Finman V-aura
- Susikalle
- 3WD
- Mönkijä:: TGB BLADE 550 FFI + EPS 2015
Re: Finman V-aura
Ostaa, myy, vaihtaa, varastaa, tarvittaessa täyttää myös lintuja.
Terve Susikalle
Kuvan mönkijässä näyttää olevan takalana.
Kenen valmistama ja olisko kuvia myös tästä.
T:HMi
Kuvan mönkijässä näyttää olevan takalana.
Kenen valmistama ja olisko kuvia myös tästä.
T:HMi
- Susikalle
- 3WD
Takalanakin on Finmanin valmistama. Minä modifioin lanaa, käänsin toisinpäin ja asensin hammastetun kulutusterän (Latvolta)
Tuossa linkki missä näkyy etuaura ja taka-aura ennen "kääntöä" https://youtu.be/KtR71--0_aA
Tuossa linkki missä näkyy etuaura ja taka-aura ennen "kääntöä" https://youtu.be/KtR71--0_aA
Puskulevyn kyllä näkee paremmin mitä kauempana se on mutta on myös raskaampi nostaa. Eikö olis parempi että lana olisi kauempana ja puskulevy vastaavasti lähempänä mönkiää 

- Susikalle
- 3WD
Jos etulevy on lähenpänä keulaa niin eihän sillä saa lunta työnnettyä korkeisiin kasoihin. Vinssihän jaksaa ostaa vaikka puolitusinaa etulevyä kerralla... Takalana voisi olla kauenpana perästä mutta sillä on niin vähän käyttöä etten ole nähnyt tarpeelliseksi jatkaa runkopalkkia.
Viimeksi muokannut Pappi, 22 Marras 2016 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu.
Syy: Edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu.
Tuosta auran etäisyydestä olen Susikallen kanssa samaa mieltä että mitä kauempana keulasta niin sen parempi kasata korkeammalle penkalle, muutaman kilon painoerolla niin väliä ole kun vinssihän sen nostaa.
Onko tuo vetokoukun jatkosi omaa tuotantoa, vai jostakin valmiina hommattu? Alunperin olet varmaan laittanut sen paikoilleen takavinssin vuoksi?KYR-12 kirjoitti:![]()
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Joo muistaakseni takavinssin takia sitä vähän siirsin. Ihan itse väsätty. Toteutushan on erittäin yksinkertainen eli neliskanttinen putki hitsattu vanhaan vetokoukkurautaan ja pykälää pienempi putki työnnetty sisään eli helppo myös irrottaa. Tgb:ssä oli tuolleen toteutettu se jo vakiona ja nopea kiinnitys sokalla.
Tuossa omassa aurassa on matalammassa päässä sivulevy. Eilen kun sillä lumia puskin, niin aloin miettimään että saisi olla "irrotettava" sivulevy myös korkeammassa päässä. Voisi ilman sivulevyä käyttää aurana ja puskulevynä käytettäessä sivulevy kiinni. Nythän tuo väkisinkin purkaa työnnettäviä lumia sivulta pois vaikka aura on suorassa. Omassa pihassa puskulevy olisi käytännöllisempi kuin aura, mutta tuo nyt tuli mönkijän mukana
Tuli tossa mieleen aurakäytöstä yleensä. Miksi ei käytetä vinssissä sellaista liinaa, joka on käytössä venetrailereissa?
Kokeiltu on .
Joutuu viritteleen kiinnityksen vinssin kelalle.
Muuten ihan ok käytössä.
Joutuu viritteleen kiinnityksen vinssin kelalle.
Muuten ihan ok käytössä.
Tuleehan tuota liinaa käytettyä. Turhaa pätkii ja kuluttaa kallista dynemaa kun kuudella eurolla saa 50 millisen ja 6 metriä pitkän kuormaliinan josta riittää 3 pätkää vinssiin kun sinne ei enempää mahdu.
Ja jos aura ei ota kunnolla ja alkaa pomppimaan niin vois kokeilla ensin eri kulmia tai pientä lisä painoa ennen muita lisä virityksiä.
Mä oon leikannu viistoksi sen liinan pään ja polttanu sytkärillä. Sit pukkaa ruukkarilla sitä päätä pikkusen kelan reikään ja alkaa pyörittämään. Hyvin on pysyny kelalla ilman muita virityksiä. Helppo nykässä liina pois ja laittaa naru tilalle mikäli jää jonnekki kiini kun liinassa loppuu pituus vinssauksessa mut harvemmin tatoulla on sellaista tilannetta
Ja jos aura ei ota kunnolla ja alkaa pomppimaan niin vois kokeilla ensin eri kulmia tai pientä lisä painoa ennen muita lisä virityksiä.
Mä oon leikannu viistoksi sen liinan pään ja polttanu sytkärillä. Sit pukkaa ruukkarilla sitä päätä pikkusen kelan reikään ja alkaa pyörittämään. Hyvin on pysyny kelalla ilman muita virityksiä. Helppo nykässä liina pois ja laittaa naru tilalle mikäli jää jonnekki kiini kun liinassa loppuu pituus vinssauksessa mut harvemmin tatoulla on sellaista tilannetta