Honda Rinco & Bj Andyn työkone topic

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Honda Rinco & Bj Andyn työkone topic

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Tämän näköisiä palikoita löytyi ihan kotikyliltä...

Kuva

Kytkimen se 1" osa paikallaan ja meni niin että lopsahti. Ts. lämmityksen ja n.400:dan moskan iskun jälkeen.

Kuva

Paketin mallailua nokille...

Kuva
Kuva

Huomena jos jaksaisi olla napakka niin tuo oisi ainakin teoriassa mahdollista jo herättää henkiin.

MItenhän tuo bensa puoli,elikkä kannattaisikohan laittaa tuo juomaan mönkkärin tankista? Ja mistähän löytyisi bensalinjaan pikaliitin ja hana mikä tulee letkun väliin??

Kävin kattomassa tänäään yhtä tulevaa ajourakkaa ja se on luonteeltaan semmonen että vedot oisi hyvä saada valmiiksi ennen sitä.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Honda Rinco & Bj Andyn työkone topic

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Ei vielä tänään mutta huomenna pääsee tekemään koekäytön.

Näin ne palikat sitten loppujen lopuksi asettui...

Kuva

Ja huono kuva mutta tuolle virtauksen säätövenalle pitäisi vääntää jonkinlainen pedaali millä sitä komennetaan...

Kuva

Ja näillä näkymin tuo briggsi tulee evästämään samasta lammikosta kuin Hondakin eli mönkkärin tankista.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Avatar
FinnMack
Tracks
Viestit: 1397
Liittynyt: 12 Heinä 2009 21:55
Mönkijä:: Möläriksen Ponkija
Paikkakunta: Roimalandia

Re: Honda Rinco & Bj Andyn työkone topic

Viesti Kirjoittaja FinnMack »

Riittääkös "ylämoottorin" bensapumpussa tehot imeä ylöspäin vai laitakko siirtopumpun?
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Honda Rinco & Bj Andyn työkone topic

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Koeajot suoritettu ilman änäriä niinkuin asiaan kuuluukin. Ja nyt voi sanoa että nosturissa on vauhtia... :mrgreen:

Joo näköjään jaksaa imeä tuolta tankista elinei tarvinu erillistä pumppua.

Alkuun vaan hämäsi kun vanha tuttuni,eli roska varon välissä,päätti tulla pistäytymään pajalla ja enhän sitä heti hokannu vaan kerkesin jo poistamaan sen virtausvenan ennenkuin muistin sen varohomman...kele...
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Deippa
6WD
Viestit: 407
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Honda Rinco & Bj Andyn työkone topic

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Eikä tuo häirihe siirtymillä kun on tuossa etutarakalla näköesteenä?
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Honda Rinco & Bj Andyn työkone topic

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

No ei juuri siirtymillä mutta metässä tietty jonnii verran kun pitäisi nähä lähelle. Eli hanuristahan nuo etutarakka viritykset on mutta eipä tuo oikein muualle mahdu paitsi kampuran päähän mutta se vaatisi sen että pitäisi keksiä se vakiokierros säädin koneeseen. Tuossa hieman helpottaa näkemiostä rako öljypytyn ja mosan välissä.

Ja sitten tämän päivän kuvia...

"Fincontrol" kaasun hallinta järjestelmä...

Kuva

Änäri mikä löytyi romukasasta... Joka kekkaa mistä tuo on alunperin kotoisin niin huutakoon HEP...

Kuva

Ei muuten Briggsiltä huono huomio laittaa putkikierrettä pakarin lähtöön. Sattumalta putkiremontista jääny patteriputken pätkä pääsi mutkineen kierteineen vielä kerran töihin... Purkaminen tosin vaatii rälläkkää mutta miksipä tuota pitäisi purkaakkaan.

Ja sitten arvon yleisö...

Tällä hallitaan sitä valtavaa hydrauliöljyn Volgaa minkä tuo koneikko valtavine tehoineen tuottaa...

Kuva
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
jonkko
4WD
Viestit: 120
Liittynyt: 10 Tammi 2011 13:30
Mönkijä:: Polle
Paikkakunta: Pargas

Re: Honda Rinco & Bj Andyn työkone topic

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Meinaatko sammuttimesta tehdä bensasäiliön?
Kaveri teki lisätankin sammuttimesta ja meni kaasarin putsaamiseks,on joku kalvo sisäpuolella joka sulaa bensast.
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Honda Rinco & Bj Andyn työkone topic

Viesti Kirjoittaja jami85 »

Jotenki tulee tästä mönkiästä ja herrasta mieleen suomen pelle peloton :D on se hienoa että jollain on taitoa värkätä tällaisia laitteita
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Honda Rinco & Bj Andyn työkone topic

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Tattista tittelistä. :mrgreen:

Tuo sammutin on öljysäiliö ja tosiaan toisesta piti tulla bensatankki mutta se kun oli maalattu sisältä niin se piti hylätä. Ja nämä ovat siis olleet haloni sammuttimia eli eivät sisällä jauhetta. Ja briggsi siis juo tuolta mönkkärin tankista.

