Liikennevakuutus on nimenomaa vastuuvakuutus. Korvaa paitti kolmannelle aiheutetut niin myös omat vahingosta aiheutuneet henkilövahingot.Bj Andy kirjoitti:Tarkenna hieman niin mietititään lisää. Liikennevakuutus korvaa henkilövahigot ja toisen osapuolen jotain kalustovahinkoja siihen päälle. Sitten tuon kärrin kanssa kämmeltämiset vaatisi varmaan vastuuvakuutuksen mikä sitten korvaa ne vahingot mitkä ei kuulu liikennevakuutukseen.
Tukkikärry/hydrauliikka
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tukkikärry/hydrauliikka
Viimeksi muokannut Pappi, 15 Joulu 2014 00:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainausta siivottu.
Syy: Lainausta siivottu.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
-
- 3WD
- Viestit: 109
- Liittynyt: 22 Syys 2012 11:44
- Mönkijä:: XP 550 Forest -12
Re: Tukkikärry/hydrauliikka
Ehkä se motiivi liikkuvan poliisin lakkauttamiselle olikin, että saadaan palkattua maasto poliiseja. Kaverit loikkaa puskista vaakojen kanssa vähän ottaa akselipainoja... ollu varmaa motokuskit tämänkin takana kun on mönkijä miehet ruvennu syömää niiden leipää 

-
- 4WD
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13 Huhti 2012 23:16
- Mönkijä:: Polle 500efi Eu 2011
Re: Tukkikärry/hydrauliikka
Paitsi, että ajoneuvon kuljettajan ja matkustajien korvauksiin vaikuttavaa kuljettajan käyttäytyminen. Tankojuopumus tai törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen voi alentaa tai jopa poistaa korvaukset.ATC kirjoitti:Liikennevakuutus on nimenomaa vastuuvakuutus. Korvaa paitti kolmannelle aiheutetut niin myös omat vahingosta aiheutuneet henkilövahingot.
-
- 3WD
- Viestit: 107
- Liittynyt: 30 Loka 2012 18:32
- Mönkijä:: BRP 500 Maatalous T3
- Paikkakunta: U:ki
Re: Tukkikärry/hydrauliikka
Elekää hyvät immeiset joka paikkaan niitä polliiseja sotkeko.oon ite ajanu suurimman osa maastomönkällä teillä ja kun eka kilpipeli niin polliisit ajo ekapäivänä kun uusi laite oli liikenteessä pari kilsaa perässä ja totes ei hätiä mitiä,ja jatko matkaa,et ei polliisit meitä kyttää muita enemmän jos on joku kuorma kyytis ei varmaankaa tsekkaa sen kummemmin.Et mennään näillä!
Aina on yksi keino jäljellä,eikä sekään oo viimeinen!
Re: Tukkikärry/hydrauliikka
Tulipahan ostettua tuommoinen IKH:n pikkuinen peräkärry; mielestäni sopiva kalastusvermeiden kuljettamiseen, klapien siirtelyyn pinosta toiseen.

Tuommoinen se on; veturia kapeampi, kettterä ajella ahtaissa paikoissa, riittävästi tilaa kalavermeille, ei enää tarvitse surrata kaikkea mönkijään kiinni.
Hinta 370,00€, kantavuus 350kg, 6pr renkaat. Siististi ja tukevasti rakenneltu, ollakseen kiinalainen.
Tämmöisellä pikkukärryllä on minulla enemmän käyttöä kuin esim rankakärryn päälle sovitellulla lavalla.

