Piirustukset tukkikärrille ja vinkkejä millaine on hyvä?
Vahvuutta pitää olla
Joo Kyllä se niin on että kun tekee niin tekee kunnollisen ja toi 50 kg verrattuna Timberin kärriin ei nyt niin paljoa ole, muutama pölli. Ompahan sit kestävä ja ei tarvii olla korjailemassa ja oikomassa heti jos vaikka sattus vähän kolahteleen... 

Tuli tilattua paikallisen pienen rauta ja maatalous kaupan kautta. Tarkistin hinnan niin se oli 102,75/rengas+napa (sis. toimitusmaksu kauppaan)jykke kirjoitti:mistäs ostit?Wilpo kirjoitti:Se on rengas, vanne ja napa muistaakseni 106 euroa.anton kirjoitti:Paljonko muuten tollaset mönkijärenkaat maksaa jotka on sulla kuvassa. Siis yksi kappale vanteineen uusina.
Renkaan tiedot.
Kenda (scorpion) 22*11.00-8
Renkaita myy tosi moni paikka, kunhan vaan kysyy ett pystyykö ne toimittamaan. Esim. toi oli K-ryhmän maatalous ja rauta kauppa.
Lisää kuvia kiitos!
Mailaisitko mulle lisää kuvia tuosta sun hienosta ja varmasti kestävästä tukkikärristäs? Ne pakkaa olemaan nuo kaupassa myytävät kärryt vähän semmosia pilipali vehkeitä. Kyllä itse tehty aina kaupan kärryn voittaa ja on taatusti kestävä.
Kuvia voisit pistää osoitteeseen: Tuha@luukku.com
Itsellä pitäis kanssa pian kärry projektin alkaa.

Itsellä pitäis kanssa pian kärry projektin alkaa.

Re: Lisää kuvia kiitos!
Tuha kirjoitti:Mailaisitko mulle lisää kuvia tuosta sun hienosta ja varmasti kestävästä tukkikärristäs? Ne pakkaa olemaan nuo kaupassa myytävät kärryt vähän semmosia pilipali vehkeitä. Kyllä itse tehty aina kaupan kärryn voittaa ja on taatusti kestävä.
Itsellä pitäis kanssa pian kärry projektin alkaa.![]()
Laittisitko samalla mös mulle, jos sulla on jotain tarkempia piirustuksia niin voisin aloittaa klonaamisen.