Tänään kasasin koko paketin jokseenkin valmiiksi ja ajelin hieman koeajoja. Paineet säädin n.160 baariin ja se tuntuu aika sopivalta. Kokeilin 180 bariakin mutta se oli ihan liian raaka. Tuo virtauksen säätö jota hallitaan jalalla,on erittäin toimiva systeemi.
Lisäksi purin sen orkkis mosan pois.

Jos virtaa riittää niin ensviikolla voisi alkaa askarrella sitä vetosysteemiä.

Mitäs vielä , tuo briggsi kun otti kierroksia hieman töksähdellen niin tuli mieleen tarkistella sen säätimen toimintaa. Säädinhän regoi kyllä pieniinkin muutoksiin mutta välys kaasuvivustossa sai aikaan sen että kone reagoi viiveellä. Eli vaatii korjausta. Pieni puutikku silmän tilkkeenä paranti käyntiä huomattavasti.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Honda Rinco & Bj Andyn työkone topic

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Roiskista...

Kuva

Ja rasvaus asentokuva alustasta...

Kuva

Tuosta se vaan ponnistaa ylös omineen ja vielä melko eleettömästi...
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Honda Rinco & Bj Andyn työkone topic

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Bj Andy kirjoitti:Duuni illan kunniaksi veto pohdiskelua. Eli vetomoottoreiksi tulee 2 x 80 cm3 gerot, ja jos pumpun kierrostilavuus on tuon 11cm3 niin välitykseksi tulee n.14.5 elikkäs koneen kierroksilla 3600 eli täböt. Pyörii rullat 248 rpm ja 30 cm halkaisijan rullilla tuo menisi jonkun 14 km/h räppänät levällään... Vääntöä noissa taisi olla joku 220 Nm per mjoottori eli n.146 kiloa vetovoimaa,tuosta ropsonin kehältä eli yhteensä vajaa 300 kiloa tai 3000 newtonia niin kuulostaa hienommalta.

Mitähän tuon Rincostaarin vetovoima on?
Arvelet että 80 cm3 moottorit riittää? Esim. Vahva-Jussissa työntövoima on 650 kg. Rinconin vetovoima oli vanhemmassa Koneviestin vertailussa vähän alle 400 kg. Laita 2x160 cm3 rullilla. Vauhtiahan ei tarvita kuin muutama km/h.

Edit: Meinasin ehdottaa napavetoa 4x80m3 moottoreilla, mutta tuossa tuo tuplarunko vie sen verran tilaa, että napaveto tuskin tulee kysymykseen.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Honda Rinco & Bj Andyn työkone topic

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Minkäs kokoiset moottorit tuossa vj:ssä on? 650 kiloa kuulostaa paljolta.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Honda Rinco & Bj Andyn työkone topic

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Vääntömomenttihan kasvaa kun renkaat otetaan mukaan kuvioon. Erot välityksissä tietty vaikuttaa myös ja olisko noissa tehdastekeleissä vetorissat halkaisijaltaan jonkin verran pienemmät. Sulla toki taas halkaisijaltaan isommat renkaat. VJ:n vetomoottorien tilavuutta en tiedä, mutta tuolla jotain juttua aiheesta: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 7&start=45
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Honda Rinco & Bj Andyn työkone topic

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Joup. Tuo vj:n voima täsmäisi noihin 100 cc moottoreihin mutta 3 km/h ja 2.5 cm3 pumppu ei taas täsmää ellei tuossa ole kahta nopeus aluetta...

Mutta tuo ropsoni mikä vetää pyörän kehältä niin siinä on vetovoima ihan sama riippumatta renkaan koosta.

Toki tyyliin kuuluisi mennä tuossa vetovoimassakin uusille lukemille joten otetaan idea harkintaan.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Honda Rinco & Bj Andyn työkone topic

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Juu ei se momentti rissan kehällä mihinkään muutu jos kehän halkaisija pysyy samana, mutta rengas muuttaa välityksen ja vääntömomentti on renkaalla suurempi. Äkkiä laskettuna sain kärryn nopeudeksi 2.5 cm3 pumpulla, 2x100 cm3 moottoreilla, 250 mm rissalla ja 560 mm renkailla reilut 2 km/h.

Edit: Laskumoka korjattu.
Viimeksi muokannut pusikkoon, 07 Marras 2013 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Vastaa Viestiin