Tuommoinen se on; veturia kapeampi, kettterä ajella ahtaissa paikoissa, riittävästi tilaa kalavermeille, ei enää tarvitse surrata kaikkea mönkijään kiinni.
Hinta 370,00€, kantavuus 350kg, 6pr renkaat. Siististi ja tukevasti rakenneltu, ollakseen kiinalainen.
Tämmöisellä pikkukärryllä on minulla enemmän käyttöä kuin esim rankakärryn päälle sovitellulla lavalla.
Re: Tukkikärry/hydrauliikka
Tahtoo vaan kaatua helposti ilman teliä, varsinkin kun on noin kapea. Onko suora putki alla ja siinä navat kiinni? Jos on, niin sillon kestää. Muuten tahtoo antaa periksi nuo kinukit.
Re: Tukkikärry/hydrauliikka
No, ei tuo kapea raideväli ole minulle mikään omgelma, enemmänkin etu, kuten kirjoitin. Akselirakenne on kyllä erttäin tukeva, vaikkei ole yhtämittainen putki. Runkorakenteen huomioonottaen, kantavuus on mielestäni ilmoitettu alakanttiin, toisinkuin monissa tuon kokoluokan kärryissä, monissa jopa 500kg.
Tuo seikka, että pyörät ovat miltei lavan alla, on ahtaissa paikoissa etu, ei törmää pyörä ensimmäiseksi kiinni. Verratkaapa vaikka esim erääseen kotimaiseen kärryyn.
Edelleen, niinkuin kirjoitin, kärry palvelee pääsääntöisesti melko kevyiden taakkojen kuljettamista; raskaampiin kuljetuksiin minulla on sitten ns kombiratkaisu telillä.
Tuo seikka, että pyörät ovat miltei lavan alla, on ahtaissa paikoissa etu, ei törmää pyörä ensimmäiseksi kiinni. Verratkaapa vaikka esim erääseen kotimaiseen kärryyn.
Edelleen, niinkuin kirjoitin, kärry palvelee pääsääntöisesti melko kevyiden taakkojen kuljettamista; raskaampiin kuljetuksiin minulla on sitten ns kombiratkaisu telillä.
Re: Tukkikärry/hydrauliikka
Kulkeeko kuitenkin samassa urassa kuin vetolaitteen fillarit? Jos ei niin saattaa olla huono vetaa perassa kun vain toinen fillari kulkee urassa ja toinen ei. Kuvasta on vaikea sanoa. Kevyessa kaytossa menee varmasti ilman ongelmia kun vain pysyy pystyssa.
Sorry aakkosten puute, kone sekaisin ja muuttelen levyn osiota gpartetilla ja en jaksanut kaivaa suomalaista nappis karttaa...
Sorry aakkosten puute, kone sekaisin ja muuttelen levyn osiota gpartetilla ja en jaksanut kaivaa suomalaista nappis karttaa...
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Tukkikärry/hydrauliikka
Tuossa IKH kärryn speksit http://www.ikh.fi/MONKIJAN_PERAKARRY_KIPILLA_MAX350KG
Kok.leveys kärryllä 85cm joten on mönkijää kaposempi, raideleveyttä on vaikea hahmottaa kuvasta että kulkeeko mönkkärin urassa molemmat renkaat.
Kok.leveys kärryllä 85cm joten on mönkijää kaposempi, raideleveyttä on vaikea hahmottaa kuvasta että kulkeeko mönkkärin urassa molemmat renkaat.
Re: Tukkikärry/hydrauliikka
Peräkärryn renkaat kulkevat aika hyvin vetäjän raiteissa; ei tule perässä urasta toiseen seilaten. Kalastusreiteilläni jo testattu. Pystyssäkin pysyy, sekin testattu ihan maastoreitillä. Muuten se peräkärryn kaatuminen on aika usein kiinni siellä kuskin kypärän alla.
Nuo 6pr renkaat ovat mielestäni siitä hyvä juttu, että voi ajaa melko alhaisilla paineilla.(jousitus kun puuttuu)
Peräkärryjen kiinalaisuudesta vielä; ei kovin montaa mönkijän peräkärrymerkkiä Suomessa tehdä, siksi yksinkertainen laite, että ei todennäköisesti kannata.
Nuo 6pr renkaat ovat mielestäni siitä hyvä juttu, että voi ajaa melko alhaisilla paineilla.(jousitus kun puuttuu)
Peräkärryjen kiinalaisuudesta vielä; ei kovin montaa mönkijän peräkärrymerkkiä Suomessa tehdä, siksi yksinkertainen laite, että ei todennäköisesti kannata.
Re: Tukkikärry/hydrauliikka
Varsin totta tuo että kuskista se on kiinni, mutta itse huomannut että tuo yksi akselinen on vähän huono, vauhtia ei voi ottaa juuri ollenkaan ja varsinkin puita ajaessa on todella kriitinen kallistelujen suhteen, teli versiohan kallistaa aina puolta vähemmän, joten sillä pääsee tuplaten huonompaan paikkaan tekemään kuormat uudestaan =D
Re: Tukkikärry/hydrauliikka
Tuo seikka, että pyörät ovat miltei lavan alla, on ahtaissa paikoissa etu, ei törmää pyörä ensimmäiseksi kiinni. Verratkaapa vaikka esim erääseen kotimaiseen kärryyn.
Edelleen, niinkuin kirjoitin, kärry palvelee pääsääntöisesti melko kevyiden taakkojen kuljettamista; raskaampiin kuljetuksiin minulla on sitten ns kombiratkaisu telillä.
Piti lainata itse itseään. Laitteet tarpeen myötä.
Edelleen, niinkuin kirjoitin, kärry palvelee pääsääntöisesti melko kevyiden taakkojen kuljettamista; raskaampiin kuljetuksiin minulla on sitten ns kombiratkaisu telillä.
Piti lainata itse itseään. Laitteet tarpeen myötä.
Re: Tukkikärry/hydrauliikka
En nyt tarkoittanutkaan että pitäisi puuta alkaa ajamaan, vaan tarkoitin tuota yksiakselisen kiikkeryyttä ylipätään. Oli kuorma mikä tahansa niin on todella herkkä kaatumaan verrattuna teli vehkeeseen. Ja kuormalla ei ole merkitystä, on sielläs itten kilo ahvenia tai 500kg puuta. Eli sinällään vaatii kuljettajalta rauhallisempaa kaasupeukkua jotta ei suotta tarvitse keräillä tavaroita useaan kertaan matkan aikana =D
Re: Tukkikärry/hydrauliikka
Vähän tämä mennee jankuttamiseksi, mutta, mitä isompi, yleensä myöskin korkeampi kuorma, sitä helpommin kaatuu. Telirakenne ei paljonkaan auta, siitähän tässäkin topicissa on esimerkkejä.
Tänäänkin ylittelin uutta reittiä; pystyyn nousseita jäätelejä, varovasti ajaen, ei ongelmia.
Vein nimittäin uuteen paikkaan verkkoja ja olihan se mukavaa kun moottorisahakin meni taiteilematta kyytiin, kanistereineen.
Niinkuin sanoin, välineet työn mukaan.
Tänäänkin ylittelin uutta reittiä; pystyyn nousseita jäätelejä, varovasti ajaen, ei ongelmia.
Vein nimittäin uuteen paikkaan verkkoja ja olihan se mukavaa kun moottorisahakin meni taiteilematta kyytiin, kanistereineen.
Niinkuin sanoin, välineet työn mukaan.
Re: Tukkikärry/hydrauliikka
Vähän väärään topiciin tämä pikkukärry-homma tuli, mutta kun haulla sen hain, meni tänne. Ok.
Ken tarvitsee tämmöistä edullista pikkukärryä, n 100-150kg kuormien siirtelyyn; laitan muutaman yksityiskohdan vielä esille:


