siisti kärry Mistäs noi renkaat ja navat hommasit ja mitä maksoi? Itellä kans autonrenkaista ja navoista tehyt mutta kyllä noi mönkijän kummit olis paremmat
Comarconilta hain renkaat/vanteet ja navat. Hintaa en ihan tarkkaan muista kun ne odotti aika pitkään hallin nurkalla. Muistaakseni alle 350 euroa sisältäen vielä vetolaitteen.
IKH myy tosiaan kohtuuhintaisia kanssa ja IKH:n vanteissa venttiilisuojat. Metsäkärryyn siis oivat. IKH:n renkaissa myös rouheampi kuvio. Ne on niitä 8 tuumaisella vanteella ja 22 tuumaa on renkaiden ulkohalkaisija. Sama koko kun siis noissa metsäkärryissä.
Sellaiset IKH:n olis nyt nurkissa lojumassa, kun pitäis alkaa peräkärryjä seuraavaksi tekemään ...ehkä ens vuonna ja hydraulisesta kipistä haaveillen.
Kumeja vanteineen on myös Motonetissä ja monessa (kiinalaisia) mönkijöitäkin myyvässä nettikaupassa. 79 e on Motonetin hinta vanteen kanssa 22x11,00-8 kumille, samassa luokassa pyörivät muuallakin. Kiinalaisiahan nämä ovat kuten myös oman valmiskärryni "Far East" -merkkiset. Itse en kyllä pidä näitä yhtään parempina kuin auton renkaita, pikemminkin päin vastoin.
Kumit ovat huonoa laatua:
-tietenkin 2-kankaiset
-joissakin kohdissa öljyn "sateenkaarivärit" erottuvat mustasta
-valmistusvaiheessa jäänyt kuminriekaleita saumoihin
-haisevat puoli tuntia auringossa oltuaan ulkonakin niin voimakkaasti, että päähän voisi käydä (säilytän kärryä rakennuksessa, muuten tekisi varmaan UV-säteily nopeasti tuhoa)
-epämuotoiset (ylhäältä katsottuna viereinen rengas selvästi pulleampi kuin toinen)
Ja vanteet, mitä lienevät metallintapaista. En ole viime aikoina "uskaltanut" niitä tarkkailla, mutta jo ennen kärryn viemistä metsään oli yhdessä selvä painauma (mikä lie myyränkeko aiheuttanut) ja tämähän ei hyvää tiedä jatkon suhteen varsinkin kun kyseessä on tubeless...
Ovat kuitenkin tänä kesänä muutaman kymmenen kuormaa kestäneet ja ilma (se minimaalinen, mitä näihin voi laittaa) on pysynyt, mutta pitkää ikää en näille odota. Jos milloin omatekoisen kärryn teen, ostan siihen kyllä auton kumit kunnon vanteilla.
hydraulikipillistä kärryä itekki rakennan laitan todennäkösesti auton renkaat ,koska halvempi kun löytyy nurkista farmilaitteella olis tuo 12v hydraulipumppu joka vakavasti harkinnassa. kellään kokemusta tuosta pumpusta???
Mä olen samaa mieltä Johnnien kanssa noista kärryn renkaista. Kyllä autonrengas on parempi ja edullisempi. Painetta kun pitää 3- 3,5 niin pysyy vanteella pahemmassakin kivikossa. Noi mun kärryn tykkipyörät maksoi 90 eskoa koko paketti. 13" saa nykyään pilkkahinnalla.
Mulla on Comarconista kumit. Ihan ovat Durot. Kaveri osti ne, ihan tarkkaa hintaa en tiedä kun ne tulivat itselleni vaihdossa toisiin mutta kaverini tuntien ei maksaneet paljoo kun hänellä on tapana tinkiä ja jos myyjä ei tingi niin kaveri vaihtaa kauppaa
Vanhat mönkijän renkaat laitoin micran 12" vanteille rankakärryyn ja jos ei kestä kannokossa niin saa nuo entiset 13":n sarjan laittaa alle takaisin.Micran vanteille tuli hintaa 20 egee, renkaat jäi mönkijästä ja periaatteessa ei maksaneet mitään. Aika näyttää...
vetää muten ihan mielettömästä tollanen neliveto mönkkäri puita,tossa kuvassa ei oo läheskään täynnä kärri,viime kesäni tuli ajeltua jonkun verran puita naapurile ja pitihän sitä kokeilla miten paljon puuta tulee,mutta tässä kuvassa vain puolillaan kärry
-etu ritilä liian matala,tiedän..