emppu

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
JoxaGo
4WD
Mönkijä:: Honda Foreman -08

Re: emppu

Viesti Kirjoittaja JoxaGo »

harmaasuolattu kirjoitti:Onko ihmisillä kokemuksia Emppu 2000-tukkikärrystä?
Kantavuutta luvataan 2000kg joka taitaa olla enempi kuin saman hintaluokan muilla valmisteilla.
Ajoin n.150 mottia rankaa vastaavalla kamppeella viime talvena. Asensin siihen kokoamisvaiheessa tuon vinssihökötyksen mutta purin samantien pois kun tajusin ettei sillä mitään voi metsässä tehdä. Se kokemus riitti ja laitoin kärrin kierrätykseen.

Yleensä en tahallaan yritä särkeä kamppeitani mutta toisaalta en niitä kyllä säästelekkään. Työkamppeet on tarkoitettu töihin eikä pihalla pidettäksi näyttelytavaraksi.

Hyviä puolia tuolla kokemuksella on kyllä vaikea tuosta tuotteesta löytää. Vaikka ainesosat ovat vahvan näköisiä ja osittain myös ovat sitä niin työn jälki oli lievästi sanottua onnetonta. Hitsauskulmat olivat 90%:sti noin arvoissa ja itse hitsausjälki onnetonta. Sinkitys petti ensimmäisten nuoskakelien jälkeen osittain. Oikean puolen etummainen rengas kääntyi kärryn alle sen sattuessa kantoon. Kun hitsailin renkaan napaa kiinni teliin niin samalla vahvistin kaikki muutkin kolme napaa ja kestivät sitten lopputalven. Vetopään ja sen laakeroinnin jouduin korjaamaan heti kättelyssä. Telin, karikoiden yms. lukitussysteemi aivan liian kevyesti toteutettu. Peltivanteet eivät kestä ja pultteja saa olla kirimässä jatkuvasti. Ja kun kirit tarpeeksi niin pultin reikä pettää. Renkaiden paineet jatkuvan tarkkailun alaisena juurikin tuon peltivanteen vuoksi. Tuo ongelma ei tietenkään ole vain tuon kärryn vika vaan kaikkien vastaavien vanteiden/renkaiden.

Jos sinulla on kärsivällisyyttä, hitsausvälineet, kompura, pakillinen työkaluja, sorvi, joutilasta aikaa ja rahaa sekä harrastemieltä etkä ole hirveän kriittinen niin...
ex. joxago

Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
Pate05
4WD

Viesti Kirjoittaja Pate05 »

JoxaGo kirjoitti:Jos sinulla on kärsivällisyyttä, hitsausvälineet, kompura, pakillinen työkaluja, sorvi, joutilasta aikaa ja rahaa sekä harrastemieltä etkä ole hirveän kriittinen niin...
Ja rahaa säästyy iso läjä kunhan omalle työlle ei laske hintaa. Eikä sorvi ole pakollinen, pylväsporakoneen kyllä tarvii. Kaks mettäkärryä olen rakentanut ja tarvikkeet ovat maksaneet alle puolet ATV Expert metsäkärryn hinnasta.
pollekuski
6WD

Viesti Kirjoittaja pollekuski »

Mulla on yhret piirustukset pdf moudossa.

Pistäkää yv:llä s-posti osoite niin laitan tuleen.
jusa
6WD
Mönkijä:: CF-Moto 500
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

Tuolla voi jakaa helposti pdf. tiedostoja:

http://www.scribd.com/upload/upload_new ... on_docview
Turhake--HAH--Kateellisten panettelua
pollekuski
6WD

Kiitos

Kyllä on kiinnostusta näköjään

Katelkaa tuolta :arrow: http://www.scribd.com/doc/23153812
pollekuski
6WD

Pelittääkö :mrgreen:
JvM
2WD

Viesti Kirjoittaja JvM »

Miksei kuvat aukene meille?? :evil: onko syy rod... Tarttis vissiinki salasanaa... tää on hyvä tapa pitää hullut jännityksessä :badgrin:
pollekuski
6WD

Jaa a

Itse en ole ennen käyttänyt tätä ohjelmaa.
Voiko joku neuvoo
JvM
2WD

Viesti Kirjoittaja JvM »

Jos lontoo taipuu niin näyttäs olevan aika selkeet ohjeet tuolla: Help http://support.scribd.com/forums/33626/entries/23402 osiossa
pollekuski
6WD

Lontoo on sama kun heprea mulle :roll: .

Mutta kyllä ne sielä on mutta vissiin salattu tai jotain
pollekuski
6WD

Kokeilkaa tuota

http://www.scribd.com/doc/23154787

Mulla aukeaa
pollekuski
6WD

No toimiiko
pusikkoon
Tracks
Mönkijä:: 2012 Foreman

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Toimii.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
meedio
3WD

Viesti Kirjoittaja meedio »

ookkonen kyseli.
"millä tavalla olet lastannut kärryn? ihan nostanut maasta puuta päälle vai miten?"

Kyllä minä ihan käsityönä olen nostellut puut kuormaan, siis koukuilla, yhden käden saksilla tai harvassa tapauksessa kahden käden saksilla.
Mulla on ollut työn alla kemera-kohde, jossa polttorankaa ja pientä massapuuta. Minusta käsin sujuu nopeimmin, varsinkin kun SR-kärryn tikapuurakenne korotetuilla laidoilla suosii puun kaatamista poikittain kärryn yli, siinä se on helppo työstää ja vähin voimin pyöräyttää kärryyn.

Jonkin verran olis tarvetta keräillä tuulenkaatotukkipuita ja siinä kyllä takavinssi olis hyvä jä kärryn perässä kun olis luiska jota myöten puu nousis kärryyn. Ei kai tuommonen olis kovin vaikee tekijämiesten tehdä. Tosin vaihtoehtona on yhdellä pankolla oleva hinauskärry, joita muutamilla valmistajilla löytyy, ruotsalaisilla lienee kuvien mukaan parhaimmat.
Jos haluaa epäonnistua ja onnistuu, niin onko epäonnistunut?
ookkonen
4WD

Viesti Kirjoittaja ookkonen »

meedio kirjoitti:ookkonen kyseli.
"millä tavalla olet lastannut kärryn? ihan nostanut maasta puuta päälle vai miten?"

Kyllä minä ihan käsityönä olen nostellut puut kuormaan, siis koukuilla, yhden käden saksilla tai harvassa tapauksessa kahden käden saksilla.

varsinkin kun SR-kärryn tikapuurakenne korotetuilla laidoilla suosii puun kaatamista poikittain kärryn yli, siinä se on helppo työstää ja vähin voimin pyöräyttää kärryyn.

.
tuota...ei taida olla kovin suotavaa kaataa puita kärryn päälle..ja sit miettii miks ei kärry pysy kuosissaan?
harvassa taitaa olla mönkijän kärryt jokka tuon kestää pitempiaikaisesti :roll:
älä ota kaikkea tosissaan
Vastaa Viestiin