Kuvista näkyy alustarakenne; akseli siirtyy lavaa nostettaessa hieman eteenpäin ja näinollen kuormasta tuleekin peräpainoinen. Kerrankin kiinalaisella inssillä on tullut hyvä oivallus.
Ihan muistuu mieleen neuvostoliittolaiset: IZH-mp, Gaz maastoauto, Ural maastokuorma-auto. Paljon hyviä oivalluksia mutta usein sortui heikkoon laadunvalvontaan, kuitenkin perusajatus; yksinkertainen oivallus arkipäivän ongelmiin.
Ken tarvitsee tämmöistä edullista pikkukärryä, n 100-150kg kuormien siirtelyyn; laitan muutaman yksityiskohdan vielä esille:


Kuvista näkyy alustarakenne; akseli siirtyy lavaa nostettaessa hieman eteenpäin ja näinollen kuormasta tuleekin peräpainoinen. Kerrankin kiinalaisella inssillä on tullut hyvä oivallus.
Ihan muistuu mieleen neuvostoliittolaiset: IZH-mp, Gaz maastoauto, Ural maastokuorma-auto. Paljon hyviä oivalluksia mutta usein sortui heikkoon laadunvalvontaan, kuitenkin perusajatus; yksinkertainen oivallus arkipäivän ongelmiin.