Hydrauliikkaa

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Hydrauliikkaa

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

kille tarkoittanee että miten alensit kierroksia pumpulta, kun saattaa pumppu parkasta kampuran nokassa "pikkusen" pahalla äänellä kun moottori huutaa 8000 kierroksella. :shock:
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
tuoppo
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 18 Syys 2008 14:11
Mönkijä:: 800x mr
Paikkakunta: mehico-city

Re: Hydrauliikkaa

Viesti Kirjoittaja tuoppo »

joo niinmä aattelin. laskeskelin näin että puimuri ottaa varmaa jotai 2200rmin ja se oli välittetty reilu tupla nopeuteen eli joku 4500-5500rmin. ja mönkkärin kierrokset on auraus käytösä joku 2500-5500rmin nii vois passata suoraa. ei tuo ainakaa vielä hajonnu eikä äänntäny pahasti. nuo hydrauli hässäkät on tosi nopeaja helppo ottaa pois ko lähtee mönkijällä tekee sitä mihin se on luoja luonu eli möyriii :badgrin: :badgrin:
se pyörä mikä ei vedä, se jarruttaa !!!!!!!
tuoppo
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 18 Syys 2008 14:11
Mönkijä:: 800x mr
Paikkakunta: mehico-city

Re: Hydrauliikkaa

Viesti Kirjoittaja tuoppo »

siinäpä taas videua edistymisestä

http://www.youtube.com/watch?v=vWuinKn8Zcw
se pyörä mikä ei vedä, se jarruttaa !!!!!!!
kille3
4WD
Viestit: 124
Liittynyt: 11 Tammi 2011 06:47
Mönkijä:: AC 550 EFI
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Hydrauliikkaa

Viesti Kirjoittaja kille3 »

tuoppo kirjoitti:joo niinmä aattelin. laskeskelin näin että puimuri ottaa varmaa jotai 2200rmin ja se oli välittetty reilu tupla nopeuteen eli joku 4500-5500rmin. ja mönkkärin kierrokset on auraus käytösä joku 2500-5500rmin nii vois passata suoraa. ei tuo ainakaa vielä hajonnu eikä äänntäny pahasti. nuo hydrauli hässäkät on tosi nopeaja helppo ottaa pois ko lähtee mönkijällä tekee sitä mihin se on luoja luonu eli möyriii :badgrin: :badgrin:
No niinpä selvitin pumppuni mallin,
se on tuo Towty OP3011 tuotto 3,81cc/kierros ja 4,8l/min 1500r/min. 207bar max r/min 5000.
Ilmeisesti alennus 1/2 - 1/3 on paikallaan.

Siispä kynä käteen (Google SketcUp8) ja mietintämyssy päähän.
Viimeksi muokannut Pappi, 30 Syys 2013 00:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Toimimaton linkki poistettu
tuoppo
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 18 Syys 2008 14:11
Mönkijä:: 800x mr
Paikkakunta: mehico-city

Re: Hydrauliikkaa

Viesti Kirjoittaja tuoppo »

joo alakaa olee pikku hiljaa paketissa. toimii eritäin hyvin. nuo säiliöt ja pumput voi irrottaa noin 5 minuutissa. en vittsiny asentaa kiintiästi koska suurin ajomäärä on kuiteski mönkimistä. siinäpä vähä matskua. laian parempaa videoa kun saan jonku paremma kuvaajan mukaan. oli pikkuveli liika hätänen

http://www.youtube.com/watch?v=WJBlXRb528w

http://www.youtube.com/watch?v=3aJCImR-cQE
se pyörä mikä ei vedä, se jarruttaa !!!!!!!
tuoppo
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 18 Syys 2008 14:11
Mönkijä:: 800x mr
Paikkakunta: mehico-city

Re: Hydrauliikkaa

Viesti Kirjoittaja tuoppo »

no siinä ois vielä yks vähä pitempi video. jospa tuosta näkis miten tuo alusterä toimii. jos joku miettii ett kannattaako laittaa nii suosittelen.

http://www.youtube.com/watch?v=yq1TieI7vc0
se pyörä mikä ei vedä, se jarruttaa !!!!!!!
kille3
4WD
Viestit: 124
Liittynyt: 11 Tammi 2011 06:47
Mönkijä:: AC 550 EFI
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Hydrauliikkaa

Viesti Kirjoittaja kille3 »

Tuo tiekarhumalli on hieno idea, älä pahastu jos kopsaan sen ajatuksen. Näyttää mahtuvan Cattin alle hyvin. Ei sulla varmaan ole vielä kokemusta kesäisen tien "höyläämisestä"
Koitan myös saada sen alaterän kääntyväksi, olisi vielä monipuolisempi työssään. Lisänä taakse toinen terä palteiden tasausta varten.

On tuota "omaa highwayta" naapurin kanssa kolmisensataametriä kunnossapidettävää.