jooseh@hotmail.com
Kiitoksia hyvistä vinkeistä

Noo, hmm, voisit samalla linkittää ne kuvat tänne sivulle, niin ei tule liimaa vaivaa, vai mitä Wilpo? Ei tarvitse sitten lähettää jokaiselle yksitelleen kuvia, vaan kaikki voivat niitä katsoa. Minäkin nimittäin olisin kiinnotunut. Eli jos saat tänne sivulle, niin laita tulemaan vaan, mutta jos et saa, niin en vaivaa sinua enempää asian suhteen.
Otan huomenna lisää ja tarkempia kuvia kärrystä ja laitan ne sitten omaan galleriaan, josta pystyy sitten ketä vaan kattoo. Täytyy vaan ensiks pestä, kun on muutaman päivän koe käytössä nyt tullu aika kuraseks.
Ainoastaan hyviä kokemuskia on nyt tosta kärrystä tullu, kun tuolla metsässä olen kolme päivää puita kuljetellut.
Huomioida kärryn rakennuksessa kannattaa:
* Kärryn maavaraa ei ole alle 40cm noi pankot ei ole ton pidemmät mitä tossa munkin kärryssä on.
* Pankojen korkeus ei kannata tehtä heti suoraan liian pitkiksi. Esim tossa mun kärryissä, tuntuu kuvissa että siinä on tosi lyhkäset pankot, mutta todellisuudessa nekin on mulle 2cm liian korkeet. On paljon vaivattomampaa lastata puita kärrylle kun ne on lyhkäset. Jatko saa tarvittessa helposti paikkaan.
* Telin keinumis varaa ei kannata tehdä liian suureksi, muuten kärry kulkee ojien ylityksessä liian syvältä ja tulee raskaaksi vetää.
* Pankot irroitettaviksi. Helpottaa huomattavasti kärryn purkua, kun nostaa vaan pankot pois tieltä.
* Vetopää pyöriväksi
* Pyörien paikan portaaton säätö ja jatkoaisa. Saat aisa painon sopivaksi aina.
Ainoastaan hyviä kokemuskia on nyt tosta kärrystä tullu, kun tuolla metsässä olen kolme päivää puita kuljetellut.
Huomioida kärryn rakennuksessa kannattaa:
* Kärryn maavaraa ei ole alle 40cm noi pankot ei ole ton pidemmät mitä tossa munkin kärryssä on.
* Pankojen korkeus ei kannata tehtä heti suoraan liian pitkiksi. Esim tossa mun kärryissä, tuntuu kuvissa että siinä on tosi lyhkäset pankot, mutta todellisuudessa nekin on mulle 2cm liian korkeet. On paljon vaivattomampaa lastata puita kärrylle kun ne on lyhkäset. Jatko saa tarvittessa helposti paikkaan.
* Telin keinumis varaa ei kannata tehdä liian suureksi, muuten kärry kulkee ojien ylityksessä liian syvältä ja tulee raskaaksi vetää.
* Pankot irroitettaviksi. Helpottaa huomattavasti kärryn purkua, kun nostaa vaan pankot pois tieltä.
* Vetopää pyöriväksi
* Pyörien paikan portaaton säätö ja jatkoaisa. Saat aisa painon sopivaksi aina.
Laitoin kuvia ja kolme videoclippäkin omista kärryistä osoitteeseen:
EDIT:
Kaikki kuvat siirretty osoitteseen:
http://www.murtola.com/galleria/thumbnails.php?album=64
EDIT:
Kaikki kuvat siirretty osoitteseen:
http://www.murtola.com/galleria/thumbnails.php?album=64
Viimeksi muokannut Wilpo, 20 Loka 2004 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Noppeli
Hyvän näköstä työtä, täytyypä itsekin ruveta rakenteleen.
Ja ei se sinkitys niin mahdottoman kallista ole, itse käytin viime vuonna venetrailerin ja henkilöauton peräkärryn sinkityksessä...yhteensä 300 eur...ei mielestäni paha hinta siihen nähden miten hyvä oli lopputulos.
http://www.kuumasinkitys.fi/kuopio.html tuolla itse käytin pienen hintavertailun jäkeen.
Ja ei se sinkitys niin mahdottoman kallista ole, itse käytin viime vuonna venetrailerin ja henkilöauton peräkärryn sinkityksessä...yhteensä 300 eur...ei mielestäni paha hinta siihen nähden miten hyvä oli lopputulos.
http://www.kuumasinkitys.fi/kuopio.html tuolla itse käytin pienen hintavertailun jäkeen.
-
- 6WD
vetopään pyörintä
Saleksi kirjoitti:Oliskos niitä minkään laisia piirustuksia tai mittoja?
Ja viel, paljos tarveaineet maksoi suunnilleen?
miten toteutit ton vetopään pyörimisin? laakerilla?
Niitä myydään ihan sellaisinaan valmiita ympäripyöriviä vetopäitä, autotarvikeliikkeistä pitäisi löytyä, eli ei tarvitse itse ruveta väsäämään.
Katsele sellainen malli vielä missä rasvanippa eikä mitään kestovoideltua mallia.
**Huru-ukko**
Jep, vetopään pyöriminen on toteutettu runkopalkin sisälle työnnetyllä pyöreällä putkella ja tämän putken sisälle toinen putki jonka molemmissapäissä on holkit. Tähän ulommaiseen holkkiin on suoraan laitettu vetopää sitten kiinni.Saleksi kirjoitti:Oliskos niitä minkään laisia piirustuksia tai mittoja?
Ja viel, paljos tarveaineet maksoi suunnilleen?
miten toteutit ton vetopään pyörimisin? laakerilla?
Se putki mikä menee aisaan sisälle kannattaa tehdä tarpeeksi pitkä. pyörii paremmin vääntötilanteissa, kuten tulta gallerian kuvasta näkyy.
jeeps, näin arvelinki, pitääne alkaa rakentaa.
onkos wilpo siulla muuten toi aisa 50*50 johon tulee vetokytkin kiinni? ja sit 60*60 muu runko jossa teli ja pankot kiinni?
annappa jotain mittoja niin vois alkaa rakentelee.
tommonen saman moinen 400 polle löytyy appiukolta, ja olis tommonen pikkunen rankasavotta edessä.
onkos wilpo siulla muuten toi aisa 50*50 johon tulee vetokytkin kiinni? ja sit 60*60 muu runko jossa teli ja pankot kiinni?
tommonen saman moinen 400 polle löytyy appiukolta, ja olis tommonen pikkunen rankasavotta edessä.
Jatkoaisa missä vetokytkin on 50*50 ja runko 60*60, telinrunko 50*50 ja pankojenrunko 50*50.Saleksi kirjoitti:jeeps, näin arvelinki, pitääne alkaa rakentaa.
hmm.. Eikä sulle tule jotkut autonrenkaat siihen kärryyn. Siinä taitaa muuttuu sitten telijuttujen mitat erilaisiksi, ettei taida auttaa mun mitat siihen ja suorakopiointi piirustuksista. Renkaiden halkaisija tarvis olla sama.