Leipuri kirjoitti:CF MOTON alla Duro Buffalot 27" 10 leveet edes ja takana Vaarin vihjeen mukaan. Kyllä menee ei oo tarvinnut vinsailla. Voima riittää hyvin ei oo hyytynyt.
CF;llä 125km takana siitä kilometrin ajoin vakio pyörillä loput duroilla. Kyllä renkaillan on merkitystä maasto ajossa.
Viikonloppuna 400 bomba oli ihmeissään IPT 25" renkaillaan kun cf pisti parastaan duroilla... Maavaraa noin 34 cm. Seuraavaksi pohja panssarin tekoon 6mm poly... Hävis aika paljon Katteita metsän siimekseen...
Tuttu juttu toi katteiden silpoutuminen...
Hmm, 34cm maavaraa. Buhvalot mullekin!
Juu 34cm luokkaa on Grizzlyssäkin maavara..0,5barin paineilla. Ero alkuperäisiin rattaisiin on sen verran suuri, etten keksi mitään vertauskuvaa.
Vertailtiin kaverin 28" Swampfoxeihin ja näytti puhuvalot olevan n 2" korkeammat .
Ilmoittavat vissiin tuon halkaisijan vähä eri tavalla...?
Tuollaisia duroja olen minäkin vähän kaavaillut polarikseni alle.
Mietityttää vain pari asiaa. Onko toi 27x12 nyt liian leveä 700efin alle ja toiseksi kuinka paljon oikeasti mönkijä levenee takanta jos 26x11x12 tilalle vaihtaa 27x12x12 durot? Pitäisi saada vielä renkaiden vaihdon jälkeenkin t4 transporterin kyytiin.
Itse suosittelen eteen sekä taakse Duro Buffaloa 27x12x10 koossa. Rengas on erinomaisen pitävä, mutta 12" mielestäni liian leveä. Rengastahan myy www.comarcon.fi
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Onko toi liika leveys vain mielipide vai tuleeko vetari ym. ongelmia mukana? Minulla käyttö on pääsääntöisesti puunajoa ja kavereiden kaa mönkimistä aina kun kerkiää, niin ja talvella aurausta. Tarkoituksena olisi hankkia renkaat joilla pääsee "jonkun" verran kun ketjut ei kovin kiinnostaisi.
Noita duroja saapi myös paikallisesta liikkeestä ja vieläpä hyllystä.
Juu, kokemusperäistä ja parin kuskin verran. 12" leveys haittaa talvella, mutta kesäajossa ei niin paljon. 12@ on hyvä jos suolla rämpii, sillä renkaassa on paljon kantokykyä.
Ettepäin
No eiköhän näissä erilevyisissä renkaissa tule sama ilmiö kuin takavedolla ajaessa... Eli etupyörät joutuu auraa uutta reittiä ja plussana vielä takarenkaat leveämpänä joutuu auraa uutta reittiä. Vai? Kyllä minun tietääkseni 4wd vehkeessä toimii ehdottomasti parhaiten samanlevyiset renkaat edessä ja takana. Nykyisin kun tuo ongelma on lähinnä keulapainossa, niin minusta tuntuu hullulta laittaa kapiampaa eteen. Mistä mä mitään tiedän...
Mulla on Buffalot ja kyllähän ne vähän ravistaa, mutta ei tekemättömästi. Muistathan, että maastorenkaat tulee tasapainottaa.
Kendan kumissa laitettiin pääle 300 grammaa painoja, joten saa varautua vähintään samaan Buffaloilla.
Ettepäin
Roosa999 kirjoitti:Mulla on Buffalot ja kyllähän ne vähän ravistaa, mutta ei tekemättömästi. Muistathan, että maastorenkaat tulee tasapainottaa.
Kendan kumissa laitettiin pääle 300 grammaa painoja, joten saa varautua vähintään samaan Buffaloilla.
Jos alkaa mennä paljon painoja renkaisiin kannattaa kokeilla pyöräyttää kumia vanteella toiseen kohtaa. Jos vanteen "painavin" kohta on kumin painavaimman kohdan kanssa samalla paikkaa menee painoja enemmän mut kumi puolikierrosta toiseen kohtaan vanteella saattaa vähentää painojen tarvetta. Tämä menee kyllä kokeiluksi mutta joskun kannattaa.
Etelä Savon Mönkijöiden videoita
Ranger 1000+Sm1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi 400 4WD
Exät:
Polaris Rzr 900
Polaris Xp 850 t3 -12
Polaris predator 50
Polaris sm 90
Polaris Xp 850 EPS -10
Polaris sp 800 Dlx -07
Polaris sp 800 -05
Polaris sp 600 -03
Roosa999 kirjoitti:Mulla on Buffalot ja kyllähän ne vähän ravistaa, mutta ei tekemättömästi. Muistathan, että maastorenkaat tulee tasapainottaa.
Jos alkaa mennä paljon painoja renkaisiin kannattaa kokeilla pyöräyttää kumia vanteella toiseen kohtaa. Jos vanteen "painavin" kohta on kumin painavaimman kohdan kanssa samalla paikkaa menee painoja enemmän mut kumi puolikierrosta toiseen kohtaan vanteella saattaa vähentää painojen tarvetta. Tämä menee kyllä kokeiluksi mutta joskun kannattaa.
eihän kokeilusta varmasti haittaa ole, mutta lähtisin väittään että mönkkärin vanteessa on niin vähän matskua että ei sillä oikeen suuria massoja poista.
ne raparenkaathan on möyrimistä varten.tässä kohtaa taas pitää muistaa pääasiallinen käyttötarve.