Mihin tässä ehtiikään kun vanhaksi elää?
kille3
4WD
Viestit: 124
Liittynyt: 11 Tammi 2011 06:47
Mönkijä:: AC 550 EFI
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Hydrauliikkaa

Viesti Kirjoittaja kille3 »

Onko kenelläkkään vinkkejä AC550EFi,n voiman ulosotosta vanhan käynnistysnarun
kuvan kohdasta ?
Tarkoitus laittaa hyd. pumpun ulosoto
Viimeksi muokannut Pappi, 30 Syys 2013 00:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Toimimaton linkki poistettu
kille3
4WD
Viestit: 124
Liittynyt: 11 Tammi 2011 06:47
Mönkijä:: AC 550 EFI
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Hydrauliikkaa

Viesti Kirjoittaja kille3 »

Palataampa tänne, minne tämä Hydrauliikka kuuluu.
No niinhän siinä kävi kun pelkäsinkin, vanha pumppu on vanha ja vuotava, niin kauan pelittu kunnes rupesi vuotamaan ja tietenkin korjaus sarja olisi maksanut
pumpun hinnan. Eikä sittenkään olisi ollut uuden veroinen
Pakko oli ostaa uusi, nyt ei vuoda tippaakaan. 11cm3/kierros
"Löysin" vanhan harjakoneen jossa oli hyvä Danfossin moottori.
Nyt on sitten mahdollisuus ruveta tekemään se lumilinkoa tai mitä muuta tahansa pyörivää.

Sitten kysymys asiasta tietäville, kuinka säädetään tuosta venttiililistä painetta vähemmäksi?
Cattihan sammuu tyhjäkäynnillä kuin saunalyhty kun sylinterit menee ääriasentoonsa ja nehän mene aika nopeasti.

Tää nyt ei liity edelliseen, mutta kuitenkin helpottaa tekemisiä, siis tein tämmösen huoltopukin.
On purettavissa, vetää pois vain nuo poikittaisputket, jää kaksi ramppia, eivät paina paljoa.
Romuliike on meikäläisen tavaratalo.
Viimeksi muokannut Pappi, 30 Syys 2013 00:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Toimimaton linkki poistettu
Hartsa
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 24 Elo 2007 20:57
Paikkakunta: Koillismaa

Re: Hydrauliikkaa

Viesti Kirjoittaja Hartsa »

Oikeassa reunassa "suojamutterin" alla säätöruuvi+ lukitusmutteri.
Pyöräytä aukipäin säätöruuvia, vähän kerrallaan ja testaa.
Viimeksi muokannut Pappi, 30 Syys 2013 00:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Toimimaton linkki poistettu
Vanha Honda
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Hydrauliikkaa

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Aika rajun kokoinen pumppu. Paitsi että kyllä tuolla sitten jo pyörittääkin vaikka mitä ja komeasti.

Teetä tuo imuletkukin tuosta paine letkusta , prässipäillä ja parilla kulmalla sen saisi tuonne koneen sivuun pois jaloista. Ja sen jälkeen se kestää kiinni vaikka joku risu siihen vähän tarraisikin.

Mutta hienoa toimintaa =D> =D> =D>
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
kille3
4WD
Viestit: 124
Liittynyt: 11 Tammi 2011 06:47
Mönkijä:: AC 550 EFI
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Hydrauliikkaa

Viesti Kirjoittaja kille3 »

Kiitoksia, kokkeillaan, kokkeillaan.
Viimeksi muokannut Pappi, 30 Syys 2013 00:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Toimimaton linkki poistettu
Retu
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 15 Loka 2011 22:17
Mönkijä:: Polaris Xp Sportsman 550 -08
Paikkakunta: Hattula

Re: Hydrauliikkaa

Viesti Kirjoittaja Retu »

Terve

Itse tein ajan kuluks tälläsen.

http://youtu.be/9sSPLetW7yo

Siinä on valmis hydrauliikka yksikkö joka toimii 12V,
pumppu tuottaa noin 4l/min ja antaa maksimi paineeksi 220Bar
Pumppu on tilattu http://www.hydrauliikkapumppu.fi.

Ite mietin pitkään et tekeekö hydrauliikan erilliseen koteleen
jonka voi nostaa tarvittaessa mönkijän kyytiin vai laitaako sen suoraan peräkärryyn.
Päädyin toistaiseksi laittaamaan kärryyn koska muita hydraulisa laitteita ei ole,
jatkossa on tarkoitus modata lumilevyn nosto ja kääntö toimimaan hydrauliikkalla.
kille3
4WD
Viestit: 124
Liittynyt: 11 Tammi 2011 06:47
Mönkijä:: AC 550 EFI
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Hydrauliikkaa

Viesti Kirjoittaja kille3 »

Näppärä kippi =D>
kille3
4WD
Viestit: 124
Liittynyt: 11 Tammi 2011 06:47
Mönkijä:: AC 550 EFI
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Hydrauliikkaa

Viesti Kirjoittaja kille3 »

No joo nyt päästiin korkkaamaan "tiekarhu", ei täydellinen mutta toimii.
Näyttää käyvän jopa lehtiharavasta.
Näitten kuvien jälkeen jyrkensin taräkulmaa ja tulos oli paljon parempi.
Noissa varsissa on pulttiliitokset kun pistän telat alle suurenee maavara 80mm jolloin voin siirtää seuraaviin reikiin kiinnityksen ja vaihdan pidemmän sylinterin.
Viimeksi muokannut Pappi, 30 Syys 2013 00:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Toimimaton linkki poistettu
Vastaa Viestiin