.
Vastaa Viestiin