
Vaiheessa edelleen, mutta muutama testikuorma ajettu

Lavan sivuilla olevat kippisylinterit on muuten hyvä idea! Itselle ei vaan mahdu, kun lava on pari senttiä renkaista leveyssuunnassa

Testasin tuota kippikulmaa kostealla savimaalla. Pieni klunssi kyytiin ja lavan etureunasta nostoa. Siinä se on 45-asteen tienoilla tarvittava kulma. Kaupalliset tarktorikärryt maansiirton näyttävät olevan siellä 50..55-astetta välillä.
Itsellä on tallissa muutama 420-iskuinen sylinteri ja yksi 450 millinen. Olisi kyllä yksi 630-millinenkin, mutta tuo on 63 männällä ja raskaan teollisuuskäytön sylinteri, joten vähän hurja joka puolin.
Tuota yhtä 50/30-450:stä lavan alle sovittelin. Tuosta kippikulmasta joutuu tinkimään, mutta yritetään saada mitä on mahdollista. Kuitenkin kotikäytössä niin vaikka joskus joutuisi käydä lapiolla kopauttamassa, niin ehkä asian kanssa voi elää. Jos kovin häiritsee, niin voihan sitä joskus hankkia pitemmän sylinterin ja yrittää parantaa tilannetta.
Suunnittelun lähtökohtana kyllä Y-runko olisi parempi lähtökohta kippikärryyn. Olisi silloin hyvin tilaa tuossa kärryn keskellä... Ei tosin moinen muutos mahdoton jos joskus haluaa, mutta samalla menisi mahdollisuus siirtää akselia. Tiedä sitten onko tuo kovin oleellinen ominaisuus
